לאחר חמש שנים אושר פטנט של גוגל למעקב עכבר | AskPavel
איתי ברנר

לאחר חמש שנים אושר פטנט של גוגל למעקב עכבר

מאת: | 19.07.2010 10 תגובות  

פטנט של גוגל שהוגש כבר בשנת 2005 אושר בתחילת יולי. הפטנט מאפשר לעקוב אחרי מיקום העכבר של הגולש בדפי התוצאות של גוגל וכמובן גם על גבי הפרסומות המוצגות בהם.

המחשבה העומדת מאחורי הפטנט היא שרוב הגולשים מזיזים את סימן העכבר לשטח המסך שנראה הכי רלוונטי עבורם. גם למשך הזמן בו הסמן נמצא במקום מסוים ישנה חשיבות מכיוון שהגולשים נוטים להזיז את סמן העכבר בחזרה רק כאשר דעתם מוסחת לאזור אחר של הדף.

כאשר עוקבים רק אחרי לחיצות , יכול להיווצר מצב בו גולש מקבל את המידע שהוא מחפש כבר בדף התוצאות ולכן דף שאינו נראה רלוונטי מכיוון שלא נכנסו אליו, יכול להיות בעצם רלוונטי מאוד.

מכיוון שהפטנט הוגש לפני זמן רב יחסית, יתכן מאוד כי גוגל כבר משתמשת בו בפועל או בשיטה דומה אחרת . לדוגמה, עד לפני מספר שנים, כל המידע הלא טקסטואלי (כמו למשל תמונות וגרפים) הופיע בחלקו העליון של עמוד התוצאות. כיום חלקו נמצא בתוך טווח התוצאות עצמן. גם מיקום הפרסומות השתנה במשך השנים ולמעשה התקרב יותר לתוצאות האורגניות.

> בחזרה לארכיון החדשות

     

קראו פוסטים נוספים שקשורים לנושא

הצטרף אל 4,500+ מקדמי אתרים ומקצועני שיווק באינטרנט, הזוכים לקבל עדכון שוטף על תוכן עדכני ובלעדי שמתפרסם כאן בבלוג AskPavel:
(אין מה לדאוג, גם אנחנו שונאים ספאם - נשלח לך רק תוכן איכותי ורלוונטי)




10 תגובות הוסף תגובה

  1. אורי זילברשטיין

    האם הפטנט הזה קשור לפטנט שאושר ?
    על התנהגות גולשים, שהוגש בשלהי 2004 ? ומעניין אותי לדעת איך הם ימדדו את התנודות עכבר של כל משתמשי העולם…

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  2. אורי זילברשטיין

    שכחתי בתגובה הקודמת לפרסם קישור לכתבה על הפטנט שעליו שאלתי, והנה הקישור עכשיו -

    http://www.duran-seo.co.il/content/300/351/%D7%9E%D7%94_%D7%92%D7%95%D7%92%D7%9C_%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA_%D7%A2%D7%9C_%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA_%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D_%D7%97%D7%9C%D7%A7_%D7%90/

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  3. איתי ברנר
    איתי ברנר

    היי אורי,

    הפטנט עליו מדובר כאן הוא ללא ספק מ -2005 וגם שמות הממציאים שונים. אני מניח שגוגל מגישה עשרות פטנטים בעלי מאפיינים דומים כל שנה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  4. אורי זילברשטיין

    כן, אבל זה בטוח קשור אחד בשני.. הפטנט שהבאתי כאן הוא אחד הפטנטים הרציניים שנועדו לחקור את התנהגות הגולש, וכמובן שפטנט של "קריאת תנועות עכבר" בהחלט עוסקת באותו נושא בדיוק..

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  5. סתיו זילברשטיין

    מאוד מעניין מדוע גוגל רוכשת פטנט שעוקב אחר תנועות עכבר בכדי להכריע על רלוונטיות. אני בדיוק חוקר על סדרה של פטנטים אחרים שמתמודדים עם בעיות במודלים שכביכול אמורים להיות הרבה יותר "שקופים" ביכולת שלהם להצביע על רלוונטיות וגם שם יש סוג של "ללא מוצא".

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  6. איתי ברנר
    איתי ברנר

    תקן אותי אם אני טועה, אבל העובדה שגוגל רושמת פטנט לא אומרת שהיא לא יכולה להשתמש בו או בחלקים ממנו עוד לפני שהוא מאושר, לא?

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    זיו גלסברג

    איתי, נקודת הזמן החשובה לעניין זה היא הגשת הבקשה לפטנט ולא אישור הפטנט. לאחר שהבקשה הוגשה, אני מניח שגוגל החלו ליישם את ההמצאה בפועל. 

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  7. ניר שי

    והנה עוד ערוץ של גוגל לאסוף יוזר דטה בכדי לדרג אתרים בנסף לכל הכלים שיש לה כבר במחשבים שלנו ובאתרים שלנו, כך גוגל מצליחה לסנן אתרים שקודמו בכוח הקישורים, אני כבר לא מדבר על בלאק הט.

    עוד סיבה שאני רואה , פתיחת פער מול בינג ויאהו באיכות האלגוריתם.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  8. אוננות אינטלקטואלית

    גוגל משתנה לרעה. היא התחילה את דרכה עם Do No Evil, והיום ממשיכה עם מעקבים נוסח "האח הגדול". אז נכון שזה טוב לאנשים כמוני, מבחינה מקצועית; אבל מבחינה אישית אני לא ממש מרוצה מכל המידע האישי הזה שנאסף ברשת.

    לא מספיק שרשויות המדינה עוקבות אחרי המתרחש באינטרנט, בטלפונים הסלולריים ואלוהים יודע אחרי מה עוד; בסוף גוגל תהפוך לחברת אחסון מידע על אנשים בכל העולם. והדרך מאחסון להפצה כנראה לא ארוכה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  9. איתי ברנר
    איתי ברנר

    באופן אישי אני מסכים איתך, אבל אני חושב שלרוב האנשים זה לא משנה, תראה כמה אנשים מורידים את כרום… (כמובן שיכול להיות שהם פשוט לא מודעים לכך שיש עליהם מעקב).

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

השאר תגובה





* תגובות שנכתבות לצרכי SEO בלבד עם מילות מפתח במקום שם המגיב\החברה - לא יאושרו

XHTML: ניתן להשתמש בתגים אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>