חדשות קידום אתרים
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » 7 כלים לקידום אתרים מקומי שיעזרו ללקוחות למצוא אתכם

7 כלים לקידום אתרים מקומי שיעזרו ללקוחות למצוא אתכם

בשנת 2016, כאשר לרובינו יש סמארטפון שמלווה אותנו לכל מקום, בכל שעה, לא מפתיע שאנחנו מנצלים אותו כדי לחפש שירותים שונים בסביבתנו: מסעדה בצהרי היום, מכבסה בשכונה או סניף בנק קרוב בו נוכל להוציא כסף. כבר ב-2012 נמצא כי 85 אחוזים מהצרכנים משתמשים באינטרנט כדי למצוא עסקים מקומיים, כך שסביר להניח שהיום האחוזים גבוהים אף יותר. מחקר נוסף, שערכה גוגל ב-2014, העלה כי 3 מתוך 4 צרכנים צפויים לבקר בחנויות מקומיות לאחר שמצאו אותן בתוצאות החיפוש בגוגל.

באינפוגרפיקה הבאה, המבוססת על המחקר של גוגל, ניתן לראות נתונים נוספים הקשורים לחיפוש מקומי:

local search study google infographic
נתונים אלה מראים שלחיפוש מקומי יש חשיבות רבה – וכפועל יוצא מכך, גם לקידום אתרים מקומי (local SEO). בתי עסק פיזיים שמשקיעים בקידום מקומי יזכו לנראות טובה יותר בתוצאות החיפוש ולחשיפה בקרב קהל היעד המבוקש. התוצאה היא, כמובן, יותר לקוחות – ועלייה ברווחים.

כיום, קידום אתרים מקומי הוא נישה בפני עצמה, ויש לא מעט כלים שמטרתם היא למקסם את הפוטנציאל של בתי עסק שמעוניינים שלקוחות בסביבתם ימצאו אותם. לפניכם 7 כלים לקידום מקומי שיוכלו לעזור לכם בכך, בין אם אתם מקדמי אתרים או בעלי עסקים שמעוניינים לבצע זאת בעצמם. מעדכון פרטי התקשרות של העסק באינדקסים הרלוונטיים ועד לבניית קישורים, כלים אלה מאפשרים לבצע פעולות רבות שמבליטות את העסק במנועי החיפוש ומגבירות את הנראות שלו באזור בו הוא נמצא.

1. BrightLocal

BrightLocal מבצע שלל משימות של קידום אתרים מקומי באופן אוטומטי. בין היתר, הפלטפורמה מאתרת אזכורים לבית העסק ברחבי הרשת באמצעות הכלי CitationBurst, עוקבת אחרי דירוגי בית העסק, מגישה את פרטיו לאינדקסים של עסקים ומעדכנת את נתוני ה-NAP (שם, כתובת, מספר טלפון) שלו במקומות בהם היא מאתרת אותם. כמו כן, ניתן להתמודד באמצעותה עם רישומים מזיקים, משוכפלים או בעלי מידע חסר, ביעילות ובמהירות. בנוסף, ניתן לבצע עם הפלטפורמה מעקב אחר בתי עסק מתחרים ולבדוק באלו אינדקסים הם רשומים והיכן הם זכו לאזכורים.

אחד מהכלים החשובים שמציעה הפלטפורמה הוא Local Search Rank Checker, אשר מראה את הדירוג האורגני והמקומי בגוגל ומנועי חיפוש אחרים. כלי חשוב נוסף הוא ReviewFlow, באמצעותו ניתן לנטר ביקורות על בית העסק ולספק להן מענה מהיר.

מחיר: יש תקופת ניסיון חינם ל-30 יום. המחיר מתחיל מ-$19.99 לחודש לעסק אחד, והשימוש בכלי CitationBurst בלבד הוא חינמי.

הסרטון הבא מציג את השימוש ב-CitationBurst:

2. WhiteSpark

WhiteSpark נחשב לאחד הכלים הידועים בתחום הקידום המקומי. ניתן לנהל באמצעותו את כל ההיבטים של קמפיין קידום מקומי. בדומה ל-BrightLocal, יש לו כלי לאיתור אזכורים שנקרא Local Citation Finder, שתפקידו הוא לא רק לאתר אזכורים לעסק ולעקוב אחר אזכורים קיימים, אלא גם לאתר הזדמנויות ל"שתילת" אזכורים חדשים במקורות שונים, וזאת באמצעות שימוש במילות מפתח ונתוני האתר. באמצעות ה-Local Citation Finder ניתן גם לעקוב אחר מתחרים ולנתח את האזכורים שלהם.

אפשרויות נוספות שמציע WhiteSpark הם מעקב אחר הדירוג המקומי והאורגני; חיפוש הזדמנויות להכנסת קישורים בבלוגים, אינדקסים, ביקורות ועוד; ביצוע סטטיסטיקות על האופן בו לקוחות הגיעו לעסק; וקישור ישיר ממפת העסק במפות גוגל לעמוד העסק בגוגל פלוס.

מחיר: $16.67 לחודש לשימוש ב-Local Citation Finder.

בערוץ היוטיוב של WhiteSpark ניתן למצוא מבחר סרטוני הדגמה של הפונקציות השונות באתר. הנה סרטון ההדגמה של Local Citation Finder:

3. Moz Local

Moz Local מבית Moz הוא כלי זול למדי וידידותי למשתמש באמצעותו ניתן הן לעקוב אחר רישומים ואזכורים קיימים (ולשפר אותם במידת הצורך) והן להכניס את המידע המדויק על בית העסק אל כל מקורות המידע והאינדקסים הרלוונטיים. הכנסת שם העסק והמיקוד שלו אל המערכת יציגו את כל הכתובות בהן בית העסק רשום, וכאשר לוחצים על הכתובת הנכונה המערכת מפיקה דו"ח המציג את כל הרישומים של העסק, כולל הרישומים המשוכפלים ואלו שחסר בהם מידע. כמו כן, המערכת מתריעה על המקומות בהם העסק עדיין אינו מופיע, ומאפשרת למשתמש לעדכן את המידע בהרבה אינדקסים בו זמנית; והיא מתקנת כל מידע שהיא מזהה כלא מדויק או חסר.

מחיר: $84 לשנה

צפו בסרטון הדגמה של Moz Local:

4. SEMrush

לאחרונה מיכל לסמן כתבה על SEMrush ובחרתי להזכיר את המערכת גם כאן מאחר שהכלים שלה מצוינים גם בהקשר של קידום מקומי. בפרט, הכלי Position Tracking Tool מאפשר לבצע מעקב אחרי כל דומיין או מילת מפתח מכל מיקום, ולקבל נתונים עד רמת המיקום הספציפי שנבחר, כאשר אפשר להשוות עד חמישה דומיינים במקביל ולמצוא אלו מהמתחרים המקומיים מדורגים גבוה בגוגל על אותן מילות המפתח שבהן אתם משתמשים. את המעקב ניתן לבצע על כמה שפות במקביל, והוא בודק ברמה יום-יומית את השינויים בדירוגים.

יש לציין שניתן להשתמש ב-SEMrush למילות מפתח בעלות היקף חיפוש נמוך, ולהוסיף למערכת מילות מפתח שאינן נמצאות מראש במאגר, כך שהיא תבצע מעקב גם אחריהן. בנוסף, ניתן לבחור מנוע חיפוש ספציפי לבצע בו את החיפוש, למשל, Google.co.il במקום Google.com.

מחיר: החל מ-$69.95 לחודש.

בסרטון הזה תוכלו למצוא סקירה מקיפה של השימוש ב-SEMrush:

5. Local SEO Checklist

Local SEO Checklist כשמו כן הוא: צ'קליסט. מייד עם הכניסה לאתר רואים פירוט מסודר של כ-40 המשימות שחשוב לבצע בקידום מקומי של אתר, בחלוקה לקטגוריות כמו Schema, On Page ו-Citation, ובעיצוב צבעוני ונעים לעין. חשוב לציין שלא מדובר בכלי בפני עצמו, אלא רק ברשימה: אבל הפריסה הנוחה של המשימות מקשה לפספס אפילו אחת מהן; בנוסף, ברגע שמסיימים משימה, ניתן לסמן עליה וי כדי לזכור שהיא נעשתה.

בין היתר, המשימות שמופיעות ברשימה הן:

  • בדיקת תוכן משוכפל
  • יצירת סכמה מקומית לאתר
  • הגשת אזכורים למקורות מידע מובילים
  • בדיקה ששם העסק, הכתובת והטלפון מופיעים ב-Google Places
  • בדיקה שהעסק מופיע בקטגוריה הנכונה ברישומים בהם הוא קיים
  • מתן מענה לביקורות שליליות
  • יצירת בלוג באתר העסק

מתחת לרוב המשימות מופיע קישור מתאים שבו ניתן לקרוא עוד על המשימה וחשיבותה לקידום המקומי, או שמפנה לאתר בו ניתן להשלים את המשימה.

מחיר: חינם.

Local SEO Checklist

6. Synup

Synup הוא כלי שעוקב אחרי רישומים של העסק ברחבי הרשת. כדי שלא יהיה צורך לבדוק ידנית כל אחד מהמקומות שפרטי העסק שלכם מופיעים בהם, Synup סוקר מאות מנועי חיפוש מקומיים ואינדקסים ומגיש פירוט של כל מאגרי המידע בהם עדיין לא מופיע רישום של העסק, רישומים שהפרטים בהם שגויים או חסרים ורישומים משוכפלים. חוץ מרישומים, הכלי מאפשר לעקוב גם אחרי אינטראקציות – ביקורות הנכתבות על העסק ואזכורים שלו ברשתות החברתיות – ושולח התראות על כל ביקורת או אזכור חדשים על מנת שיהיה ניתן להגיב אליהם בזמן אמת.

נוסף על אלה, ניתן לבצע ב-Synup ניתוחים של מגוון מדדים, כגון מעקב אחרי דירוג בית העסק בגוגל, וכן הפקה וייצוא של דו"חות ללקוחות. השימוש בו מתאים הן לעסקים בעלי סניף יחיד והן לרשתות של מספר סניפים.

מחיר: $25 לחודש למיקום אחד, המחיר יורד ככל שיש יותר מיקומים.

Synup

7. LocalVox

LocalVox היא פלטפורמה שעוסקת בקידום מקומי לא רק בהיבטי SEO (כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציית On Page, אופטימיזציה לווידאו ולתמונות, בניית קישורים ועוד) ובניהול הרישומים של בית העסק ברחבי הרשת, אלא גם במעטפת הרחבה יותר של שיווק דיגיטלי:

  • אופטימיזציה למובייל של אתר העסק
  • שיווק במייל באמצעות ניהול רשימות תפוצה
  • ניהול מוניטין – מתן מענה ויצירת אנגייג'מנט לפוסטים ברשתות חברתיות ולביקורות באתרי ביקורות
  • שיווק ברשתות חברתיות – ניהול פשוט ומהיר של פרופילים ברשתות החברתיות באמצעות התראות שמופיעות באפליקציה
  • כתיבת תוכן לאתר – לפלטפורמה יש כותבי תוכן מקצועיים שמספקים שירותי כתיבת בלוגים, מדריכים, הודעות לעיתונות ועוד, ומפרסמים אותם ברשתות חברתיות, אתרי ביקורות, אתרי קופונים ועוד
  • פרסום ברשת – באמצעות מודעות דיספליי וקידום ממומן במנועי חיפוש וברשתות חברתיות

בנוסף, יש אפשרות לעקוב אחרי תוצאות פעולות הקידום באמצעות סטטיסטיקות שונות, כגון דירוגים בגוגל, ביצועי הקידום במובייל וברשתות החברתיות וכו'. העבודה בפלטפורמה מתבצעת באמצעות דשבורד מרכזי ממנו ניתן לגשת לפעולות השונות.

מחיר: יש ליצור קשר באתר לקבלת מחיר.

הסרטון הבא מדגים את השימוש בדשבורד של Local Vox:

סיכום

קידום מקומי הוא חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, והולך והופך לחשוב יותר ככל שיותר חיפושים מתבצעים במובייל. היום יותר מתמיד, אסור להזניח את הקידום המקומי של בית העסק: חובה להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור לאזכורים שלו ברשת, לנוכחות שלו באינדקסים הרלוונטיים, למצב שלו ביחס למתחרים באותו איזור, ולקשר עם הלקוחות שכותבים עליו ביקורות וחוות דעת.

האם התנסיתם באחד או ביותר מהשירותים שלעיל? מה חשבתם עליהם? מכירים כלים מוצלחים נוספים לקידום מקומי? ספרו לנו בתגובות!

אודות דפנה בן יהושע

דפנה בן יהושע
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם - כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!

עשוי לעניין אותך גם...

שאלות בראיון קידום אתרים

12 שאלות שאני שואל בראיון קידום אתרים (ומה לענות כדי להתקבל)

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןמחפשים להתחיל את תפקידכם בעולם ה-SEO או ...

צ'קליסט קידום אתרים

הצ'קליסט המקיף והמעודכן לקידום אתרים: 121 בדיקות חובה (גרסת 2017)

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןכאשר מתחילים לקדם אתר תמיד יש סט ...

10 תגובות

  1. ספק אם זה מתאים לשוק הישראלי.

  2. ויש גם כלי שהוא מושלם עבור הקידום שכולנו עושים – קידום מקומי לעסקים מישראל, בניתי תוכנה לקידום אתרים שחלק מיתרונותיה הוא רישום מהיר לאינדקסים מישראל מה שמשפר גם את המיקום בקידום המקומי, בהתמדה ובנתינת תיאור אתר הכולל את מילת המפתח + עיר זה עושה את העבודה לאתרים הישראלים.
    ואתם מקדמי אתרים אין לכם מה לפחד מהכלי הזה- הוא סך הכל כלי עזר מבוקר מאוד לא עוד רובוט שרושם בבום את האתר לאלפי אתרים, זה סמי רובוט שרק עוזר בחלק של מילוי פרטי הרישום לאתרים השונים.
    אם אתם כמובן אוהבים להקליד בעצמכם.. אז כל אחד וההובי שלו
    מקווה שתפרגנו – שמתי באתר גם דמו

  3. דפנה, אחלה כתבה.

    אין לי ספק שהצורך הקידום אתרים מקומי רק גדל.
    למדתי עכשיו עוד כמה דברים חדשים :)
    תודה!

  4. אחלה כתבה אני רוצה לבדוק את LocalVox
    יש דמו?

  5. קניתי את מוז, יש המלצות או מדריכים?

  6. כתבה מצוינת דפנה. באופן כללי המאמרים שלך כייפים לקריאה.

    אני מכיר ומשתמש ברוב הכלים כאן ואני חייב לציין לטובה את BRIGHTLOCAL.

    מדובר על כלי מצוין שנותן מענה מלא על הצרכים של LOCAL SEO. הוא מאתר הזדמנויות חדשות לקישורים, מבצע מעקב אחר קישורים קיימים, עושה בדיקה כדי לראות שפרטי העסק נכונים ומופיעים באותה צורה בכל האתרים ועוד ועוד.

    מה שכן, אני לא מסכים איתך שזה כלי שמתאים לקידום מקומי. הוא מבוסס על מנועים ואינדקסים שמיועדים לשוק האמריקאי וזה קצת מוריד מהערך שלו עבור השוק הישראלי.

  7. בארץ זה לא מיושם כמו בארה"ב. הכתבה די רלוונטית למי שמקדם לוקאלית בארה"ב או באירופה/ אוסטרליה.
    בארץ החיפושים לא מדוייקים למיקום של העסק ושל החיפוש. כמו כן אין צורך בכל הפעולות כמו שנדרשות ממקדם בארה"ב.
    בארץ די קל לעשות מניפולציה על חיפוש במפות.

  8. השאלה היא – מה קורה כאשר מדובר בתחום של עסק שהוא לא לוקאלי? כמו חנות וירטואלית שמספקת שירות לכל הארץ, כאשר המיקום הפיזי שלה אינו רלוונטי, או לחילופין שירות אינטרנטי בלבד כמו אתר חדשות?
    האם המעבר אל החיפוש הלוקאלי אמור להיות בעוכריהם של המותגים שאינם לוקאלים?

  9. סופו של יום קידום אתרים מתלווה בהמון עבודה ולא משנה כמה ידע תצבור חייבים לשבת ולעשות את העבודה.

  10. ואווו זה יקר וגם עבודה רצינית כל התוכנות האלו
    אין משהו קליל וחינם ? לעסקים קטנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים