בניית קישורים בדרך אל הטופ
אם היו מבקשים ממני לציין גורם אחד שהוא החשוב ביותר בקביעת דירוגו של אתר מסויים בעבור מילת מפתח כלשהי, הייתי אומר מבלי לחשוב פעמיים - קישורים! על פניו כשאומרים "קישורים" זה יוצר אסוציאציה ראשונית של אלמנט מאד פשוט, קל תפיסה, שאינו דורש מחשבה מקדימה, אך ההיפך הוא הנכון. תכנון נכון של אסטרטגייה לבניית קישורים לאתר, יכול להיות הגורם שיכריע בסופו של דבר היכן ימוקם האתר שלכם בתוצאות האורגניות.
אותה אסטרטגייה אמורה בין השאר להתייחס למספר נקודות משמעותיות בתהליך: כיצד ואיפה ימוקמו קישורים פנימיים, איך משיגים קישורים חיצוניים תוך מתן דגש על איכות וסוגים, טקסט עוגן (anchor text) בו יש להשתמש, היכן כדאי להוציא לינקים מתוך האתר (אם בכלל) ועוד.
להלן הנושאים המרכזיים במדריך:
- למה בניית קישורים כה חשובה?
- חלוקת עולם הקישורים לסוגים
- טקסט עוגן - Anchor Text
- איך בכלל משיגים קישורים?
- עשה ואל תעשה בבניית קישורים
למה בניית קישורים כה חשובה?
קישורים הוא בין השאר האינדיקטור, שעל פיו נקבעת חשיבותם של דפים ברשת בעיני מנועי החיפוש וגוגל בפרט. ניתן לומר שהם סוג של הצבעות אמון שמורות על הכוונה והמלצה מסויימת. בלי המלצה זו, למנועי החיפוש קשה להבין את הקשר בין הדפים השונים - בין אם אלו דפים באתרים חיצוניים ובין אם דפים פנימיים באתר אחד. כאשר דף A מצביע לדף B עם טקסט X ניתן בעצם לפרש זאת "אני חושב שדף B רלוונטי בנושא X". זה כמובן האידיאל ובפועל הדברים נראים קצת אחרת. אחת הדוגמאות למצב שאינו "טבעי" היא מכירת קישורים שלפעמים גם יכולה לגרום לענישה קולקטיבית.
חלוקת עולם הקישורים לסוגים
לא ממש מסובך להבין איך מערך הקישורים מתפקד, אך יחד עם זאת, חשוב להבין שהוא מכיל מספר דקויות שדורשות התייחסות. לשם כך ננסה להבין תחילה מהם בכלל סוגי הקישורים הקיימים ומה המשמעות של כל סוג. אני כמובן לא מדבר כאן על קישורים ממומנים כי זה עולם שלם בפני עצמו ולא נכלל בתהליך בניית הקישורים.
קישורים פנימיים - internal links
קישור יקרא פנימי אם הוא מקשר מדף A לדף B (או לחלק כלשהו בדף B. לדוגמא: לתת כותרת מסויימת בדף), כאשר שני הדפים הללו נמצאים תחת אותו הדומיין. מטרתם היא לסייע לגולש בניווט נוח יותר בין דפי האתר באמצעות הפנייתו לתוכן רלוונטי עליו בעל האתר ממליץ, בהקשר לדף בו הוא נמצא.
קישורים חיצוניים - inbound links
אלו קישורים שמפנים לדף כלשהו באתר שלך (דף פנימי או דף הבית) מתוך אתר חיצוני שיושב על דומיין אחר. הפרמטר הזה מקבל משקל רב, משום שקישור חיצוני למעשה מבטא המלצה של אתר חיצוני על האתר שלך. חשוב מאד להשיג כמה שיותר קישורים חיצוניים איכותיים ומומלץ לשים לב למספר דגשים עליהם אדבר בהמשך.
קישורים נכנסים
זה קצת מבלבל כי הכוונה בעצם לקישור נכנס לדף כלשהו בין אם הוא מאתר חיצוני ובין אם מתוך דף פנימי באתר שלך. יש כאלו שמבחינתם קישורים נכנסים וחיצוניים זה בעצם אותו הדבר, אך זה לא מדוייק כי ניתן לומר שקישור נכנס גם כן יכול להיות פנימי. אגב, יש שיטענו שקישור נכנס מתוך סאב דומיין הוא למעשה קישור חיצוני (משום שסאב דומיין נחשב לסוג של אתר עצמאי), אני אישית לא בטוח לגבי הטענה ולדעתי כוחו קטן יותר.
קישורים יוצאים - outbound links
כל קישור שמקשר מתוך דף באתר A לדף באתר חיצוני B נחשב ליוצא (כי זה "מוציא" את הגולש מהאתר). חשוב לשמור על כמות סבירה של קישורים יוצאים מתוך הדף על מנת ששאר הקישורים בדף לא יאבדו מכוחם או במקרה הגרוע יותר - האתר כולו יחשד בתור חוות קישורים אחת גדולה. רבים נמנעים מהוצאת קישורים מהאתר בגלל החשש לאבד גולשים או להפחית מכוחו בעיני גוגל, אך לא מזמן ציינתי דווקא מספר יתרונות שיש לקישורים יוצאים.
טקסט עוגן - Anchor Text
כך נקרא הטקסט שמופיע בקישור עצמו. מדוע הוא כה קריטי? כי זו למעשה האינדיקציה עבור גוגל כיצד אתה ממליץ על האתר אליו אתה מקשר (או יותר נכון - באילו מילות מפתח). כמה כללים חשובים שיש לזכור:
- רלוונטיות הטקסט - הביטוי בקישור חייב להיות רלוונטי לנושא הדף אליו הוא מפנה. כלומר אם אני מפנה לדף ספציפי שעוסק בביטוח רכב, עדיף לציין זאת בטקסט הקישור במקום סתם לרשום "לחץ כאן" או "לחברת X".
- רלוונטיות קישור - שני הדפים המקושרים חייבים להיות קושרים נושאית בינם לבין עצמם (ועדיף שגם האתרים). דוגמא לחוסר רלוונטיות: קישור מדף שעוסק בגני ארועים שמוביל לאתר בנושא רכב.
- אורך סביר - לא מזמן שמעתי הרצאה מעולה של עידו קינן על כתיבה באינטרנט ואחת ההמלצות שלו הייתה לא לשים יותר מ 3-4 מילים בקישור. האמת שהמספר די הגיוני, האם לא ניתן לתאר כל דבר ב-4 מילים או פחות?
- קומבינציות - לא מומלץ תמיד לקשר עם אותו טקסט העוגן אלא לנסות לגוון. לדוגמא - אם יש לכם אתר X שעוסק בשיווק באינטרנט אפשר להשתמש בקומבינציות: X שיווק באינטרנט, שיווק באינטרנט עם X, מידע על שיווק באינטרנט וכו'. הסיבה לכך היא שאם ישנו טקסט קבוע שמוביל לדף מסויים, זה יכול להראות קצת חשוד ולא טבעי.
- התאמת הטקסט לדף - מומלץ לבחור את הביטוי שאותו ברצונכם לטרגט בקישור בהתאם למיקוד של העמוד הנוכחי. לדוגמא: אם הדף בו אתם רוצים קישור מכיל כותרת וטייטל "גני ארועים בדרום", אז כדאי שגם זה יהיה הביטוי שיופיע בקישור עצמו ולא סתם "גני ארועים" (כמובן בהנחה ש"גני ארועים בדרום" זה ביטויי שאתם מעוניינים לטרגט בכלל ויש לכם עמוד נחיתה ייעודי עבורו).
איך בכלל משיגים קישורים?
יש הרבה דרכים להשיג אותם ולא מזמן כתבתי פוסט שמרכז 15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים בחינם. בנוסף, אפשר תמיד לפנות לאתר שעוסק בנושא שלכם לצורך החלפה עימו. אם עושים זאת, חשוב לוודא שהדף בו אתם רוצים את הקישור באמת יכול לתרום לכם והוא עוסק בנושא רלוונטי. לא מומלץ לכתוב מכתב ולהפיץ אותו כטמפלייט לכל אתר שמוצאים ברשת. במקום זה, צרו רשימה מסודרת של מקורות, תוך ציון החוזק ואיכות הקישור בכל אתר והיו מוכנים להקריב עבור חלקם אף יותר מקישור אחד בתמורה (יש לא מעט מקרים כאלה, חשוב להבין את הערך שמקבלים). החלק העיקרי בסעיף הזה הוא הבנה עמוקה של התמורה שאתם מקבלים בעד הקישור, משום שיש לא מעט אנשים שישכנעו אתכם שהאתר שלהם איכותי מאד. באמצעות המדריך הבא תוכלו לבדוק איכות קישורים נכנסים וכך להעריך את הפוטנציאל נכון.
בכל רגע נתון ניתן לבדוק בקלות כמה קישורים חיצוניים יש לכם ומאיזה אתרים הם מגיעים, באמצעות הכלי של יאהו בשם Yahoo Site Explorer:

עשה ואל תעשה בבניית קישורים
כפי שאמרתי קודם, תהליך בניית קישורים נכון חייב להיעשות בצורה מדוייקת ומתוכננת ובשום פנים ואופן אסור לירות לכל הכיוונים ולהסתפק בכל מה שבא ליד. מקדמי אתרים רבים מפזרים קישורים בעשרות אתרים ללא שום הקשר נושאי ולפעמים מסתכנים בחשד לטכניקות כובע שחור למיניהן (לדוגמא: Link Farm), שיכולות לבסוף לגרום לפגיעה באתר בטווח הארוך. מכיוון שיש מספר "מלכודות" ודגשים שיש לקחת בחשבון, ריכזתי כאן כמה כללי אצבע:
- קישור חד כיווני מול הדדי - תמיד מומלץ להשתדל להשיג קישור חד כיווני ולא הדדי (אני אקשר אליך ואתה אלי). די קשה להשיג אותם בייחוד משום שאף אחד לא רוצה "לצאת פראייר" ולכן זו תהיה האפשרות האחרונה. נסו לפנות לאתרים של מכרים או קוראים קבועים (במידה ויש לכם בלוג) ופשוט בקשו קישור. אם הם מכבדים אתכם, אין סיבה שלא יסכימו כל עוד זה לא נוגד את אסטרטגיית בניית הקישורים שלהם.
- משולש, מרובע ויותר - אם הברירה היא קישור הדדי או כלום, אז כדאי ללכת על הדדי אבל לא ישירות אלא דרך גורם נוסף. כאשר הקישור הוא בין הדף שלך לדף שלו יש לכך הרבה פחות משקל מאשר המקרה בו דף A (אתה) מקשר לדף B, דף B מקשר לדף C (הוא) ודף C מקשר חזרה אליך ל-A. ההמלצה היא להיות בראש "שרשרת הלינקים", כלומר לקבל את הקישור ישירות מהאתר ולא מהגורם המתווך (שלרוב חלש יותר). דובר רבות על כך שהאלגוריתם של גוגל מזהה החלפות משולשות מהסוג הזה, לכן אני ממליץ לעשות זאת מספר בודד של פעמים ולא להפוך לשגרה משמעותית בתהליך בניית הקישורים.
- סטטי מול רוחבי - אני טוען שבמקרים מסוימים לקישור מתוך טקסט שמופיע בעמוד כלשהו(אחד), יש יותר ערך מקישור שיופיע בכל העמודים באותו האתר. הסיבה לכך היא שהוא נראה טבעי יותר ורלוונטי יותר ליוזר ולכן גם יקבל משקל רב יותר. כיום באלגוריתם של גוגל.ישראל אני עדיין לא רואה סימנים לפילטרים שמופעלים על קישורי site wide (כאלו שמופיעים בכל עמודי האתר), אך בגוגל.קום יש להם ערך נמוך מאד.
- היזהרו ממכירת קישורים - בערך בשנת 2005 הייתה טכניקה ידועה בשם Google Bowling, באמצעותה ניתן היה לפגוע באתרי מתחרים. פשוט היית קונה באתר מסויים קישורי Site Wide שמפנים למתחרה שלך, האתר היה נחשד במכירת קישורים וכך הוא עצמו נענש וגם האתר אליו הפנה (המתחרה שלך). כפי שכתבתי בסעיף הקודם, כיום כבר מופעלים פילטרים על קישורים מהסוג הזה, אך עדיין מכירה מכל סוג שהוא מסכנת משמעותית את האתר בפני ענישה בדירוגים ובמקרים חמורים יותר - מחיקה מהאינדקס של גוגל.
- סמכות = איכות - אם יש לכם אפשרות לקבל קישור מאתר מוסמך בתחומו, או אתר עם סיומת סמכותית כמו gov, ac.il, edu וכו' - לכו על זה. המקרה של רכבת ישראל מלמד שזה יכול להגדיל לכם משמעותית את ה-Pagerank (כי לאותם אתרים לרוב יש פייג'ראנק גבוה) ומן הסתם טראפיק. כמו כן, בעבר כתבתי על הערך הנמוך שיש לאתרים עם סיומת info מבחינת גוגל, זה כמובן פחות תקף באלגוריתם של גוגל.ישראל נכון לשלב זה ואם יש אפשרות לקבל קישור איכותי משם זה מעולה.
- צפיפות קישורים בדף (עדכון 14.04.09) - ככל שיהיו הרבה קישורים בדף מסויים, כך כוחו היחסי של כל אחד מהם יהיה קטן יותר ולכן יתרום פחות לאתר אליו מפנה. כאשר אתם מזהים מקור איכותי, דאגו לוודא שאין באותו הדף הרבה קישורים, על מנת שתוכלו להפיק את מירב הכוח מהקישור שלכם.
איך אתם בונים קישורים?
לכל אחד יש את השיטות שלו בתהליך הזה, חלוקה שונה לשלבים ומתן דגש ייחודי לכל שלב בהתאם לצרכים שלו. אין אמת אחת מוחלטת ומה שיפה בעולם ה-SEO זה כל נושא שיתוף הידע ממנו כולם יכולים ללמוד. אז איך אתם בונים את אסטרטגיית הקישורים שלכם ועל מה אתם ממליצים במיוחד בתהליך?
התמונה באדיבות Country Photo
a







12 אפריל, 2009 16:53
היי פבל,
פוסט מצויין!
לפי דעתי אתה צודק מאוד לגבי כל מה שהצגת כאן אך דבר אחד אני חושב שלא נכון. קישורים מסאב דומיינים יותר חזקים לפי דעתי מקישורים פנימיים של תיקיות, אך קישוריים חיצוניים לדומיינים אחרים יותר חזקים מסאב דומיינים. מה שאומר שעדיין אפשר להחשיב אותם לקישורים חיצוניים. מי שחושב לבנות תשתית כלשהי אני ממליץ לו לקנות דומיינים ולא להסתבך עם סאב דומיינים הוא תיקיות.
אופיר
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 12th, 2009 23:02:
אז זה בדיוק מה שאמרתי- שלדעתי קישור מסאב דומיין לא שווה ערך לקישור מאתר חיצוני על דומיין אחר. ולגבי אם עדיף קישור מסאב דומיין או סאב דירקטורי (תיקיות), אז ברור שעדיף מסאב דומיין, לא אמרתי שלא.
[תגובה לתגובה]
אופיר בוקובזה הגיבה אפריל 13th, 2009 0:28:
אז הוויכוח שהצגת בפוסט הוא פשוט, האם לקרוא לקישורים מסאב דומיינים קישורים פנימיים הוא שצריך לקרוא להם קישורים חיצוניים (בלי שום קשר להשפעה שלהם כי כנראה שהיא באמצע). אני יקרא לזה קישור אמצעי וזהו
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 13th, 2009 1:05:
עשינו עסק
אבל הוא יותר נוטה לכיוון ה"חיצוני" מאשר ל"פנימי".
[תגובה לתגובה]
12 אפריל, 2009 16:55
היי פבל, אחלה פוסט (כרגיל!! )
[תגובה לתגובה]
12 אפריל, 2009 17:28
שלום פבל,
הבעיה שלפעמים אני נתקל בא בהשגת קישורים היא בריחה מהאתרים שלי לאתרי מתחרים באותו תחום. הרי קישור טוב הוא קישור שמגיע מתחום דומה לתחום האתרים שלך. הבעיה היא כשגולשים מאתרים שלכם פונים אז לאתרי המתחרים.
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 12th, 2009 23:05:
ראשית כל תתחדש! אני זוכר שלאתר שלך היה עיצוב שונה
אם הבנתי אותך נכון - אתה בעצם אומר שלא כדאי לעשות החלפת קישורים עם מתחרה כדי לא לאבד לקוחות?
[תגובה לתגובה]
guylevi הגיבה אפריל 13th, 2009 0:41:
שלום פבל,
תודה.
זה גישה ששמעתי מאנשים בתחום.
[תגובה לתגובה]
אורי א הגיבה אפריל 13th, 2009 8:05:
מצד אחד תאבד יתכן ותאבד גולשים, גיא,
אך מצד שני תקבל גולשים מהאתרים איתם החלפת קישור.
תניח שאם הגולש לא מצא מה שחיפש אצלך באתר הוא יגיע למתחרים בכל מקרה.
אם היית משחק מול המתחרה שלך משחק סכום 0 באמת לא היה יתרון ה=בהחלפה אבל מאחר ויש עוש שחקנים, אתה משיג יתרון עליהם.
[תגובה לתגובה]
רעות הגיבה אפריל 13th, 2009 19:51:
אני חושבת שיש פה כוונה נסתרת של גוגל כך שאם גולש נכנס ולא מצא מה שהוא חיפש אז יוכל להמשיך לאתר נוסף בתחום
ולכן גם אתר מהתחום מקבל משקל
מה אתה אומר על זה פבל יש סיכוי זה נשמע הגיוני ?
ודרך אגב גיא האתר שלך מדהים
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 14th, 2009 14:36:
אני חושב שאם אתר מפנה לאתרים רלוונטיים ואיכותיים בתחומו, זה לא יפגע בדירוגו ויש הטוענים שאף יעלה אותו בצורה כלשהי.
[תגובה לתגובה]
13 אפריל, 2009 16:05
לגבי קישורים יוצאים, למיטב הבנתי, עיקרון שיתוף המידע הוא בעל משקל.
אם יש לך דף שנותן מידע רלוונטי וחשוב ולגולשים, הוא יקודם.
קישורים יוצאים מהפוטר הם הרבה פחות חזקים ממה שהיו.
סחר החליפין הזה של קישורים מהפוטר הוא מיותר כי לדעתי, בגוגל כבר הבינו שהם לא תמיד מהווים מדד לאתר איכותי.
פבל, אני תמיד נהנה לקרוא את הפוסטים שלך, תמשיך כך
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 14th, 2009 14:33:
אני גם מאד מאמין בסברה הזו שהוצאת לינקים למקורות רלוונטיים שנבחרו בקפידה יכולה לתייג אותך בתור מקור ידע בעל ערך מוסף (כי אתה גם מפנה לאחרים).
תודה, אני שמח שאתה נהנה.
[תגובה לתגובה]
13 אפריל, 2009 21:12
כיום אין לך שום דרך לפגוע באתר של המתחרה שלך.. לא על ידי רכישת קישור באתרים מהשכונה הרעה עבור המתחרה שלך - ולא על ידי קישור אליו מ-1000 מקומות באותה המילה…
כמו כן - לפי דעתי - מה שלא ראיתי שציינת,
אני אישית כתחביב אוהב להסתכל על אלגוריתמים שונים של מנועי חיפוש,
ולא ראיתי באף אלגוריתם / EL(URL) כאשר EL זה מספר הקישורים היוצאים. כל דבר שתקבל מקישורים - ככל שיהיה יותר קישורים יוצאים מהדף שתקבל, ככה הקישור יהיה שווה פחות, לפי דעתי שווה לציין בהדגשה..
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 14th, 2009 14:46:
תודה על ההערה דניאל, נקודה טובה.
הוספתי אותה תחת "עשה ואל תעשה בבניית קישורים".
[תגובה לתגובה]
14 אפריל, 2009 15:25
מה שאתה כותב בקשר לWIDE מאוד מדאיג אותי. אצלי למשל הקישורים לאתרים אחרים מופיעים במקום כחלק מהtemplate של האתר בצד (לא בתחתית העמוד) כחלק מהרצון שלי למלא אותו בתוכן ולא רק בשביל החלפת קישורים. לפי ההיגיון הפשוט קישור קבוע אמור להיות יותר מומלץ, אלא אם כן הוא נועד אך ורק לקידום (ואני מבין שזה המצב). בכל מקרה, אם זה יקרה גם בגוגל ישראל, אני חוזה סוג של רעידת אדמה, כי רוב האתרים שאני מחליף איתם קישורים עושים את זה בWIDE. חוץ מזה - מה הבעיה בדיוק לבטל את זה רק לעמוד הראשי? או שגם במקרה הזה גוגל חושד בהחלפת קישורים לא טבעית?
[תגובה לתגובה]
איתי ברנר הגיבה אפריל 14th, 2009 15:26:
במומלץ הכוונה היא מבחינת ההמלצה של האתר עצמו לגבי הקישור הזה, לא מבחינת גוגל.
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 14th, 2009 17:25:
לדעתי יש הרבה סיבות לדאגה מרעידות אדמה עתידיות. האלגוריתם של גוגל.ישראל מאד מפגר מאחורי קום בהיבטי אכיפת הספאם וצפוי מאד שיום אחד כל הפירמידה שהספאמרים בנו במשך השנים - פשוט תקרוס. כמובן שמי שבאמת ייפגע מזה זה הלקוחות בסופו של דבר. כפי שכתבתי אני חושב שקישורי site wide פחות חזקים ממה שנדמה. כלומר אם יש לי אתר עם 100 עמודים מאונדקסים, אז הכוח של קישור חוצה אתר במקרה הזה לא יהיה X100, הרי זה אבסורד. מה גם שהקישור מהסוג הזה פחות טבעי ולכן נראה כי נוצר למטרת קידום ותו לא.
[תגובה לתגובה]
14 אפריל, 2009 16:09
מה לגבי קרדיט באתרים? קרדיט למעצב, קרדיט למפתח וכו'?
הם בדרך כלל בפוטר, וחוזרים בכל העמודים באתר.
יש להם ערך בכלל?
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אפריל 14th, 2009 17:09:
אני חושב שיש להם ערך כלשהו, אבל לדעתי מופעל פילטר על קישורים מהסוג הזה שמפחית את ערכם המצופה.
[תגובה לתגובה]
עידן בן אור הגיבה אפריל 15th, 2009 20:57:
בדקתי את העניין הזה כמה פעמים, אין תשובה ברורה.
בד"כ במערכות מוכנות קישור מהפוטר מקבל כח מופחת, לעומת זאת, באתרים רבים הקישורים מקבלים כח כמו כל קישור אחר.
[תגובה לתגובה]
דניאל דנון הגיבה אפריל 16th, 2009 15:35:
תחשוב על זה ש, לפחות באנגלית (אני מדבר על אנגלית כדי להדגים את העיקרון), אני מנחש שאין משפט שלא מופיע לפחות בכמה אתרים…. לפי דעתי זה כוח מופחת בגלל שהם בפוטר - לא בגלל שהם באתרים רבים.
[תגובה לתגובה]
אופיר בוקובזה הגיבה אפריל 16th, 2009 16:20:
מסכים עם דניאל.
[תגובה לתגובה]
3 מאי, 2009 17:20
פבל שלום
רק רציתי לציין שדרך טובה לבנות לינקים לאתר היא ע"י אתרי Q & A ולחפש שאלות בתחום המתאים לכם (כמה שפחות תשובות עדיף). זה תחליף (או בנוס) לפרסום הערות בבלוגים.
הנה רשימה של אתרים באנגלית :
http://answers.yahoo.com
http://yedda.com/
http://www.answerbag.com/
http://www.helpglobe.com/questions.aspx
http://askville.amazon.com/Index.do
http://wiki.answers.com/
http://ask.metafilter.com/
http://www.mylot.com/
http://www.advicenators.com/
http://www.simplyexplained.com/
http://www.answerology.com/
http://www.foolsearch.com/index/ - powered by Yahoo! Answers
http://www.askpedia.com/
יום טוב
טל
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה מאי 3rd, 2009 20:24:
צודק! לא הזכרתי את השיטה הזאת, תודה.
[תגובה לתגובה]
8 אוגוסט, 2009 11:28
אהלן ,
איך אפשר לקשר לינקים מרשתות חברים ? אני יודע שזו גם שיטה מאוד טובה בעולם ה SEO , אבל איך מבאים קישורים רלוונטים ואיכותיים ?
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה אוגוסט 12th, 2009 20:48:
מה הכוונה "רשתות חברים"? האם אתה מתכוון לרשתות חברתיות? אם כן, אנחנו כבר מגיעים ככה לנושא ה- SMO שהוא קצת יותר מורכב (מצד אחד אתה רוצה לקבל קישורים משם, מצד שני בגלל שזו רשת חברתית תרצה שזה יראה טבעי כדי לא לפגוע במוניטין שלך). על כל הנושא הזה אני ממליץ לקרוא בהרחבה בבלוג של צביקה אבנרי: http://www.smo.co.il/
[תגובה לתגובה]
רמי הגיבה אוגוסט 12th, 2009 22:24:
כן , תודה .
למרות שאין שם ממש מדריך לקידום אתרים ברשתות חברתיות אלא הפניה לאתרים אחרים .
יהיה טוב אם תפרסם מדריך למה זה טוב ולמה זה לא ואיך לעשות זאת .
[תגובה לתגובה]
27 דצמבר, 2009 21:24
האם קישורים מאתר מאמרים למאמרים בעברית (או לקישורים באינדקסים בעברית) לאתר שמקודם בחו"ל ובאנגלית (עלי לציין שזה במקביל למאמרים באנגלית)
יוריד מהדירוג או יפגע בתהליכי הקידום בחו"ל או שאין חשיבות לסוגי הקישורים אלא לאיכותם
תודה…
[תגובה לתגובה]
4 ינואר, 2010 13:27
הכל טוב ויפה לאתרי תוכן אבל מה אני עושה אם אני רוצה שיקשרו לעמוד הבית שלי, שלא מכיל טקסט בכלל? אני לא רוצה שגולשים יגיעו לעמודים הפנימיים לפני שהם עוברים בעמוד הבית.
ואני גם לא רוצה להכניס בדף טקסט סמוי בקוד שגוגל רואה וגולשים לא (כי הבנתי שזה לא מומלץ)
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה ינואר 4th, 2010 17:42:
לא הבנתי למה אתה מתכוון. אתה לא חייב לקשר לעמודים פנימיים.
[תגובה לתגובה]
אסף הגיבה ינואר 5th, 2010 9:56:
אני יודע, אבל כיצד אני יכול לקדם את עמוד הבית, לאור העובדה שהוא מכיל תמונה בלבד ללא טקסט, במידה ואני רוצה לקשר ממקומות אחרים לעמוד הבית?
[תגובה לתגובה]
19 ינואר, 2010 20:44
קודם כל אני מוריד בפניך את הכובע אחלה פוסט!!!!!!!!!!!!!!
רציתי לדעת אם אתרים עם סיומת .org יש עדיפות או משהו לפרסם באתר זה
תודה מראש!!!!!!!!!
[תגובה לתגובה]
4 מרץ, 2010 14:57
הי פבל
פוסט נפלא ומעשיר
שפשוט עושה לי חשק לעבור על כל הבלוג שלך, ללמוד ולהתמקצע !
זה בדיוק מה שאלך לעשות
תודה רבה
שלך
אסף הנעמן-הלל
[תגובה לתגובה]
פבל ישראלסקי הגיבה מרץ 5th, 2010 1:25:
תודה רבה אסף! התגובה הזו פשוט עושה לי חשק להמשיך לכתוב
[תגובה לתגובה]