קונה או מוכר לידים? המדריך שכל מפרסם חייב להכיר

קובי נעים

מודל ה-CPL תפס תאוצה בשנים האחרונות. המודל שבו חברות ועסקים משלמים רק עבור לידים של לקוחות פוטנציאלים התפתח והפך להיות מקור מרכזי ללקוחות חדשים אצל ארגונים רבים בארץ ובעולם. לאחר שנים של ניסיון במודל הנ”ל מכל זוית אפשרית – יצוג חברות מול חברות פרפורמנס, עבודה כשכיר בחברות פרפורמנס, רוכש לידים כבעל עסק, רוכש לידים כמנהל שיווק ואפילו כאפילייט, אני מבין היום שהתחום הרבה יותר סבוך ממה שנוטים לחשוב.

עקב חוסר ההכרות האמיתית עם התחום, חברות ועסקים לעיתים זונחים את המודל לאחר תקופת ניסיון קצרה שלא צלחה ובכך מאבדים הזדמנות גדולה לגייס לקוחות רבים בעלות נמוכה.

החלטתי להרים את הכפפה ולכתוב מדריך מפורט מאד (באורך של כ-15,000 מילה), שיספק לכם את כל הכלים שאתם צריכים כדי להחליט אם תחום ה-CPL הוא בשבילכם – ואם החלטתם שאתם מוציאים לפועל קמפיין CPL, תמצאו כאן כלים וטיפים שיסייעו לכם להפוך את הקמפיין לאפקטיבי ביותר.

המדריך יתמקד בעבודה מול חברות פרפורמנס, לרוב רשתות שותפים, המציעות לכם תשלום על בסיס לידים – כלומר שתשלמו להם רק עבור מתעניינים פוטנציאלים. לכן, המדריך מתאים בעיקר למפרסמים (מנהלי שיווק בחברות ובעלי עסקים) השוקלים לעבוד מול חברת פרפורמנס, או שכבר עובדים מול אחת כזאת.

כמו כן, המדריך מתאים לסוכנויות ומשרדים שרוצים לשפר את התוצאות ללקוחות שלהם, על ידי כניסה לתחום ה-CPL, או/ו הבנה אמיתית של התחום, יתרונותיו וחסרונותיו אל מול ניהול קמפיינים באופן עצמאי.

למדריף המקיף על שיווק מבוסס לידים >

מה תמצא במדריך?

הקדמה: התגלגלות התחום ובדיקה – האם מודל ה-CPL מתאים לי?

רגע לפני שצוללים למדריך המלא, חשוב להבין מאיפה צמח תחום הפרפורמנס וכיצד הגענו היום למצב שכל כך הרבה מפרסמים מעוניינים לשלם עבור לידים, ולא עבור חשיפות או “זמן פרסום”.

זהו הבסיס שיעזור לכם להבין בהמשך את הכיוונים אליהם התחום יתפתח.

פרק ההקדמה כולל מבחן התאמה, בו תוכלו לבדוק האם מודל הלידים מתאים עבורכם. ישנן חברות רבות שהמודל אינו מתאים להן מסיבות שיצויינו בפרק. כלי זה יכול לשמש גם סוכנויות המעוניינות לבחון את האפשרות עבור לקוחות שלהם.

החברות שימצאו שהמודל אכן מתאים להן – יוכלו להפיק את המירב מהמדריך ולייצר קמפיין לידים איכותי מול חברת פרפורמנס או באופן עצמאי.

פרק 1: מחירי לידים – למה לצפות וכיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד

מחיר הליד שיקבעו לכם הרשתות נקבע על ידי עשרות פרמטרים שונים המשפיעים על התמחור.

מהם הפרמטרים הללו? כיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד על ידי שינויים פשוטים בקריאייטיב? ואיך יכול להיות ששתי חברות עם שירות דומה משלמות מחירי לידים שונים?

פרק 2: סוגי לידים ומקורות תנועה לייצור לידים

הפרק יתמקד בהבדלים בין לידים בלעדיים ולידים מחולקים, כולל יתרונות וחסרונות של כל סוג ובמקורות התנועה של הלידים – צד המדיה.

מהם מקורות התנועה העיקריים שמייצרים לידים? מהו הערך המוסף של כל מקור תנועה והאם כדאי להגביל את הרשתות במקורות תנועה?

פרק 3: חברות לידים: רשתות שותפים, יתרונות וחסרונות מול סוכנויות ותהליך יצור הליד

הפרק יתמקד בהבדלים ובמשמעויות של עבודה מול רשתות שותפים, לעומת ניהול קמפיין דרך סוכנות או באופן עצמאי. בנוסף ניגע באפשרות של עבודה ישירה מול שותפים (בעלי מדיות) ונצלול לתוך התהליך של יצור הליד מרגע חתימת ההסכם ועד התשלום לרשת.

מי הן חברות הפרפורמנס המובילות בארץ, המציעות פרסום על בסיס לידים, ולמה חשוב לבחור מוכרת ויציבה? מהו תהליך הטיוב וכיצד ניתן למנף אותו בקמפיין שלנו?

פרק 4: קריאייטיב ועמודי נחיתה בפרסום מבוסס לידים

הפרק יתמקד בדגשים חשובים בכל הקשור לקריאייטיב (עמודי נחיתה, באנרים) כאשר עובדים מול חברת פרפורמנס.

ניתן מענה לשאלות חשובות כגון מי אחראי לקריאייטיב? האם כדאי לתת לרשת את המפתחות לקריאייטיב שלכם? מהם הדגשים בעמוד מובייל? ועוד.

פרק 5: מערכת CRM לניהול לידים ודגשים בהסכם לפרסום CPL

אחת הסיבות לכך שמפרסמים מפסיקים קמפיין לידים, היא חוסר סדר וארגון בניהול הלידים. ניהול לא נכון של לידים לא מאפשר למפרסם להבין את האפקטיביות האמיתית של הקמפיין.

הפרק יתמקד במערכות CRM המתאימות לניהול של פעילות לידים. בנוסף, יוצגו דגשים חשובים לחתימה על הסכם לידים, שלא כדאי להתעלם מהם.

פרק 6: לאן התחום הולך? עתיד הפרסום מבוסס הפניות

פרק חשוב ביותר שמנסה לעשות ניחוש מושכל לגבי עתיד התחום של מודל הלידים. הפרק מביא דעות של שלושה בכירים בעלי ניסיון רב בתחום הלידים.

בנוסף, יוצגו מספר רעיונות וכיוונים לאלו מכם שרוצים להתמחות בנישה מסויימת בתחום הלידים ומוכנים לחשוב מחוץ לקופסא כדי לעשות את זה.

פרק 7: סיכום ודגשים חשובים בפרסום על בסיס לידים

הפרק החותם של המדריך מציג את הדגשים החשובים ביותר שכדאי לקחת מהמדריך.

בנוסף, תמצאו ריכוז של מקורות לקריאה נוספת וקישורים לכלים שיכולים לסייע לכם בפרסום מבוסס תוצאות.

למדריף המקיף על שיווק מבוסס לידים >

תודות

בכתיבת המדריך נעזרתי לא מעט באנשי מקצוע שסייעו לי להביא לכם את התמונה המלאה בכל הנוגע לתחום ה-CPL.

אורן מסקינדו, עמית ממייפל וזיו מקליקון – תודה על הזמן שהקדשתם בכתיבה למרות לוח הזמנים הצפוף שלכם.

תודה לכל החברים בקבוצות הפייסבוק מקצועני פרסום בגוגל וקבוצת Amit Lavi – Social Media Observer – The Group, על הסיוע בשאלות שהעליתי כדי להבין מה עובד גם אצל אחרים.

תודה לשותף שלי, דוד פלג חיים על הפידבקים שסייעו לכתיבה, וכמובן תודה מיוחדת לפבל שנתן לי את הבמה והשתתף איתי בחשיבה לגבי התכנים והמבנה הנכון של מדריך מסוג זה.

יצא לכם לקנות או למכור לידים?

זה השלב גם לבקש מכם הקוראים, להגיב ככל העולה על רוחכם, לשאול שאלות, לספר את הזוית שלכם בעבודה במודל של CPL, להמליץ על חברות שהייתם מרוצים מהן וכו’.

לא ניתן להגיב בפרקים השונים של המדריך, לכן כאן זה המקום לכל תגובה שיש לכם בעניין…

מקווה שתפיקו את המיטב מהמדריך, קריאה מהנה!

נכתב על ידי
מקים ומנהל של אתר חסות – מאגר המידע הגדול בישראל לשטחי פרסום ואתר פילרים המרכז הטבות לשטחי פרסום. מלווה ומייעץ לחברות ועסקים בתחום הפרסום, בדגש על פרסום מבוסס תוצאות. מנהל תקציבי דיגיטל עבור חברות המעניקות חשיבות למדידה של יעילות הפרסום במדיות השונות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

63 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

63
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.