Majestic SEO – מקל הקסמים של המג’סטיק [סקירה]

אחת הדרכים לנתח את המתחרה זה לגלות איזה קישורים מובילים לאתר שלו, המערכת של מג׳סטיק תחשוף לכם את הקישורים שיש למתחרים שלכם כולל כל המידע עליהם.
דניאל שרף
majestic
סקירת Majestic SEO

Majestic SEO

בדיקת קישורים נכנסים לאתר

מערכת שמאפשרת לקבל מידע ותובנות לגבי הקישורים הנכנסים לאתר שאותו חוקרים, כולל ציונים ודירוגים פנימיים שפיתחו (לרבות ציון Trust/Citation Flow).

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 1 הצבעה
קלות השימוש
5 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף

תוכנת Majestic SEO היא תוכנה למיפוי וניתוח קישורים באינטרנט. בנוסף, התוכנה מספקת דרך מהירה להצגת חלק ניכר מכוחו של דף אינטרנט אשר מבוסס על כמות ואיכות קישורים אשר מקבל אותו דף. את פעילות הסריקה החלו חברי המג’סטיק בשנת 2004 כאשר מטרת היעד העיקרית שלהם היא להתחרות עם Yahoo ו-Google אחר “מי יסרוק יותר קישורים ברשת”. כיום (בשנת 2014) אפשר לומר שהכלי בהחלט מספק את המידע אליו רצו להגיע מפתחי הכלי.

עבור אילו מטרות המג’סטיק משמש אותנו?

המטרה של מג’סטיק היא לספק לכם פירוט מרבי ככל הניתן (בעיקר על קישורים אבל לא רק) בכדי שלכם יהיה מה לעשות עם המידע.

סקירת מתחרים – בתחילת הדרך

בכדי להבין יותר לעומק במי אנחנו הולכים להתחרות, לאן אנחנו נכנסים, כמה תקציב וכח אדם צריך בשביל להשיג את מטרות היעד שלנו, כלי המג’סטיק יספק הרבה מאוד סחורה ועזרה בעניין הזה.

סקירת קישורים קיימים – להמשך הדרך

למשל, סיקור הקישורים שלי לעומת הקישורים של המתחרים. וגם, בחינת אפשרות קבלת קישורים חדשים העומדים על הפרק (האם אני רוצה קישור מהאתר או העמוד שמציעים לי או לא?)

חשוב לזכור 2 הערות חשובות:

  • בהמשך הסקירה אבצע השוואות נתונים בין אתרים שכלי המג’סטיק מספק לנו, בזמן הסתכלות על הנתונים חשוב שתזכרו בראש שהמדידות מתבייתות אך ורק לנושא הקישורים. המדידות לא לוקחות בחשבון את שאר הפרמטרים שחשובים לא פחות למדידת ציון איכות וסמכות לעמוד או אתר אינטרנט.
  • הנתונים של המג’סטיק הם נתונים פנימיים שלהם. אין כל שיתוף מידע בין מג’סטיק לגוגל. לכן יש להתייחס לנתונים בערבון מוגבל. במילים אחרות, קחו בחשבון שהנתונים הם לא 100%.

סוגי משתמשים, מחירים וחבילות ב-Majestic SEO

המג’סטיק מאפשר גישה לשימוש בכלי שלהם לפרופילים לא רשומים (פרופיל חינם, עם שימוש מוגבל של המערכת), ופרופילים רשומים מבחירת אחת החבילות.

 

שימו לב שהתשלום הוא בריטיינר חודשי (תשלום חודשי קבוע).

מה ניתן לקבל כמשתמש חינם?

  • אימות וניתוח כללי לאתר שלך (או כל אתר אחר ברשת).
  • שימוש חופשי בהסתכלות תפזורת הקישורים.
  • סקירת “שכנות” כללית ומוגבלת (bad neighbourhood checker).
  • להפיק את מרב היסטורית הקישורים.

איזו חבילה עלי לקחת?

חבילת הסילבר ב-50$ צריכה לספק כל אדם שרוצה את נתוני הקישורים ושאר הפרמטרים שנדבר עליהם בהמשך (שימו לב רק לכמות ההגבלה). תתחילו עם חבילת ה-Silver, מקסימום בהמשך תוכלו לשדרג.

חבילות הגולד והפלטינום מיועדות יותר לחברות אנליזה ומחקר לפיתוח הרשת, ולכל מי שרוצה גישת API לכלי.

פונקציונליות, אפשרויות ודו”חות ש-Majestic SEO מספק

לשם הדגמת הניתוחים שהכלי מספק אצטרך להשתמש באתרים חיים ואמיתיים.

כהקרבת הקורבן הראשון לניתוח כלי המג’סטיק רציתי לשאול את פבל… אז בחרתי ב-askpavel.co.il עבור הניתוח. לקחתי את שם הדומיין הנקי  askpavel.co.il ולא https://www.askpavel.co.il כדי לראות את כל הנתונים על כל הדומיין (ברמת ROOT), ולא רק על עמוד הבית אילו הייתי בוחר עם ה-http://www.

Summary

 

למתחילים:

בשביל לא להסתבך יותר מידי עם הכלי, הנתונים שחשוב לכם להסתכל עליהם הם:

  • TRUST FLOW
  • External Backlinks
  • Referring Domains
  • Referring IPs

מה עליכם לבחון:

אם מספר ה-external backlinks גדול מידי יחסית ל-Referring Domains זה אומר שמשהו שם לא כשורה.

אם מספר ה-Referring IP קטן מידי למספר ה-Referring Domain – זה אומר שמשהו שם לא כשורה.

כשאני אומר “משהו לא כשורה” כנראה שהאתר שאתם בוחנים מקושר לעוד מאות/אלפי אתרים עם אותם בעלים. מישהו בנה חווה של אתרים. בדרך כלל כאשר בן אדם אחד או חברה בונה מספר רב כל כך של אתרים סביר להניח שתוכן האתרים נורא דל או אפילו מוספם (scraped/spam), לכן לא נרצה לקבל מאתרים כאלו קישורים (ובטח שלא הרבה).

יש עוד המון שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מבצעים איזו שהיא עסקת קישורים, אבל על עסקאות קישורים ושאלת שאלות חשובות נוספות בנושא הזה – לא בפוסט הזה.

Topics

בקטגוריית הטופיקס (topics) ניתן לראות חלוקה מספרית של מדד הקישורים והאמינות שלהם משלל הקטגוריות המוציאות קישורים לאתר הנבדק.

 

למתחילים: אם זיהיתם הרבה קישורים מנושאים שלא קשורים בהכרח לנושא האתר שלכם, נא לא להיכנס מיד לפאניקה. יכול מאוד להיות שהקישורים מגיעים מעמודים שדווקא כן מדברים על נושא האתר שלכם ואז אין מה לדאוג. זה למה חשוב להיכנס לקטגוריה הבאה ולבדוק מאיזה אתרים מגיעים הקישורים האלו.

Referring Domains

בקטגוריית הדומיינים ניתן לראות את רשימת כל הדומיינים שמפנים לאתר, ולאיזו קטגוריה שייך הדומיין שמפנה אלי את הקישורים. בצד ימין (Backlinks) ניתן לראות כמה קישורים מוציא אותו דומיין לאתר.

 

הערה: במקרים כמו שניתן לראות ברשימה זו (בראש הרשימה) כאשר רואים אלפי קישורים יוצאים מאותו דומיין, סביר להניח שזה קורה בגלל שאותו אתר הציב קישור רוחבי (site-wide) לאתר שלכם. בדרך כלל הקישורים האלו נמצאים בפוטר או בתפריט הצדדי של האתר.

בכדי לבחון ולראות בעיניים את הקישורים, ולהבין על מה בדיוק מדובר תצטרכו לעבור לטופיק הבא – Backlinks.

Backlinks

קטגוריית הלינקים הנכנסים מסודרת בדיפולטיביות (by default) בסדר יורד על פי תאריכים. הקישור האחרון שנוצר לאתר שלי עומד בראש רשימה זו. חשוב לזכור שהתאריך המצוין ברשימה נרשם בתאריך בו העכביש של מג’סטיק סרק אותו, ולא מתי שהקישור נוצר בפועל.

קישורים נכנסים
New Backlinks

 

מתחרה עקף אתכם בדירוג בגוגל? אולי שווה להציץ בקטגורית “הקישורים החדשים” של האתר המתחרה.

נסו לבדוק באיזה תאריך הוא קיבל את העליה בגוגל עם הצלבת נתוני הקישורים החדשים שקיבל:

  •  מתי הוא קיבל מספר קישורים חדשים?
  • מתי קיבל את העליה בדירוג?

מזכיר שוב, הנתונים האלו הם לא כל התשובה המלאה לעליית הדירוגים בגוגל אבל כן יכול להסתתר פה נתח כבד וחשוב מהתשובה.

Old Backlinks

נפלתם בדירוגים בגוגל? אולי שווה להציץ בקטגוריית הקישורים האבודים…

 

Anchor Text

 

לאבחון אופטימיזציה יותר מעמיקה עבור האתר אותו אתם בוחנים כדי מאוד להסתכל מאיזה ביטויים יוצאים הקישורים לאותו אתר. לפעמים ישנם מצבים בהם הביטוי המרכזי לא מופיע (או כמעט ולא לא מופיע) בעמוד המקודם, ואז גוגל יכול להבין מה”אנקור טקסט” לאילו ביטויים העמוד יכול להיות רלוונטי עבור הדירוג.

Map

 

בקטגוריית המפה ניתן לראות על גבי תצלום של מפת כדור הארץ מאילו מדינות וערים יוצאים הקישורים לאתר שלי.

בעניין המפה, על מנת להבין לעומק את מיפוי הקישורים מומלץ להוריד את טבלת האקסל:

 

מיפוי עמודים באתר

אחרי שהבנו את המבנה הבסיסי של דוחות הקישורים, הבא נצלול יותר עמוק אל תוך כלי המג’סטיק והנתונים השימושיים שאפשר להוציא ממנו.

לצורך הדוגמא, נבחן את אתר גוליבר – gulliver.co.il

Pages

כפי שהזכרתי בתחילת הפוסט, כלי המג’סטיק מספק נתונים לא רק לגבי קישורים. אלה גם מספר דברים נוספים, והמרכזי והחשוב מבניהם הוא רשימת מיפוי כל עמודי האתר.

 

כדי להבין את הנתונים בתצורה יותר מסודרת, מובנת ומפורטת מומלץ להוריד את גרסת האקסל.

 

בדו”ח האקסל של קטגורית ה-pages נקבל פירוט של 29 עמודות שונות. יותר מידי נתונים אם לומר את האמת. העמודות החשובות להסתכלות ואבחון מעמיק של האתר הן כל תשעת העמודות הראשונות. כל מה שבא לאחר מכן פחות חשוב (הקטגוריות). הייתי ממליץ להיפטר משמות הקטגוריות כדי לא לייצור עומס נתונים על העיניים.

 

את הדו”ח הזה אני אוהב במיוחד מכיוון שהוא מספק מידע גם על אודות האופטימיזציה (החלקית) של העמודים (שמות הטייטל וה-URL) וגם כמות ואיכות הלינקים המגיעים לאותם עמודים.

שימו לב, סטטוס “מצב העמוד” המוצג בעמודת last crawl result מציג לעיתים תוצאות בשם – [highlight]”DownloadedSuccessfully”[/highlight] ולעיתים – [highlight]”Timeout”[/highlight]. כאשר המצב הראשון אומר שהכל תקין (סטטוס 200) ואילו time out מכריז שמצב העמוד “לא תקין”. בעקרון הידיעה מבשרת שהעמוד לא באוויר (404) אך שימו לב שלפעמים לא כך הוא המקרה, ואילו מדובר בהפניית 301 שהמג’סטיק לא התעדכן בהם. מצב נוסף לעמוד שאינו עוד באוויר (404) נקרא גם – [highlight]”NotCrawled”[/highlight]

ישנם עוד הרבה מונחים אחרים שכלי המג’סטיק מספק לכן כדי להציץ במילון המונחים השלם של Majestic SEO ולעיין בשמות המונחים וההסברים שלהם.

דו”ח השוואתי – למי יש יותר גדול?

ממשיכים עם הדוגמא של גוליבר, רק שהפעם נשווה את הדומיין לדומיינים אחרים העוסקים בתחום התיירות כדי לראות את ההבדלים במטריקות.

Summary

 

דו”ח ההשוואה מציג את הפרמטרים המרכזיים המתייחסים לכל האתרים שבחרתי עבור הבדיקה. התצוגה מאוד נוחה לאבחון מהיר של נתונים, ביצוע השוואה ולפעמים להגעת מסקנות חשובות שישפיעו על המשך פעילות ה-SEO מחוץ לאתר (Offsite).

Backlinks History

הדו”ח ההשוואתי השני המומלץ לבחינה בקטגורית ההשוואות הוא Backlinks History.

 

השוואת היסטוריית הקישורים מציגה באופן כללי את כמות הקישורים שכל אתר קיבל בהשוואה למתחרה שלו. כל אתר מסומן בצבע שונה וכך אפשר להבחין בתפוקת עבודת הקישורים.

התצוגה העליונה מציגה את סך הקישורים, והתצוגה התחתונה מציגה את מספר הדומיינים.

Clique Hunter

 

אחת האפשרויות העמוקות והיותר מעניינות לבחינה בקטגוריית ההשוואות היא Clique Hunter. הכלי מציג את את הקורולציה בין האתרים המוציאים את הקישורים (העמודה השמאלית) לאתרים המקבלים את הקישורים.

במקרים בהם הקורולציה מאוד תואמת בין האתרים, זה עלול להדליק נורות אזהרה אצל אלגוריתם הפינגווין של גוגל. מה שיכול לגרום להמשך חקירה פרטנית של צוות הבקרה של גוגל, מה שיכול לגרום לענישה ידנית במקרים בהם צוות הבקרה מזהה עבודת קישורים מניפולטיבית (עבירה על הנחיות האיכות של גוגל).

יש למג’סטיק גם תוסף לדפדפן (Addon)

 

לכלי המג’סטיק יש תוסף שניתן להוסיף לדפדפן כרום או הפיירפוקס. אני מאוד ממליץ להוסיף את התוסף מכיוון שדרך התוסף ניתן לראות את הנתונים הכלליים לכל אתר או עמוד אשר ברצונכם לבדוק בתצורה מהירה במידה ואתם מעוניינים לראות רק את הנתונים הכללים הללו.

התוסף מאוד נוח כאשר רוצים לבחון רשימה ארוכה של אתרים.

מה דעתכם על MajesticSEO?

עובדים עם הכלי? מרוצים? ספרו לנו איזה פיצ’רים לדעתכם חסרים או כל דבר שהייתם רוצים לשתף על הכלי מהנסיון האישי שלכם.

שתפו:
נכתב על ידי
חוקר מנועי חיפוש, תרבויות וכלכלות עולמיות. כותב על כך גם בבלוג בוצ. בעבר ניהל מחלקות קידום. כיום מנהל פרויקטים בחברת אלפיניסט 301 אשר מספקת שירותי יעוץ והקמת תשתיות SEO לחברות סטארטאפ ותאגידים בארץ ובחו”ל.

עוד מאמרים בנושא קידום אתרים

5 1 הצבעה
קלות השימוש
5 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

15 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
15
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.