גוגל טרנדס שודרג גם עבור אתרי אינטרנט

פבל ישראלסקי

גוגל טרנס לאתריםללא ספק אחד הכלים שכל מקדם אתרים חייב להכיל בארגז הכלים שלו הוא google trends. הכלי מסייע בתהליך הראשוני    של בניית אסטרטגיית מילות המפתח ובכלל משפיע על החלטות targeting גם בהמשך. באמצעותו ניתן לקבל נפחי חיפוש, פילוחים גיאוגרפיים (עד לרמת העיר) וכל זה נפרש על אינטרוול של כמה שנים, כך שניתן לראות את השינויים שחלו בתקופה זו. לדוגמא: מתוך השוואה זו, ניתן בבירור לראות כי החל מתחילת שנת 2007, התאווה לחיפוש אחר מידע מתקדמת לכיוון של בלוגים, בעוד שהפורומים נשארים מאחור (לפחות במקרה של “קידום אתרים”). אם בעבר אנשים חיפושו בגוגל יותר פורום לקידום אתרים, הרי שעפ”י הגרף – היום יותר מחפשים בלוג קידום אתרים. מעניין לראות בדוגמא הזו שדווקא רוב המתעניינים הגדול הוא מהמזרח – מה זה אומר?

מעכשיו ניתן גם לבדוק אתרי אינטרנט

שלשום הודיעו בגוגל על שידרוג משמעותי לכלי הזה וכעת הוא גם מיועד לבדיקת אתרי אינטרנט, תכירו את – google trends for websites. מאט קאטס כבר התמכר, גם ברי שוורץ ואני בדרך.
הממשק הפשוט  מאפשר לי לקבל את כל המידע שאני צריך (על אתר בודד או על קבוצת אתרים), מתוך מאגרי הנתונים שברשות גוגל על הרגלי הגולשים:

  • סטטיסטיקה על טראפיק (אם מתחברים לחשבון של גוגל, ניתן גם לקבל סטטיסטיקה על כל אתר בנפרד).
  • עד האתר פופולרי באזורים שונים בעולם (המידע נלקח ממגמות החיפוש של גוגל טרנדס הרגיל).
  • מדד “בנוסף חיפשו…” מציג מידע על ביטויים אחרים שחיפשו בהקשר לתוכן האתר המוצג (לדוגמא: אם נבחן את האתר של חברת ביטוח ישיר, נגלה שישנם חיפושים של ביטויים כמו “ביטוח רכב” – הגיוני).
  • מדד “בנוסף ביקרו באתרים…” מציג את האתרים בהם ביקרו מחפשי המידע בהקשר לאתר שחיפשו. בעקרון אם נחשוב על זה לרגע – הרי שאלו הם כל המתחרים הישירים של האתר המדובר. בעלי אתרים – תתפנקו לכם! 🙂

קל מאד לזהות את הרגלי הגלישה ולהשוות אתרים בתחומים זהים. הנה לדוגמא השוואה בין הפורטלים המובילים בארץ:

גוגל טרנדס - השוואה בין הפורטלים המובילים בישראל

חסרונות (זניחים) שיש לגוגל טרנדס

  • לא ניתן לבחון כל אתר. האתרים הבאים לא יופיעו: אתרים עם טראפיק נמוך (מה נחשב לנמוך?), אתרים שאין ברצונם להיות מאונדקסים, אתרים שלא תואמים את הקווים המנחים של גוגל.
  • לא ניתן לראות בכלי את הנתונים על מנוע החיפוש של גוגל (בכל השפות) ואת כלל שירותיו.
  • מקסימום האתרים שניתן להשוות הוא 5 (לא כזה חסרון כשחושבים על זה אלא פשוט מגבלה).
  • לכל זייפני הטראפיק למיניהם – לא יוכלו להסיר את האתר שלהם מהכלי (“נכון לעכשיו” לטענת גוגל).
  • אני לא יודע אם זה מקרי, אבל על סמך החיפושים שהרצתי אתרים עם סיומת info לא מופיעים שם.

כמובן לדעתי החסרונות הללו מינוריים ביחס לתועלת הרבה שבעלי אתרים יכולים להפיק מהכלי – עבודה מצויינת של גוגל!
האם הכלי החדש הולך להיות האלקסה הבאה?:)

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
68
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105005
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99405
מדיה חברתית
בן אורן
87762
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.