קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » איך למקסם את אסטרטגיית השיווק בוידאו עם גוגל הנגאאוט (Hangouts)
שיווק בגוגל האנגאאוט

איך למקסם את אסטרטגיית השיווק בוידאו עם גוגל הנגאאוט (Hangouts)

שיווק באינטרנט ממשיך להתפתח ולדרוש מאיתנו יכולות חדשות ופעילות בזירות שבעבר לא נכללו בתמהיל השיווק שלנו.

כחלק מהתחזקות הרשת גוגל פלוס והשפעתה על שיווק וקידום באינטרנט, לצד החשיבות ההולכת וגוברת של יצירת סיגנלים חברתיים והחשיבות של שיווק בוידאו, החל להתפתח בשנה האחרונה גם שיווק באמצעות האנגאאוטס – צ'אט הוידאו הקבוצתי של גוגל.

איך גוגל האנגאאוט יכול לעזור למשווקים באינטרנט?

להלן סקירה של היכולות והשימושים העיקריים שניתן לעשות באמצעות גוגל האנגאאוטס במסגרת עבודת השיווק וניהול הפעילות מול הלקוחות שלכם:

  • קיום וובינארים והדרכות אונליין ללקוחות שלכם / הדרכות פרטיות – הנגאאוט בשידור חי.
  • שירות לקוחות אונליין לתמיכה באמצעות צ'אט וידאו.
  • השקות מוצרים – הצגת המוצר + מענה על שאלות בזמן אמת – האנגאאוט בשידור חי.
  • צילום סרטוני הדרכה ואפילייט וובינרים באופן פשוט ומהיר.
  • מיתוג כמומחה – במציאות כיום ישנה חשיבות מכרעת בהיכרות עם נותני השירות והיכולת שלנו להתמתג כמומחים בנישה שלנו – משפיעה רבות על יכולת גיוס הלקוחות שלנו.
  • שיווק בוידאו – תכנית חודשית/שבועית שתצולם על ידכם ובה תוכלו לשוחח ולדון בנושאים וסוגיות עיקריות הקשורות לתחום שלכם / ראיונות עם דמויות בולטות בתעשייה שלכם. כל צ'אט בשידור חי מועלה אוטומטית לערוץ היוטיוב שלכם לאחר השידור – וניתן גם לקדם את הסרטון ביוטיוב כסרטון לכל דבר.
  • שידור חי מהבלוג – שיטה נהדרת למשוך טראפיק רב לאתר ולהגדיל את זמן השהייה. במסגרת שידורי האנגאאוטס בשידור חי, תוכלו לשדר בשידור חי ישירות מתוך האתר / הבלוג שלכם ולאפשר תגובות ופעילות גולשים רחבה באתר שלכם.
  • סיגנלים חברתיים – רבות דובר על חשיבותם ההולכת וגוברת, השתמשו בכוחו הגדול ובפוטנציאל החשיפה של יוטיוב על מנת לייצר חשיפה גדולה יותר ולמשוך טראפיק לאתר שלכם. מיתוג בעידן הרשתות החברתיות אורך זמן. יש המון דרכים ושיטות לייצר תכנים בעידן המדיה החברתית, חשוב להכיר אותם ולנסות ליצור כמה שיותר מהם כיום.
  • פגישות אונליין – תוכלו לקיים גם פגישות עסקיות עם לקוחות בארץ ובחו"ל ללא מאמץ , כמו גם מפגשים אונליין להסבר על המוצר / שירות שלכם ללקוחות פוטנציאליים.

במדריך הקרוב נלמד יחדיו כיצד להשתמש בשלל יכולות ההאנגאאוט לשיווק איכותי יותר של העסק שלנו.

גוגל פלוס – לאט לאט זה מתחיל לתפוס…

גוגל פלוס ממשיכה להתפתח ולמשוך אותנו להשתמש בה באמצעות מגוון פיצ'רים מעניינים. זה התחיל עם דפי המקומות שעברו כרעם ביום בהיר מממשק הגוגל places לדפי local בגוגל פלוס, זה המשיך עם תמונות הכותב בתוצאות החיפוש, שגרמו לכולנו לרוץ ולהקים חתימת כותב בפרופיל הגוגל פלוס ועוד שלל אפשרויות נהדרות עבור בעלי עסקים ואתרים, שיכולים להשתמש בגוגל פלוס לקידום ושיווק האתר והגדלת הנוכחות שלהם באינטרנט. לאלו מכם שרוצים לקרוא את כלל האפשרויות וכיצד להשתמש בהם, מוזמנים לקרוא זאת בפוסט הקודם שכתבתי כאן על גוגל פלוס לעסקים.

האנגאאוטס – מה זה?

אחד השירותים היותר מעניינים של גוגל פלוס הוא ללא ספק ה- Hangouts – בו יש לגוגל פלוס באמת יתרון מהותי מול כל מתחריה.

כבר ביום ההשקה של גוגל פלוס, הסתמן ההאנגאאוטס (או בשמו הישראלי הגרוע "זולות") כפונקציה מעניינת מאוד – צ'אט וידאו רב משתתפים (עד 10 משתתפים) שמאפשר לקיים פגישות ושיחות עם חברים ובנושאי עבודה בקלות ומכל מקום.

קיימות שתי אפשרויות לקיום שיחות בין משתמשים: צ'אט טקסט או צ'אט וידאו.

צ'אט טקסט משמש כצ'אט קבוצתי (עד 100 משתמשים) או אחד על אחד, שמאפשר גם לעבור למצב וידאו.
ככל שהזמן עובר, שירות ההאנגאאוטס ממשיך להתפתח ולהוסיף אפשרויות מאוד מעניינות, ביניהן האפשרות לקיים האנגאאוטס בשידור חי, שנפרט עליה בהמשך.

האנגאאוטס למעשה מחליפים לאט לאט את כל שירותי הצ'אט של גוגל ומחברים את כולם (Google talk / chat ).

כיום אנו יכולים לבצע האנגאאוטס מכל מכשיר – גם מהמחשב האישי בגוגל פלוס ובהתקנה של אפליקציה למחשב האישי או כאפליקציה נפרדת לסלולר.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון קצר שמתאר את הנושא:

כיום מלבד אפשרות רגילה של צ'אט וידאו ל- 10 משתתפים, קיימת גם האפשרות לקיים האנגאאוטס בשידור חי (Hangouts on air) ובכך משמש גוגל פלוס כתוכנת וובינר לכל דבר, בה ניתן לשדר לקהל רב משתתפים באמצעות הוידאו.

יותר מכך, כל Hangouts on air (ברשותכם אקרא לו מעתה בקיצור HOA) גם מוקלט ומועלה אוטומטית לערוץ היוטיוב שלכם אחר כך – מה שמאפשר גם לקדם אותו אחר כך בתור סרטון לכל דבר.

אלמנט מעניין נוסף של ההאנגאאוטס הוא החיבור והסנכרון שלו לצ'אט שלנו בג'ימייל – מה שמאפשר לנו לקיים צ'אט טקסט/וידאו עם כל אחד מחברינו מהג'ימייל / גוגל פלוס מכל אחת מהפלטפורמות.

לאחרונה נוספה גם האפשרות לערוך שיחות טלפון חינם לארה"ב וקנדה ישירות מההאנגאאוטס והג'ימייל.

נתחיל מהבסיס – איך מתחילים שיחת האנגאאוט?

האופציה הראשונה והבסיסית היא קיום שיחת וידאו עד 10 משתתפים (אם אתם רשומים לגוגל apps ניתן עד 15 משתתפים). בצ'אט הטקסט ניתן לצרף עד 100 משתתפים. אופציה זו אינה כוללת אירוע בשידור חי או הקלטה של השיחה.

על מנת לקיים האנגאאוט עליכם לפעול לפי השלבים הבאים:

1. התחילו צ'אט האנגאאוט דרך אחת האפשרויות: או באמצעות אירוע (אפרט על כך יותר בהמשך המאמר) , או מהתפריט השמאלי בגוגל פלוס, בו תוכלו ליזום האנגאאוט דרך הכפתור "התחל האנגאאוט" / "מסיבת האנגאאוט" (בתחתית המסך מצד שמאל) או להקליק ישירות על אחד מאנשי הקשר שלכם מצד שמאל.

הקלקה על אחד מאנשי הקשר או על הכפתור התחל האנגאאוט – מיועד לצ'אט וידאו / טקסט אחד על אחד. (אם כי ניתן בהמשך לצרף משתתפים נוספים).

יצירת אירוע האנגאאוט חדש

ניתן גם ליזום האנגאאוט ישירות עם כל פרופיל בגוגל פלוס:

התחלת שיחה מתוך פרופיל

ברגע שתתחילו שיחת האנגאאוט עם משתמש אחר, תוכלו לצרף אנשים נוספים ולעבור לשיחת וידאו בכל עת (כמובן שתצטרכו מצלמה, מיקרופון ואוזניות / רמקולים).

חלונית צ'אט

כמו כן, במידה ותרצו, תוכלו להקליק על ה-  + ולזמן מספר אנשים ואף מעגלים להאנגאאוט רב משתתפים – כפי שתוכלו לראות בצילום הבא:

צירוף אנשים לצ'אט

מסיבת האנגאאוט תאפשר לכם להזמין מספר חברים ולעדכן אותם שאתם זמינים לקיום שיחת וידאו.  ה- 10 הראשונים שיצטרפו יתחברו לשיחה.

מסיבת hangout

2. העניקו שם להאנגאאוט, הזמינו חברים והתחילו לשוחח.

בפעם הראשונה שתצטרפו להאנגאאוט וידאו, תידרשו להתקין תוסף (מתבצע תוך מספר שניות). במהלך ההאנגאאוט, ייחשף לפניכם התפריט הבא:

תפריט ראשי

שימו לב, במהלך האנגאאוטס תוכלו לשלב צ'אט טקסט, צילום תמונות ואף אפשרות לשיתוף מסך!! כך תוכלו במהלך הרצאה לימודית, להציג את מה שמופיע על המסך שלכם למשתתפים בשיחה.

בנוסף תוכלו לשתף מסמכים ישירות מהגוגל דרייב ולעבוד ביחד על מסמכים משותפים בזמן אמת.

תוכלו לקבוע בהגדרות של כל האנגאאוט האם תרצו לקבל התראות לגביו, לשמור אותו בארכיון, לעזוב את השיחה או לחסום משתמשים מסוימים.

במידה ותחסמו משתמש מסוים או שיחסמו אתכם – החסימה תקפה לצ'אט הוידאו – כלומר במידה ומדובר בצ'אט קבוצתי וחסמתם מישהו, עדיין תופיעו בשיחת הצ'אט טקסט אך לא תוכלו להשתתף יחד בצ'אט וידאו. אם מישהו מהמשתתפים בצ'אט וידאו חסם אתכם – לא תוכלו להצטרף לצ'אט וידאו.

התראות

אם אתם רוצים שליטה נרחבת בכל הקשור למי יכול להזמין אתכם להאנגאאוטס – אני ממליץ להיכנס להגדרות הפרטיות של גוגל פלוס ולהגדיר משם.

לגבי Hangout toolbox – אינו קיים בתפריט הבסיסי – אך מומלץ להוסיפו, אציג בהמשך כשאסקור את השימוש ב- HOA.

מומלץ לשים לב גם לתפריט ההאנגאאוטס הנפתח מצד שמאל, שמאפשר לכם לשלוט בכל ההתראות והגדרות של ההאנגאאוטס שאתם מקיימים – כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה:

תפריט הגדרות

בין האפשרויות להוספה: התקשרות לארה"ב חינם ישירות מההאנגאאוטס, חסימת משתמשים מהאפשרות לקיים אתכם האנגאאוטס ובכלל, שליטה מי יכול לקיים אתכם האנגאאוט יזום ומי יצטרך לשלוח בקשה לאישורכם ועוד.

סנכרון אירועי גוגל פלוס עם יומן הגוגל של המוזמנים לאירוע

איך מתאמים האנגאאוט?

אחת הדילמות שרבים מתחבטים בהם היא איך לתאם עם כל כך הרבה אנשים שיחת האנגאאוט. המלצה שלי, השתמשו באירועים של גוגל פלוס על מנת להזמין ולשריין את המוזמנים – כך הם גם יקבלו התראה לפני התחלת ההאנגאאוט.

כפי שאתם יודעים גוגל מחברים את כל המוצרים שלהם, מה שמעודד את השימוש בגוגל פלוס. גם בקיום אירועים בגוגל פלוס, כל אירוע מסונכרן ישירות ליומן הגוגל של המוזמנים. לאחר הזמנה לאירוע, מתווסף לכל מוזמן האירוע ליומן האישי שלו בגוגל, כולל תמונה של יוזם האירוע.

הקלקה על האירוע בתוך יומן גוגל – שולחת את הגולש ישירות לדף האירוע בגוגל פלוס.

כך תוכלו לקיים אירועים ופגישות עם אנשים ישירות מהאירועים בהאנגאאוטס, כשכל פגישה תשלח התראה למוזמנים לפני תחילתה.

ארוע ביומן גוגל

חלק מכם וודאי ישימו לב שלאחר שהזמינו אתכם לאירוע מגוגל פלוס, פעמים רבות (גם אם לא אישרתם הגעה), האירוע עדיין יופיע לכם ביומן גוגל שלכם.  אם אתם מעוניינים להסיר אותו, כל שעליכם לעשות הוא לעמוד על האירוע ביומן וללחוץ על "הסר".

האנגאאוטס בשידור חי – Hangouts on air

עכשיו הגענו לחלק המעניין באמת – גוגל פלוס מאפשרים לנו לקיים אירועי וידאו בשידור חי וכולנו מבינים מכאן את הפוטנציאל בקיום וובינר ללקוחות שלנו ו/או לעוקבים וללקוחות הפוטנציאליים שלנו. הפונקציה מתאפשרת לא רק לבעלי פרופיל אלא גם ישירות מתוך דף עסקי בגוגל פלוס.

קודם כל שנבין את ההבדל: האנגאאוטס הם שיחות וידאו רגילות (מאפשרות גם שילוב צ'אט טקסט תוך כדי). שיחות אלו אינן מוקלטות ואינן משודרות.

HOA נועדו לקיום הרצאות / סדנאות / וובינארים בשידור חי – שיחת הוידאו מוקלטת ומועלה אוטומטית ליוטיוב לאחר סיום השידור.

על מנת להתחיל האנגאאוטס בשידור, עליכם לגשת לתפריט הראשי ולהקליק על אופציה זו:

האנגאאוטס בשידור

כעת תופיע לכם האפשרות "התחל האנגאאוט בשידור" מצד שמאל.

כעת עליכם לתת שם להאנגאאוט (אל תשכחו שמדובר בסרטון מוקלט שיעלה אחר כך ליוטיוב – שימו לב שאין טעויות כתיב בשם האירוע – לא ניתן לשנות בזמן השידור אלא רק אחרי שזה עולה ליוטיוב).

לאחר קביעת שם ההאנגאאוט יש להזמין את המשתתפים (עד 10 – אלו שישתתפו בשיחת הוידאו – לא הצופים). אגב, לא חייבים להזמין את המשתתפים באותו רגע, אפשר בשלב ראשוני להזמין רק את עצמכם ולהכין את הכל לפני שמתחילים פיזית ומזמינים את המשתתפים.

שימו לב שהסרטון המוקלט יעלה אוטומטית אחר כך בערוץ היוטיוב המקושר לגוגל פלוס של יוזם ההאנגאאוט.

כעת תיאלצו להמתין מספר שניות בזמן שהמערכת מכינה את השידור ולאחר שהשידור מוכן ואתם מוכנים להתחיל – הקליקו על הכפתור האדום – "התחל בשידור".

שימו לב שלצד הכפתור "התחל בשידור" ישנה אפשרות של כפתור "הטמע". כפתור זה מאפשר לנו להטמיע את הסרטון באתר שלנו – וכך לאפשר לגולשים לצפות בו בזמן אמת באתר שלנו. מומלץ יותר ליצור אירוע האנגאאוטס ולהטמיע את הסרטון בדף האירוע.

שימו לב שאתם מטמיעים את קישור היוטיוב בדף האירוע ולא את קוד ההטמעה של HTML לאתר.

אירוע האנגאאוט בשידור חי – שלב אחר שלב

הדרך המומלצת לקידום HOA, היא באמצעות פתיחת אירוע האנגאאוט בגוגל פלוס. בשלב ראשון עליכם ללכת לממשק אירועים ולהקליק על "צור אירוע"

יצירת ארוע האנגאאוט 1

כעת בחרו באפשרות להפוך את האירוע לאירוע בשידור:

יצירת ארוע האנגאאוט 2

הוסיפו את רשימת המוזמנים לאירוע.. תוכלו להזמין כמה אנשים שתרצו  (כולל הצופים).   המלצה שלי – צרו מעגל שיכיל את המוזמנים ופשוט הזמינו את המעגל ישירות.  מומלץ גם לוודא שהם קיבלו את ההזמנה במייל.

יצירת ארוע האנגאאוט 3

זהו, כרגע יצרתם אירוע בשידור חי.. עכשיו רק צריך לוודא שכולם מגיעים בזמן ולשם כך להזכירכם, יש לנו את הסינכרון של האירוע עם יומן הגוגל של כל משתמש.
כעת ביום האירוע, כל משתתף יקבל התראה מהיומן שהאירוע עומד להתחיל.

כשעה לפני האירוע, על יוזם האירוע לפתוח האנגאאוט בשידור חי מהתפריט הראשי של גוגל פלוס. עליו לצרף את המשתתפים הפעילים בשיחה (עד 10) ולהיערך מראש לרגע תחילת השידור. חשוב לציין, יוזם ההאנגאאוט הוא זה ששולט במה שיוצג במסך הראשי בזמן השידור, לכן, כאשר משתתף אחר מדבר, יש להקליק על התמונה שלו על מנת שהוא יוצג על המסך הראשי בשידור החי.

כעת יש לצרף את ההאנגאאוט לדף האירוע שיצרנו: יש לקחת את קוד ההטמעה מההאנגאאוט בשידור חי ולהטמיע אותו בדף האירוע.

עליכם להיכנס לדף האירוע ובהגדרות המתקדמות של אפשרויות האירוע, להטמיע את הקוד תחת השורה של אתר היוטיוב של האירוע.

יצירת ארוע האנגאאוט 4

לאחר הטמעת קוד ההטמעה, ישותף ה- HOA ישירות לדף האירוע.

דף ארוע

כך יוכלו כל הצופים של האירוע לצפות באירוע בזמן אמת ישירות מדף האירוע (אליו הם מגיעים ישירות מההתראה שקיבלו ביומן שלהם..).
בנוסף יכולים הצופים לצפות בשידור בזמן אמת גם בערוץ היוטיוב של יוזם ההאנגאאוט.

עכשיו נשאלת השאלה, מה קורה אם הצופים רוצים לקחת חלק פעיל ולשאול שאלות בזמן השידור?

לשם כך יש את התוסף Hangout toolbox שהזכרתי בתחילת המאמר.

Hangout toolbox

אם אתם רוצים לקיים האנגאאוט בשידור חי, אני ממליץ לכם להתקין את התוסף Hangout toolbox.

על מנת לשלב את התוסף, עליכם לבחור בתפריט ההאנגאאוטס הראשי באופציה "הצג יישומים נוספים" ולבחור בפונקציה "הוסף יישומים". כעת תוכלו לבחור מבין כל האפשרויות להוסיף את ה- Hangout toolbox.

לאחרונה עודכנה גרסה ל- hangout toolbox וכעת ישנה גרסה עדכנית יותר שניתן להוריד בקישור הבא. כרגע אני ממליץ להוריד את שניהם, עד שהתוסף החדש יעבוד בצורה מלאה.

לאחר הוספת ההאנגאאוט טולבוקס, יתווסף כפתור נוסף לתפריט מצד ימין – כפי שתוכלו לראות בצילום המסך הבא (הגרסה העליונה בתפריט היא הגרסה החדשה):

ארגז הכלים שהתווסף

יש כאן מספר אפשרויות מעניינות לשימוש:

  • אפשרות ראשונה היא לערוך איך אתם מוצגים – תוכלו לערוך שורת קרדיט ולשנות את תצוגת המצלמה. במידה והכיתוב מוצג לכם הפוך, לחצו על הכפתור שמאפשר תצוגת מראה ואז הכיתוב והתמונה ייראו תקין.
  • בנוסף ישנה אפשרות לשמור את ההגדרות באמצעות ה- Presets.
  • אם תרצו להוסיף גם תמונת לוגו בצד המסך או אפקטים / אנימציות כלשהם, תוכלו להשתמש בתוכנה חינמית חיצונית כמו Manycam.

מסך ראשי ב-toolbox

בנוסף ניתן לשלוט על ה- Volume (ולעשות mute אם אתם צריכים לקום רגע באמצע ההאנגאאוט), להוסיף סמיילים וכל מיני דברים פחות מעניינים.

פונקציה נוספת מעניינת מאוד היא האפשרות הרביעית בתפריט – ה-Comment tracker (הפונקציה אינה פעילה בגרסה החדשה של ה- Toolbox עדיין, אך ניתן להשתמש בה בגרסה הראשונית כפי שניתן לראות בצילום המסך הבא:

Comment tracker

ה- comment tracker מאפשר לכם לסנכרן את כל התגובות והשאלות של הצופים במהלך השידור.

נכון להיום זה מסתנכרן בצורה מלאה לשאלות ותגובות שנכתבות בערוץ היוטיוב של יוזם ההאנגאאוט – כפי שתוכלו לראות בצילומי המסך הבאים:

שאלות בזמן אמת

שימו לב שתגובות ושאלות שעולות בתוך ערוץ היוטיוב – כבר מסתנכרנות באופן מלא לתיבת התגובות בתוסף ה- Comment tracker בהאנגאאוט:

שאלות ותשובות מופיעות ב-Comment tracker

נכון לשלב זה , עדיין אין סנכרון מלא עם תגובות שנכתבות בדף האירוע, אך ברור שזה עניין של זמן.

בדיונים שלי עם פרופילים בולטים בגוגל פלוס, הומלץ לי גם לנסות ולהטמיע את כתובת ה- URL של דף האירוע בתוך ה- hangout toolbox אך לצערי זה לא פועל באופן וודאי ותמיד. בכל מקרה, נכון לנקודת זמן זו, מומלץ לשתף בדף האירוע (בו מוקרן גם השידור החי) גם קישור לערוץ היוטיוב של יוזם ההאנגאאוט ולעדכן את הצופים שמשם ניתן גם לשאול שאלות שיופיעו למשתתפים בהאנגאאוט בזמן השידור ויאפשרו התייחסות בזמן אמת או לבקש מהמוזמנים לרשום מראש שאלות בדף האירוע לפני פתיחת ה- HOA.

כאמור, לאחר סיום שידור ההאנגאאוט – יועלה הסרטון המוקלט באופן אוטומטי לערוץ היוטיוב של יוזם ההאנגאאוט.

ארוע הסתיים

לאחר שהסרטון הועלה, ניתן להיכנס ולערוך אותו כסרטון יוטיוב לכל דבר (כותרת, תיאור, קישורים, תגיות, בחירת Thumbnail וכו'). ניתן גם לשנות הגדרות חשיפה של סרטון מציבורי לפרטי במידה ואתם לא מרוצים מהתוצאה..

לא רק בגוגל פלוס, סרטונים בשידור חי גם ביוטיוב

גוגל הודיעו לאחרונה, שכעת מתאפשר גם ביוטיוב לקיים אירועים בשידור חי (ישולב בכל הערוצים ביוטיוב בשבועות הקרובים). אם לערוץ שלכם יש 100 נרשמים (subscribers ומעלה) – אתם יכולים לקיים אירועים בשידור חי ישירות מיוטיוב.

קודם כל תצטרכו להוסיף את התכונה בערוץ היוטיוב שלכם – כפי שתראו בתמונה הבאה:

ארוע בשידור חי מיוטיוב

מי מכם שמעוניין יוכל לקרוא הדרכה בנושא בקישור הבא.

לסיכום…

האנגאאוטס הם ללא ספק דרך אטרקטיבית לקיום שיחות וידאו אונליין בין קבוצות מרובות משתתפים.  זה יכול לשמש עבור פגישות עבודה, פגישות לימודים, שיחות עם קרובי משפחה רחוקים ואף בתור חדר ישיבות פרטי לקיום פגישות וידאו עם אנשים מרחבי העולם.

בנוסף קיימת כאן אפשרות מדהימה עבור עסקים לקיום וובינרים ללקוחות שלהם ובתפוצה לקהל הרחב.

אין ספק שההאנגאאוטס ימשיכו להתפתח ועוד צפויים שינויים רבים בחודשים הקרובים.  אשמח לשמוע בתגובות תובנות ותוספות שלכם.

מקווה שעזרתי, מי שיש לו שאלות נוספות על התפעול, מוזמן להיעזר בתפריט העזרה של גוגל בנושא.

מילה טובה לסיום למנשה אברמוב, שעזר לי לבחון חלק מהדברים וכמוני חוקר את נושא ההאנגאאוטס ושותף פעיל בשיחות עם הקולגות מחו"ל.

אודות אנידור חקק

אנידור חקק
מהנדס תעשייה וניהול, משווק באינטרנט משנת 2006 וכותב במגוון בלוגים ואתרים. בעלים ומנכ"ל של Ad-Media - כתיבת תוכן וקופירייטינג לאתרים. בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים, פרסום ממומן ושיווק ברשתות חברתיות. מרצה בנושאי כתיבת תוכן, קידום אתרים, גוגל פלוס ולינקדאין במגוון מכללות ומוסדות.

עשוי לעניין אותך גם...

המשבר של יונייטד איירליינס

9 טעויות בניהול משבר הרשת של יונייטד איירליינס

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןהמשבר של יונייטד איירליינס יילמד כאחת מאבני ...

מערכות לאיסוף לידים ופופאפים

השוואת 15 כלי פופאפים לאיסוף לידים שיעזרו להמיר גולשים שמתכוונים לנטוש

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאתם יכולים להגיד עליהם מה שאתם רוצים, ...

51 תגובות

  1. בונ'ה אנידור… פ צ צ ה של פוסט! אתה נהיית חבל על הזמן! כל הכבוד לך!!! אין ספק שמסתמן כאן עילוי בתחום :) קבל חח על הפוסט ממש כל הכבוד!!!

  2. עוד לא יצא לי לעבור על כולו אבל מדריך וידאו מצוין.
    לגבי גוגל hangout: זה כלי לא אינטואטיבי לשימוש בכלל. עשיתי קמפיין קידום לכנס שבו אירחנו מומחים לפאנל ב hangout ושידרנו את זה בלייב ב youtube. התגובות היו טובות וכיום כל הארגון משתמש בזה למטרות קידום שונות ויצירת באזז סביב השקות וכנסים. יצרתי גם מדריך משתמש לגוגל hangout ואשמח להעביר אותו הלאה למי שמעוניין.

    דוגמא לאחד השימושים:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ni53OfnpXEI

  3. תודה רבה.
    כדי לצרף משתתפים גם להם חייב להיות גוגל + וכאשר מדובר בוובינר עסקי – ההרגשה היא שאתה קצת מוגבל מהסיבה שלרבים אין חשבון ב +. אלא אם אני טועה?

    • אתה יכול להציע למישהו להצטרף ל hangout באמצעות שליחת אי מייל. בפורמט של האי מייל יש בקשה להצטרף לגוגל+.

      • אוקיי תודה. פשוט שעשיתי בקשה להצטרפות והכנסתי המייל מי שהיה רשום ב + קיבל את ההזמנה ומי שלא, לא קיבל הזמנה.
        חשבתי שאולי ניתן להימנע מהרישום ב + כי לקהל לקוחות שאני עובד מולם למרביתם אין חשבון + ולהתחיל לבקש מהם לפתוח חשבון וכד' מסרב מעט את העניינים.
        אבל אין ספק שהרעיון בסיסי מעולה – במיוחד השידור ביוטיוב והעלאת הוובינר ישירות .

  4. אחלה מאמר! חיכיתי לו זמן מה 😉

  5. אמליץ לכל משתתף טרם תחילת ה"זולה"(לא הכרתי את המושג אגב:) להיכנס להנגאוט ולראות שהוא עובד בצורה תקינה ולא דורש עדכון פתאום או לאחר ההצטרפות.

    נתקלתי במקרים כאלו מספר פעמים, לרוב העדכון מתארך ועד שהוא מסתיים הדיון מלא ואתם לא יכולים להצטרף אליו(ונאלצים לצפות בדיון בשידור חיי)

    לגבי תוכנות עזר(כמו ManyCam שחינמית ושווה פרגון), מדובר בתוכנות שמספקות כלים מאוד נחמדים כמו:
    הוספת תוויות watermark
    אנימציות GIF מונפשות
    שיתוף המסך עם מסגרת של המצולם
    טקסטים אינטואיטיביים
    ועוד(מומלץ בעיקר למשתמשים הכבדים יותר)

    אגב אחלה מאמר ותודה על האזכור.

  6. אנידור, מעניין מאד, אבל לא ממש הבנתי מי הוא הקהל ששואל שאלות ומי הוא ה"מומחה" שמשיב על השאלות מתוך כוונה שיווקית.

    עד עכשיו צפיתי רק ב-Hangouts של John Mueller בגוגל, על פי הפניות של מנשה אברמוב, אבל קשה לומר שיש לגוגל מטרה שיווקית בפרסום ה-Hangouts.

    • אנידור חקק

      הי עמנואל
      "המומחה" הוא יוזם ההאנגאאוט שמזמין קהל צופים לצפות בשידור לימודי בנושא מסוים.
      ניתן לעשות זאת לשלל מטרות לימודיות לכל עסק, וובינרים לימודיים, הדרכות אחד על אחד, הנגאאוט ללקוחות פוטנציאליים שמתעניינים במוצר או שירות מסוים וכו'..

      • אנידור חקק

        אגב, גם אם אין כוונה ראשונית למטרה שיווקית, יש כאן פוטנציאל נהדר לשיווק מבוסס וידאו עבור עסקים – מה גם שתמיד ניתן לקדם את הסרטונים בשלב מאוחר יותר ביוטיוב

        • הבעיה היא, אנידור, שאין לנו ממש סיבה להתלהב מנפלאות ה-Hangouts. יש לכך שתי סיבות, אחת לוגית והשניה פרסומית\שיווקית.

          הסיבה הלוגית היא שכל עוד אתה היחיד שמטמיע באתר גאדג'ט שיווקי חדש, יש לך יתרון תחרותי על פני המתחרים, אבל אם הם מתחרים ראויים באמת, גם הם ייזדרזו להטמיע את הגאדג'ט הזה באתרים שלהם, ותאבד מיד את היתרון התחרותי.

          הסיבה הפרסומית\שיווקית היא, שכמו בדפי תוצאות החיפוש ובמדיה החברתית, חשיפתך לציבור מזמינה משמיצים, שמספרים בחסות האנונימיות שהסלטים שלך לא טריים והנקניקים שלך גרמו להרעלת קיבה בבר-מצווה של השכן. (האם כל מי שנרשם בגוגל + חייב להזדהות בשמו האמיתי?) אפשר אמנם לערוך את הסרטון, אבל לא תוך כדי שידור ה-Hangout בפעם הראשונה live.

          יתר על כן, מאיפה אמור מקדם האתרים לדעת ליצור, או להדריך את הלקוח איך ליצור, Hangout שהוא ייחודי עד כדי כך שהגולשים יתעלמו מה-Hangouts שבאתרים המתחרים ויחזרו לצפות שוב ושוב ב-Hangouts שבאתר שלך? שאל בגוגל "קידום אתרים" ותראה שפרט לאתר הזה, תכני כל שאר האתרים, שמקדמי האתרים בנו וקידמו לעצמם, זהים כמעט לחלוטין!

          • ברמה העקרונית, אני מסכים שאין מה להתלהב מ hangouts אבל לא בגלל הסיבות שזקן השבט מונה למעלה. hnagout יכול להיות כלי שיווקי יעיל: כמו testimonial על סטרואידים. הבעיה היא לוגיסטית כמו שהיא טכנולוגית. מנסיוני, בשביל שה hangout יהיה יעיל ויהיה שיח פורה ומעניין צריך לפחות 5 משתתפים (המקסימום הוא 9). קשה מאוד לארגן את המפגש הזה, שלא לדבר על ההכנות הנדרשות של ציוד אודיו/וידאו שעובד כמו שצריך ו lower third שנראה טוב. בנוסף, הרבה מהמשתתפים מתמשים במצלמות המחשב שלהם מה שמקנה מראה זול ולא מקצועי לסרטון (בנוסף לכך שהוא לא ערוך) ועלול לפגוע במותג. שנה שעברה עשתיתי כעשרה hnagouts ולצערי השנה אצטרך לעשות קמפיין hangout נוסף>לא ממליץ

          • איל, testimonial אפשר לפברק או לספק אחד שצמודים אליו הפרטיים האישיים הנכונים תמורת מתן טובת הנאה כלשהיא לממליץ. אבל, כאמור, אם המטרה היא שיווקית גרידא הסכנה שיופיע מישהו מטעם המתחרים שישאל שאלות מביכות גדולה מאד ותשפיע על כל הצופים. הפרסום בטלוויזיה נמנע מתרגילי פרסום שלילי כי מפעילים אותו בני 50 ו-70, אבל הפרסום באינטרנט מופעל על ידי שכל של בני 15.

          • אנידור חקק

            איל,
            מסכים שלא תמיד קל לארגן הנגאאוט ובהחלט כדאי לתאם מראש עם המשתתפים הראשיים בהנגאאוט.
            את התפוצה והמוזמנים אפשר להגדיל באמצעות זימון אירועים כפי שציינתי בפוסט..
            זה אולי לא יהיה קל בפעם הראשונה או השנייה, אבל במידה וההנגאאוט הראשון יהיה טוב ויופץ אח"כ ברשת, זה יוכל להזמין מוזמנים חדשים בהמשך.
            אני נחשפתי כך למספר קולגות מחו"ל והתחלתי להצטרך להנגאאוטס שהם מארגנים.
            צריך גם להבחין ולהבדיל, לא כל סרטון אמור להיראות כמו סרטון שיווקי תדמיתי.. יש גם סרטונים שנחמד שנראים שלקחו מספר אנשי מקצוע שייתנו מידע ומענה על נושא מסוים.

          • אנידור חקק

            עמנואל,
            כל אתר או עסק שמציג את הנוכחות שלו באינטרנט חשוף לביקורת שלילית כמו גם חיובית..
            לגבי הנגאאוטס, לרוב מדובר באירוע וידאו מתוכנן עם מוזמנים קבועים וידועים ואג'נדה פחות או יותר מוגדרת עבור אותו הנגאאוט.
            אין כאן עניין של יתרון תחרותי, יש כאן עניין של כמה טוב אתה עושה את מה שאתה עושה…
            כולם עושים פרסום בגוגל, קידום אתרים או פרסום בפייסבוק – יש כאלה שמצליחים יותר ויש כאלה שפחות.
            האם בגלל שכולם עושים שיווק כזה, זה אומר שאין טעם לעשות זאת כי איבדנו את אלמנט היתרון התחרותי? וודאי שלא, יש מקום לכולם והכל טמון באיכות הביצוע שלך. אם תייצר שיווק מבוסס הנגאאוט שבאמת ייתן ערך, יצולם באיכות טובה ויקודם היטב ביוטיוב וברשתות החברתיות – תוכל גם להרוויח מיתוגיות וחשיפה וגם תנועה וזמן שהייה גבוה באתר (במידה ואתה מקרין בזמן אמת את ההנגאאוט באתר/ בלוג שלך)

            בסופו של יום כולם יכולים לעשות הנגאאוט, מי שיעשה זאת טוב וישלב זאת במסגרת מאמצי שיווק נוספים, ימשוך ויגדיל את טווח העוקבים אחריו.

          • עמנואל, מצטער אם בלבלתי. כוונתי לא היתה שההאנאאוט יהיה ממש testimonial אלא שהוא יכול לתת את אותו אפקט למותג. לגבי עליית מתחרה לשידור – יוצר ההאנגאאוט צריך להזמין ולאשר כל משתתף שעולה לשידור וגם יש לו את האופציה לכבות למשתתף את המיקרופון כך שאני לא ממש רואה סיכון כזה כאן.

            אנידור, מסכים איתך שלא כל סרטון חייב להיראות שיווקי ואפילו עדיף לדעתי להתרחק מזה בפורמט ההאנגאוט. כוונתי לבעייתיות של שידור חי כזה היא לאו דווקא התכנים שיש סכנה שיעברו, כמו שעמנואל מציע, אלא לצורה שבה התכנים עוברים או לא עוברים בגלל כל מיני כשלים טכנולוגים (דיליי, מצלמות גרועות, תאורה לא טובה, מיקרופון מושתק) או או זרימה לא טובה של הוידאו.

            משהו חיובי – ניתן לפתור את כל הבעיות האלה פשוט הן דורשות השקעה גדולה של זמן אבל כשהכל רץ טוב זה יכול להיות כלי יעיל. אחרי הכל אובמה אפילו משתמש בכלי הזה.

            תודה על הפוסט!!

  7. אנידור כרגיל תענוג לקרוא פוסטים שלך אתה האמת משקיע בהם תודה :)

  8. אנידור, אתה מלך! יופי של מאמר, בא בזמן ולא השארת שום פינות לא סגורות. תודה

    • אנידור חקק

      תודה נועם
      יש פינה אחת שעדיין פתוחה ותיפתר בקרוב – הכוונה לכל הקשור לסינכרון האוטומטי של תגובות גולשים ישירות להאנגאאוט בזמן אמת. כרגע זה קורה רק ישירות מערוץ היוטיוב של יוזם ההאנגאאוט , כשמדף האירוע עדיין זה לא מבוצע באופן סימולטני

  9. אייל, ברור לי שה-testimonial שימש כאנלוגיה. מכל מקום, מה שמטריד אותי יותר הוא שאם אתה מוסיף תמונה לחלק העליון של טקסט הדף, כל המבקרים יראו אותה. אם אתה מוסיף סרטון, יראו אותו רק מי שירצו. בשביל live hangout צריך לפנות זמן ביומן, ולא בטוח ששאלתך תעלה לשידור או שלא תצונזר.

    משמע, כדי ש-Hangout ישמש כאמצעי שיווקי (בניגוד לאלה של גוגל) אנחנו חוזרים לבעיה הקלאסית של יצירת תעבורת מבקרים בהיקף גדול מאד (אלא אם אתה מוכר יאכטות יוקרטיות ב-500,000$).

    אתמול ביקרתי במקרה במשרד ישן שלנו שהשתכנה בו חברה חרדית שמפיצה מגזין שיווקי מודפס. מה שהיה חדרי מלא עד התיקרה בחוברות הללו. האם אלה חוברות שממתינות להפצה או חוברות שנותרו מהחלוקה הקודמת?

    עצם קיומו של גאדג'ט שיווקי לא מקנה לך כאמור יתרון תחרותי על פני מתחרים שרכשו אותו גם. בעבר הייתה לנו בעייה של הפצת עצם קיומו של האתר. עכשיו אנחנו צריכים להפיץ גם את קיומו של ה-Hangout שאמור להגביר את תפוצת האתר. אם הוא יהיה דומה לזה של כל המתחרים לא הרווחנו כלום. אם הוא יהיה גאוני, הוא ימשוך את המבקרים מהאתרים המתחרים. אבל איזה לקוח מוכן לשלם עבור כישרון יוצא דופן?

    • אנידור חקק

      עמנואל
      אם אתר מסוים יבטיח לך הדרכה ומענה לשאלות בנושא שמעניין אותך בזמן מסוים, זה לא ימשוך אותך?
      נניח מחר בבוקר מישהו רוצה לבנות שם לעצמו כיועץ בתחום הפנסיה למשל והוא יקיים שיחת HOA שתוקרן בשידור חי באתר שלו ותאפשר גם לשלוח שאלות מראש ו/או לשאול שאלות בזמן אמת (כרגע מתאפשר ומסתנכרן בצורה מלאה מהיוטיוב כאמור) – אם יעשה זאת בצורה טובה, אז הוא יתחיל עם כמות נמוכה של אורחים (תלוי כמה ישווק את האירוע לפני כן… ) אבל בכל מקרה הוא גם יוכל לשווק בהמשך את הסרטון בנושא כולל מענה לשאלות כאלו ואחרות שהועלו על ידי האורחים / גולשים..

      • אנידור, ודאי שזה ימשוך אותי. אבל:

        א. אם אותו מענה לשאלות נמצא בעוד 100 אתרים מתחרים,

        ב. אם המשיב מקבל 100 שאלות לשעת Hangout, וכדי לענות על 10 הוא מסנן 90 כולל את שלי,

        ג. אם המשיב מסנן תמיד את השאלה שלי בכל Hangout Session כי השאלה שלי לא נוחה לו (אתה מדבר על Hangout לעידוד השיווק) או שהיא מחייבת תשובה ארוכה ומעמיקה,

        ד. אם בעל העסק לא השקיע די בפרסום עצם קיומו של ה-Hangout או בפרסום השאלות ב-YouTube, והוא קיבל רק 10 שואלים לשעת Hangout, ואני לא ביניהם,

        אין לי כל תועלת מהמאמץ השיווקי הזה שלו.

        אינני מתווכח עם הצגת האמצעי הזה שהבאת פה, ובטח שלא עם הפרטים הטכניים של ההתקנה וההפעלה, שהם זהים כמעט ל-Webinars הותיקים. אני רק מפקפק בערך השיווקי שלו, שכולו תלוי בהשקעה בפרסום עצם קיומו ובכשרון האיש או הצוות שמשיב על השאלות (כשרון עולה הרבה כסף). מה עוד שזה דומה כל כך לפרסומת אפשרית בעיתון מודפס: "צפו הערב ב-19:45 בפרסומת שלנו בערוץ 2 בטלוויזיה!"

        • אנידור חקק

          כפי שאתה יודע, כיום השיווק מאוד מורכב ודורש מאיתנו להיות פעילים בחזיתות רבות. מה גם שהיכולת שלנו למתג את עצמנו ואת העסק שלנו – היא קריטית כיום מבחינת ההצלחה של העסק וגם מבחינת הקידום שלו בגוגל..
          אין ספק שנדרש למצוא את התמהיל הנכון מבחינת אירועי ההנגאאוט על מנת שניתן יהיה לשווק דרכם באופן אפקטיבי..
          בארץ עדיין לא נחשפתי יותר מדי לנושא, אבל עסקים בחו"ל עושים בהנגאאוטס שימוש רב לשיווק לקהל הלקוחות שלהם ולהגדלת החשיפה והמיתוג שלהם ללקוחות חדשים

          • אנידור, מדוע אתה סבור שכמשווקים באינטרנט אנחנו נדרשים לפעול בחזיתות רבות ולחפש "תמהיל נכון"?

            גם בקידום האורגני וגם ב-PPC, שחקנים ספורים בלבד זוכים ב-100% מהמכירות וכל השאר מפסידים את מה שהשקיעו. אם פיצלת את תקציב הפרסום באינטרנט ובאורגני הגת למקום 19, ב-PPC מראים את המודעה שלך רק פעמיים ביום ובעמוד השני, וגם במדיה החברתית לא השקעת מספיק כדי להשיג תוצאות, הפיצול הוא סיבה ודאית לכישלון, ואם היית
            מרכז את כל התקציב בערוץ אחד אולי היית עוד משיג משהו.

