קידום אתרים » דיבור צפוף » דיבור צפוף: איך מתניעים תהליך של קידום אתרים עם הלקוח?

דיבור צפוף: איך מתניעים תהליך של קידום אתרים עם הלקוח?

 

אחרי שדיברתי עם לא מעט אנשי SEO מתקדמים וגם מתחילים כאחד, אני מזהה בעיה דומה אצל כולם, לעשות SEO זה כיף, אבל איך מתחילים? ממה?

אל תשחקו אותה, אני מבין שרוב מקדמי האתרים הם "תותחי SEO" ויודעים לקדם ועושים יופי של עבודה בתוצאות החיפוש, אבל בפועל, האם אתם עובדים לפי שגרה מסוימת? כבר דיברתי פעם על "איך נראה יום בחיי מקדם אתרים" אבל, אל תשכחו, אני יועץ לחברות גדולות וקטנות כאחד ואני מזהה בעיות בחברות SEO גדולות ומוכרות שלא עושות שום תהליך קבלת לקוח וגם אם כן, הוא לא מסודר ואפילו מרגיש קצת מרמה את הלקוח, למה? כי ככה אני מאמין שצריך להיראות תהליך קבלת לקוח לפרויקט SEO:

היכרות

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עבור הלקוח, אנחנו צריכים להכיר את העסק, (כמעט) בדיוק כמו כל חפיפה שתעשו כשתיכנסו לעבודה חדשה בחברה כזו או אחרת. אז בואו נשאל כמה שאלות את הלקוח על מנת להכיר את העסק טוב יותר:

  • מה העסק מוכר?
    לידים? מוצרים? חנות פיזית? אונליין?
  • כמה זמן העסק קיים?
    מעולה עבור אסטרטגיית תוכן בהמשך.
  • האם קודם בעבר?
    אם כן, האם נענש? האם אנחנו צריכים לעבוד קשה עכשיו רק בשביל להוציא אותו מעונשים כאלו ואחרים?
  • האם זהו אתר חדש?
    כי אחרי הכל גם אם העסק הוא אוטוריטה בתחום ומוכר בתעשיה, אם האתר עצמו חדש – גוגל יסתכל עליו כמו "טירון" ולא כמו "קצין" באשר הוא.
  • האם זהו אתר מחודש?
    כלומר, באם בנו ללקוח אתר חדש, האם כל ההפניות עברו בהתאם? האם יש לנו קישורים עדיין שהיינו רוצים לשנות שהולכים לאתר הישן?
  • מהי הצלחה בעיניי הלקוח?
    לא הכל נמדד במיקומים, במידה והלקוח יותר מתעניין במכירות, בזמן שנקדם אותו, נוכל להביא לו לקוחות חדשים בעזרת שת"פים או אפילו קישורים איכותיים ממקומות שיכולים להביא לו לקוחות פוטנציאלים

מחקר מילים / מתחרים

  • מה הביטויים הנכונים לקידום?
    כן, כתבתי "נכונים", למה? כי לא לכל לקוח מתאים שנקדם את הביטוי המבוקש ביותר בתחום אלא דווקא את הביטויים שהלקוח ביקש, גם אם נפח החיפושים נמוך יותר, אם בעבורו עקרון פארטו עובד, מי אני שאעצור אותו? (עקרון פארטו: 20% מהלקוחות מכניסים 80% מההכנסות וההפך)
  • במה המתחרים חזקים / חלשים?
    כחלק ממחקר המתחרים שלי, הייתי שמח לדעת איפה אני צריך ליישר קו עם המתחרים שלי מעליי במיקומים ואיך אני עושה את האקסטרה עבודה על מנת לעבור את מה שהם עשו ומה אצטרך להוסיף.
  • תכנון היררכייה וחלוקה לנושאים
    כבר מעכשיו, היינו רוצים להתחיל לתכנן את עמודי האתר / תפריטי האתר / פירורי הלחם וכו'.

אופטימיזציה

  • מהם הכשלים הבולטים ל-SEO?
    למה בולטים? כי אחרי הכל, עבור הלקוח הכל מסתכם בכסף, מעבר לכך שהוא משלם לכם את הכמה אלפי שקלים, הוא צריך עכשיו להביא מתכנת חיצוני או לתעדף עבור המתכנתים הפנימיים בחברה את מה שאתם כבייכול החלטתם שמצריך תיקון, הכי גרוע גם שברוב המקרים זה לא דברים שהלקוח רואה במיידית, כלומר מה אכפת לו אם יש קנוניקל או אין קנוניקל, לכו תסבירו ללקוח שיש לו 5 שכפולים של עמוד הבית והעמוד הלא נכון מקודם.
  • הטמעת המחקר למבנה האתר
    מעבר למה שדיברנו ברמת המחקר, עכשיו הגיע הזמן להטמיע, נכון שעשינו את האופטימיזציה, אבל עכשיו הגיע הזמן להתחיל לחלק את האתר לעמודי נחיתה ממירים ומקודמים.
  • בניית אסטרטגיית תוכן
    עכשיו שהכל (בתקווה) מוכן לקידום, חשוב לנו מאוד להגיע למצב שיש לנו הסכמה עם הלקוח שצריך לחזק את האתר בתכנים, הן בתור בלוג או משהו דינמי והן מבחינת המוצרים שהוא מוכר באתר.
  • חיזוק נקודות תורפה
    זוכרים מה שכתבתי / אמרתי לגבי המתחרים? אז הגיע הזמן ליישם, להתחיל לבצע באתר את הדברים שאנחנו יודעים שהמתחרים שלנו מאוד חזקים שם, בואו ניישר קו.
  • מהם הכשלים השגרתיים?
    מעבר לכל מה שאנחנו עושים באופטימיזציה הראשונית, חשוב לנו לקלוט מראש אילו דברים אנחנו נצטרך לעשות ולטפל בהם ברמה השבועית / חודשית, כמו עמודי 404 בשל עמודים שנופלים (מוצרים / עמודי משרות וכו').

מהי שגרה?

זוכרים את הפוסט שלי "איך נראה יום בחיי מקדם אתרים?" אז זה פחות או יותר על קצה המזלג, אנחנו רוצים לדעת שיש לנו שגרה ואנחנו עומדים בה ולא רק מתרצים ללקוח "אחרי שהכל נעשה, עכשיו אנחנו מחפשים קישורים עד שיימאס לך מאיתנו"

  • העלאת תוכן לאתר
    חשוב מאוד כמו שהזכרתי גם בשלב האופטימיזציה להמשיך ולתגבר בתכנים חדשים באתר.
  • בניית מערך קישורים
    כמובן שאנחנו צריכים קישורים, זה לא שאפשר להתעלם מהפקטור הזה, גם ג'ון מיולר וגם כמעט כל האנגאאוט שיש היום עם החבר'ה של גוגל, הם מזכירים את זה, צריך קישורים, זה חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום.
  • שיפור CTR בתוצאות מקודמות
    ברגע שאנחנו מתחילים לתפוס מיקומים אחרי שכל מה שכתבתי נעשה ונעשה טוב, אנחנו רוצים לדעת שאכן התוצאות קליקביליות ובהחלט מעניינות את הגולשים, הן מבחינת טייטלים והן מבחינת המותג עצמו. אפשר לבדוק זאת דרך ה-Search Console ולבדוק האם אנחנו מצליחים למשוך את הגולשים הנכונים. אל תשכחו, מקומות ראשונים בגוגל (ללא תוצאות לוקאליות) אמורים לקבל כ-25-30% CTR, האם אתם שם? אולי צריך לשנות טייטל? בדקו את עצמכם. (*למידע נוסף כתבתי באתר שלי)
  • תקשורת, תקשורת ותקשורת
    אחד הדברים הכי חשובים בכל תהליך SEO זה לדעת שהלקוח אכן מתקשר אתכם ודואג לעדכן אתכם בכל שינוי בעסק, החל מפתיחת מחלקות חדשות בעסק/באתר, הורדת עמודים שלא נראים לו רלוונטיים יותר (ופוף, הלכה 50% מהעבודה שלכם) ועד לפרסומות OFFLINE שיכולות לעזור לכם ברמת הOFFSITE והקופי הכללי של החברה.

אז זכרו, נכון שקידום אתרים זה בסך הכל ONSITE ו-OFFSITE בגדול, אבל חשוב מאוד ללכת בדרך נכונה מול הלקוח מהרגע שהוא אתכם, שימו לב, לא משנה בתכלס כמה זמן ייקח לכם לעשות את שלבי ההיכרות / מחקר מילות מפתח והמתחרים וכו', כל עוד זה בגדר הזמן הסביר של עד 3-4 חודשים, לאחר מכן, השגרה שלכם צריכה להיות מקורית וכמובן, יצירתית. אז שיהיה לכם בהצלחה, אני כאן לכל שאלה / בקשה / שיימינג לבקשתכם.

אודות שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם VPR. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: VPRweb.co.il

עשוי לעניין אותך גם...

Cross promotion

דיבור צפוף: מהו Cross Promotion ואיך אופרה ווינפרי עשתה את זה לפנינו?

אחת הסיבות שפתחתי את פינת הוידאו בלוג הזו שנקראת דיבור צפוף היא משום שמבחינתי תמיד ...

בחירת קורס קידום אתרים

דיבור צפוף: איך לבחור קורס קידום אתרים?

ברוב הפרקים שלי בדיבור צפוף, אם לא בכולם, אני מדבר על קידום אתרים מתקדם, החל ...

5 תגובות

  1. תמיר אורון

    שמוליק, מה לגבי השלב שאחרי השגרה?
    הרבה חברות שאני מייעץ להם טוענות שאחרי 3-4 חודשים אינטסיביים של קידום טלפונים ואימיילים – פתאום המקדם נעלם ולא שומעים ממנו יותר רק אולי בסוף החודש בעת שליחת הדוח החודשי.
    שגרה זה רע, וכמו שאמרת צריך להיות מקורי ויצירתי אבל גם לא לשכוח לשמור על קשר עם הלקוח!
    זה אחד מהפרמטרים הכי חושבים לשביעות רצון הלקוח מעבר לקידום והרבה מקדמים\חברות קידום שוכחים את זה.

    • שמוליק דורינבאום

      תראה, אני באמת מנסה ללא ספק תמיד להזכיר שSEO מצד אחד זה משהו מאוד ברור לגבי ONSITE אבל OFFSITE יכול להיות מומצא מחדש כל חודש מחדש, ואני בכל הקשור לשגרה, ללא ספק קשה לי איתה, אבל בשביל זה המציאו את עולם הCRO, לדעת איך ומה אני יכול לעשות מהטראפיק הקיים יותר מאשר לרוץ ולהביא טראפיק חדש מעוד איזה לונג-טייל כזה או אחר.

      אז נכון שאתה צודק וצריך להיות מקורי ויצירתי וכו' וכו' אבל בסרטון הזה דיברתי בגדול על הדברים שלדעתי הכי חשובים כרגע ברמת התנעת פרויקט חדש של SEO ברמת הריטיינר החודשי.

      משהו נוסף שאולי לא כל כך יאהבו? SEO לא צריך להיות חוזה לשנה, SEO צריך להיות ברמת החוזה החודשי בלבד, גם כדי שהלקוח ירגיש שכל חודש הוא יכול לצאת (רשת ביטחון קלה) וגם שהמקדם יצטרך כל חודש להוכיח את עצמו, מפחיד נכון? בתכלס, זה רק עושה טוב לשני הצדדים, מניסיון.

      • אכן מפחיד העניין עם החודשי..
        אבל לא יודע עד כמה ניתן באמת לספק תוצאות תוך חודש… ולרוב לקוחות רוצים תוצאות כאן ועכשיו. ויפה שעה אחת קודם…איך אתה משאיר אותם אחרי חודש שאין תוצאות ?

  2. שמוליק יש לי שאלה עמודי 404, ה WEBMASTER מתריע לי על עליה מתמדת של עמודי 404, זאת בעיקר מהסיבה שהסתרתי מספר עמודי מוצר שאין אותם במלאי כרגע.
    האם על להתעלם מאותן הודעות?
    לפי מה שהנבתי גוגל לא פוגע לך בדירוג בגלל עמודי 404 זה בעיקר חשבו לו מבחינת ה UX.

    סרטון הדרכה מעולה!
    תודה!

    • שמוליק דורינבאום

      היי גיא,
      קודם כל תודה על התגובה, העניין עם עמודי מוצר צריך להיפתר, הדרך הכי טובה להיפטר מעמודי 404 זה ליצור הפניות 301 לעמודי האב שלהם, לצורך הדוגמא:
      עמוד נעל כחולה לגברים – לא קיים יותר?
      מפנה 301 לעמוד הקטגוריה של "נעליים כחולות לגברים" – אין כזה עמוד? מפנים 301 לעמוד נעליים לגברים, גם אין? מפנים לעמוד הבית. שאף פעם הגולש לא יהיה במצב של "אין יותר, לך הביתה" תמיד כדאי להראות לו מה *כן* יש בהתאם למה שהוא רצה להגיע אליו בעמוד הספציפי.

      כך גם לא יהיו לך עמודי 404 וגם גולשים שיקבלו מה שביקשו מלכתחילה בצורה זו או אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים