כתובת אתר בעברית – למה אני לא ממליץ?

פבל ישראלסקי

מה זה בכלל דומיין?

ראשית כל נעשה סדר במונחים: כתובת אתר = דומיין = שם מתחםדומיין בעברית

לאחרונה אני רואה יותר ויותר פרסומות קונטקסטואליות שונות באינטרנט המציעות שירות רכישת כתובת אתר בעברית (לדוגמא: רכב. com וכו’) והשאלה הנשאלת היא – מה טוב בזה? חלק ירצו לקנות את הכתובת בכדי לשמור על המיצוב שלהם בשוק בו הם פועלים, חלק פשוט מתוך המלצה ואחרים בגלל יתרונות SEO למיניהם שמבטיחים המפרסמים. בכל מקרה, אני אישית לא קונה חלק נכבד מהנימוקים שהמפרסמים מספקים, פשוט בעיקר שחלק מהם מטעה או במקרה הגרוע יותר – אינו נכון (וזה לא מאתמול).

כתובת האתר לא מעידה על רלוונטיות ואיכות התכנים

רבים יחלקו עימי, אך אני ממש לא חושב שאתר עם כתובת בעברית נותן לאתר שלך איזשהו ערך מוסף על פני אתר עם כתובת באנגלית (הטענה זהה גם כאשר מדובר על מקרים של כתובות דפים בעברית):

להלן התגובות שלי לכמה ציטוטים בהם נתקלתי ברשת:

“אם לאתר שלך תהיה כתובת עם מילות המפתח בעברית, גוגל יחשוב שהאתר יותר רלוונטי ולכן יקדם אותו גבוה בתוצאות החיפוש”
אוקיי נניח ויש לי אתר וותיק בנושא רכב המדורג היטב על המילה “רכב” וכתובתו היא mycarsite.co.il. כעת קם לו אתר חדש שכתובתו: רכב.com – האם זה אומר שעם הזמן האתר החדש יהפוך להיות רלוונטי יותר על המילה “רכב” מאשר האתר הוותיק רק בעקבות כתובתו? (בהנחה שהנתונים הטכניים שלהם מלבד הוותק זהים). זוהי בסך הכל כתובת האתר, אותה הכתובת עימה הוא מזוהה בעיני הגולש – אין זה אומר כלל שהאתר רלוונטי יותר בנושא המדובר. אז נכון, הגוגלבוט לא מושלם – אבל ההבנה כי זה לא מעיד על הפנים אלא רק על החוץ היא טריוויאלית.

“הצטרפו למאות אתרים המדורגים גבוה בגוגל”
אשמח אם מישהו ייתן לי דוגמא לאתר עם כתובת בעברית, המדורג במקום הראשון על ביטויי תחרותי כלשהו.

“חסכו זמן בהקדלת הכתובת- פשוט הקלידו את הכתובת בעברית ללא הסיומת ולחצו במקלדת CTRL+ENTER ואתם בפנים”

יופי כמה נוח! אז נכון ש CTRL+ENTER במקלדת משמש כתחליף להקלדת .com ומקצר לי 5 הקשות במקלדת, אבל מה קורה אם אני רוצה סיומת ישראלית co.il? קצת מפריע לי שאני מוגבל לסיומות קום בלבד.

אגב, למה השירות רק ב- com באמת? מסקרן…

“כ-70% ממשתמשי האינטרנט לא דוברים אנגלית והגופים שלא שמים לב לכך מפסידים הזדמנויות”
תרגום- אם אתה לא דובר אנגלית, סביר להניח שלא תדע על מה האתר askpavel.co.il מדבר, לכן כתובת כגון: אסקפבל.co.il או שאלואתפבל.co.il תסייע לך להבין יותר 🙂
אם הייתי אותו הגולש (שמפסיד הזדמנויות), כנראה שזו הייתה תשובתי:
א. אם מעולם לא שמעתי על האתר שלך, כנראה שכתובתו לא כל כך תשנה לי.
ב. אם כן שמעתי עליו וגלשתי בו בעבר, כנראה שכתובתו לא משנה לי במיוחד.

ממתי אני בתור גולש אמור לדעת אנגלית בכדי להתמצא באתרים? לא מספיק שאקליד בגוגל את השאילתה שאני מחפש ואכנס לאתרים שנראים לי? ילדים שלא יודעים אנגלית לא יכולים להנות מגלישה באינטרנט ולהגיע לאתרים הרצויים?

“השם קליט – הרבה יותר קל לזכור אותו”
באמת יותר קל לזכור את השם רכב.com מאשר car.com? אפילו אם זה mycar.com? ומה עם 12345car.com? אם כן, אז כנראה שזה רק אני.

“סיכויי החשיפה של האתר גבוהים יותר”
אשמח אם מישהו יסביר לי את זה, כי באמת שניסיתי.

מספר יתרונות שיש לדומיינים בעברית

אני אישית נגד כתובות אתר בעברית אבל אל תבינו אותי לא נכון, כפי שכתבתי בתחילת הפוסט – ישנם 2 יתרונות בולטים שיש לקחת בחשבון (אם יש עוד יתרונות אתם מוזמנים להציף):

מיתוג ומיצוב – מומלץ תמיד לסמן את הטריטוריה שלך ע”י תקיעת דגל מתאים. אם האתר שלך עוסק בתחום של “השכרת רכב”, עדיף לגבות את זה עם הדומיין השכרת-רכב.com. אם אתה מחשיב את עצמך כמומחה מספר אחד בתחום, דומיין שכזה רק יחזק את המיתוג שלך. כמו כן, אם מדובר במותג קיים מומלץ לתפוס את השם בעברית רק מתוך רצון למנוע מאחרים להשתלט עליו ולרכב על המיתוג שלך בעתיד (לדוגמא: קוקהקולה.com, סלקום.com וכו’).

חיבור אסוציאטיבי בין כתובת האתר למוצר – ללא ספק אתר שכתובתו ביטוח-רכב.com מתקשר טוב יותר בתודעה לביטויי “ביטוח רכב” מאשר אתר car-insurance.com. אני ממליץ לכל אתר שמטרתו למכור מוצר או שירות כלשהו לגבות את עצמו בדומיין הזה.

לסיכום, אם אתם אנשי אנטי-סיכונים, שונאי קונספירציות או סתם חוששים על בסיס קבוע – חשוב לזכור את המקרה הנפוץ והקלאסי “אם זה כן ילך”. אף פעם לא כדאי לסגור דלתות, אף אחד לא יודע מה יקרה. אולי כל מה שאני כותב כאן לא נכון, אולי בעתיד האלגוריתם של גוגל ישתנה, אולי תהיה בהלת דומיינים בעברית וזה יתפוס תאוצה – הכל יכול לקרות.

כמות הפרסומות באינטרנט רק גדלה ואפילו ראיתי לאחרונה גרופ שנפתח לצורך מיתוג בפייסבוק. בכל מקרה, אני מקווה מאד שהחברות לא ינסו להגדיל ראש באמצעות מהלך של הוזלה משמעותית של הדומיינים בעברית, אחרת סופו יהיה דומה למה שקרה לאתרים עם סיומות אינפו

אז מי מתכוון לקנות דומיין בעברית?

עדכון (12.05.10): בהקשר לנושא זה, פורסם הפוסט האם גוגל מעניש דומיינים בעברית?

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

79 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

79
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.