קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » קידום אתרים הפוך: איקאה משנה שמות מוצרים לחיפושים של בעיות שהמוצרים אמורים לפתור

קידום אתרים הפוך: איקאה משנה שמות מוצרים לחיפושים של בעיות שהמוצרים אמורים לפתור

מותגים שעושים שיווק דיגיטלי כמו שצריך יודעים שכדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם, עליהם לעשות שימוש חכם במילות מפתח. הפונקציה של מילות המפתח היא לגרום לאתר להופיע בתוצאות החיפוש כאשר גולשים מחפשים מילים אלה בגוגל. אך בשבוע האחרון נחשפנו למהלך שיווקי של איקאה שעושה טוויסט מפתיע על הטקטיקה הזאת: ענקית הריהוט השבדית החליטה לקרוא למוצרים שלה על שם שאילתות חיפוש נפוצות בגוגל, והתוצאה משעשעת במיוחד.

How to Impress Someone IKEA bookcase

איקאה מספקת לגולשים תשובות לבעיות שהם מנסים לפתור

האם זה הסוף לשמות הקשים להיגוי של מוצרי איקאה (ברצינות, ניסיתם פעם להגיד "FJALKINGE" בקול רם?), רק כדי לגרום ללקוחות להשתמש בשמות מבלבלים לא פחות? ובכן, לא בדיוק. לעת עתה מדובר בקמפיין שיווקי בלבד, פרי מוחה הקודח של סוכנות הקריאייטיב השבדית Akestam Holst. הסוכנות יצרה אתר בשם Retail Therapy, שזהה לאתר הרגיל של איקאה, בו ניתן לרכוש כמה מהמוצרים הפופולריים ביותר של החברה, תחת שמות ששואבים השראה משאילתות החיפוש בגוגל הנפוצות ביותר בשבדיה על בעיות במערכות יחסים.

דוגמאות למוצרים המופיעים באתר הן מיטה זוגית הנקראת "how to have a happy relationship", לוח מחיק הנקרא "he can't say he loves me", סט מגנטים בשם "the attraction is gone", בובת כלב פרוותית הנקראת "my father is allergic to furry animals", מטען USB לסמארטפון בשם "he doesn't text back" ומקדחה בשם "how to get teenager out of bed".

IKEA retail therapy website

שימוש "הפוך על הפוך" ב-SEO

לדברי מגנוס ג'קובסון, מנהל הקריאייטיב בסוכנות, אין דרך טובה יותר לחבר את את המוצרים של איקאה לחייהם של אנשים מאשר שימוש בשאלות שאנשים באמת שואלים בגוגל. הרעיון שעומד מאחורי הקמפיין הוא שכאשר מישהו יחפש בגוגל תשובה לבעיה מסוימת, הוא ימצא מוצר בשם הזהה לבעיה זו באתר של איקאה, שמהווה פתרון לבעיה. התוצאה שעולה היא מודעה ממומנת שמופיעה מעל כל התוצאות האחרות ובה קישור למוצר באתר הקמפיין. הקמפיין הושק בשבדיה לפני מספר שבועות ובימים אלה הוא מתפשט גם לארה"ב.

צפו בסרטון הפרסומת המלווה את הקמפיין:

המהלך הזה של איקאה הוא מבריק, לא פחות. החברה שנודעה בזכות רהיטים בסגנון מינימליסטי שמתאימים לכל בית ופשוטים יחסית להרכבה (בתנאי שאף חלק לא חסר), עושה כאן שימוש מחוכם ביותר ב-SEO. במקום להשתמש במילות מפתח בסיסיות שמתארות את המוצרים, כמו "מיטה זוגית", "שולחן אוכל" או "כוננית ספרים", היא הולכת צעד אחד אחורה ובודקת מהי הבעיה שהמוצר בא לפתור. באופן כזה, המוצר מופיע מול עיני הלקוח עוד לפני שחשב עליו בעצמו, והבעיה זוכה למענה פרקטי.

האם מותגים נוספים יצטרפו לחגיגה?

האם הקמפיין של איקאה מבשר טרנד חדש בו מותגים יתחילו לקרוא למוצרים שלהם בשמות של חיפושים נפוצים? עוד מוקדם לדעת, אבל אני מהמרת שכן. זוהי הזדמנות שיווקית שקשה לפספס, כזו שאף עשויה להשפיע על חוקי המשחק בתחום של קידום אתרים במנועי חיפוש. שכן, אם מותגים יתחילו להשתמש בשמות של שאילתות במקום בשמות של המוצרים עצמם, זה מחייב היערכות מחדש של הקידום שלהם בגוגל – ומי יודע, אולי אפילו גוגל בעצמה תגיב לשינוי כזה.

ועכשיו הבמה שלכם: מה אתם חושבים על הקמפיין של איקאה – מהלך מבריק או גימיק מעיק? האם גם אתם צופים שמותגים נוספים יעתיקו מאיקאה? כתבו לנו בתגובות!

אודות דפנה בן יהושע

דפנה בן יהושע
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם - כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!

עשוי לעניין אותך גם...

קידום לוקאלי 2017

קידום לוקאלי 2017 מול 2016: האם משהו השתנה? [תוצאות מחקר]

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו בגוגל+ שתפו בלינקדאיןעד לפני כמה שנים טובות, קידום מקומי (Local ...

צ'קליסט קידום אתרים

הצ'קליסט המקיף והמעודכן לקידום אתרים: 121 בדיקות חובה (גרסת 2017)

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו בגוגל+ שתפו בלינקדאיןכאשר מתחילים לקדם אתר תמיד יש סט קבוע ...

8 תגובות

  1. עמית אדלר

    מהלך גאוני!
    לקחת משהו שכל איש SEO מכיר (אבל אף אחד לא משתמש) ולעשות מזה משהו אמיתי. כל הכבוד.

  2. מהלך חכם מאוד רק אני לא בטוח שחוץ מגימיק זה ייתן תוצאה ..כי מי שמחפש בגוגל ביטוי "איך לשפר מערכת יחסים" לא בטוח שמיטה או ארון יעזור לו

  3. השיווק "ההפוך" קיים כבר 4 שנים בתחום הסלולר בישראל . אנחנו התחלנו עם זה כפרויקט נסיוני ומהר מאוד גוגל התוצאות הראשונות לא איחרו לבוא וכמובן פתרון קל ללקוח .

  4. מהלך מבריק ובכלל לא יפתיע אם יגרום לשיפור ביחס ההמרה למוצרים מסויימים, לעומת זאת יש שמות מוצרים שקצת קשה להתחבר אליהם, אז מעניין אם יהיה לדעת אם שמות לא מוצלחים יגרמו לירידה במכירות למוצרים אלה.

  5. טוב זה גאוני !

    הייתי משלם כדי לראות את גרף האנליטיקס שלהם לאחר שינוי מרבית המוצרים.
    חשיבה מחוץ לקופסה !

  6. מה לא עושים בשביל להוציא קישור אה אלי?

  7. אין פה שום קשר ל-SEO. זה מהלך שיווקי בלבד. מישהו שמחפש "איפה לישון בלילה?" בטוח לא מחפש מוצר מיטה. יש אתרים שקידום מהסוג הזה הוא מעולה להם – כשמישהו באמת מחפש תשובה לשאלה שלו כמו אתרי תמיכה וכו'… אבל עם מוצרים מובנים מאליו – זה סתם מהלך שיווקי. לא יותר

  8. קצת ישן אבל עדיין מעניין .
    כתבה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: