חדשות קידום אתרים
קידום אתרים » מדיה חברתית » 10 טעויות נפוצות שחברות עושות בשיווק בפייסבוק (+פתרונות)
טעויות בשיווק בפייסבוק
Dimitris Kalogeropoylos, June 1 2010, Flickr

10 טעויות נפוצות שחברות עושות בשיווק בפייסבוק (+פתרונות)

נכון, יחסית למדיות אחרות פייסבוק היא מדיה טרייה. לא רק שהיא חדשה היא גם שונה. מותגים מנסים כל העת להכיר אותה, למנף אותה ובעיקר – להבין כיצד למדוד אותה. במאמר הבא אציג חלק מהשגיאות (וההצעות לתיקון) שחברות עושות בהקשר של פייסבוק.

להלן אוסף של 10 טעויות שחברות עושות בשיווק בפייסבוק:

#1  קישור מהאתר לפייסבוק

אתרי אינטרנט מאפשרים לנו למדוד ולהשיג יחס המרה. באתר האינטרנט שלנו לגולש כמעט ואין הפרעות – הוא שבוי בתכנים שלנו וככל שנעשה עבודה יותר טובה כך הוא יישאר איתנו.

לעומת זאת פייסבוק – אתר עמוס בתכנים (של אחרים), פרסומות (גם של מתחרים) ובעיקר הפרעות קשב לגולש בדף העסקי שלנו (הודעות נכנסות, הצעות חברות, התראות קופצות וצ'טים).

מה זה אומר בעיניי? שאם יש לנו גולש באתר לא נרצה לאבד אותו לטובת פייסבוק ואם לקשר לפייסבוק אז בצורה חכמה.

דוגמאות: טעות כפולה הייתה באתר וואלה למשך תקופה ארוכה (שינוי שנעשה לאחרונה שיפר את זה):

מאמרים שמפנים לפייסבוק

וואלה, לפני השינוי האחרון, הציגו כתבות מסוג פייסבוק שנפתחו ב- SELF (כלומר לא בחלון נפרד). מה שקרה היה שמי שהיה לוחץ עליהן היה נכנס לדף הפייסבוק ולא ישירות לפוסט הרלוונטי. אם הגולש עוד לא אוהד של וואלה הוא עוד יראה בלחיצה דף כניסה (דף נחיתה / דף שער) לדף ורק אם ילחץ על הקיר יראה את הקיר וגם שם יהיה עליו לחפש את הפוסט כדי להגיב.

מורכב מאוד ומקטין את הסיכויים לאפס שמישהו באמת יעשה את כל התהליך המייגע כדי להגיב.

בגרסא החדשה וואלה ויתרו על זה אבל השאירו משהו אחר: בתחתית כל מאמר יש קישור "ממשיכים לדבר על זה בפייסבוק" גם עליו כשלוחצים זה מוציא מהאתר, הפעם בחלון חדש, אבל גם הקישור הזה מוביל לדף הפייסבוק הכללי ולא לאותו פוסט מסויים שבו ניתן לעורר את הדיון. חבל, לא?

פתרון: את הקישור לדף הפייסבוק אני מציעה להצניע ולהשתמש ב- LIKE Box מובלט כאלטרנטיבה טובה. היתרונות של תיבת הלייקים באתר ברורים – תמונות של חברים מאפשרות "להרגיש בבית" ואם גולשים יאהבו את האתר הם גם ילחצו ישירות על לייק מבלי לעזוב את האתר (אם ירצו לראות את דף הפייסבוק עצמו, ילחצו על שם הדף ויעברו לקישור).

דוגמא טובה אפשר לראות ב- ynet:

תיבת הלייקים של ynet

כמו כן, שימו לב תמיד- שאם באתר יש קישור לדף הפייסבוק של החברה, שהוא נפתח בחלון חדש (Blank) ולא באותו חלון (Self).

#2  אנשים כותבים לקיר והקיר לא עונה… חוסר תגובתיות לפוסטים ותגובות של הגולשים

תחשבו איזה נפלא – גולשים כותבים למותג! בחלומות הכי רטובים של מותגים הם לא יכלו לדמיין כזה דבר! חברות יכולות לקבל ישירות מהלקוחות שלהם רעיונות, דעות, דברים חיוביים ודברים שליליים. המותג עצמו מנהל שיחה ישירה מול לקוחות הקצה.

בדפים רבים רואים גולשים כותבים, מתלוננים או מפרגנים ומה שהם כותבים נשאר ללא מענה וזה עצוב כי זו ממש הזדמנות למותג  להוכיח את עצמו ולקשור אותו עם הלקוח למערכת יחסים של נאמנות וכבוד.

למשל ב- ynet:

תגובות על הקיר בעמוד של ynet

לחברת תמנון יש שני דפים, אחד לא מתוחזק (דף לא מתוחזק עדיף לסגור לחלוטין!):

הקיר בדף פייסבוק של תמנון

והשני, המתוחזק יש בו המון פוטנציאל אבל לא כל תגובה מקבלת תגובה וחבל מאוד – יש ממש פנינים…. שימו לב:

הקיר בעמוד פייסבוק השני של תמנון

הפתרון: להשתמש בהתראות לדפים, לרכז את הדף סביב מנהל אחד (עם גיבויים במידה ולא זמין) ושאותן התראות יגיעו אליו ישירות למייל כדי שניתן יהיה לתת מענה מיידי לכל פנייה ופנייה.

את הגדרת ההתראות כל מנהל של הדף (כדאי שיהיו לפחות שלושה מנהלים לגיבוי אם אחד מהפרופילים נענש) קובע בעצמו בדרך הבאה:

עריכת דף –> ההגדרות שלך –> וסימון V ב- "התראות דוא"ל"

כמו כן, חובה לנצל את מערכת היחסים בפייסבוק בחוכמה:

  1. עשו הכל, אבל הכל כדי להימנע ממחיקת פוסטים.
  2. הגיבו (כמה שיותר מהר אם אפשר) לכל מה שנכתב לכם על הקיר- טוב / רע.
  3. נסחו את התגובות באופן אישי – השתמשו בתשובה בשם של האדם והימנעו מהעתק + הדבק לתשובות מוכנות מראש.
  4. הראו שאיכפת לכם וחזרו עם המשך טיפול (אם רלוונטי) אפילו חודש אחרי ואפילו בהודעה אישית למי שפנה אליכם. כך תחזקו את הקשר עם אותו הלקוח.

#3  חפשו אותנו בפייסבוק….. נו באמת!

ממתי מותגים אומרים ללקוחות שלהם "לחפש אותם"?

הרי זה לא הגיוני, שלא לומר מעליב וגם יכול ליצור בעיות למותג – בואו נבין מדוע.

הנעה לפעולה לחפש בפייסבוק במקום לתת כתובת מדויקת  דומה לזה שמותג יגיד לחפש אותו בגוגל! הרי גם לאתר אינטרנט אנחנו נותנים כתובת ולא שולחים לחפש בגוגל כי הרי שם כל המתחרים שלנו מפרסמים.

בואו נודה בזה – החיפוש בתוך פייסבוק מפגר אלף שנות אור אחרי היכולות של גוגל ולכן קשה לגולשים למצוא את מה שרצו אלא אם הקלידו בדיוק את שם הדף וגם אז יש הפתעות. בואו נראה כמה דוגמאות…

012 מנצלים ובצדק את שטח הפרסום שלהם בחשבונית החודשית ומזמינים לחפש אותם בפייסבוק.

חפשו אותנו בפייסבוק - חשבונית של 012

אבל תראו מה מצאתי כשחיפשתי :)

חיפוש 012 בפייסבוק

דוגמא נוספת: הקמפיין של נעלי גלי שהוציאה כספים רבים על שילוט ברחבי הארץ ופרסומות בטלוויזיה ובאינטרנט אבל כל כך קשה למצוא את גלי או GALI כשיש כל כך הרבה חברים שמכילים את המילה גלי.

לא יותר פשוט לשים קישור לדף שיש לו שם כל כך קליט? (http://www.facebook.com/MyGali)

הפתרון: לתת את הכתובת המדוייקת של הדף שלכם ולא לתת לגולשים לתהות איך להגיע אליכם.

#4 חוסר אינטראקציה והנעה לפעולה

ראשית חשוב לשבור מיתוס שקיים אצל רבים: העובדה שיש לדף אוהדים 2,500 חברים לא אומר שכל ה- 2,500 רואים כל פרסום שלו על הקיר! ממש לא!

חשוב להבין שהגולשים כמעט ולא מגיעים לדף שלנו אלא נחשפים (אם אנחנו עובדים נכון) לפוסטים שלנו בניוז פיד בדף הבית שלהם. הסיכוי שיגיעו לדף שלנו, יפה ככל שיהיה, נמוך מאוד. וזו עוד סיבה לקריטיות של האינטראקציה והשיחה.

אין תגובות = הדף לא קיים

בתובנות הדף (בחלק של גומלין) ניתן לראות את הפוסטים שלנו, כמה חשיפות הם קיבלו וכמה תגובות. המטרה – כמה שיותר הופעות וכמה שיותר משוב (לייקים ותגובות). נסו להגיע לפחות ל- 1% בפרסומים שלכם!

אנגייג'מנט בעמוד

פתרון: כדי שהאוהדים שלנו יראו את הפרסומים הם חייבים להיות אקטיביים ובדף חייב להיות אקשן. לכן יש לשנות מינונים ולהוריד כמות פוסטים שמדברים רק על המותג ולהגדיל כמות פוסטים שמדברים על התחום, שואלים, מתייעצים ומבקשים אחר דעת הקהל שאוהב ונהנה לומר את דברו!

בנוסף, בדקו בתובנות באילו ימים שעות היו לכם יותר הופעות ותגובות ובאיזה סוג של תוכן זכיתם להכי הרבה חשיפה (תמונה, סרטון, קישור, פתק וכו').

#5 אמינות ושקיפות

קודם כל, אני חייבת להודות שמרבית המוצרים בהם אני משתמשת הם של קרליין, אני בהחלט לקוחה שבוייה. גיליתי לתדהמתי שאני לא היחידה והדף מלא בשבחים ומחמאות אותנטיים ומקסימים. אבל מצאתי גם כמה פרופילים שנראים לא כל כך אמינים. כמו שושי אביטל למשל שחוזרת ומגיבה בדף שלהם:

אמינות ושקיפות בפייסבוק

בחורים ברשת נכתבה על כך כתבה לא מזמן – מה זה פרופילים שנראים לא אמינים

פתרון: תדאגו שמנהלי הדף לא פותחים פרופילים סתמיים לצורך יצירת אינטראקציה דימיונית – קל לעלות על זה וזה רק מוציא את המותג באור שלילי.

כמובן שאנחנו לא חושבים שקרליין אחראים על הפרופיל של אותה בחורה ויכול לקרות שפרופילים שרק נראים פיקטיביים מגיבים בדף שאנחנו מנהלים. מה שאנחנו מציעים זה כדי שלא יתפרש על ידי הגולשים שאנחנו יוזמים שלהם שווה לשקול אפילו לחסום אותם בדף.

#6 חוסר עקביות

צריך להיזהר מהתחייבות למשהו שלא ניתן לעמוד בו. למשל, הדגמה על הדף של קרליין (שוב).

במשך שבועות רבים בהם הייתה חידה שבועית בדף של קרליין כל חידה אגב, זכתה להרבה תגובות. לפתע קרליין הפסיקו ושימו לב לבקשת הקהל (שוב קרליין כמו מותגים אחרים שראינו קודם, לא עונים/מגיבים ובכך מפסידים את הפוטנציאל האדיר שטמון כאן!):

עקביות בעמוד פייסבוק

פתרון: אלו 2 המסקנות:

  1. אל תקראו לזה חידה שבועית אלא חודשית אם לא תוכלו לעמוד בזה. מאוד חשובה העקביות והאמינות שלכם.
  2. תערכו מראש. בפתיחת וניהול דף צריך להכין "סטוק" של תוכן מראש ולראות שיש לנו מספיק "בשר". איזה תוכן? קישורים למאמרים שלנו ושל אחרים, תמונות שלנו, סרטונים שלנו ושל אחרים, אזכורים מהעיתונות או מהמדיות האחרות, טקסטים אותם נוכל להכניס לפתקים (כמו טיפים, מתכונים, המלצות ועוד). תערכו מראש ותבחנו מה כמות התוכן שיש לכם ולכמה זמן זה יכול להחזיק בהנחה שאתם מפרסמים פעם ביום.

#7 גם לנהל משברים צריך לדעת

נכון, לא תמיד הגולשים מרוצים מהמותג וממה שהוא כותב ואם כבר ציינו שאנחנו נמנעים מלמחוק תגובות אז נותר להגיב לתגובות.

רבים היו עדים לקמפיין קיץ 2011 של גאפ בו נראות דוגמניות רזות להחריד והתגובות לא איחרו להגיע. מכתבות בעיתונות ובאינטרנט ועד התגובות הנזעמות בדף:

קמפיין גאפ קיץ 2011

אלו מקצת מהתגובות הנזעמות:

תגובות זועמות על הקיר של גאפ

נכון שגאפ זה ארגון גדול ובינלאומי אבל תשובת גאפ יכלה להיות שונה ואפילו קיצונית עד כדי הסרת האלבום כולו. במקום, פורסמה בדף תגובה לא משכנעת (שהובילה לעוד תגובות נזעמות):

התגובה של גאפ

כך גם לאומי ודפים רבים נוספים נאלצו להתמודד.

הפתרון: ניהול משברים זה עולם ומלואו אבל ניתן טיפ בקצרה- תגובה מהירה וקיצונית המתייחסת למציאות ולהשלכות של הפעולה. לזכור שלא להתעקש על העמדה שלנו כמותג ולראות את המשבר כהזדמנות לצאת גדולים מהחיים.

#8 שימוש לא טוב בתמונות הקטנות למעלה

כחלק מעיצוב הדף יש להקפיד לשים לב כל העת לתמונות הקטנות שמופיעות למעלה. התמונות מושפעות מתונות שהדף העלה, מתוייג בו או תמונות שעלו על הקיר. אבל אפשר גם לא לשים לב ואז עלול להתרחש משהו "משעשע" כמו שקרה לעיריית חיפה:

עמוד הפייסבוק של עיריית חיפה

פתרון: אפשר לעשות עם העיצוב דברים נפלאים כמו שעשו בפרסקו להצגת כל הרטבים שלהם.
עיקבו כל הזמן אחרי התמונות והסירו משם תמונות שאינן מבטאות את השפה הגרפית/הערכים של המותג. דוגמא טובה:

עמוד הפייסבוק של פרסקו

#9 דפים מגיבים אצל דפים אחרים

אחד הדברים הנהדרים שאפשר לעשות עם הדפים העסקיים זה לצאת כדף, לדפים עסקיים אחרים לתת להם לייק ולהגיב שם ובכך לחשוף את הדף שלנו לקהלים נוספים.

אבל יש לשים לב שבכל זאת יש סיכוי שהאוהדים שלכם יראו את הלייק שלכם ויראו את התגובות שלכם כפרסומים שלכם לכל דבר ועניין.

לדוגמא סיפור אישי שקרה לי – כאקט של פרגון הגבתי וכתבתי "בהצלחה" בתור הדף שלי אצל דף מתחרה שהציע שיעור פתוח (בדיוק כמו שאני מציעה פעמים רבות ובדיוק לקורס המקצועי שיש לשנינו….). כך יצא, בטעות תמימה, שבעצם פרסמתי את המתחרים לכל אוהדי הדף שלי!
תראו מה הופיע אחר כך בניוזפיד של האוהדים של הדף שלי:

סטטוס בתור עמוד

הפתרון: להגיב כדף בדפים אחרים יכול למשוך אלינו אנשים רבים ולייקים חדשים אבל כדי שלא נבזה את המותג, יש לחשוב לפני כל פעולה ולהיות מודעים להשלכות. לא לחלק לייקים ותגובות בלי לחשוב על איך זה עלול להיתפס.

#10 כל הביצים בסל אחד – חברות בלי אתרי אינטרנט אבל עם דף בפייסבוק

זהירות! פייסבוק הוא אפיק ליצירת לידים, הגדלת חשיפה, הגדלת רשימת תפוצה, השגת טראפיק איכותי לאתר, יצירת באזז, הגדלת קהלי יעד ועוד. אבל הוא לא תחליף לאתר האינטרנט של החברה (לפחות לא בעיניי).

אני אמנה לכך 3 סיבות עיקריות:

  1. הנכס לא של החברה אלא של מארק צוקרברג – דף העסק נתון לחסדים של פייסבוק – שינויים, תקלות טכניות (פייסבוק פתאום לא מגיב ולא עובד), עונשים (דפים פשוט נסגרים) ועתיד שאיננו לחלוטין ברור. בהקשר הזה מומלץ לקרוא מאמר על סגירת לא מוצדקת של דפים וללא הודעה מוקדמת.
  2. כמו שציינתי קודם לכן – הכנסת הלקוח שלכם לפייסבוק היא הכנסתו לגוב האריות הגדול בעולם! המון תכנים אישיים ומסחריים מתחרים על תשומת ליבו, הסיכוי שלנו לנצח את כולם נמוך עד מאוד.
  3. באשר לכוונות קנייה – גולשים עדיין מחפשים בגוגל ביטויים של שירותים ומוצרים שהם רוצים לצרוך. אתר אינטרנט מקודם או פרסום אפקטיבי במודעות גוגל יהווה שיווק במשיכה ויגדיל את יחס ההמרה שלנו.

הפתרון: לא להישען על פייסבוק כפלטפורמה יחידה לשיווק העסק שלכם אבל כן לנצל את היתרונות של הרשת החברתית הגדולה בעולם:

  1. נצלו את פייסבוק (כולל את לשונית הנחיתה) להגדלת כמות הלידים או הנרשמים לרשימת התפוצה שלכם.
  2. נצלו את הפוסטים שלכם לקישור לסרטונים שלכם ביוטיוב ולאתר שלכם.
  3. נצלו את הכוח הויראלי של חבר מביא חבר על ידי כך שאנשים יגיבו והחברים שלהם יחשפו לדף האופן טבעי או על ידי תחרויות חוקיות של "חבר מביא חבר".

איזה עוד טעויות אתם מכירים?

פייסבוק הוא כלי עוצמתי לטוב ולרע. כאנשים וודאי כמשווקים, עלינו להגיע לשימוש בו עם אסטרטגיה בנויה אך לא להיות מקובעים בקונספציות מעולמות פרסום אחרים, אלא לגלות יצירתיות.

והכי חשוב זה לחשוב ולפעול מהר בתגובות למציאות הדינמית.

מקווה שקיבלתם ממני רשימה של 10 דברים שכבר אפשר לתקן/לבצע. אשמח מאוד לקרוא תגובות שלכם ולשמוע מכם מה עוד לדעתכם אפשר לשפר בשיווק בפייסבוק בישראל.

קרדיט לתמונה: nastykemical

אודות ורד חורי

ורד חורי
ורד חורי אמנית שיווק באינטרנט והבעלים של חברת ewise. ורד מאוהבת בתחום כבר מעל עשור ובמשרד הפרסום בבעלותה בונים פלטפורמות ומנהלים פעילות דיגיטלית רב ערוצית של מאות מותגים בארץ ובחו"ל.

עשוי לעניין אותך גם...

woman-638384_1920

שידור חי בפייסבוק: 6 דרכים להשתמש בזה לשיווק אפקטיבי במדיה החברתית

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאם אתם עוקבים אחרי ההתפתחות של פייסבוק ...

heart-617405_1920

כיצד כפתורי ה-Reactions החדשים צפויים להשפיע על שיווק בפייסבוק?

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןלפני שלושה שבועות טלטלה פייסבוק את חיינו ...

66 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    תודה רבה על הפוסט השימושי הזה ועל כל התצלומי מסך והדוגמאות! רואים שהשקעת ואני בטוח שהוא יעזור לאנשים רבים שמשווקים את האתרים שלהם בפייסבוק. האמת שיש כאן כמה דברים שלא חשבתי עליהם כמו למשל העניין של "חפשו אותנו בפייסבוק". לא חשבתי על האופציה שזה יכול ליצור נזק :)

    עוד טעות שלדעתי עושים זה שיווק אגרסיבי בדפים\קבוצות אחרות. לא פעם למשל ראיתי בקבוצה האיכותית של שני חברות שמשווקות את השירותים שלהם בצורה מאד ישירה.

    בתור מומחית בתחום, אני אשמח אם תוכלי להעיף מבט על העמוד החדש של הבלוג ולהגיד לי מה דעתך :)
    https://www.facebook.com/askpavel

    • ורד חורי

      תודה פבל על הבמה :-)

      לגבי הדף שלך – בעייתי לשתף באופן אוטומטי – למרות שזה נוח, כמו ששמת לב זה לא סוחף תגובות…
      הנראות של הפרסומים מאוד נמוכה בניוז של האוהדים של הדף ולכן עדיף לפרסם ידנית כמו שעשית עכשיו לפוסט הזה

      כדאי לפעול בתור דף מחוץ לדף בדפים של קולגות ודפים רלוונטיים אחרים כדי למשוך אוהדים חדשים.

  2. לירן רורליך

    כתבה מעולה ורד, מסכים עם הכל אם כי הייתי מנסה לחדד את היתרונות הקיימים בשימוש בדף הפייסבוק למטרות פרסום. (למרות הטעויות שיש להמנע מהן שעם זה אני מסכים איתך במאת האחוזים)

    • ורד חורי

      לירן תודה על התגובה!

      אני הרגשתי פשוט שהיתרונות ידועים לכולם אם כי יכולתי לחדד את זה יותר.
      כמובן שאני לא אומרת לא לנצל את פייסבוק אלא רק לעשות זאת בתבונה ובצורה שתואמת את המדיה הזו.

      תודה על התגובה!

  3. איתי ברנר

    לדעתי הנקודות הכי בעייתיות הן סעיפים 3 ו10. למעשה , ברוב המקרים שבהם לעסק קטן יש רק דף פייסבוק, הסיכוי שאתר כמו דפי זהב יעבור את הדף פייסבוק שלו בדירוג בגוגל הוא גדול מאוד, וההשלכות בהתאם : העסק נעשה שבוי של האינדקס ומאבד שליטה על הייצוג שלו ברשת! זול עולה ביוקר…

    משהו שלא הזכרת ולדעתי הוא סופר חושב הוא העניין שעסקים פותחים עוד פרופיל אישי על שם העסק , נקודה שאני מזכיר המון כאן בחדשות ולדעתי עדיין לא מפנימים מספיק : נעזוב את זה שמספר החברים של פרופיל פרטי הוא מוגבל וצריך לאשר אותם, פייסבוק מאוד לא אוהבת חשבונות כפולים, ואני לא חושב שאיזשהו בנאדם רוצה לגלות פתאום שפייסבוק החליטה למחוק לו את אחד מהפרופילים.

    יש כלי פנימי של פייסבוק שממיר פרופיל פרטי לפרופיל עסקי :

    http://www.facebook.com/help/?page=18918#%21/help/?faq=19693

    • ורד חורי

      את צודק 100% איתי!
      לא תמיד אני ממליצה להמיר, זה לא תמיד נכון ומאוד תלוי בסוג הגוף.
      יש לקוחות שהמרתי להם פרופיל ויש כאלו שהחלטנו לפתוח דף חדש ולאט לאט "להוריד" את הווליום מהפרופיל.

      כמובן שזו נקודה חשובה ובסיסית מאוד- פרופיל אסורים לשימוש עסקי.

      תודה!!!

  4. עיצוב גרוע אחד הטעויות שנפוצות לצערי:\

  5. פוסט מעולה! תודה לך ורד! לדעתי סעיף 2 הוא הכי חשוב כאן – רוב החברות אכן פותחות דפים בפייסבוק אבל אין מישהו ממונה עליהם. יוצא שהלקוחות שואלים, מתלוננים, מייעצים, אבל אף אחד לא שם על זה…

    • ורד חורי

      תודה אנטון-
      גם אותי זה מטריף כי זה בדיוק המקום בו אנחנו כחברות יכולים ויכולות לתקשר בגובה העיניים!
      מה יותר מזה עסק יכול לבקש?
      תודה! :-)

  6. טוב,

    כאילו מאמר מוזמן ובהמשך לדיון של פאבל ושלי על השימוש שלו בפייסבוק … בכל מקרה, מסכים עם כל מילה ויותר.

    מאמר מעולה.

  7. ורד, נפלא ! כתוב מאוד ברור ומעורר מחשבה. הדוגמאות נפלאות ועוזרות להבין טוב יותר.

  8. פוסט נהדר ורד.
    נותן הרבה חומר למחשבה בכל הנושא של שיווק באינטרנט. יש הרבה חברות שיש להם תקציבים גדולים וחברות שמנהלות להם את התקציב של השיווק פשוט עושות עוול. חבל מאוד שדווקא אותם חברות מקבלות את התקציבים הגדולים.

  9. אחת הכתבות הטובות ביותר שקראתי בזמן האחרון, עניינית מאוד ולימדה גם אותי דברים חדשים.

    תודה.

  10. פוסט נהדר, נהנתי מכל רגע.
    הקטע של התגובות המזויפות פשוט מראה שגם החברות הגדולות, נפלו ב"פח" שהפייסבוק טומן.
    אני לא מבין, למה להשקיע משאבים בשיווק בפייסבוק בכלל? שישקיעו את המשאבים בשיפור שירות לקוחות, לאורך זמן, הרבה יותר אפקטיבי.

    • ורד חורי

      לא תמיד החברות הגדולות יודעות שזה מה שעושים האנשים שמנהלים להם את הפייסבוק.
      ככלל אני נגד פרופילים מזוייפים, לי יש פרופיל אחד כזה ורק כדי לבדוק איך נראים דפים וחיפושים בעיניי מישהו שהוא לא מנהל הדף.
      אני לא מפעילה אותו חוץ מזה…
      תודה שלומי על התגובה!

  11. מאמר מצוין, מעמיק, מובן, רהוט, שאפו!

  12. היי ורד,
    פוסט מעניין מאוד, הדברים על הכתב נראים ברורים כמו בהרצאה המעלפת שנתת במט"י שי בנוסף חיזקת אצלי את ההבנה של העסק בצורך של קידום נכון בפייסבוק.

  13. תודה רבה על הסיכום הנפלא ועל הזווית המיוחדת שלך.

    אני מחפשת כבר זמן מה מקור מוסמך בנוגע לתחרויות בפייסבוק. המסרים כפולים, וההוראות של פייסבוק זוכות לפרשנויות רבות. האם תוכלי להמליץ על מקור טוב ללמוד על כך? (את ההוראות של פייסבוק כבר קראתי, חשבתי שהבנתי אותן – ואז גיליתי שבמלא מקומות כתובים דברים אחרים).

    ושוב תודה!

  14. מאמר יפה וממצה – אם להיות פרודוקטיבי הייתי מוסיף עוד פרט אחד אלמנטרי אך מפוספס:
    עסקים רבים לא טורחים למלא את שדות המידע בעמוד הפייסבוק. חשוב בעיקר למלא את פרטי יצירת הקשר, טלפון ומייל – אנשים רואים בפייסבוק זרוע של שירות לקוחות ורוצים לדעת שיש כתובת מאחורי העסק.

    • ורד חורי

      תודה טל!
      זה נכון אבל אתה לא חושב שגולשים בעיקר מחפשים תשובות לשאלות באופן מיידי (על הקיר) יותר מאשר פנייה "ממוסדת"?
      אגב, טופס כזה הוא MUST בדף אבל אני רואה הרבה חברות שכשלקוח מתלונן הם ישר עונות שימלא פנייה במקום להתמודד קבל עם ועדה…
      מה אתה אומר?

  15. מעניין לראות את כל הלקוחות של תמנון מרימות להם להנחתה ואין אף אחד שעולה לקחת.
    קייס סטאדי לניהול דפים לא מוצלח.

    • ורד חורי

      העניין לא "תמנון" או רשת אחרת.
      זו כמובן דוגמא.
      מה שקורה בחברות רבות זה שהם פותחים דף אבל לא מקפידים מי ואיך ינהלו אותו, זו הבעיה.
      תמנון אגב אח'לה רשת :)

  16. פוסט מרתק, מושקע ומלמד. הרבה תודה ורד – גם על המענה לכל תגובה. בהחלט practice what you preach

  17. עידו סלע

    ורד, תודה על הפוסט, מידע מזוקק ומועיל. "חפשו אותנו בפייסבוק" העלה לי חיוך כי זה מקום שאנו נופלים בו כל הזמן. עכשיו יתוקן :-)

    • ורד חורי

      אתה מהתחום אז אשמח לשמוע עוד רעיונות עידו.
      אגב, האתר שלך נראה מושקע ומעניין! כל הכבוד!

      • עידו סלע

        תודה רבה.

        אני ממליץ לעסקים לא לעשות דופליקציה של תוכן. לא להזין תוכן באתר ושהוא ישלח את עצמו לטוויטר, לפייסבוק, לבלוג וכו'.

        הטכנולוגיה במקרה הזה מקללת ולא מברכת.

        הגולש ירגיש שתופרים אותו וזה לא מעניין. כל ערוץ צריך להיות ייחודי ומבודל וצריך להביא בו תכנים ייחודיים אשר מתאימים לפלטפורמה.

  18. לא חידש לי הרבה אם בכלל (שחצן), אבל פשוט מעולה! כבוד לחברה שלך.

    • ורד חורי

      דווקא משעשע מה שכתבת-
      אם לא חידשתי ובכל זאת החמאת אז כנראה עשיתי משהו טוב….
      תודה ומזמינה אותך לאתר שלי אולי תמצא שם משהו חדש :)
      תעדכן אותנו ברשמים….

  19. פשוט וואו. מאמר מושקע, מחכים, מאיר עיניים ומשנה דעה! מאוד נהנתי ותודה רבה!

    • ורד חורי

      תודה לילך!!!
      אשמח לשמוע מה מהנקודות הרגשת ששינה את דעתך?
      סיקרנת אותי….

      • ראשית הרעיון של "לא להבריח את הגולשים מהאתר אל הפייסבוק" מעולם לא עלה על דעתי. אני תמיד ממליצה ושמה את הקישור לפייסבוק באתרים שאני בונה, ומנחה את כל הלקוחות שלי.
        גם "חפשו אותנו בפייסבוק" זה משה ושאנחנו משתמשים בו כל הזמן במודעות שאנחנו מעצבים ללקוחות.. חוץ ממשנה דעה, זה היה מאמר מאוד מחכים ונתן לי הרבה רעיונות בקשר להתנהלות שלי בפייסבוק, שהיא יחסית, לסנדלרותי, בחיתוליה…

  20. כתבה מעולה המון תודה !

  21. פוסט פשוט מעולה להדיוט בפייסבוק (כמוני)
    תודה

  22. אנידור חקק

    ורד מאמר נהדר. להעתיק ולהראות לכל בעל מותג / עסק שפוחד מהשיווק בפייסבוק.. כל פעם אני נתקל בבעלי עסקים שאומרים לי שהמדיה החברתית היא פתח לתקלות – מי שפוחד מתקלות לא מתאים לשיווק בעידן הרשתות החברתיות והאינטרנט. היום הכל חשוף ושקוף , וזו צריכה להיות המדיניות שיווק והתנהלות של מותגים ביומיום.
    האח הגדול כבר כאן..

  23. חח, אהבתי
    אחלה פוסט, דברים שצריכים להיות ברורים – איכשהו אנשים מפספסים אותם בגדול:)

  24. פוסט מעולה.
    אולי המקיף והמושקע ביותר שראיתי באתר ישראלי בנושא.
    שאפו ותודה

  25. מיכל כהן

    ואו, ורד, פוסט מעניין ותורם. מסכימה מאד עם מה שנכתב, חיזקת אותי בדעתי ועשית לי סדר. כל הכבוד על הדוגמאות שהפכו את הפוסט לכייפי לקריאה.
    פבל, שב לורד על הוריד שתכתוב לך עוד! היא אחת הטובות אם לא ה!

  26. פוסט מעולה!
    מחכה להמשך:)

  27. מה דעתך על הפייסבוק של משטרת ישראל?

  28. הרג אותי סעיף 8 !! גדול

  29. בנוסף לסעיף 10,צריך לזכור שלא לכולם יש פייסבוק…

  30. מאמר ממש ממש יפה, כל הכבוד ורד… זאת הפעם הראשונה שאני קורא מאמר שממש מעניין ומלא במידע חיוני… תודה רבה :-)

  31. היי ורד ראשית מאמר מעולה אבל האם לאור מה שקורה היום כל המחאות וכו' חברות גדולות צריכות את הצרה הזאת ?
    תסתכלי את דף הפייס של תנובה תגובות של אלפי אנשים (תגובות רעות) תמונות פורנוגרפיות תמונות מהפגנות נגד וכו'. ואני אומר אם כבר דף פייס אז סגור כמו הדף של אורנג' ישראל
    יש בו הכל אבל לא ניתן להגיב אין דיון וכמובן אין ביקורת גולש הם חסמו הכל לדעתי דף פייס צריך להיות כמו אתר לכל דבר במידה ולגוש יש בעיה שיפנה לשרות לקוחות ולא בדף …

    • ורד חורי

      הי עמי –

      תגובה נהדרת ואני עונה דווקא עכשיו שפייסבוק עברו לטיים ליין ולמעשה אין אפשרות לסגור את הקיר יותר – כך שלחברות אין ברירה אלא להתמודד עם הצרכן הסופי – קסום בעיניי כצרכנית ומאתגר כמנהלת מדיה חברתית.

      מה דעתך?

  32. מאמר נכון ויפה, מקווה שגם לקוחות שמתכננים שיווק בפייסבוק או מקבלים שירות שכזה יעיינו במאמר.
    תודה רבה.

  33. הי,
    אני לא מהתחום, והכל חדש לי, אבל בהחלט כל הכבוד על מאמר ממוקד וברור (כאמור, גם למי שלא שולט במטריה)
    האם את נותנת ייעוץ ספציפי בתחום עיצוב העמוד?

  34. ואוו!
    בין המאמרים החיוניים ביותר בהם נתקלתי אי פעם.
    כל כך קריא, שימושי ומועיל.
    כל הכבוד על ההשקעה באיסוף הטעויות, צילומי המסך והדוגמאות הנפלאות.
    תודה רבה!

  35. מה עושים במקרה של 012?
    ישנה דרך כלשהי להעלים את העמוד הזה ע"י משא ומתן מול פייסבוק?

    נניח ואני 012 סמייל,מה הם דרכי הפעולה שלי להסרת "עמוד ההכפשה" של החברה שלי?

    תודה ( ;

  36. בסך הכל מאמר ממצה אשר נוגע בהרבה תחומים של קידום בפייסבוק. משום מה לא הוזכר פה העניין של פעילות בקבוצות כאקט של פרסום חושף לדף העסק ולפוסטים שבו וכן פעילות בקבוצות של פרגון הדדי לדפי עסק ולפוסטים בדפי עסק כגון : https://www.facebook.com/groups/like.share.web/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים