קידום אתרים » מדיה חברתית » מה משווקים באינטרנט צריכים לדעת על הטיימליין החדש בעמודי אוהדים בפייסבוק?
הטיימליין החדש לדפי מעריצים בפייסבוק

מה משווקים באינטרנט צריכים לדעת על הטיימליין החדש בעמודי אוהדים בפייסבוק?

לאחר שרובנו הספקנו להתרגל לתצוגת הטיימליין של פייסבוק בדפים האישיים, עכשיו היא מגיע גם לדפי האוהדים. מה המשמעות? מה השינויים? האם השיווק בפייסבוק ישתנה? איך מותגים יכולים להשתמש בפיצ'רים החדשים לשיווק אפקטיבי יותר? את כל התשובות לשאלות האלו תנסה שני ירושלמי מאפריל ייעוץ שיווקי להציג בפוסט הבא…

תצוגת הטיימליין החדשה זמינה כבר עכשיו לכל המותגים, אולם ב- 30 למרץ כל עמודי האוהדים יעברו לתצוגה זו באופן אוטומטי. עד אז פייסבוק מאפשרים לצפות בתצוגה המקדימה של הטיימליין בעמוד האוהדים כדי להבין ולהתכונן לקראת הבאות.

מה השינויים שמביא עימו הטיימליין?

עמוד האוהדים הופך לטיימלין, כלומר כל ההיסטוריה של העמוד תתפרס על ציר הזמן – אפשר יהיה לראות ולדלג בין נקודות זמן משמעותיות.

תמונת cover אם עד עכשיו התמונות שיכולנו להציג בעמוד האוהדים היו תמונת הפרופיל ומספר תמונות קטנות בחלק העליון של העמוד כעת נוכל להציג בפני הגולשים תמונה אחת גדולה ודומיננטית בגודל 831 (רוחב) * 315 (גובה) ובתחתיתה בצד את תמונת הפרופיל שלנו.
לתמונה זו נוכחות משמעותית מאוד בעמוד ולכן חשוב שנשתמש בה להעברת מסר/ערך חשוב לנו בצורה ויזואלית.
טיימליין בעמודי אוהדים בפייסבוקכדי שלא להפוך את התמונה למסחרית מדיי הטילו פייסבוק מספר הגבלות במסגרתן לא ניתן לפרסם בתמונה הנחות, מחירים, מבצעים, קריאות הנעה לפעולה (like, share), פרטי יצירת קשר וכו'.

תמונת הפרופיל – הופכת מרובעת ובגודל 180*180. זו התמונה שתמשיך לייצג אתכם בפעילות שלכם בפייסבוק.

About – מה שהיה עד כה עמוד ה–info ובו צירפנו מידע על העסק, הופך כעת לטאב about ונמצא מתחת לתמונת הפרופיל שלנו. טאב זה נשאר בפורמט טקסטואלי ומספר התוויים בו מוגבל ולכן חשוב למקד את הטקסט סביב המסר העיקרי שלנו.

טאבים (תמונות ואפליקציות) – מקבלים מקום של כבוד מתחת לתמונת ה-cover הופכים בולטים יותר וויזואליים. כל הטאבים יישארו זמינים אולם ניתן לבחור את שלושת הטאבים/אפליקציות שנרצה להציג בדף (כמות הלייקים, קישור לבלוג, תחרויות, טפסי הרשמה ועוד) ואת התמונה שתייצג כל אחד מהם. טאב התמונות הינו קבוע. את יתר הטאבים ניתן יהיה לראות כאשר נלחץ על כפתור ההרחבה שנמצא בצד ימין.

טאבים בעמודי אוהדים

הודעות – עד כה אם רצינו לפנות למנהל העמוד היינו יכולים לפנות אליו רק באמצעות הודעה על גבי הקיר, היכן שכולם רואים זאת. כעת התקשורת משתנה וניתן באמצעות כפתור ה- Message לשלוח מייל ישירות לעמוד. מנהל העמוד יוכל לשלוח מייל ישיר לגולש רק כתגובה לפנייתו. אם השינוי המשמעותי ביותר שעשתה המדיה החברתית הוא שהיא הפכה את מודל התקשורת למודל של דיאלוג, דו כיווני עם הלקוחות שלנו, אופציה זו הופכת את מודל הדיאלוג לישיר ומשמעותי אף יותר.

יצירת קשר עם דף אוהדים

פאנל הניהול – הופיע עד כה תחת טאב ה- insight ויופיע מעכשיו בחלק העליון של העמוד כך שמנהל העמוד יוכל לראות בקלות את תקציר ניתוח הפעילות האחרונה שהייתה בו (לייקים חדשים, עדכונים, Talking about it וכו').

פנל ניהול בעמוד פייסבוק

הצגת פעילות חברים בקיר העמוד – בכניסתך לעמוד אוהדים אתה תראה כעת את פעילות החברים שלך בעמוד (לייקים, הודעות, פוסטים, צ'ק אין וכו') ויהיה לכך אפקט מאוד משמעותי בהחלטה להפוך לאוהד בעמוד. העובדה הזו הופכת את האינטרנקציה עם האוהדים למשמעותית אף יותר מבעבר.

Pinned Post – אם יש פוסט שחשוב לכם להבליט בעמוד (פעילות ייחודית, קד"מ), לחיצה על אייקון העיפרון ובחירה ב- "Pin to top" תעביר אותו לחלק העליון של העמוד (יכול להישאר שם עד 7 ימים).

פוסטים מומלצים בעמוד

Starred – בכל פוסט, לחיצה על אייקון הכוכב תהפוך את הפוסט לרחב יותר – כרוחב הטיימליין.

Milestone – אופציה המאפשרת סימון פוסט כאבן דרך – ארוע חשוב עבור החברה/המותג.

קופונים – מותגים יוכלו בקרוב ליצור קופונים ישירות בפייסבוק. את הקופונים ניתן יהיה לפרסם על ציר הזמן של העסק כך שהאוהדים יוכלו לשתף אותם עם חברים שלהם או בציר הזמן שלהם וכך ליצור חשיפה וויראלית גדולה לקופון ולמותג.

יצירת קופונים למותגים

מה משמעות המעבר לטיימליין עבור המשווקים?

המעבר לתצוגת הטיימליין הינו בעיקר טוב למשתמשים אשר נהנים מממשק משתמש יפה יותר, ויזואלי ופחות מסחרי. מבחינת המשווק השינויים פחות טובים בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך היתרון הינו גם של המשווקים שכן ככל שממשק ישתפר הגולשים יבלו בפייסבוק יותר זמן.

1. אין יותר אפשרות להגדיר טאב נחיתה

החסרון הבולט עבור המשווקים בטיימליין החדש, הוא שאין אפשרות להגדיר אפליקציה כעמוד נחיתה שיופיע ישירות בפני הגולשים המגיעים לעמוד (כדוגמאת עמוד "ברוכים הבאים"), כלומר הגולשים מגיעים ישירות לטיימליין. טאב הנחיתה שימש כטקטיקת שיווק והעניק למשווקים שליטה מלאה על הדבר הראשון שהאוהדים הפוטנציאליים ראו כשביקרו בעמוד.

דף הנחיתה שימש משווקים רבים על מנת למשוך קהל לעמוד באמצעות פרסום תחרויות ומתן ערך בתמורה ללחיצה על כפתור הלייק. ללא דף נחיתה יהיה קשה יותר לצרף אוהדים, שכן כעת נוכל למשוך אוהדים בעיקר באמצעות הטאבים והפוסטים שהם משמעותית פחות בולטים מדף הנחיתה או מתמונת ה- Cover. משמעות העובדה זו עבור המשווקים היא פחות לייקים, פחות השתתפות בתחרויות ופחות כתובות אימייל.

כעת הדבר הראשון שיראו הגולשים המגיעים לעמוד האוהדים הינו תמונת ה cover אולם כפי שציינתי קודם לכן קיימות מגבלות על הכיתוב בתמונה זו ולכן לא נוכל לפרסם בה את התחרות/הערך שאנו מציעים.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות במקום?

  • הפיכת דף הנחיתה לטאב שיוצג בעמוד – שילוב האפליקציה בה השתמשנו לדף הנחיתה, בטאב שיוצג בעמוד. הטאבים בולטים כעת יותר – נמצאים במרכז העמוד, מתחת לתמונת ה- cover וכן ניתן לעצב את התמונה שמופיעה עליהם.
  • Pinned Post – קישור לאפליקציה בפוסט אשר יקודם, באמצעות לחיצה על כפתור העיפרון (Pin To Top), לתחילת הטיימליין.

פוסט מומלץ במקום טאב נחיתה

2. ויזואליות, ויזואליות, ויזואליות

בטיימליין הויזואליות הרבה יותר עוצמתית – התמונות, קטעי הוידאו והפוסטים גדולים הרבה יותר ולכן חשוב להשתמש בתמונות ובכאלו שימשכו את תשומת לב הגולש ויעבירו את המסר שלנו. הויזואליות באה לביטוי בפוסטים וכמובן שבתמונת ה-Cover אך גם בטאבים אשר נמצאים כעת במיקום בולט הרבה יותר וניתן לבחור את העיצוב שייצג כל טאב וטאב.

3. יכולות ניתוח משופרות

פייסבוק שיכללו את ממשק הניהול והוא מאפשר ניטור חברתי בזמן אמת. מנהלי העמוד יכולים בקלות לבחון ולנתח מדדים כגון – ויראליות פוסטים, לייקים חדשים, הודעות אחרונות, Talking about it וכו'. כמו כן, הנתונים מרוכזים במקום אחד, מעיין "תקציר האירועים האחרונים" והממשק נוח יותר וזמין לנו בעמוד. השתמשו בכלי הזה, הוא נותן לכם אינדיקציה להבין מי הם האוהדים שלכם, מה הם חושבים עליכם, אילו תכנים הם משתפים ואילו פחות וכו'.

4. הידוק הקשר גם במובייל

פייסבוק הודיעה כי תשכלל בעתיד הקרוב את תצוגת עמודי הפייסבוק במובייל, כך שנוכל לצפות בעמודים גם בטאבלטים ובאפליקציות. אלו חדשות טובות עבור המשווקים, אשר באמצעות שיכלול היכולות הקיימות במובייל יוכלו להדק הקשר עם הגולשים וכפועל יוצא מזה להגדיל מכירות.

5. הבלטת מסרים וקידום מכירות

כאמור נוכל להבליט את המסרים שלנו באמצעות הנראות של העמוד אך גם מבחינת התכנים יש לנו כעת אפשרות לקדם פוסטים חשובים עבורנו ולהבליט אותם באמצעות קידומם לתחילת העמוד או הרחבתם לרוחב כל הטיימליין. כמו כן האופציה לפרסם קופונים באמצעות פייסבוק מאפשרת לנו לקדם הנחות ומכירות. שיתוף של הקופונים הללו יכול ליצור אפקט ויראלי אדיר למותג לקופון ולמותג. את הקופונים ניתן יהיה לפרסם גם במודעות הממומנות וכך למנף משמעותית את התנועה לעמוד האוהדים.

6. קשר ישיר עם גולשים

פייסבוק הוא כלי נהדר לניהול קהילה אם יודעים איך להשתמש בו נכון. האפשרות לשליחת הודעות פרטיות לעמוד מאפשרת לשדרג את פעילות שירות הלקוחות ומהווה הזדמנות לגיוס לידים. פייסבוק הופך מעיין כלי CRM טוב יותר עבורנו. עם ההשקה של ציר הזמן, השיחה הופכת לאישית יותר ולקוחות יודעים להעריך זאת.

7. הסיפור של המותג

הטיימליין מכוון אותנו להתמקד בלספר את הסיפור של המותג יותר מאשר בלמכור מוצר. בהשוואה לתצוגה הישנה, הטיימליין נותן יותר עומק לעמוד ומאפשר לנו לספר את הסיפור ולאפשר לגולשים ללמוד על ההיסטוריה העשירה שלו – זו בדיוק ההזדמנות לחבר את הגולשים להיסטוריה של המותג ולהביא את הסיפור הייחודי שלו לידי ביטוי בכל האמצעים הקיימים: ציון Milestones, שיתוף בתמונות וקטעי וידאו שייצרו חיבור רגשי ויעבירו את המסר של המותג, מתן ערך ייחודי שלכם – ידע, מידע, מבצעי קד"מ ועוד.

8. הגברת האינטרקציה עם האוהדים

כאמור כשניכנס כעת לעמוד אוהדים נראה במקום בולט את החברים שלנו ואת הפעילות שלהם בעמוד (לייקים, שיתופים, פוסטים, צ'ק אין וכו). עבור הגולש יש לכך חשיבות גדולה בקבלת ההחלטה להצטרף לעמוד. ככל שיהיו יותר אוהדים וככל שהם ישתפו תכנים כך סביר שהחברים שלהם ירצו גם הם להצטרף. קראו לאוהדים להעלות תמונות, קטעי וידאו וקישורים – אלו התכנים שמשתפים אותם הכי הרבה בפייסבוק.

סה"כ פייסבוק עשתה הרבה שינויים בעיקר לטובת הגולש באמצעות ממשק יפה וחוויתי יותר, ופחות בראייה של המשווק. יחד עם זאת כדאי לזכור שככל שהמשתמש יהנה יותר יותר לגלוש בפייסבוק כך הסבירות שישהה שם זמן ממושך יותר ויהיה פעיל יותר רק עולה – וזה יתרון עבור המשווק.

למרות כל השינויים שנסקרו כאן, מרבית התקשורת בין הגולש לעמוד מתבצעת דרך הטיקר ופיד החדשות ולא דרך העמוד עצמו ולכן לא ברור עד כמה השינויים שמבצעת פייסבוק אכן ישפיעו על מערכת היחסים ביניהם.

אתם מתכוונים ליישם את תצוגת הטיימליין בעמוד שלכם?

מה דעתכם על הפורמט החדש? האם הייתם מעדיפים את הקודם? נשמח אם תשתפו אותנו. ובכל מקרה אם החלטתם לשדרג, כך תוכלו לעשות זאת:

  1. כניסה לעמוד הבא – https://www.facebook.com/pages/status/
  2. לחיצה על כפתור Turn on Preview.
  3. הוסף Cover Picture במידות – 831 (רוחב) * 315 (גובה).
  4. לחיצה על כפתור Publish תסיים את התהליך ותעביר את העמוד לפורמט החדש.

אודות שני ירושלמי

שני ירושלמי
הכותבת היא מנהלת תחום שיווק SMB בחברת אפריל ייעוץ עסקי, חברת ייעוץ שיווקי, שיווק באינטרנט, יחסי ציבור ופיתוח עסקי.

עשוי לעניין אותך גם...

ניהול משברים בפייסבוק

המדריך לניהול משברים בפייסבוק: טקטיקות מענה, כלי ניטור ודוגמאות

שמעו סיפור. ננט רייד קמה בוקר בהיר אחד להודעה על כך שהיא מפוטרת מהמסעדה בה ...

mobile stadium photo

שידור חי בפייסבוק: 6 דרכים להשתמש בזה לשיווק אפקטיבי במדיה החברתית

אם אתם עוקבים אחרי ההתפתחות של פייסבוק בשנים האחרונות, לא קשה לראות שהיא לא מהססת ...

59 תגובות

  1. אלון וינשטיין

    כתבה מעניינת.
    האם תוכלי לצרף גם דוגמאות למימושים טובים לדעתך?

    תודה

    • שני ירושלמי

      היי אלון, תודה.
      לגבי דוגמאות, צריך לקחת בחשבון שזה די חדש לחברות ולכן רובן עדיין לומדות את הנושא, אבל יש כמה חברות שלדעתי הצליחו –
      קוקה קולה – מצליחה לספר את סיפור המותג בצורה מעניינת תוך כדי ציון נקודות משמעותיות בהיסטוריה שלה.
      מייסיס – מצליחה לייצר אינטרקציה טובה עם האוהדים באמצעות סטטוסים מניעים לפעולה.
      מנצ'סטר יונייטד – מצליחה להעביר מסר ברור וריגשי באמצעות תמונת ה-cover שלה.

    • הי שני
      קצת לא קשור לכתבה אך אני מחפש עזרה קטנה.מישהו פרץ לי לחשבון פייס ושלח כל מיני דברים כולל פונוגרפיים לכל החברים שלי.
      נכנסתי, שיניתי סיסמה, שמתי post עם התנצלות.
      איך אני יכול גם לשלוח messege אחד לכל החברים שלי בבת אחת ?
      תודה

      • שני ירושלמי

        היי זאב, אין אפשרות לשלוח הודעה אחת לכלל החברים בבת אחת.
        נראה שמה שעשית היא האופציה הטובה ביותר אלא אם כן יש אנשים ספציפיים שחשוב לך להתנצל בפניהם ואתה לא בטוח שקיבלו את הפוסט שלך ואז הייתי אולי עושה זאת באמצעות הודעה אישית.

  2. למה רואים רק תמונות בראש הדף ופוסטים לכתבות נעלמים ורואים אותם רק בניוז-פיד? יש איך לתקן את זה?

  3. זה עוד חלק מהמזימה של פייסבוק להשתלט על העולם, אם תחשבו עוד קצת קדימה, פייסבוק הולכים להציע אתר שלם ללקוח בתוך הפייסבוק, כן אני יודע שזה כבר קיים היום, אבל לדעתי פייסבוק רוצים לשלוט בזה, שהכול יזוז דרכם, אנחנו רק כלי בידיים שלהם,
    בוני האתרים בקרוב הולכים להיכחד מהעולם, כן כן עוד כמה שנים אתם תהיו בדיוק כמו הדינוזאורים, גוגל מחלקת אתרים חינם, פייסבוק גורמת לכולם להיות לקוחות שבויים שלה.
    מה אתם חושבים איך הכל יגמר?

    • קצת הגזמנו, את/ה לא חושב?
      כבר עכשיו אפשר לפתוח אתר אינטרנט בחינם ב1001 אתרים שונים, יותר מזה, יש עשרות אלפי טמפלטים חינם באינטרנט במחירים מצחיקים או אפילו בחינם.

      פייסבוק ישפיע ומשפיע על סוג מסויים של בלוגים ופורומים (חלק יותר וחלק פחות) אבל חברות ועסקים שרוצים להבליט את עצמם תמיד יצטרכו אתר אינטרנט מקצועי ומכירתי שמדגיש את היתרונות שלהם על גבי התחרות וכולל בתוכו אסטרטגיה שיווקית כוללת לחברה, ואני אפילו לא מדבר על חנויות וירטואליות או אתרים שהאתר הוא כל העסק.

      הרשתות החברתיות הם *עוד* כלי שרצוי להשתמש בו כדי לפרסם את העסק באינטרנט

      אבל כן, פייסבוק מנסים להשתלט על האינטרנט, זה בטוח…

      • כן זה נכתב בהגזמה בכוונה תחילה, ברוח שטות ועם קצת הומור, תמיד היו שרותים חינמיים כאלו ואחרים, ונכון שאין תחליף לאנשי מקצוע, אבל אם תסתכל 10 שנים קדימה מה שרשמתי כאן בהחלט אפשרי, כבר היום רובנו עובדים בקוד פתוח ואחוז גדול מהשוק משתמשים במספר מצומצם של מערכות ניהול מסחריות, הקמפיין של גוגל ומשרד התמ״ת דורסני מאד, ולדעתי לא עורר מספיק מחאה, הרעיון נחמד אבל הביצוע כושל.

  4. במקרה היום נכנסתי לאתר הזה:
    http://manscreed.com/original-facebook-timeline-designs/

    יש פה כמה רעיונות מ-מ-ש מדליקים ליצירת תמונת cover מקורית ומה שנקרא להכין לימונדה מהלימונים שפייסבוק מוכרת לנו.

    הערכתי היא שעד שנלמד איך לנצל בצורה האופטימלית את הטיימליין החדש, ככל הנראה שמר צוקרברג ידאג שוב להפוך את הקערה על פיה..

  5. תודה על האינפורמציה כבר הכנסו את הדברים לעבודה ופועלים בהתאם.
    שאלה, האם יש דרך יעילה לנהל את הדף כך שיפנה למספר אוכלוסיות שונות – כמו לקהל המתעניין בקניות וקהל המתעניין במשחקים?

    • שני ירושלמי

      היי, שאלה קצת מורכבת, צריך לבחון כל מקרה לגופו אבל באופן כללי תדע שהרבה מותגים מתמודדים עם השאלה איך לפנות באמצעות הפייס למספר קהלים. מאחר ומדובר בפנייה לקהל שונה הייתי משדרת מסר כללי בתמונת הקאבר לדוגמא, אך יוצרת טאבים יעודיים (קניות, משחקים) עבור כל קהל ובו מתקשרת מסרים בהתאם. ואז ניתן לשלוח לכל קהל קישור ישירות לטאב היעודי הרלוונטי לו. מקווה שברור ושעזרתי

      • כשזה מגיע ל Targeting ישנם כלים מתקדמים שניתן להשתמש בהם בכדי להציג תוכן מכוון יעד תחת אותו טאב אך כלים אלו יקרים מאוד ובדרך כלל משומשים על ידי מותגים או חברות גדולות.
        לדוגמא חברת Qatar Airways הריצה קמפיין הגרלה לכרטיס טיסה זוגי לכל יעד שתבחר והריצה תחת טאב אחד 5 שפות. משתמש שהגיע לדף ושפת הפייסבוק שלו היא צרפתית ראה אותה בצרפתית, משתמש ששפת הפייסבוק שלו היא ערבית ראה אותה בערבית…כך גם לאנגלית ספרדית ופורטוגזית.
        בכל מקרה פוסט מעולה!

  6. נהניתי מאד מקריאת המאמר. כל הכבוד.

  7. תודה שני
    המאמר עזר לי מאד וברור לי ששוב צריך לעבוד!

  8. השינוי החדש הנו מבורך ברמת קידום האתרים וההמרה !

    כעת רוחב האייפריים הנו 810px כלומר
    ישנם אתרים אשר יכולים להיות באופן מלא גם בתוך פייסבוק

    ניתן לייצר דפי נחיתה ומכירה מרהיבים וברוחב נורמלי והגולשים אשר מגיעים אל הדפים ממודעות הפייסבוק )שהן "עדיין" זולות בטירוף )

    לא מוסחים משאר קישקושי הפייסבוק אשר נמצאים מסביב

    יחס ההמרה משתפר לאין שיאור

    ברוך השם תמה לה תקופת הלייקים אשר רק בישראל הפכה ל"מחלה"

    יחס ההמרה והגישה לטאבים החשובים עלה לאין שאור ולזה יש להתייחס

    הנה דוגמא לדף פשוט שהכנתי בכמה דקות
    http://on.fb.me/weFD3R

    (גירסא מושקעת תעלה בקרוב)

    והשינוי הזה מבחינת פעילות כ"אתר" גדול ומרשים (וממיר) בפייסבוק

    הוא שינו מבורך

    כל הפעילויות החברתיות ה"סוציאליות" אם ה "engavement" בשורה התחתונה עולות הרבה יותר כסף מהמשאבים שהם מוציאות

    לצורך מיתוג וקשרי לקוחות ויחצי ציבור זה נחמד ובטח עדיף על עיתונות

    לצרכי "המרות" וקידום הפרסום הממון + הטאבים החדשים הוא השינוי המבורך

    עידו מאירון

  9. תודה, פוסט מעולה!

  10. היי שני, יופי של סקירה, בהחלט שיפור לאפשרויות הפרסום בפייסבוק

  11. היי
    יופי של ידיעה
    כיצד ניתן להוסיף טאבים חדשים (ולהגדיר אותם כמסך הפתיחה לאורחים חדשים?)

  12. תודה רבה על הפוסט המעולה, עוזר להתכונן לשינוי.

  13. הבנתי שהטיים ליין מגיע ב30 לחודש לכל הדפי פייסבוק / דפי מעריצים. שאלתי היא האם גם זהו התאריך שכל הפרופילים האישיים יהפכו גם הם לטיים ליין או שיש לנו עוד כמה שבועות נוספים להנות מהמצב הישן,הקיים והנוח והמוכר?

    • שני ירושלמי

      היי יוסי, פייסבוק הודיעו כבר בסוף ינואר כי במהלך השבועות הקרובים, כולם יעברו לציר הזמן. בפועל כפי שניתן לראות זה עדיין בתהליך… בכל אופן לגבי שינוי התצוגה בעמודי האוהדים נראה לי שיהיה מעבר אחיד של כל העמודים בסוף מרץ על מנת ליצור הזדמנות שווה עבור כל העסקים.

  14. ערן שיוביץ

    אני צריך לבקר פה יותר :) היום קיבלתי התראה במייל על הפוסט הזה בדיוק אחרי שהשלמתי את הסרטון בנושא הפייסבוק קאבר:
    http://www.youtube.com/watch?v=Yl_QvYM-BF4
    תמיד נחמד לגלות שאנשים שונים במקומות שונים חושבים על אותם דברים בערך באותו הזמן.
    פוסט תורם מאוד, תודה וחג שמח :)

  15. תודה על הפוסט המאוד שימושי

    עדיין לא ברורה לי הסיבה שפייסבוק בחרו לא לאפשר הפניה של קליקים ממומנים לדף נחיתה…על פניו עושה רושם שזה יגרום לירידה באחוזי ההמרה ובכך לירידה בכמות הפרסום…

    • שני ירושלמי

      שלום נתי, הכוונה בכתבה הייתה שכאשר גולש נכנס לכתובת הראשית של דף האוהדים הוא תמיד יגיע לטיימליין ולא ניתן יהיה לנווט אותו לעמוד נחיתה ייעודי. באמצעות מודעה או כל קישור חיצוני אחר, אנחנו עדיין יכולים לכוון אותו לכל טאב שנרצה, גם לדף נחיתה.

  16. בזמנו פתחתי קבוצה לחב' בפייסבוק האם כדאי להעביר אותה לדף אוהדים או שיש מצב שבעתיד יהיה אפשר לשדרג את הקבוצות לדפי אוהדים?

    • שני ירושלמי

      היי מור, לדף אוהדים מספר יתרונות על פני קבוצה, ביניהם – שימוש באפליקציות, סטטיסטיקות על האוהדים, חשיפה למנועי חיפוש חיצוניים, תצוגה ויזואלית ואינטרקטיבית יותר (טיימליין). אני לא מוצאת סיבה שיהיה ניתן לשדרג קבוצה לדף אוהדים מאחר ומדובר בעמודים המיועדים לצרכים שונים – קבוצה מרכזת אנשים סביב נושא/עניין מסוים ודף אוהדים סביב מותג/חברה.

  17. אוהב, את העיצוב החדש של הטיימלין הדף נראה הרבה יותר טוב.
    עדיין לדעתי יש בעיה עם הדפים שאין חשיפה מספיק טובה שלהם בדף החדשות, והרבה פעמים שמתי לב שאפילו אוהדים של הדף לא רואים את מה שקורה בדף, האם יש לך רעיון איך לגרום לחשיפה יותר טובה של הדף

    • שני ירושלמי

      היי ליהי, מרבית התקשורת בין הגולש לעמוד מתבצעת דרך הטיקר ופיד החדשות ולא דרך העמוד עצמו ולכן מה שחשוב בעיניי הוא לא העמוד עצמו כמו הפעילות בעמוד. כדי ליצור חשיפה טובה יותר לעמוד צריך להפיץ אותו בכל מקום אפשרי – אייקון בולט עם קישור לעמוד מאתר האינטרנט של החברה, בחתימת האימייל, בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק/לינקדאין/פורומים, בניוזלטר, במדיה המודפסת, נקודת מכירה, בבלוג, פרסום ממומן וכו'

  18. יפה. מרחיב ומסכם את כל השינויים, אני חושב.

    https://www.facebook.com/orensplace

    ולא לפספס את הטאב (מיני-סייט שלם!) שיצרנו שם למטה…

    אשמח לתגובות!

    • שני ירושלמי

      היי אורן, נראה מצוין. במידה ופייסבוק יאשרו שינוי שם העמוד (כמו שאפשרו לפני כחודש אך הספיקו לחזור בהם…) הייתי מוסיפה לשם העמוד גם את התיאור של הפעילות שלך כדי לאפשר לאנשים שלא מכירים אותך ומחפשים את השירות שלך, למצוא אותך. בכל מקרה כרגע הייתי כותבת על הפעילות כבר בעמוד הראשי (טאב אודות). אהבתי את המיני סייט וסלעית זה מקום מהמם!

      • פייסבוק איפשרו להחליף את שם העמוד? איך פספסתי?!!
        תודה על הפידבק. לקחתי.
        שמח שאת מכירה את המושב שכוח האל… (:

  19. אני חושב שהלכת רחוק מדי, קודם כל מבלי להתייחס כלל וכלל לאיך זה תורם לנו ב SEO.
    שמישהו יסביר לי לכל הרוחות מה זה ה TIMELINE הזה ואיך אני אמור לקרוא אותו, אני באמת לא מבין מה הולך שם, במיוחד עכשיו שהם הכריחו אותי לשנות את הקבוצה לטיימליין, ברגע שהפרופיל שלי יהיה כזה אני נראה לי סוגר את החשבון כי אני לא מבין מה הולך שם.

    • שני ירושלמי

      היי אבירן, לא התייחסתי לנושא SEO מאחר והטיימליין מהווה שינוי שהוא בעיקר עיצובי (באיך שהתכנים מוצגים) כלומר מבחינת SEO אין הבדל בין המצב הקודם למצב הנוכחי (מנועי החיפוש עדיין אינם חשופים לתכנים הפנימיים בעמוד).
      ולגבי הסבר על הטיימליין – השינוי הוא לא כזה מורכב, המאמר מסביר צעד צעד מהם השינויים בפועל.

      • בכל אופן נניח בצד לרגע את ענייני ה SEO, שגם הם מוצגים בשאלה לאחר עדכון די מעניין של ה SEOQUAKE שהציג לי רק 39 לייקים ולא 200 כמו שהקבוצה הישירה מציגה, דבר שאני חושב שדי משפיע וגורם לי לחשוב האם כדאי לשלב את כפתור ה LIKE באתר.

        במידה ותוך חודש אני לא אבין איך משתמשים ב TIMELINE על מנת לעדכן את הקוראים שלי, אני לא רואה בו שימוש ואאלץ לנטוש את הקבוצה ולעבור לטוויטר למרות שאין לו משתמשים ישראליים רבים.

  20. הפוסט מעולה.
    יש טעות קטנה במימדי תמונת ה cover.
    המימדים הנכונים הם: 850 px רוחב (במקום 831 שרשום) ו 315 גובה.

  21. מאמר מעולה!
    ציפיתי כבר לקרוא על הנושא והנה "הרמת את הכפפה", תודה!

  22. היי שני,8 נקודות ממש חשובות… תודה רבה

  23. שני ירושלמי

    תודה מור, שמחה שהמאמר הועיל.

  24. מאמר מעולה, עזר לי מאוד.
    תודה רבה שני

  25. לשני החביבה, קראתי התרגשתי צחקתי ובכיתי . בכיתי את מהזה חיה בסרט . יאללה יאללה גם כן את. מתי תביני שהטיימליין של מנצ׳סטר זה כל כך ליגת אלופות!!! נשיקות לזוהר, מוטי לוכים.  

  26. מעולה, תודה

  27. שני, תודה על הכתבה המעניינת.
    שאלה:
    את כותבת שיש אפשרות לקבוע מהי התמונה שתופיע על הטאב.
    בעמוד שלי:
    https://www.facebook.com/MAYA.GRAFIC
    אני רוצה שהתמונת שמיקמתי על טאב התמונות תשאר שם באופן קבוע ולא תתחלף בכל פעם שאני מעלה תמונה חדשה. יש דרך לעשות זאת, אשמח לשמוע :)
    תודה

    • שני ירושלמי

      היי מאיה, את התמונה של טאב התמונות לא ניתן לקבע והיא מתחלפת בהתאם לתמונות חדשנות שמועלות לדף. אם זה ממש חשוב לך פשוט תעלי אותה שוב כל פעם מחדש… (:

  28. עזר לי מאוד. נהניתי ושיתפתי עם עוד חברים לענף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים