גוגל לעסק שלי: איך לקדם עסקים חינם בגוגל?

עמית אדלר
קידום אתרים לוקאלי עם גוגל לעסק שלי
קידום אתרים לוקאלי עם גוגל לעסק שלי

אם יכולתם לקבל יותר חשיפה, יותר כניסות לאתר ויותר לידים בחינם – לא הייתם הולכים על זה? ברור שכן. בדיוק לשם כך יש לנו את Google My Business; סוג של מדריך “דפי זהב” דיגיטלי, עבור כל העסקים בכל מדינה ברחבי העולם.

אחת מצורות הקידום האורגני נקראת “קידום מקומי” או גם “קידום לוקאלי”, והיא מבוססת על מיקום גיאוגרפי של עסקים. כדי שהעסק שלכם יקודם גם באמצעות מיקומו על המפה, כדאי ומומלץ להקים עבורו פרופיל ב”גוגל לעסק שלי”. והכול בחינם.

גוגל לעסק שלי עבר תהפוכות רבות, מהימים בהם נקרא Google Places; המשך בשילובו כ”רשת החברתית” גוגל פלוס, ולבסוף הפיכתו הסופית לאינדקס העסקים הגדול ביותר בעולם תחת המותג Google My Business.

עד לפני כמה שנים טובות, קידום מקומי (Local SEO) היה בעיקר נחלתם של עסקים בארצות הברית ובמדינות אחרות בעולם. בישראל לא ניכרו סימני הקידום הלוקאלי אלא לפני מספר שנים, כאשר גוגל החלה לשלב את תוצאות המפה גם בתוצאות האוניברסליות בעברית.

הקידום הלוקאלי נשען על אלגוריתם נפרד מזה הקשור לקידום האורגני, וכך זה היה במשך שנים רבות. יום אחד החליטה גוגל לאחד קצת בין הסיגנלים של האורגני למקומי, ואת זאת היא עשתה באמצעות עדכון יונה (Pigeon Update). בין שאר מטרותיו, עדכון יונה גרם לכך שהקידום הלוקאלי יושפע יותר ויותר גם מפרמטרים שעד היום היו קשורים בעיקר לקידום האורגני. משמע – לקידום אורגני אמורה להיות השפעה גם על קידום לוקאלי.

הפרמטרים העיקריים שנחשבים למשפיעים ביותר על קידום מקומי, במיוחד אחרי עדכון יונה, הם: קישורים נכנסים, ותק דומיין, אופטימיזציה באתר, אזכורי NAP באתר ומחוצה לו, תוכן מעמיק ורלוונטי, אזכורי מותג, כניסות מתוך חבילת הלוקאל האוניברסלית, גוגל פלוס מאומת עם ביקורות גולשים וכן מרחק העסק מהאזור בו הגולש מבצע את החיפוש.

למה צריך קידום אתרים לוקאלי?

פשוט מאוד, כי אתם מקבלים הרבה תועלת בלי לשלם:

  • הגדלת החשיפה של העסק למשתמשי גוגל (מעל 89,000 חיפושים בכל שנייה. עשו אתם את החשבון).
  • תוספת כניסות אורגניות לאתר – ניתן להוסיף קישור לאתר שלכם, וכל כניסה מתוך GMB תיספר ככניסה אורגנית (אפשר לראות את זה בדוח “זמן אמת” בגוגל אנליטיקס).
  • הגדלת כמות הפניות / הלידים בטלפון והודעות SMS – ניתן להוסיף טלפון לפרופיל ולקבל שיחות והודעות SMS ישירות מתוצאות החיפוש במובייל. קבלת הודעות דורשת התקנה של אפליקציית GMB בנייד שלכם.

אם הפרופיל שלכם עומד בכל הקריטריונים ומקבל מספיק חוות דעת, לצד אזכורי NAP (נגיע לזה) ושאר ירקות – העסק שלכם יזכה להופיע בשלישיית המפות בתוצאות האורגניות בגוגל. כל שאר הפרופילים יופיעו רק אם תקליקו על “”מקומות נוספים” בתחתית קוביית הלוקאל.

שלישיית הלוקאל (Three Pack) מוצגת בתגובה לחיפושים מסוגים שונים – הן חיפושים שכוללים שם של עיר או אזור, והן חיפושים רחבים יותר שכוללים שם עסק ספציפי, סוג שירות או מוצר או אפילו כתובת נקודתית. שלושת המקומות הראשונים מופיעים מתחת למפה, המציגה את מיקומיהם. לעיתים מופיעות ארבע תוצאות לוקאל במקום שלוש; בדרך כלל מדובר במודעה ממומנת המסומנת באות i או בכל אייקון דומה אחר.

בגלישה מהנייד, יופיעו לעיתים קרובות אייקונים של טלפון במקום התמונות. לחיצה על האייקון מאפשרת להתקשר ישירות לעסק לצורך בירורים, הזמנות ועוד.

תוצאות גוגל לעסק שלי

איך מקימים פרופיל גוגל לעסק שלי

הקמה של פרופיל GMB נחלקת לשני תהליכים עיקריים – יצירת הפרופיל ואימות הפרופיל. השלב הראשון נמשך כמה דקות, בעוד שהשלב השני עשוי להימשך כמה ימים, שבועות ואף מעבר לכך.

שלב 1 – יצירת הפרופיל

ראשית בודקים האם כבר קיים פרופיל מפות עבור העסק שלכם. חפשו בגוגל את שם העסק המלא – אם לצד התוצאות מופיע מלבן עם שם העסק ופרטי ההתקשרות, משמע שיש פרופיל קיים ואז צריך לעשות אחד משניים – או לברר מי הקים אותו ולקבל גישה, או שהפרופיל נפתח אוטומטית על ידי גוגל ואז קל יותר לקבל גישה.

אם אין פרופיל GMB קיים, יש לוודא שיש לכם חשבון כלשהו בגוגל (רצוי שיהיה זה החשבון שאיתו כבר אימתתם את האתר בקונסולת החיפוש – זה יאיץ את תהליך האימות פי כמה). אם אין לכם, הקימו חשבון גוגל חדש.

ניגשים לאתר גוגל לעסק שלי ומקליקים על הכפתור לרישום פרטי העסק. מתחברים עם חשבון הגוגל שלכם, וממלאים פרטים: שם העסק, קטגוריה ראשית אליה משויך העסק, כתובת מדויקת, טלפון ואתר אינטרנט וכן הלאה.

שלב 2 – אימות הפרופיל

לאחר שמקליקים על סיום התהליך, מקבלים אפשרויות לאימות הפרופיל. האפשרות הנפוצה ביותר היא אימות באמצעות גלויה שתישלח לכתובת העסק שציינתם מראש. הגלויה אמורה להגיע תוך 20 יום, עם מספר סידורי שאותו יש להקליד בפרופיל.

אפשרויות אימות נוספות ונדירות יותר הן אימות באמצעות SMS או באמצעות מייל (במידה שגוגל מציע אותן). אם אחת מהן מוצעת לכם בתהליך האימות, חטפו אותה בשתי ידיים. הן מהירות שבעתיים מכל גלויה.

במידה שמדובר בגלויה, מומלץ מאוד לציין מראש מי איש הקשר שאמור לקבל אותה. לאחר שהגלויה מגיעה והמספר הסידורי הוקלד בפרופיל, קיבלתם אימות ואתם יכולים להתחיל לעבוד.

איך מקדמים את פרופיל ה- GMB

מתוך עשרות, מאות ואולי אף אלפי פרופילים באותו תחום עיסוק – כעת עליכם לוודא שהפרופיל שלכם הוא זה שיופיע בשלישייה הראשונה המוצגת בתוצאות גוגל. כדי לעשות זאת ביעילות, הנה רשימה של כמה פעולות וטיפים שיש לבצע:

ודאו שהקטגוריה הראשית נכונה – זהו אחד החלקים החשובים ביותר בזמן הקמת הפרופיל, ואנשים לא מודעים לכך ומרשים לעצמם לבחור קטגוריה לא רלוונטית. מרגע שנבחרה קטגוריה לא רלוונטית, הדבר מצמצם משמעותית את כמות החשיפות שתקבלו. אומנם אפשר לשנות את הקטגוריה בכל עת, אבל רוב האנשים פשוט שוכחים מזה. מעבר לכך, ניתן להוסיף גם קטגוריות משנה – עשו זאת.

צרו כתובת מקוצרת לפרופיל ושתפו אותה – לאחרונה גוגל החלה לאפשר ליצור כתובת URL מקוצרת וידידותית, המובילה היישר לפרופיל GMB שלכם: https://g.page/YOURNAME (לדוגמה, הנה פרופיל המפה שלי בגוגל: https://g.page/amitadler)
צרו את הכתובת והדביקו אותה באתר, בדף הפייסבוק, בחתימת המייל וכן בנכסים דיגיטליים נוספים. אפשר גם לבנות קישורים המובילים לפרופיל מאתרים רלוונטיים; זה בהחלט יועיל למיקומים בשלישייה הראשונה.

לא לשכוח טלפון ואתר אינטרנט – שני אלו הם הגורמים החשובים ביותר שישפיעו על כמות הכניסות וכמות הפניות שתקבלו. אם לא תוסיפו טלפון וכתובת אתר (וזה אפשרי בהחלט), לא תקבלו את מלוא התועלת שיש ב-GMB שאותו טרחתם לאמת.

עודדו / בקשו כתיבת ביקורות – לחוות הדעת יש משמעות קריטית בחיזוק הפרופיל ובהפיכתו לפרופיל אמין בתחום. ניתן להוסיף באתר שלכם (וכן במקומות אחרים) קישור ישיר להוספת ביקורות ב- GMB (הסבר כיצד לעשות זאת).

הוסיפו כמה שיותר תמונות ו/או בקשו מלקוחות לעשות זאת – מחקרים בנושא גילו שפרופילים בעלי 100 תמונות ומעלה, מקבלים מאות אחוזים יותר כניסות לאתר ופניות טלפוניות. התמונות החשובות ביותר הן תמונת הפרופיל (רצוי שתהיה לוגו או תמונה אישית שלכם, אם מדובר בעצמאים) וכן תמונת השער (קאבר, כמו בפייסבוק). לאחר מכן המשיכו להעלות תמונות רלוונטיות ככל שניתן.

ודאו שיש אזכורי NAP ברחבי הרשת – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום לוקאלי, הוא כמות האזכורים של שם העסק (Name), הכתובת (Address) והטלפון (Phone) – בראשי תיבות NAP. אלו הם ה”קישורים” של הקידום המקומי, ויש לוודא שהם כתובים נכון באינדקסים כגון דפי זהב, 144, איזי ואחרים. כמו כן חובה שהפרטים הללו יופיעו באתר האינטרנט של העסק / החברה, לצד מקורות נוספים (כגון עמוד הפייסבוק). פתרון טוב ליצירת אזכורי NAP חדשים, הוא לפרסם מודעות דרושים בפורומים ובקבוצות עם כל הפרטים שלכם (כולל קישור לאתר, כמובן).

הוסיפו פוסטים חדשים על בסיסי שבועי – פרופיל GMB מאפשר לכם לכתוב פוסטים קצרים מאוד, עם תמונה והנעה לפעולה. השתמשו בפיצ’ר הזה על בסיס שבועי, ובהדרגה תגדילו את כמות החשיפות, הכניסות והפניות דרך הפרופיל.

בצעו מעקב קבוע – לוח הבקרה של GMB מאפשר לכם לראות עבור אילו חיפושים הפרופיל הופיע בגוגל, כמה כניסות היו לכם, כמה שיחות טלפון, צפיות בתמונות וכן הלאה. אומנם הנתונים מוגבלים לשלושת החודשים האחרונים בלבד, אבל לא תוכלו להשיג אותם בשום מקום אחר. שווה לעקוב.

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

9
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.