למה “מציירים Google” הוא צעד שיווקי חכם במיוחד?

פבל ישראלסקי

אחת היוזמות האחרונות, מבית ענקית החיפוש היא –
תחרות ציור הלוגו של גוגל,ישראל שלי - תחרות הציור של גוגל לרגל חגיגות 60 למדינת ישראל.
במסגרת התחרות, על המועמד לשפץ את הלוגו הקיים של גוגל באופן מקורי ויצירתי. שלבי השיפוט הינם: בחירת 40 הציורים המוצלחים ביותר ע”י צוות השופטים, לאחר מכן הגולשים יבחרו מתוכם את 4 המוצלחים ולבסוף – רק אחד מתוכם יזכה. את הפרס לזוכה יעניק דניס וואנג (המאייר הרשמי של Google).

בין אם הפרויקט נעשה מתוך תכנון קפדני ובין אם מדובר ביוזמה קהילתית תמימה – מדובר בצעד שיווקי חכם במיוחד!
מאז היווסדה, גוגל מתיימרת להחזיק בשוק החיפוש באינטרנט, תוך ביסוס תדמיתה בקרב מחפשי המידע. בפועל, היא עושה את זה על הצד הטוב ביותר וזו רק עוד דוגמא לכך. אני אסביר.

ביסוס מותג בקרב קהל יעד פוטנציאלי

מדוע תחרות הציורים הזו פתוחה דווקא בפני תלמידי בית ספר?
למה הפרויקט בשיתוף פעולה עם ערוץ הילדים? ואף קיבל חשיפה משמעותית בעמוד הבית שלהם:

מציירים גוגל בדף הבית של ערוץ 6

גם אני שאלתי את עצמי שאלות אלו.
אלא מסתבר שמאחורי תחרות מאתגרת, יצירתית וייחודית עומד גם ערך מוסף עצום – קידום המותג “גוגל” בקרב ילדים. לכאורה נראה כי ילדים אינם קהל היעד הפוטנציאלי של גוגל, אך למעשה, בתור משתמשי המחר – הם דווקא כן!

בסופו של יום, גוגל מתיימר לתת למפרסמים שלו את השירות הממוקד ביותר – פרסומת מפולחות קהל יעד (אני מדבר על הקישורים הממומנים כמובן). הרי תסכימו איתי שהסיכויי שילד יקליק על מודעת גוגל אדוורדס כלשהי והעניין יוביל להמרה, הוא קטן יותר מאשר גולש מבוגר יותר. מבחינת המפרסם, כאשר מדובר ביעדים של המרות כספיות (קניית מוצר כלשהו, תרומות, רכישת מנויי וכו’…), הוא היה “מעדיף” כי אדם מבוגר, שבאפשרותו לשלם, יהיה זה שיקליק על הפרסומת. כמובן אני לא מדבר על המקרים בהם המפרסם דווקא כן רוצה לפנות לאוכלוסיית ילדים במכוון.

אבל, שום דבר לא נעשה סתם וכאן מגיעה התועלת של גוגל בכל העניין.
אם קהל יעד צעיר (ילדים) ייחשף לתועלות ולעצם הקיום של גוגל כמנוע החיפוש הפופולרי ביותר, בשלביהם הראשוניים- הרי סביר שאת חיפושיהם העתידיים יבצעו בגוגל. ואז הם כנראה כן יבצעו המרות ובכך ישרתו את המערכת כנדרש. כמובן שאני בכלל לא מדבר על היצירתיות שברעיון (עיצוב מחודש ללוגו), חשיבה מחוץ לקופסא שכזו כבר הוכיחה את עצמה בעבר לא פעם. כך שבמקרה הזה אני כלל לא מופתע – סך הכל טופח להוגי הרעיון על השכם ! 🙂

למרות שציינתי בתחילת הפוסט, מן הראוי להדגיש שוב כי מדובר כאן בהשערה וניתוח אישי שלי לכל עניין התחרות הזו וייתכן שכלל לא נעשתה מהשיכולים הללו.

תגיות רלוונטיות: מציירים גוגלשירותי גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105006
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99416
מדיה חברתית
בן אורן
87763
קידום אתרים
דנה רוזן
82459
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.