            ב-Hangouts אם לא השקעת די כדי להביא לו מספר מספיק של שואלים וצופים, לא יועיל אם השקעת בכשרון צוות המשיבים, ולהפך. העובדה שעסקים בחו"ל משקיעים ב-Hangouts היא משום שזה הפך לאופנתי, ולא משום שהשקיעו מספיק חשיבה וכשרון כדי שזה גם יצליח. מצא דוגמא לעסק שמשקיע מספיק ובהצלחה בהפצת עצם קיומו של Hangout מוצלח, ואולי גם נלמד משהו.

          • עמנואל,
            למרות שאני מסכים עם דברים מסוימים שאתה אומר (אני גם לא תומך נלהב של הנגאווט) ומעריך את כך שאתה מנסה לאתגר את כולנו אני חושב שדווקא יש הרבה מה ללמוד מהפוסט ומהדיון שנוצר (כמו שגם אתה ציינת פעם). למשל, הדיון עזר לי לחשוב על איך אפשר להפוך את ההשתתפות לתחות כמו "צור תחרות בעמוד הפייסבוק של המוצר שלך בסגנון '9 ההצעות הטובות ביותר יזכו לשיחה בשידור חי עם…בו תוכלו לשאול ולדבר על מה שאתם רוצים.'" תחרות כזו יכולה ליצור הענות גדולה ווידאו עם סיכוי צפיות ושיתופים גדול דווקא בגלל שלא ניתן לצפות מה יקרה בו(אני מאמין).

            רצית דוגמא?! קבל דוגמא למישהו שעושה את זה מצוין: http://www.youtube.com/watch?v=0HfJ7m4cPn8

          • אנידור חקק

            עמנואל, הפיצול הוא לא סיבה וודאית לכישלון. הפיצול הוא היכולת שלך לראות בצורה מושכלת איזה אפיק השקעה מייצר לך את ה- ROI הגבוה ביותר.
            גם אם SEO או PPC לצורך העניין הוא האפיק האפקטיבי ביותר עבורך, זה עדיין לא אומר שכדאי לזנוח באופן מוחלט את יתר אפיקי השיווק – בהם ניתן להגיע לקהל חדש שעוד לא מכיר את המוצרים שלך.

            שימוש במוצר כמו האנגאאוטס יכול לתרום לכך שבעקיפין לקוח פוטנציאלי שייחשף לסרטון הנגאאוט שלך ביוטיוב, יחפש אחריך לאחר מכן ברשת ויתחיל לעקוב אחריך..
            הכל תורם בסופו של דבר להגדלת המיתוג והחשיפה ברשת.
            ככל שאנו נותנים יותר ערך ליותר אנשים, כך יותר אנשים בסופו של יום רואים בנו כמוקד ידע וכספק שכדאי לפנות אליו.

  10. בן אורן

    היי אנידור,
    פוסט מושקע ומעניין. תמשיך לשתף אותנו בזוויות מעניינות.

    בן

  11. אייל, אני לא מתווכח עם מה שיש בפוסט של אנידור אלא עם מה שאין בפוסט של אנידור. גם לא עם מה שיש בתגובות של אנידור בהמשך הדיון, אלא עם מה שאין בהן.

    אתה נותן לי, אגב, הזדמנות להסביר בפעם הראשונה את עמדתי הכללית ביחס לפוסטים שמתפרסמים בפורומים מקצועיים, עמדה שאיננה מובנת מאלייה ומעוררת פה אינספור תלונות וטרוניות.

    אני נוהג מזה זמן רב להמליץ, לייעץ וללמד את בעלי משרדי קידום האתרים ואת מנהלי מחלקות קידום האתרים לקיים מדי שבוע ישיבת סיעור מוחות (Brainstorming) של כל הצוות (כולל המזכירה) בהיקף של 3-4 שעות ורצוי בתחילת השבוע ולא בסופו. בכל ישיבה אחד מחברי הצוות מציג בקצרה בעיה או סוגיה או חידוש או כלי, ושאר החברים מפעילים כמיטב יכולתם חשיבה ביקורתית כדי להרחיב את הדיון ולהעלות אותו לרמה הגבוהה ביותר האפשרית באילוצי הזמן. עובד שחוזר מדי שבוע להלל את ההשקעה של מציג הנושא ולהודות לו על מה שלמד, מבלי לקדם את הידע של כל הקבוצה, יש לפטר!

    פורום מקצועי והדיון המקצועי שהוא מעורר, או תשובות מורחבות במדור שאלות ותשובות הם התחליף הקרוב ביותר לישיבת סיעור מוחות שבועית, למי שעובד לבד או שלא מרשים לו להשתתף בישיבות כאלה. גם הויכוחים שאני מקיים למשל עם מנשה אברמוב משמשים לסיעור מוחות, כי אנחנו דורשים האחד מהשני להביא ראיות ונימוקים לכל טענה. מי שאיננו דורש ראיות ונימוקים מפנטז שהוא מקבל בסך הכל עוד פרק מספר הלימוד לקידום אתרים שגוגל שכחו להדפיס, והוא אמור להתאים בכל לידע שהוא צבר קודם ולא לערר עליו.

    הוספת Hangout לאתר החברה ("9 ההצעות הטובות ביותר…" וכו') איננה יכולה כאמור לנצח את המתחרים שגם הם העתיקו כולם Hangout של 9 ההצעות הטובות ביותר. הנוסחה המנצחת היא, כך אומרת לנו הנהלת גוגל, להמציא משהו שהמתחרים אינם יכולים להעתיק או שאינם רוצים לשלם את עלותו.

    (כתובת הסרטון מציגה לי:
    The uploader has not made this video available in your country).

    • נושא ישיבות סיעור המוחות השבועיות, והמידה בה פורום מקצועי יכול או לא יכול לשמש להן תחליף מוצלח, נידון והורחב מאד היום גם בתגובה שכתבתי ב-http://www.askpavel.co.il/blog/manual-google-penalty-recovery/comment-page-1#comment-145232.

  12. אנידור, הפיצול הוא אכן לא סיבה ודאית לכישלון, בתנאי שיש לך את התקציב הדרוש לנצח את המתחרים בכל אחד (!) מערוצי השיווק. מאחר והמצב הזה נדיר – כמעט תמיד הלקוחות מקצים תקציב שלא די בו לנצח את המתחרים אפילו בערוץ אחד – הפיצול הוא הסיבה הודאית והיחידה (!) לכישלון אילו ריכוזו בערוץ אחד היה מאפשר הצלחה באותו ערוץ.

    ריכוז התקציב ב-PPC נראה לכאורה כערוץ השיווק המועדף להקטנת הסיכון. זה נכון בהחלט, אבל זה לא ערוץ השיווק המועדף למיקסום המכירות או הרווח.

    קל מאד לדבר על ROI, אבל בשיווק האינטרנטי עוד לא שמעתי על דרך לדעת מה הוא ה-ROI מראש. בקידום האורגני ה-ROI שלילי, מלבד ל-3 או 4 המתחרים שבצמרת, בעוד שמאות, אלפים או מאות אלפים נכשלים בהכרח להגיע לצמרת. ב-PPC אתה לא יודע מה הוא ה-ROI והאם הוא חיובי בכלל עד שאתה יודע מה הוא יחס ההמרה של מי שהקליקו על המודעה.

    שיווק באינטרנט הוא הרפתקה. מעטים מרוויחים המון והרוב מפסידים את מה שהשקיעו. בעל עסק שאין לו עצבים להרפתקאות עדיף שיתרחק מזה.

    כדי שלקוח פוטנציאלי ייחשף לסרטון ה-Hangout ב-YouTube אתה חייב להשקיע בפרסום ב-YouTube וככל שיהיו שם יותר Hangouts של מתחרייך, ההשקעה להביא לקוחות בדרך העקיפה הזו תעלה לשמיים (וגם ברור שלא תוכל להעריך את ה-ROI מראש). אם כבר, בעל עסק הרפתקן יעשה בשכל אם ישקיע ב-Hangout כל כך מוצלח, כל כך יוצא דופן וכל כך משכנע, שאם הוא יצליח הוא יתפשט במהירות בדרך ויראלית. במקרה זה, ההשקעה באמצעי הטכני היא זניחה וההשקעה הגדולה בכישרון יוצרי ומגישי ה-Hangout היא שתכריע.

    אני מתרשם יותר ויותר שמקדמי האתרים חושבים במונחים של שיווק בשוק של מחסור – הקונה חייב (!) לקנות את המוצר והוא מחפש ברשת מידע (!) איפה לקנות אותו בתנאים הכי טובים. זו תפישה שמתאימה רק לשווקים שבהם זה אכן שוק של מחסור. אבל הנהלת גוגל אומרת לנו שהלקוחות שלו, הגולשים, מהווים שוק של שפע, והקניה היא במרבית המקרים בילוי לשם בילוי. כמה אנשים יוצאים מדי יום מהקניונים עם שקית שיש בה משהו שונה לחלוטין ממה שהתכוונו לקנות, אם הם בכלל התכוונו מראש לקנות משהו?

    בשוק של שפע לא משווקים אלא מפתים על ידי פרסום. ופרסום זה עניין לכשרון יוצא דופן.

  13. גוגל יצאו בהודעה שעכשיו ניתן לשדר האנגאווט גם ב HD. גוגל החחליפו את הקודק שלהם לאפשר ליותר משתמשים לקבל פיד HD למובייל.

    לדעתי, יכול להיות שזה סממן לכך שגוגל בעצמם לא כל כך יודעים מה לעשות עם ההאנגאווט כי לא כל כך ברור לי מה צריך HD בשביל וידאו talking head.

    • אלא אם תוך כדי ה-Hangout אתה רוצה להציג תמונות, קטעי וידאו, אנימציה וכו' שמתארים או מקדמים את המוצר, או השירות, או המסר הפוליטי\אידאולוגי\דתי\אחר שאתה מקדם.

      איל, תתקשר אלי ל-02-5664676.

  14. תודה על המאמר המקיף ולמרות שציינת זאת במאמר הנקודה החשובה שצריך להבין היא ש-Hangout on Air (HOA) זה האלטרנטיבה החינמית הטובה ביותר שנוצרה למערכת הוובינרים הפופולרית Go to webinar(GTW). לא חייבים להפעיל את המצלמה ניתן להציג מצגת (עדיין לא מעולה אבל עובד), להקרין מסך, להקרין סרטונים ועוד. ב-HOA אין מגבלה על כמות הצופים בוובינר, אין צורך בהורדה של תוכנה למחשב האישי, אין פרסומות ואפשר לסמוך על האמינות של גוגל בניגוד לחברות אחרות. (למרות שגם לגוגל יש נפילות). אבל הדבר החשוב ביותר זה חינם! ב-GTW עלות של וובינר של 100 צופים היא 99$ לחודש ועבור 1000 צופים 499$. זו הסיבה שכל כך מעט עסקים קטנים ואנשים שמשווקים באינטרנט בישראל משתמשים בשיטת השיווק הזו. (בחו"ל זה הרבה יותר פופולרי) .
    לרוב מי שיוצר וובינר כזה לא יפרסם אותו לא ביוטיוב ולא בגוגל. אלא יפרסם אותו בדיוור לרשימת התפוצה שלו או יפרסם את הקיום של הוובינר באתר שלו. דוגמא לחברה שעושה שימוש רב בכך היא Ithemes http://ithemes.com/training/ היא עושה מספר וובינרים כל חודש לטובת הקשר שלה עם המשתמשים במוצרים שלה ועונה על שאלות. ויש עוד הרבה חברות אחרות.
    החסרונות המרכזיים של HOA לעומת GTW זה העובדה שאין תהליך הרשמה לאיסוף לידים (אחת המטרות המרכזיות של וובינר), אין מסרים אוטומטים (למי שלא בגוגל פלוס) והשליטה בצאט (כפי שכבר עלה שמתחרים או לקוחות לא מרוצים יכולים לעשות נזק בתגובות). ניתן להתגבר על נושא הלידים באמצעות הטמעת השידור החי בדף ייעודי שהגישה אליו היא רק לאחר מילוי פרטים בדף הרשמה אחר ואז שימוש במערכת דיוור לשליחת מסרים אוטומטיים.
    מי שרוצה לעשות וובינרים מבוססי HOA אבל עם דפים מוכנים מראש, מערכת צאט שמאפשרת רק קבלת שאלות ועוד הרבה תכונות מוזמן לבדוק את המערכת שיצרתי SBwebinar, ניתן ללחוץ על הקישור בשם ולהתרשם.

  15. אנידור חקק

    מוזמנים לצפות גם בסרטון הדרכה שהעליתי בנושא:
    http://www.youtube.com/watch?v=CFPpDK7sHqA

    • אנידור,
      אם בא לך ליצור אחד באנגלית עד יום שני אני אנשק לך את כפות הרגליים.

      גם אם אתה מכיר אחד באנגלית אני מאוד אשמח :-)

  16. אני יכול להצטרף לממליצים על שימוש בגוגל הנג הווט. עך כי פחות בצד השיווקי גריידה.

    הוא פשוט כלי מאוד נוח לשיחות ועידה. אנו משתמש בו היום קרוב לפעמיים ביום לשיחות עם עובדים וקולגות. והיכולות שלו להפוך לודיאו ביוטיוב בלי לעשות כלום בצורה מאוד נוחה גם היא כלי אדיר ליצירת תוכן שכבודו במקומו מונח, הוא מתאים לחלק מהמקרים ולחלק מהעסקים – כי הוא באמת לא ברמה גבוהה (צילום, הקלטה וכו'…).

    חוץ מזה, לא צריך לעוף על הכלי… וכפי שעמנואל טוען שיטת מסיבות ההנג הווט לקידום של עסקים נראת לי לא משתלמת בעליל.

  17. תענוג
    חורשת כבר יומיים חומרים באנגלית בנושא והנה בשפת הקודש הכל כאן
    ייתכן והיו שינויים מאז שכתבת אך הכל רהוט וברור מודה לך מאד
    שרונה
    שמתכוונת להקים מיזם ולפני הכל לקיים כמה מפגשים בהאנגאוט אייר כדי לבחון היענות הקהל
    תודה !!!

  18. שלום אנידור
    קראתי כאן וגם צפיתי בסרטון שלך
    לא מוצאת את הסמל של האנגאווטס בצהוב של שידור חי בתפריט

    יצרתי אירוע הגדרתי אותו כשידור חי
    נכנסתי לתפריט בו מופיע האייקון הירוק של האנגאאוטס ולא הצהוב של שידור חי

    מה עושים?
    תודה מראש וסופשבוע טוב
    שרונה

  19. אנידור חקק

    ואכן האייקון הצהוב הוחלף לאייקון הנגאאוטס הירוק הרגיל.. דרכו ניתן גם לגשת וליצור הנגאאוט בשידור חי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים