מה זה אירוח בדף פייסבוק ואיך זה יביא לכם לידים ב-20 צעדים

ורד חורי
אירוח בדף פייסבוק

אם אתם בעלי עמוד פייסבוק או מנהלי עמוד פייסבוק, וודאי תסכימו איתנו כי ניהול עמוד הוא אתגר גדול: כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי, חיפוש תוכן חדש ומעניין, העלאה וביצוע של רעיונות והכל במטרה לבנות קהילה חזקה ופעילה ולמתג את העמוד כמומחה בתחומו! אירוח בעמוד יתרום לכם רבות לפעילות השוטפת בעמוד, גם כאשר האירוח יסתיים. הישארו איתנו עד הסוף, יש לנו הפתעה שתחסוך לכם זמן ותעשיר את העמוד שלכם בתוכן איכותי ובלי מאמץ! שנתחיל? קדימה!

למה לארח ומה זה אומר?

אירוח בדף פייסבוק אומר שאנחנו מזמינים מומחה, מהחברה שלנו או מתוקף שיתוף פעולה עסקי.

האירוח יכול להתבצע בוידאו או ככיתוב. אירוח וידאו חי מתאפשר כרגע בדפים עסקיים מאומתים (אלו עם הוי הכחול) של דמויות ידועות, כמו דפי פוליטיקאים ומוזיקאים. אז החדשות הרעות הן שלא כולם יכולים לעשות אירוח וידאו, אבל החדשות הטובות הן שכולם יכולים לעשות אירוח כתוב! הרעיון הוא שהאוהדים שבדף פונים למומחה עם שאלות מקצועיות ומקבלים את כל התשובות באירוע תחום בזמן, ובמקום אחד – בדף העסקי שלכם!

האירוח מגביר מאוד חשיפה אורגנית, תורם להגדלת מספר האוהדים של הדף וחשוב מהכמות- האיכות. העוקבים אחר אירוחים והמשתתפים בהם, מאוד רלוונטיים לחברה. בנוסף, האירוח ממצב אתכם כמומחים ומקצוענים וגם… מייצר לידים 🙂

עשרים צעדים קטנים לאירוח גדול בדף פייסבוק

1. האסטרטגיה מתחילה כבר בבחירת נושא האירוח!

כמובן שחשוב שהנושא שתבחרו יהיה פופולארי, רלוונטי ומעניין. אבל… חשוב לא פחות, שהנושא יתרום למיצוב נכון, לא יבלבל במסר שלו ויפנה ישירות לקהל היעד החשוב לארגון. להלן דוגמא:

נושא אירוח

 

דוגמא נוספת:

דוגמא נוספת לאירוח מומחה

2. קבעו מועד לאירוח עם המומחה.

חשוב שמנהל העמוד והמומחה יהיו זמינים באותן שעות של האירוח. השעה והתאריך צריכים להיקבע לפי ההתאמה לקהל היעד (למשל אמהות טריות אחרי לידה אולי ישמחו בשעות הבוקר בעוד שסטודנטים ישמחו להשתתף בשעות הערב). התאימו את עצמכם.

3. מתחילים להפיץ את הבשורה…

שבוע לפני האירוח הכינו את  השטח עם טיזר מדליק בפייסבוק. בטיזר הקפידו לתת את הפרטים הטכניים (יום ושעה) אבל הדבר הבולט ביותר יהיה התועלת שהמשתתפים יקבלו.
את המסר של התועלת מומלץ להכניס לתוך הבאנר המעוצב.

4. כל האמצעים כשרים להפצת הבשורה

את הלינק לטיזר שפרסמתם הפיצו בכל מקום! כתוספת לחתימה למיילים שלכם, במייל ייעודי לרשימת התפוצה שלכם, כשלט במקום העסק, בעזרת רשתות חברתיות אחרות וכמובן באתר החברה.

דוגמא לניוזלטר:

הפצה בניוזלטר

5. הגעה לקהל פוטנציאלי בפייסבוק

השקיעו תקציב ממומן כדי להגיע לקהל רחב שידע על האירוח.

כאשר הנושא מעניין, אנשים ישתפו גם חברים, וכך תגדל הוויראליות הטבעית. נהלו את התקציב בחכמה והשאירו חלק נכבד ממנו ליום האירוח עצמו.
כל הפרסום יכול לנוע בין 500-1,500 ₪ – תלוי כמה הנושא חם, כמה יש גדולה קהילת העוקבים שלכם, וכמובן לכמה אנשים נוספים תרצו להגיע. השמיים, הם הגבול 😉

6. מתניעים מנועים בפייסבוק

ייתכן וכבר בטיזר יתחילו הגולשים להעלות שאלות מקצועיות למומחה. הסבירו למשתתפים שהמומחה יהיה זמין למענה לשאלות בשעת האירוח, הכינו לכם רשימה של כל מי שהתעניין ודאגו לתזכר אותו ביום האירוח (מומלץ לבקש מייל / טלפון לשליחת SMS תזכורת).
האירוח מתחיל

 

7. בוקר האירוע הגיע, כמה פרטים טכניים אחרונים!

בבוקר האירוח תזכרו את המומחה (שלא יהיו פאדיחות…) ותוודאו שכל הפרטים הטכניים סגורים ביניכם.

האם אתם נפגשים, האם המומחה אחראי על תפעול האירוח ויכתוב את התגובות בעצמו, או שהוא יעביר אליכם את המידע ואתם תתנו מענה בפועל, וכמובן כיצד תתקשרו.
ההמלצה שלנו- וואטסאפ.

ככה אנחנו עושים את זה עם לקוחות: מייצרים קבוצה ובה מנהל העמוד, המומחה המרכזי, ועוד אנשי מקצוע רלוונטיים בחברה שיכולים לגבות ולתת מענה לשאלות נוספות וללידים (כן, במרבית המקרים, בזכות האירוח המקצועי יהיו גם פניות עסקיות חדשות!).

במהלך האירוח מעתיק מנהל העמוד לוואטסאפ (עבדו עם וואצאפ במחשב – סופר נוח!) את השאלות, מקבל תשובות מסודרות מהמומחה ורק אז מגיב לגולש – כך התוכן הוא מפי המומחה אבל עדיין נשארת השליטה אצל איש המקצוע בפייסבוק (במקרה של איוויז לירן המוכשר!).

התכתבות בוואצאפ

8. טבלה לה לה!

צעד אחד לפני “הפוש האחרון” – הכינו טבלת לידים במיוחד לאירוח, בה תתעדו את הגולשים ששאלו שאלה, והשאלה הפכה לליד. החל במתעניינים במוצר או בשירות, דרך כאלו שמעוניינים ליצור אתכם קשר לאחר האירוח להסבר נוסף, ועד להצעה לשיתוף פעולה עתידי! בטבלה ציינו: שם, נייד, מייל, נושא, תאריך, איפה יצרו איתנו קשר (בהודעה פרטית? בפוסט האירוח? על קיר העמוד? לינק תמיד טוב להוסיף).

9. זה הזמן לפוש אחרון!

כמו במרוץ, הרגע האחרון זה הזמן לרוץ הכי מהר שאפשר… בקשו מהמומחה ומכל עובדי הארגון לשתף ברשתות חברתיות, להזמין אנשים בוואטסאפ וכמובן להיכנס בעצמם במועד האירוח.

10. פוסט “הנה זה קורה!”

כשעתיים לפני המועד שקבעתם מראש העלו תמונה מרכזית שתהווה יריית הפתיחה.

כדאי שהתמונה תהיה מעוצבת ותזמין גולשים לקבל תשובות מקצועיות.

אנחנו אוהבים להשתמש בתמונת המומחה אך אתם תבחרו מה שנכון עבורכם.

תיכף מתחילים

11. קידום ממומן – הסוד בפרטים הקטנים

טיפ חשוב! לקידום פוסטים לוקח זמן וכדי שלא תפספסו את הקידום בתשלום של האירוח עצמו, אנחנו מציעים “לרכב” על הקידום של פוסט הטיזר- להיכנס למערכת הפרסום ולשנות את הקידום מפוסט הטיזר לפוסט האירוח. כך פייסבוק תוך דקות מעדכן ומריץ את הפוסט המרכזי.

לא לשכוח לחזור למערכת הפרסום ולוודא שהקידום הממומן פועל!

12. הזמן לחזור למקדימים…

לאחר שהפוסט המרכזי עולה, זה הזמן לשלוח את הקישור אליו לגולשים ששאלו שאלות במהלך השבוע ולהגיד להם: “מתחילים, בואו לשאול את השאלה שלכם!”.

13. כל האמצעים כבר כשרים, אמרנו?

טיפ חשוב שיעזור לחזק קשרים עם הקהילה שלכם – ספרו על האירוח לגולשים שהתכתבו אתכם לאחרונה – הדביקו קישור לאירוע הזמן אמת בציר הזמן שלהם ובהודעות פרטיות.

14. במהלך האירוח ענו לגולשים במהירות המקסימלית.

זה מצריך ממנהלי העמוד לעבוד בזריזות וגם מהמומחה!

כדי להגיב לחצו על Reply ותייגו את הגולש הרלוונטי. כך הדיון ישמור על סדר ואתם תשמרו על השליטה…

זמן תגובה

לתיוג: לחצו על @ ומיד לאחר מכן הקלידו את שם הגולש ובחרו אותו מהרשימה שתיפתח.

15. כשהאקשן בעיצומו הפיצו בקבוצות רלוונטיות

בזמן האירוח יהיה מאוד אפקטיבי להפיץ את הלינק בספר קבוצות שרלוונטיות ושהאירוח יכול לתרום למשתתפים בהן. הקפידו לא לבזבז אנרגיות על קבוצות שאין בהן רמת מעורבות גבוהה של המשתתפים.

חשוב! אם אתם לא פעילים בכאלו קבוצות הקפידו להצטרף ולהיות פעילים  (לעזור ולתרום מבלי לפרסם דבר…) כחודש לפני האירוח. כך שלא תהיו ספאמרים אלא חברים בקהילה שמשתפים באירוח.
עכשיו בלייב

16. בסיום האירוח ערכו את הפוסט ושנו את המלל

“תודה שהשתתפתם… המשיכו לשאלות ונענה בהקדם!”

בכל מקרה, גם אחרי האירוח ימשיכו שאלות לטפטף, יש להקפיד לענות לכולם, כמה שיותר מהר. שימו לב שיש אנשים שהגבתם להם והם יחזרו להגיב שוב באותו השרשור. זו שיחה ולגולשים יש שאלות רבות. השתמשו בהתראות העמוד ואפילו וודאו בצורה ידנית שלא פספסתם אף גולש.

תודה לכל השואלים

17. חזרו לכל המקומות בהם פרסמתם (מסעיף 4)

ועדכנו כאשר האירוח מסתיים (למשל החלפת הבאנר באתר אם העליתם את הטיזר לאירוח).

18. לענות, לענות, לענות

יום לאחר האירוח, הקפידו להיות זמינים, לענות לגולשים בעמוד – אלו שהשאירו שאלה או שתיים אחרי שעות האירוח.

19 סכמו את האירוח במספרים ובמסקנות.

נקודות לשיפור ושימור תמיד יעזרו לכם בשביל לשפר בעתיד! וגם המספרים והשורה התחתונה יתנו לכם מדדי הצלחה- מספר לידים, שאלות, חשיפה, תקציב, הזדמנויות ועוד.

20. הפתעה!

זוכרים שהבטחנו לכם הפתעה ? מעולה! במהלך האירוח ישאלו אתכם שאלות, ואתם תענו. כל שאלה ותשובה היא נכס לעמוד שלכם! מדובר בתוכן איכותי, מעניין ורלוונטי. כאשר אתם בונים את התוכן לעמוד, קחו לעיתים שאלה ותשובה של גולש והעלו אותן כפוסט בעמוד! תמיד נחמד לערוך מעט את התוכן ולהפוך אותו לקריא ומושך יותר!

אל תשכחו להוסיף תמונה, או סרטון לשאלה ולתשובה כדי להעלות את החשיפה האורגנית! 🙂

רוצים דוגמא? בבקשה:

העלאת שאלה בעמוד

לסיכום…

נכון שאירוח בפייסבוק טומן בחובו סיכון קטן (וואי, וואי.. מה אם לא יגיבו…?).

ונכון שאירוח שאינו בוידאו זה לא אקט שיווקי חדשני במיוחד.

א-ב-ל

אירוח שמתכוננים אליו היטב והתוכן שלו קולע ואיכותי, בוודאות יועיל למותג, יגביר חשיפה איכותית לעמוד הפייסבוק, ייצר גם תוכן לעתיד ולידים להווה – שזה.. תמיד מבורך!

אשמח לשמוע מכם על התנסויות שלכם באירוח וכמובן, לענות לכל שאלה:)

נכתב על ידי
ורד חורי אמנית שיווק באינטרנט והבעלים של חברת ewise. ורד מאוהבת בתחום כבר מעל עשור ובמשרד הפרסום בבעלותה בונים פלטפורמות ומנהלים פעילות דיגיטלית רב ערוצית של מאות מותגים בארץ ובחו”ל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.