איך לבחור ערוצי שיווק באינטרנט כדי להרוויח כמה שיותר ולשלם כמה שפחות?

פבל ישראלסקי
ערוצי שיווק

כל כך הרבה שירותי קידום אתרים וערוצי שיווק באינטרנט – במה לבחור? איזה ערוץ שיווק הכי מתאים לעסק שלי? בתור מקדמי אתרים ומשווקי אינטרנט, עומדות בפנינו שלל אפשרויות בכדי להגדיל את הנוכחות שלנו אונליין ולמקסם את ההכנסות מהאתר, אך לא תמיד זה כל כך טריוויאלי.

תהיה זו טעות להגיד שכל עסק באינטרנט זקוק לכל השירותים וערוצי השיווק הקיימים. מספיק להבין את הערך המוסף והתועלת העסקית של כל אחד מהשירותים, תוך הבנת ה-ROI של אותו שירות\ערוץ שיווק, בכדי לבחור את מה שהכי נכון עבור העסק שלכם.

בפוסט הבא ריכזתי מגוון ערוצי שיווק באינטרנט וכל שירותי הקידום שאני מכיר, תוך ציון הערך המוסף שהם יכולים להקנות לאתר שלכם ומה תהיה העלות שלו מבחינת מאמץ וכסף (בין אם אתם מבצעים את השירות בפועל ובין אם ספק עושה זאת עבורכם).

אך לפני שצוללים להסבר טקסטואלי ומפורט, תמיד נחמד לראות את הכל מסודר בתמונה אחת ברורה:

ערוצי שיווק באינטרנט

הערה: לא ניתן ליצור קונצנזוס לגבי ערוצי השיווק או השירותים, פשוט מהסיבה שלא כולנו אנשים עם יכולות שוות. המאמץ בטבלה למשל, הוא מדד סובייקטיבי ולכן אי אפשר להסתכל עליו בתור אמת אחת שתהיה נכונה עבור כל מקדם אתרים. גם הערכת העלויות הכספיות לא יכולה להיות מדויקת. הרי אם הדירוג נלקח מתוך 3 אפשרויות בלבד (נמוך, בינוני, גבוה), מרחב התמרון פה הוא זעיר ולכן זה משאיר מקום להרבה סטיות.

המטרה כאן הייתה ליצור סוג של Benchmark שמבוסס על הידע והנסיון של מספר משווקי אונליין מנוסים בעלי התמחויות שונות, כך שאני מאמין שזה די משקף את המציאות. אך עדיין, יש סיכוי שחלקכם לא יסכימו עם הדירוגים. אתם מוזמנים לשתף בתגובות לגבי ערוצי השיווק ושירותי הקידום המועדפים עליכם!

שירותי קידום אתרים וערוצי שיווק באינטרנט

אם אתם לא רוצים לקרוא את כל ה-17 שירותים כאן בפוסט, המקרא הבא יסייע לכם לגשת ישירות לשירות שמעניין אתכם:

1. הפצת מאמרים – פשוט, זול ואפקטיבי לדירוגים

  • שירות: טכניקה מעולה להשיג קישורים חד כיווניים לאתר מתוך תוכן רלוונטי (כידוע, קישורים מתוך טקסט הרבה יותר אפקטיביים). הטכניקה הזו פשוטה ויעילה למדי – כותבים מאמרים, שותלים בהם קישורים במינון הנכון ומפרסמים אותם באתרים ייעודיים להפצת מאמרים (לנוחיותכם יצרתי רשימת אתרי מאמרים להפצה שמכילה גם הנחיות כלליות).
  • תועלת: כאמור, מדובר בקישורים חד כיווניים שמגיעים מתוכן רלוונטי וסוג ספציפי של אתרים – מה שיכול להוסיף גוון נוסף לפרופיל הקישורים שלכם. את הקישורים מוסיפים בטקסט עצמו ויש גם אפשרות להוסיף בחתימה בסוף המאמר (אפשר לוותר על זה בכדי שה- Link Juice לא ייתפזר). מלבד סיוע בדירוגים, הטכניקה הזו יכולה להזרים לכם קצת טראפיק לאתר, מכיוון שלרוב העמודים באתרי המאמרים מדורגים לא רע.
  • עלות: ההשקעה הכספית במקרה הזה היא רק עבור הזמנת המאמרים מכותב תוכן, שאותם בסופו של דבר תפיצו בעצמכם באתרי המאמרים השונים. מצד שני, אפשר למצוא היום ספקים שגם כותבים את המאמרים וגם מפיצים אותם בעצמם, מה שאולי יעלה טיפה יותר – אך יחסוך לכם הרבה זמן וכאב ראש.
  • סיכום: העלות הכספית והזמן שמושקע במקרה הזה הם יחסית נמוכים ושווים את ההשקעה.

2. פרסום פוסטים אורחים – לא כל אחד יכול, אבל זה מביא המון

  • שירות: פרסום מאמר או פוסט אורח עם קישור קרדיט, באתר או בלוג שקשורים לתחום האתר שלכם. סביר להניח שאתם כבר מכירים את האתרים הבולטים בתוצאות החיפוש, עבור הביטויים שאתם מקדמים. מה שצריך לעשות זה להציע לאותם בעלי אתרים, לפרסם אצלו מאמר שיספק לו ערך מוסף. בכדי לעשות זאת נכון ולהגדיל את הסיכויים לכך שבעל האתר יסכים, אני מציע לפני כן לסרוק את התוכן הקיים באתר שלו ולנסות לאתר נושאים משלימים שלא מופיעים בו.
  • תועלת: הלינק הכי איכותי, הוא הלינק שהמתחרה שלכם לא יכול להשיג (זו בערך כל תורת ה- link building על רגל אחת). כאשר מדובר בקישורים מהסוג הזה, לא כל כך פשוט למתחרים לחקות את הדפוס שלכם, מכיוון שבעלי אתרים לא תמיד יסכימו לפרסם תוכן של כל אחד. לכן אם תצליחו לגרום לבעל האתר הפוטנציאלי להסכים, זה יכול להיות הקלף המנצח שלכם. מיותר לציין שבדומה לסעיף הקודם, גם כאן מדובר בקישור חד כיווני שמגיע ממקור תוכן רלוונטי (רק שבמקרה הזה הוא הרבה יותר רלוונטי כי כל האתר ממוקד בו ולא רק הדף).
  • עלות: כדי לחסוך בעלויות, אפשר לעשות הכל לבד: לחפש את המקורות, ליצור איתם קשר ראשוני, לנהל מו”מ בנסיון לשכנע ולאחר מכן לכתוב את המאמר. מדובר בדי הרבה התעסקות ולכן המאמץ עבור האפיק הזה מסומן בטבלה בתור “בינוני”. מצד שני, אני לא יודע אם זה קיים בארץ, אך בחול יש רשתות בלוגרים שמיועדות למטרה זו. הרשתות מקבצות בלוגים במגוון תחומים, שהסכימו לפרסם פוסטים אורחים בתמורה לקרדיט. אחת מהרשתות שאני מכיר נקראת My Blog Guest והיא שייכת לגורו ה-SEO האהובה עלי Ann Smarty. לא בהכרח חייבים לחפש רשת ייעודית, אפשר פשוט להסתפק חיפוש ידני בגוגל תוך שימוש באופרטורים של חיפוש, אחרי בלוגים שמציעים לפרסם אצלם פוסטים אורחים. דוגמא טובה שמצאתי לאחרונה: חדר 404.
  • סיכום: בסופו של דבר בעלי אתרים לא תמיד מסכימים לעשות את זה, כי יש חשש שהתוכן לא יתאים לקו האיכות והסגנון של האתר שלהם. אך אם תצליחו להציג בפניהם טיעונים משכנעים – מדובר כאן באחלה לינק חד כיווני שבעולם לאתר שלכם ממקור איכותי. אגב, גם בבלוג שלי יש אפשרות לפרסם פוסטים אורחים למי שמעוניין לכתוב על קידום אתרים.

3. הפצת ידיעות חדשותיות – עדיף לפנות לספק, התמורה שווה את ההשקעה

  • שירות: גיבוש רעיון, כתיבה והפצה של הודעה לעיתונות בערוצי התקשורת השונים. התוצר הוא פרסום כתבה אודותיכם \ כתבה בה אתם מוזכרים.
  • תועלת: חשוב לזכור שפעילות יח”צ אינה מבוססת על רכישת מדיה וברוב המקרים הודעות ללא ערך חדשותי אמיתי, של עסקים קטנים, אינן מעניינות את כלי התקשורת והם מוצפים בהן. אם אין לכם סיפור מעניין, מוצר או שירות עם ערך מוסף אמיתי – זה לא שווה את המאמץ. בנוסף, חשוב לזכור שההודעה שלכם לעיתונות, על כל הקישורים שתטמיעו בה, לרוב לא תתפרסם כלשונה (אלא באתרי אינטרנט קטנים שלא מקדישים זמן לעריכה) ולרוב יוסרו ממנה קישורים בעלי אופי “מסחרי”. קישור מסחרי = קישור לדף הבית של החברה. קישור אינפורמטיבי = קישור לעמוד שמציע מידע נוסף בנושא הכתבה, מידע מעניין לקורא שאין בכתבה עצמה.
  • עלות: שירותי יח”צ קיימים בשני מודלים של תמחור ומטבע הדברים – אופן התמחור גם משפיע על אופי הפעילות. המודל הראשון הוא לפי תוצאה, הלקוח משלם (לפי “מחירון” קבוע מראש) עבור חשיפה. מודל זה לרוב אופייני לעסקים קטנים ובינוניים, שצמאים לכל סוג של פרסום ועבורם ערכים כמו מיתוג ומסרים שיווקיים משניים בחשיבותם. המודל השני הוא ריטיינר, פעילות שלרוב תתאפיין באסטרטגיה תקשורתית ברורה יותר. בשני המקרים משרד היח”ץ ינסח הודעות לעיתונות בשיתוף עם הלקוח ובאישורו, יפיץ אותן לכלי התקשורת (מערכות, אתרי אינטרנט) ולכתבים הרלוונטיים (לפי תחום הסיקור שלהם) ולעיתים ימשיך ב Follow-up טלפוני. ניתן לעשות לבד – לרוב תצליחו עם אתרים קטנים ותכשלו עם אתרים גדולים, אלא אם יש לכם סיפור ממש טוב. מומלץ לקרוא על ניסוח הודעות לעיתונות, בטרם תגשו למשימה.
  • סיכום: כלי טוב לצרכי חשיפה, בתנאי שיש לכם ערך חדשותי להצציע לתקשורת. לצרכי SEO – יתכנו שירותים זולים יותר המציעים תועלת דומה, אך אם יש לכם זמן וכישרון לעשות לבד – שווה לנסות.

4. קניית קישורים – השקעה כספית גדולה שאולי עדיף להשקיע במקום אחר

  • שירות: קניית קישורים חד כיווניים באתרים רלוונטיים בעלי פרמטרים גבוהים. ניתן לבצע את חיפוש המקורות והפנייה לוובמסטר עצמאית, או לפנות לחברה שמוכרת את השירות הזה. בד”כ לחברות כאלו יש רשת אתרים שלהם או קשרים עם וובמסטרים בתחומים שונים (מכיוון שהם קונים למספר לקוחות, הם מקבלים מחירים אטרקטיביים). חשוב לי להדגיש שאני לא ממליץ להשתמש בשירות הזה בכל מקרה (הסבר בסיכום).
  • תועלת: די ברורה, מדובר על קישור חד כיווני שמגיע מאתר רלוונטי בעל פרמטרים גבוהים בד”כ (וותק, כמות עמודים מאונדקסים ועוד… אך הדגש הוא לרוב על PR שעל פיו גם נקבע המחיר). לאלו מכם ששוקלים לאמץ את השירות הזה, אני ממליץ לקרוא לפני כן על הדרכים של גוגל לזהות קשר בין אתרים. אם כבר עושים את זה, כדאי לעשות את זה נכון.
  • עלות: לא זולה בכלל. אם עושים זאת לבד, תצטרכו לשלם מדי חודש לבעל האתר על עלות הקישורים עצמם (אפשר גם עסקה ארוכה יותר כדי להוזיל עלות חודשית). לחילופין, ניתן לפנות לחברה שתבצע את כל הפעולות שכרוכות בכך: איתור המקורות, פנייה, מו”מ וחידושים בכל סוף תקופה. המודל הוא בד”כ עלות פר קישור, כאשר בסכום הזה כבר כלול המחיר עבור כלל הפעולות.
  • סיכום: אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל. עולם מכירת הקישורים כל כך מורכב ומכיל כל כך הרבה דקויות שאולי מראש כדאי לשלול את האפשרות להתעסק עם זה בכדי לא לפגוע באתר. ראשית כל, צריך להכיר את העובדה שגוגל אוסרים במפורש על מכירת וקניית קישורים. מעבר לכך, אם הם מגלים רשתות אתרים שמוכרות קישורים – הם יכולים למחוק את כל האתרים ברשת מהאינדקס שלהם ובכך כל הקישורים יעלמו בין רגע (=פגיעה קשה בדירוגים של האתרים המקושרים).

הערה: לא אהיה נאיבי ואציין שהרבה מאד אתרים משתמשים בשיטה הזו, במיוחד בתחומים תחרותיים באינטרנט. המטרה שלי היא סך הכל להציג את היתרונות, החסרונות והערך המוסף של כל אמצעי קידום.

5. הוספה לאינדקסים – זה פשוט, לא עולה כסף, אך טוב רק בשביל SEO

  • שירות: אינדקסים וספריות הם אתרים בהם אפשר להוסיף את האתר לקטגוריה מסוימת ולקבל קישור חד כיווני (ברוב המקרים בחינם). זו דרך פשוטה ויעילה לגוון את פרופיל הקישורים.
  • תועלת: מלבד העובדה שזה עוד סוג נוסף של אתרים שמצביעים לאתר שלכם (גיוון פרופיל קישורים), אתרים מהסוג הזה מאשרים לרוב אנקור טקסט שמכיל את שם הברנד (מותג). יש לזה ערך מוסף משמעותי משום שאחד הפקטורים של גוגל להערכת רמת סמכות של אתר היא – כמות הקישורים שמצביעים אליו עם שם הברנד באנקור טקסט (כשחושבים על זה לעומק, יש הרבה הגיון במטריקה הזו).
  • עלות: מאד נמוכה עד לכדי אפסית. אם תעשו זאת לבד, זה יגזול מכם זמן בלבד – איתור אינדקסים איכותיים והוספת האתר אליהם. ניתן להיעזר בספק בתשלום, אך גם במקרה הזה המחירים יחסית זעומים. אפשר למצוא היום ספקים שייקחו שקלים בודדים על כל הוספת אתר.
  • סיכום: מדובר בשירות לא יקר ושאינו גוזל הרבה מאד זמן ומשתלם בסופו של דבר (בהנחה שהאינדקסים עומדים בתנאי SEO בסיסיים).

6. דיוור אלקטרוני – זה לא זול ועדיף ספק, אבל זה מביא המון

  • שירות: הפצת אימיילים ללקוחות קיימים או חדשים, תוך שילוב מסרים פרסומיים או המלצות מסחריות. האופרציה כוללת: הגדלת וניהול רשימת תפוצה, ניסוח תכנים שיווקיים ותכנון קמפיינים, יצירת תזמונים לשליחת מיילים, מעקב ומדידה אחרי התוצאות (כמה פתחו, כמה הקליקו וכו’) ועוד. ניתן להיעזר בספק חיצוני או לבצע עצמאית באמצעות כלים ייעודיים.
  • תועלת: אומנם ערוץ השיווק הזה לא יכול לסייע לכם ב-SEO, אך לעומת זאת בהחלט יכול להגדיל את הטראפיק, המיתוג וההמרות (שלא לדבר על כך שזה מהווה מערכת CRM לכל דבר).
  • עלות: בין אם אתם מחליטים להיעזר בספק חיצוני או לעשות זאת בעצמכם, ההשקעה הפיזית והכספית תהיה נמוכה יחסית. יש כיום שלל כלים באינטרנט, שיכולים לסייע לכם ביצירת קמפיין דיוור אלקטרוני איכותי, שינוהל מ-א’ עד ת’ באופן אוטומטי. אחת מהמערכות הללו היא ללא ספק MailChimp שלדעתי עולה בכמה רמות מהמתחרים שלה. המערכת הזו חינמית במקרה של הפצה לעד 1,000 כתובות מייל, אך אם יש לכם יותר – אני ממליץ להשקיע. גם בארץ יש מערכת דיוור קלטרוני בשם רב מסר, מאחוריה עומד המשווק הוותיק רוני הורוביץ. אדגיש כי מעולם לא ניסיתי אותה ולכן לא אוכל להמליץ.
  • סיכום: שיווק בדואר אלקטרוני היא טכניקת שיווק ישיר ומשמשת כערוץ שיווק ותקשורת עוצמתי מאד מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כאשר רשימת הדיוור שלכם גדולה, מומלץ להפוך את התהליך לאוטומטי תוך שימוש בכלים ייעודיים בכדי לחסוך זמן יקר. לא לשכוח לעיין בחוק הספאם (PDF) לפני במתחילים לשלוח ניוזלטרים בהמוניות.

בכוונתי להרחיב על הטכניקה הזו לעומק בפוסט נפרד בהמשך. בינתיים הפוסט הכי מקיף שיצא לי לקרוא הוא של Smashing Magazine.

7. תגובות בפורומים\בלוגים – למרות הפשטות, יש בזה הרבה ערך

  • שירות: השארת תגובות בפורומים\בלוגים בנושאים רלוונטיים תוך ציון קישור לאתר. מלבד דרך להשגת קישורים, ניתן להשתמש באפיק הזה בתור כלי תקשורת עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים ובכך להגדיל את ה- Brand Awareness.
  • תועלת: אם מדובר בפורום או בלוג פופולארי, יש לשירות הזה 3 יתרונות מרכזיים: טראפיק, SEO ומיתוג. ספציפית לגבי SEO, חשוב לציין שברוב הפורומים והבלוגים כיום הקישורים מוגדרים בתור Nofollow. אומנם בעבר כתבתי שגוגל כן עוקב אחרי קישורי Nofollow, אך עדיין זה לא אומר שהכוח “יעבור” לאתר שלכם. לכן אם הפעילות הזו נעשית משיכולי SEO בלבד, מומלץ לוודא זאת לפני שמשאירים את התגובה. לרוב בעלי הפורומים לא מאשרים קישורים עם אנקור מתוך התגובות עצמן, אלא מתוך החתימה בסוף התגובה, לכן יש להגדיר מראש בלוח ניהול המשתמש. לגבי בלוגים, גם כן לא נהוג להשתמש באנקור בתגובה עצמה אלא רק בשם המגיב.
  • עלות: אם נעזרים בספק חיצוני, לרוב מקובל לתמחר זאת עפ”י עלות לתגובה עם קישור. אפשר גם לעשות הכל לבד אך אז תדרשו להשקיע מאמץ באיתור הפורומים האיכותיים והפופולאריים ביותר, חיפוש דיונים מתאימים וכתיבת תגובה.
  • סיכום: אציין שוב את הפוטנציאל העצום לטראפיק שיש בפורומים. אם מדובר בפורום פעיל ופופולארי בתחומו, זה יכול להביא לכם הרבה גולשים לאתר. בעבר עשיתי ניסוי טראפיק על הבלוג שלי, כדי לבדוק באילו מקורות גולשים מקליקים הכי הרבה על קישורים – והמקור שקיבל את המספר הגבוה ביותר היה “קבוצות דיון ופורומים”.

8. שיווק במדיה חברתית – זה די יקר וקשה, אבל זה יכול לעבוד לבד

  • שירות: ערוץ שיווק שצבר פופלאריות רבה בשנים האחרונות בקרב חברות שמעדיפות להשקיע בו את כספן. כחלק מהשירות, נעשה שימוש בפלטפורמות חברתיות שונות בכדי להגדיל את הטראפיק, מיתוג והנראות של האתר ברשת. דוגמאות לשירותים: הקמת ותחזוקת עמוד מעריצים בפייסבוק, ווידג’טים, אפליקציות, יצירת באזז ברשתות חברתיות, ועוד. מומלץ לפנות לחברה מקצועית בעלת תשתית ונסיון בכדי למנוע נזק למותג. בגלל כמות המשתמשים העצומה וקלות ההתפשטות של המסר, כל פיפס קטן שלא במקום יכול ליצור יותר נזק מתועלת.
  • תועלת: עד לא מזמן שיווק מוצלח במדיה חברתית היה יכול להגדיל את המיתוג והטראפיק בלבד. כעת, גוגל הודיעו רשמית שקישורים מפייסבוק וטוויטר משפיעים על הדירוגים (מה שתמיד היה בגדר שמועה בלבד). פרט ל-SEO, יש הרבה טראפיק ברשתות חברתיות (היום יותר מתמיד) ואם נוצר עניין סביב הקמפיין זה יכול למשוך הרבה תשומת לב וכתוצאה מכך מבקרים לאתר וחיזוק המותג.
  • עלות: אם פונים לספק, המחירים ברוב המקרים לא יהיו זולים. במיוחד בישראל בה התחום עדיין בחיתולים ואין הרבה נותני שירות בתחום. אך מצד שני, התחום הזה מורכב ואם תעשו אותו בעצמכם הוא ייגזול הרבה מזמנכם. לכן אולי כדאי לבחור את השירותים להם העסק שלכם שלכם זקוק ולהזמינם מספקים בעלי נסיון. בעיה נוספת היא מדידת ROI במדיה החברתית. איך אפשר להמיר 2000 מעריצים בפייסבוק לגידול בהכנסות? איך אדע אם הרווחים שלי גדלו בזכות הפעילות השיווקית בערוץ זה? הדרך הפשוטה ביותר היא לבדוק את הרווח לפני הקמפיין ואחרי הקמפיין – אך גם במקרה הזה אי אפשר למדוד מה בדיוק בקמפיין הצליח יותר או פחות ואיך להשתפר. ואם קשה למדוד, איך אפשר לדעת אם שווה להמשיך להשקיע? אם אתם מנסים לשווק עמוד נחיתה כלשהו, אפשר ליצור לו איזשהו URL עם כמה מספרים סידוריים ולהקצות כל מספר כזה לאזור אחר (אחד לעמוד המעריצים, אחד לסטטוסים, אחד לציוצים וכו’…). כך ניתן יהיה למדוד במהלך הקמפיין בזמן אמת את האפקטיביות.
  • סיכום: אם כיום כל אדם עשירי בעולם פעיל בפייסבוק – אין לכם ברירה אלא להיות שם (פייסבוק חצו את רף 500 מליון המשתמשים וזה רק ממשיך לגדול). השאלה היא רק באיזה מינון? הכל תלוי בסוג העסק שלכם והתקציב. חשוב לציין שישנם עסקים שעבורם הערוץ הזה לא יהיה אפקטיבי כלל וחבל להשקיע בו כסף. למי מכם שרוצה להכיר קצת את התחום מקרוב, אני מציע לקרוא את המדריך המקיף הבא על שיווק אתרים בפייסבוק.

9. אופטימיזציה לחיפוש מקומי – אם יש לכם עסק אופליין זה פשוט חובה

  • שירות: חיפוש מקומי (Local Search) היא נישה מאד מעניינת שצמחה מאד בתקופה האחרונה. כחלק מתהליך האופטימיזציה לחיפוש מקומי, נרצה לגרום לעסק שלנו להופיע בחיפושים לוקאליים בכמה שיותר ואריאציות. למעשה הקונספט הוא פשוט, אם אני מחפש בגוגל “chinese restaurant new york” גוגל יעדיף לספק לי סוג אחד בלבד של תוצאות (או לפחות רוב מוחלט) – תוצאות לוקאליות מתוך שירות המפות של גוגל. ככה אוכל לראות מיקומים של מסעדות מומלצות על המפה וגם אפשרות להיכנס לדף העסק של כל מסעדה כזו, כדי לקרוא עליה ביקורות (מתוך שירות העסקים של גוגל). ומכיוון שיש כל כך הרבה מסעדות סיניות בניו יורק, אין מקום לכולם בדף הראשון וחייב להיות אלגוריתם שידרג את הרלוונטיים ביותר – כאן נכנסת לתמונה האופטימיזציה הלוקאלית.

שירות המפות של גוגל

  • תועלת: התועלת היא עצומה אם יש לכם עסק אופליין ואתם פונים ללקוחות בטווח גאוגרפי מסוים (מסעדות, חנויות, נותני שירות וכו’). אך יש כאן יתרון נוסף – נתח מהחיפושים בנייד. אם לדוגמא אתה מנעולן שמספק שירותים בתל אביב, יש סיכוי גבוה שאופטימיזציה לחיפוש לוקאלי תייצר לך לידים מתוך חיפושים בנייד. מדוע? הסיבה פשוטה – אם מישהו ננעל בבית והוא מחפש בנייד שלו “מנעולן בתל אביב”, הוא יעדיף לבחור את מי שהכי קרוב אליו גאוגרפית כדי שיגיע כמה שיותר מהר. דוגמא אחרת: אני מטייל לי בניו יורק ופתאום בא לי פיצה. אז אני מוציא את הנייד ומחפש “new york spring street pizza” ומקבל בתוצאות מסעדות שקרובות אלי (איזו פיצרייה לא הייתה רוצה להופיע בחיפושים האלו?).זה כמובן נכון לגבי תחומים נוספים שבהם יש חשיבות לקירבה הפיזית. כמה סטטיסטיקות מעניינות רק כדי להמחיש את הפוטנציאל שוק הסמארטפונים גדל באירופה בשנה שעברה בכ-41%, גוגל שולטת בכ-98% משוק החיפוש ב-Mobile, החיפוש ב-Mobile יגדל עד שנת 2012 מ-9% עד 20% מכלל החיפושים שנעשים בעולם. הסטטיסטיקות המדהימות הללו רק משקפות את העובדה שאם עתיד החיפוש הוא ב-Mobile, חשוב למקד את המאמצים השיווקיים שלכם אל עבר החיפוש הלוקאלי.
  • עלות: לא זולה בכלל. ממש כמו ה-SEO, מדובר כאן על עולם שלם שמכיל הרבה דקויות. אם תחליטו לעשות זאת לבד, עליכם להכיר את הגורמים שמשפיעים על הדירוג בחיפושים לוקאליים (חלק מהגורמים מזכירים מעט את ה-SEO המסורתי). דייויד מים פרסם את הפוסט המפורסם ביותר בתחום הזה, בו פירט על הגורמים שמשפיעים על הדירוג: Local Search Ranking Factors – מומלץ בחום. בארץ זה לא רלוונטי כי כפי שכתבתי, האלגוריתם של גוגל בישראל לא תומך בחיפושים לוקאליים.
  • סיכום: חשוב לציין שערוץ השיווק הזה מכוון לעסקים אופליין מבוססי מיקום גאוגרפי. כמו כן, לצערי השירות לא פעיל בגוגל ישראל, לכן אין חשיבות אם אתם מטרגטים את הקהל הישראלי (אם מחפשים ביטויים לוקאליים בעברית ב-google.com זה עובד חלקית ולא בכל הערים בישראל). לעומת זאת בארה”ב ואנגליה, אחוז ההקלקות על תוצאות לוקאליות הוא לעיתים הרבה יותר גדול מהאורגניות (כמו בדוגמא עם המנעולן שהצגתי מקודם).

10. אופטימיזציית On Page – לא יקר ואפשר לעשות לבד, עוזר רק ל-SEO

  • שירות: עולם ה-SEO מתחלק לגורמים מ-2 קבוצות: On Page ו-Off Page. אז On Page כשמו כן הוא, מכיל את כלל הפעולות שעושים בתוך הדף/אתר שרוצים לקדם (כאשר off page מתייחס לפעולות החיצוניות כגון: בניית קישורים). כחלק מהשירות הזה, יש להתאים את כלל הדפים באתר עבור הביטויים שנבחרו לקידום ולבצע אופטימיזציה לקוד ולמבנה. חשוב להדגיש שמרבית מקדמי האתרים טוענים שלגורמי On Page יש השפעה קטנה יותר על הדירוגים כשמדובר בביטויים תחרותיים.
  • תועלת: רבים אומרים שהתועלת קטנה יחסית, אם כי אני מכיר הרבה מקרים בהם אתרים התקדמו ממש טוב כשהושם דגש אך ורק על גורמי on page. בכל מקרה, אני תמיד מעדיף להשקיע בזה בגלל 2 יתרונות עיקריים: זה מסייע לי לטרגט ביטויי זנב ארוך (משהו שאם ארצה לעשות אך ורק באמצעות קישורים, אצטרך הרבה יותר משאבים), זה תורם גם למשתמשים בסופו של דבר.
  • עלות: אם תעשו זאת בעצמכם, לא כרוכות כאן שום עלויות נלוות מלבד זמן. אך חשוב ללמוד איך עושים זאת נכון בכדי לא ליצור נזק (מה שיצריך עוד יותר זמן). אפשר לפנות לחברה חיצונית, אבל במקרה כזה עדיף כבר לקחת שירות משלים של בניית קישורים. בכל מקרה, אני חושב שהמחיר על שירות כזה, יתבסס על המצב הנוכחי של האתר ויתומחר לרוב לפי שעות.
  • סיכום: אני ממליץ לעשות זאת לבד מכיוון שהידע שיצטבר כתוצאה מהלמידה, יסייע לכם בקבלת החלטות מהותיות בשלבים מתקדמים יותר של קידום האתר. אם תרצו לעשות זאת לבד, אני מציע לקרוא את כל המדריכים שפרסמתי בקטגוריית אופטימיזציה. אם תעדיפו לשלם לחברה, אפשר לפנות כמעט לכל חברת קידום אתרים.

11. שיווק ויראלי – הקושי הוא ברעיון, אך אם “זה זה” – תקבלו הרבה טראפיק

  • שירות: זוהי בעצם טכניקת שיווק אשר מנצלת את הקשרים החברתיים בין הגולשים באינטרנט והרצון לשתף תוכן שיוצר ריגוש ולכן מאפשרת למסר מסוים להתפשט מהר מאד. באמצעות השיטה הזו ניתן להגיע לקהל גדול מאד בזמן קצר, כאשר המסר יכול להיות סרטון מצחיק, אינפוגרפיק, קמפיין, משחק, אפליקציה וכו’. ההפצה נעשית באמצעות אימיילים, מדיה חברתית, סיקורים בבלוגים ואתרים גדולים (“פתיון קישורים” – ראה בסיף הבא) ועוד.
  • תועלת: קמפיין שיווק ויראלי מוצלח יכול להביא הרבה טראפיק לאתר ובעיקר לחזק את המיתוג כי כולם ידברו עליו. אם הרבה יקשרו לאתר כתוצאה מכך, אפשר גם להשיג ערך מוסף SEO, אך זה רק בונוס. התועלת המרכזית היא חשיפה רחבת היקף בטווח זמן קצר. כאן גם מגיע החסרון המשמעותי – חוסר היכולת לעשות סגמנטציה ולהפנות את המסר השיווקי לקהלים שונים. מכיוון שזה פונה לכלל האוכלוסיה, ייתכן וייחשפו לקמפיין הרבה אנשים שאינם נמנים עם קהל היעד שלכם.
  • עלות: כדי להפיק את המקסימום מהקמפיין, כדאי לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בזה. לא כל רעיון “מגניב” הוא בהכרח מוצלח, ולחברה בעלת נסיון בתחום יש הרבה יותר סיכוי ליצור משהו שיצליח. השירות אומנם יקר, אך מדובר בעלות חד פעמית. יחד עם זאת, אם אין לכם תקציב רב, אפשר בהחלט לחשוב על קריאייטיב מקורי בעצמכם, להתייעץ עם חברים ואם זה מוצלח להוציא אותו לפועל. החסרון בביצוע אינדיוידואלי של הקמפיין ללא גב מקצועי תומך, הוא הקושי בהפצה הראשונית (לרוב לחברות שמספקות את השירות יש גישה לבלוגרים, עיתונאים ואתרים גדולים שאיתם אפשר להתניע את התהליך).
  • סיכום: על מנת שהקמפיין יצליח, הוא חייב לכלול אלמנטים שיפנו למרבית האוכלוסיה. אם יהיה נישתי מדי, סביר מאד ששרשרת ההפצה תיקטע איפשהו בדרך עוד לפני שהמסר יספיק להגיע למסה הקריטית. אם יש לכם רעיון מוצלח לקריאייטיב שרבים יאהבו, כדאי לנסות כי הרווח יהיה עצום. אך חשוב לזכור את הצד השני – אם לא יהיה מוצלח, זה יכול לגרוף תגובות לגלוג והכפשה שיכולים להזיק למותג שלכם.

12. פתיון קישורים Linkbait – זה יקר וקשה, אך אם זה מצליח – זה יביא הכי הרבה תועלת

  • שירות: הדרך הטובה ביותר להשיג קישורים טבעיים בזמן קצר היא ליצור פתיון שיימשוך אותם. הפתיון הזה יכול להיות בעצם כל סוג של תוכן שיגרום לקורא לרצות לשתף אותו או לדבר עליו, כגון: אינפוגרפיק, מדריך מורחב, סרטון מצחיק, משחק או סתם פוסט קונספירטיבי. המטרה היא לגרום לסביבה לדבר סביב התוכן שיצרת ובכך לקשר אליך (לא משנה אם זה יוצא מתוך שיחה חיובית או שלילית על המותג).
  • תועלת: אומנם במבט ראשון שיווק ויראלי (מהסעיף הקודם) ופתיון קישורים הם 2 טקטיקות זהות למדי מבחינת הביצוע, אך רק הבדל אחד – המטרה הסופית. המטרה של שיווק ויראלי היא להעביר מסר פרסומי חיובי לכמה שיותר אנשים, בעוד שמטרת קמפיין פתיון קישורים היא להשיג כמה שיותר קישורים רלוונטיים לאתר שלכם בכדי לשפר את הדירוג שלו במנועי חיפוש.
  • עלות: לרוב השירות הזה הוא די יקר אם פונים לחברה חיצונית, אך אישית אני לא מכיר חברה בארץ שמספקת אותו. אוכל להגיד שבאנגליה למשל, הצעת מחיר ממוצעת לקמפיין יכולה לעלות באזור 2,000-5,000 פאונד (תשלום חד פעמי). חשוב לזכור שזו עלות חד פעמית בעוד שהלינקים הטבעיים שמקבלים – הם for life. לכן מבחינת ROI השירות הזה מאד משתלם בהנחה שהקמפיין מוצלח. אפשר כמובן תמיד לעשות לבד, אבל זה יצריך מכם יכולות שאולי אין לכם: חשיבה קריאייטיבית ברמה גבוהה, קשרים עם אתרי חדשות ובלוגרים, יכולות גראפיות\תכנותיות (בהתאם לסוג התוכן שרוצים לייצר) ועוד.
  • סיכום: טיפ שכדאי לזכור. כשבוחרים חברה שמספקת את השירות, מומלץ לשאול עם איזה אתרי חדשות ובלוגרים מקומיים יש לה קשרים. לרוב, לחברה רצינית יש קשרים איתם בכדי שיסייעו לה ליצור את הבאזז הראשוני, כך שזו יכולה להיות אינדיקציה טובה לאיכות החברה. כפי שכתבתי, השירות הזה בהחלט משתלם ותורם מכל הבחינות (טראפיק, SEO, מיתוג, המרות), אך לא הייתי ממליץ לעשות אותו בשלבים הראשוניים להקמת האתר.

13. פרסום ממומן PPC – די יקר, אך מביא תוצאות מיידיות אם בנוי נכון

  • שירות: לפי מודל ה-PPC (ראשי תיבות של Pay Per Click), המפרסם משלם רק כאשר מקליקים על הפרסומת שלו, כלומר התשלום הוא על לחיצה בודדת. מוצר הדגל של גוגל ומקור ההכנסה העיקרי שלו, גוגל אדוורדס, עובד על פי מודל זה ומזוהה עם השם “קישורים ממומנים” לצד תוצאות החיפוש האורגניות. יש עוד מספר תוכניות מרכזיות שעובדות בשיטת התשלום לפי קליק מלבד גוגל והן: Yahoo! Search Marketing, Microsoft adCenter ואפילו פרסום ממומן בפייסבוק שמציע אפשרויות לפרסם במודל CPC ו-CPM. פייסבוק יודעים כל כך הרבה פרטים על המשתמשים שלהם, שמפרסמים יכולים למקד את מאמצי השיווק שלהם לקהל מאד ספציפי.
  • תועלת: היתרון המובהק של הערוץ הזה הוא הזמן שלוקח להקים קמפיין. תוך זמן קצר, תוכלו לראות את המודעה שלכם מנצנצת בראש תוצאות החיפוש הממומנות. אך זיכרו שעל כל קליק משלמים, לכן כפי שהיא הופיעה שם מהר, כך היא גם יכולה לרדת מהר אם יגמר לכם התקציב. יתרונות נוספים לפרסום ממומן: יכולת לפרסם לפי תקציב מוגדר מראש, פניה מדויקת לקהל בהתאם לאזור גאוגרפי או שפה כלשהי, אפשרות למדוד את האפקטיביות של הקמפיין בזמן אמת, שליטה במועדי הופעת המודעות ועוד.
  • עלות: עליכם להחליט כמה כסף תרצו להשקיע בערוץ הזה וזהו התקציב שתגדירו בקמפיין שלכם. כמובן חשוב כל הזמן למדוד האם אתם מחזירים את ההשקעה. אם אין לכם נסיון בתחום, אולי מומלץ לפנות לחברה חיצונית שתנהל לכם את הקמפיין. לרוב, לא מקובל לשלם לה ריטיינר, אלא פשוט לתת כ- 15-25% מהתקציב שהוגדר.
  • סיכום: ההצלחה בערוץ הזה מצריכה הרבה כישרון ונסיון בביצוע מחקרי מילים, ניסוח קריאייטיב למודעות ויצירת דפי נחיתה מקנוורטים. אם אתם מחליטים להקים ולנהל את הקמפיין לבד אז מומלץ ללמוד את הנושא הזה לעומק. בזמנו יגאל (המליונר בפיג’מה) כתב פוסט מעולה על יצירת אסטרטגיית PPC שיכול לסייע לכם.

14. שיווק תוכניות שותפים – עדיף להוציא לספק אפילו שזה לא זול

  • שירות: שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא ערוץ שיווק שבאמצעותו עסק יכול להגדיל את נפח הלקוחות\הכנסות שלו באמצעות גורמים חיצוניים בתמורה לנתח מההכנסה. העסק יוצר תוכנית שותפים לאחד (או יותר) מהמוצרים שלו ומתגמל את האפילייטים שנרשמים לתוכנית זו על כל ביקור\לקוח שמגיע דרכם. יש כאן סוג של טרייד אוף שכולם מרוויחים ממנו: העסק מקבל לקוחות חדשים אך מרוויח עליהם פחות והמשווק מרוויח עמלה על כל לקוח אך משקיע משאבי שיווק.
  • תועלת: התועלת הכי גדולה לעסק היא שניתן באמצעות הערוץ הזה לחסוך הרבה משאבי שיווק בכדי להגדיל את ההכנסות. אך מכיוון שמתחלקים עם המשווק, חשוב לבנות את זה נכון בכדי שהדלתא שבין הכסף שהלקוח הכניס לחברה לבין העמלה למשווק עדיין תהיה רווחית לחברה ותשקף גידול.
  • עלות: גובה העמלות אותן משלם המפרסם לאפילייט משתנות בהתאם לקמפיינים. כמובן חשוב לזכור שככל שהתגמול יהיה אטרקטיבי יותר, יש יותר סיכויים למשוך יותר משווקים לתוכנית. מודל התמחור לאפילייט גם כן משתנה, אך הנפוצים ביותר הם: CPC (תשלום עבור הקלקה), CPS (תשלום עבור מכירה בפועל), CPA (תשלום על פעולה מוגדרת כגון רכישה, מילוי טופס וכו’), CPL (תשלום על ליד) ו- CPC (תשלום עבור קליק). יש כיום הרבה תוכניות שותפים בארץ שמספקות פלטפורמה לניהול שוטף של תשלומים וקמפיינים אונליין.
  • סיכום: הקמת תוכנית שותפים מוצלחת מצריכה שקיפות מלאה כלפי השותפים מצד אחד ותגמול הולם בזמן מצד שני. אם האיזון הזה נפרץ, אף משווק לא ירצה לקחת חלק בתוכנית השותפים שלכם, והרי האתגר הגדול ביותר – זה למצוא את השותפים שירצו להצטרף לצבא המשווקים שלכם. יש בארץ הרבה תוכניות אליהן אפשר להירשם

15. אופטימיזציה ליחס המרה – יקר אך משמעותית יכול להגדיל את ההכנסות

  • שירות: בניגוד לשירותים רבים שהוצגו כאן, מטרת האופטימיזציה לייחס המרה היא להתמקד בטראפיק הקיים באתר ולא בדרכים להגדיל אותו. כחלק מהשירות, יש צורך לזהות את כל האלמנטים באתר שמשפיעים על יחס ההמרה ולאחר מכן לעשות להם אופטימיזציה בכדי להגדיל את התוצאות העסקיות. יש מספר דרכים לשפר יחס המרה, אחת מהן היא באמצעות ביצוע ניסויים ב- Google Website Optimizer.
  • תועלת: כפי שניתן לראות בטבלה, התועלת היחידה של השירות היא שיפור ייחס ההמרה (אל תתנו למילה “יחידה” להפחית מהחשיבות – בכל זאת, זו התועלת שלשמה הוקם האתר שלכם לא?). כלומר מבלי להשקיע משאבים בשיווק והגדלת הטראפיק, ניתן יהיה להפיק מהטראפיק הנוכחי רווח גדול יותר. הרווח לא בהכרח מכוון לכסף, יכול להיות שהמטרת האתר היא להגדיל את כמות הנרשמים לניוזלטר.
  • עלות: בין אם תחליטו לבצע את האופטימיזציה בעצמכם או לפנות לחברה – ההשקעה תהיה גדולה. אם תחליטו לעשות לבד, תצטרכו להשקיע הרבה זמן כדי ללמוד כיצד לעשות זאת נכון. ההשקעה הכספית היחידה במקרה כזה תהיה אולי למעצב או מפתח שיעשו עבורכם התאמות על סמך תוצאות המחקר שלכם. כמו כן, אם תחליטו לפנות לחברה מקצועית שעוסקת בתחום, סביר להניח שהשירות יעלה הרבה. כיום לא הרבה חברות מספקות את השירות הזה (בניגוד ל-SEO למשל) ולכן המחירים גבוהים. אך אם אתם מתלבטים במה לבחור ויש לכם תקציב, כמובן שהייתי ממליץ לפנות לספק ייעודי בגלל הנסיון הנצבר שיש לו עם נסיון קודם.
  • סיכום: בכדי להגיע לתוצאות טובות ומדוייקות יותר, עדיף תמיד לעבוד עם הרבה טראפיק. כלומר אם יש לכם אתר חדש שעדיין לא מבקרים בו גולשים רבים, אין ממש טעם לעשות אופטימיזציה כי לא ניתן יהיה לדעת האם השינויים שיעשו כחלק מהשירות הם אכן נכונים. לדוגמא: הצבע של הכפתור הוחלף מאדום לכחול וייחס ההמרה עלה, האם אפשר להסיק חד משמעית שזה עלה בגלל השינוי? מבחינה סטטיסטית, קל יותר להסיק אם השינויים שנעשים אפקטיביים ככל שיש מרחב מדגם גדול יותר לבדוק עליו (ממש כמו בסקרים למשל).

16. קניית מדיה ובאנרים – יקר ולא תמיד ממוקד, אבל בתחומים מסוימים עובד מעולה

  • שירות: רכישת מדיה (Media Buying), היא ערוץ שיווקי שבמסגרתו המפרסם רוכש שטח נדל”ן לצורך פרסום במדיות שונות. הערוץ הזה כולל גם את המדיות המסורתיות (רדיו, עיתונות, טלויזיה וכו’), אך הסקירה כאן מתייחסת רק למודעות דיספליי במדיות שונות באינטרנט (פורטלים, וידאו קליפים, משחקים, בלוגים ועוד). דרך נפוצה לפרסם, היא להציב באנרים פרסומיים אשר מפנים לאתר הלקוח או לעמוד נחיתה ייעודי. פרט לבאנרים, נפוץ להשתמש גם בפופאנדרים שמבוססים על סגמנטציה (במידה ולנטוורק יש מידע על המשתמש). כדי למקסם את ה-ROI מהערוץ, האתגר של המפרסם הוא להשיג את השטח האפקטיבי ביותר (מבחינת מיקום וגודל), במקור האטרקטיבי ביותר (כמות ומיקוד הטראפיק) במחיר המשתלם ביותר (במודל CPA).
  • תועלת: התועלת העיקרית בערוץ, היא האפשרות לרכוש מאסה עצומה של טראפיק ללא השקעה גדולה של זמן. הטראפיק אומנם לא תמיד ממוקד כמו בשאר הערוצים, אך זו דרך נוחה לחדור לקהל הרחב (mass reach) במטרה לגדיל את ה- Brand Awareness. יש הרבה יתרונות לעבוד מול נטוורק (רשת) גדול של אתרים ולא מול אתר בודד: טכנולוגיות אנליטיקס שמסייעות לטרגט את הקמפיין לקהל יעד מסוים (באמצעות פיקסל טראקינג למשל), account manager ייעודי שחוסך הרבה עבודה שחורה ולפעמים גם מספק את הקריאייטיב וכמובן פלטפורמות אנליטיקס שמסייעות למדוד את אפקטיביות הקמפיין במובן של ROI בזמן אמת (ולהתריע במקרה של חוסר אפקטיביות כך שניתן יהיה לעשות אופטימיזציה).
  • עלות: המדדים המקובלים ביותר לתמחור קמפיינים הם: CPM (תשלום לאלף חשיפות), CPC (תשלום עבור קליק) ו- CPA (תשלום על פעולת רכישה מוגדרת מראש). קניין המדיה למעשה נמצא במאבק של משא ומתן מתמיד עם הנטוורק במטרה להקטין את הסיכון. כל אחד רוצה להרוויח כמה שיותר ולהסתכן כמה שפחות, קניין המדיה מנסה לשאוף ל- CPA כדי לשלם על תוצאות, בעוד שהנטוורק יעדיף למכור CPM כדי להרוויח בכל מקרה. בסופו של דבר המטרה היא להגיע לעמק השווה עבור שני הצדדים.
  • סיכום: בסופו של דבר הערוץ הזה לא מתאים לעסקים קטנים בתחילת דרכם, מכיוון שבגלל הטראפיק העצום שאגור בנטוורקים, הם יעדיפו לעבוד עם תקציבים גדולים. אם יש לכם ארגון גדול ואתם רוצים לייצר Brand Awareness בקרב קהל רב תוך זמן קצר הערוץ הזה יכול להתאים.

17. שיווק בוידאו – יקר , אבל אם זה מוצלח זה עובד לבד ומגדיל את ההכנסות משמעותית

  • שירות: חשוב לעשות את ההפרדה בין 2 עולמות שונים שנכללים בתחום הזה: שיווק באמצעות וידאו ושיווק של וידאו. שיווק של וידאו מתייחס יותר להפצה של סרטון כחלק מפעילות שיווק ויראלי או קמפיין פתיון קישורים עליו הרחבתי בסעיפים הקודמים, לכן כאן הכוונה לסוג הראשון. “שיווק באמצעות וידאו” לרוב נכלל כחלק מפעילות שיווק ישיר כאשר רוצים לשווק מוצר או שירות מסוים, בכדי להמחיש בצורה ויזואלית את היתרונות שלו, לדוגמא: סרטון באתר שלכם שמסביר על המוצר ומכיל קריאה לפעולה, שילוב של סרטון בקמפיין דיוור אלקטרוני או אפילו וובינרים שדרכם מייצרים לידים.
  • תועלת: בגלל ההמחשה הויזואלית, שיווק בוידאו ובפרט יוטיוב, הוא ערוץ מאד אפקטיבי ובעל יחס המרה גבוה. באמצעות סרטון שעשוי היטב, ניתן למשל לעשות אופטימיזציה ל- Funnel (באמצעות המחשת הפעולות הנדרשות מהמשתמש) ובכך למנוע מהמשתמש לנטוש במהלך התהליך בעקבות בלבול או חוסר הבנה. התועלת כאן היא הדדית – מצד אחד המשתמש מקבל את המסר “בכפית זהב” ומצד שני קל לכם לשכנע אותו לבצע את הפעולה הדרושה (או להעביר לו מידע). בסופו של דבר התועלת באה לידי ביטוי באמצעות מיתוג ושיפור יחס ההמרה.
  • עלות: הפקת סרטון איכותי זה לא עסק זול. ההחלטה האם להכין אותו לבד או לפנות לחברה מקצועית תלויה הן בתקציב והן בגודל העסק שלכם. קשה לי להאמין שסרטון ביתי יעשה את העבודה אם מדובר בארגון גדול. מבלי לזלזל בכישורי עריכת הוידאו שלכם, הכנת סרטון מוצלח מבחינה שיווקית מצריך הבנה מעמיקה בעולם השיווק והפסיכולוגיה. לפעמים הישענות על נסיון נצבר של חברה ייעודית יכול למנוע נזק בטווח הארוך.
  • סיכום: הוידאו הוא לא תחליף לפעילות השיווקית, אלא נועד להשלים אותה בעבור המשתמשים שכבר נכנסו ל-Funnel. אם הם כבר עשו חלק מהמסלול באמצעות כניסה לאתר, קבלת מייל או הרשמה למאגר – הסרטון רק יסייע להם להשלים את הפעולה שאתם מצפים מהם. לכן, אם אתם מעוניינים להגדיל את יחס ההמרה ועל הדרך גם להקל על המשתמש בקבלת ההחלטה, מומלץ להשקיע בשירות.

איזה ערוצי שיווק וטכניקות קידום אתרים מביאים לכם הכי הרבה תועלת?

אני לא חושב שזה נכון להשקיע כסף בכל הערוצים הללו, פשוט כי זו לא גישה נכונה. חשוב לבחון איפה קהל היעד שלכם נמצא ובהתאם לבחור את השירות המתאים ביותר, כך שתפיקו ממנו את התמורה הגבוהה ביותר בעלות הנמוכה ביותר.

אשמח לשמוע מהנסיון שלכם – באיזה שירותים אתם משקיעים? האם זה תורם לכם? ובעיקר – באיזה שירותים ניסיתם להשקיע בעבר ונכוויתם?

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

62 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

62
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.