קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » קידום חנות וירטואלית – איך לעשות אופטימיזציה נכונה לחנויות איקומרס בגוגל?

קידום חנות וירטואלית – איך לעשות אופטימיזציה נכונה לחנויות איקומרס בגוגל?

אם אתם בעלים של חנות מקוונת, או בדרך להקים חנות באינטרנט, המאמר הזה מיועד למקד אתכם בנקודות המרכזיות עליהן כדאי לשים דגש כדי להצליח להתקדם בדירוג מנועי חיפוש בצורה מיטבית. אם אתם מקדמי אתרים, מאמר זה יכול להוות עבורכם סוג של צ'קליסט בעת קידום מוצרים בחנות או בכל סוג של אתר מכירה. יובל אלוני משתף כאן מהידע והנסיון שלו כיצד למקסם את ה-SEO של חנויות איקומרס…

מיקוד במכירה

ההבדל העיקרי בין קידום אתר תדמיתי "רגיל" שמטרתו העסקית לרוב תהיה השגת לידים (שם אימייל וטלפון) או הרשמה לרשימת דיוור, לבין קידום אתר המכיל חנות מרובת מוצרים בתוכה גם מתבצע התשלום היא המיקוד האובססיבי בביצוע תהליך מכירה אופטימאלי.

לרוב, באתר תדמיתי או באתר המכיל מכירה של מוצרים בודדים נבצע אופטימיזציה כמיטב יכולנו כדי למקסם השגת לידים ממספר יחסית מצומצם של עמודים\מוצרים במטרה להצליח ולאחר זמן לקדם ביטויים תחרותיים בעלי נפח חיפוש גבוהה [Dog food]. לעומת זאת, בתהליך קידום של אתר המכיל חנות מרובת מוצרים נשאף לרוב לקדם מגוון רחב מאוד של ביטויים ארוכי זנב וממוקדים מאוד [Pro Plan Natural Adult Dog Food].

היכולת שלנו למדוד ולשפר את כל שלבי תהליך המכירה בחנות אחד אחרי השני כמו ברווזים במטווח מאפשרת להצליח להגדיל את ההמרות באתר באופן רציף ללא הסובייקטיביות הכרוכה בשיחת טלפון או פגישה עם נציג מכירות או התמודדות עם תור בדרך לקופה או אפילו עם הכשרת עובדים. הכול ניתן לבחינה ולהתאמה מיטבית לקהל היעד שלנו באופן מתודי במטרה לשפר את תהליך המכירה.

מיקוד מכירה

מבנה האתר

  1. התאימו את האתר לכל הדפדפנים הנפוצים Firefox, Chrome, Explorer (8-9) & Safari. התאמות דפדפנים יכולות להיות מעיקות אך ברוב הנישות קהל היעד גולש ממגוון דפדפנים ועליו לראות את האתר כשורה.
  2. יישמו ניווט אינטואיטיבי ונפוץ – אם אתם לא Amazon, אל תבזבזו כסף על בחינה ומחקר של ממשקים חדשים ומשונים במטרה להיות מיוחדים. זה פועל באתרי תדמית, לא בחנויות מרובות מוצרים. שמרו על ניווט פשוט, עשו שימוש בסרגלים נגללים פשוטים וקריאים למנועי החיפוש, עשו שימוש בסרגלי צד דינאמיים, עשו שימוש ב"פירורי לחם". עזרו לגולשים להצליח למצוא איך לצאת מ"עגלת הקניות" ולרכוש מוצרים נוספים. גולש חדש לא צריך להשקיע זמן בלימוד האתר שלכם.
  3. העצימו את החיפוש – בחנויות מקוונות, חלון החיפוש הוא כמו חלון לנשמה של הגולשים. ישנם גולשים שהדבר הראשון שיעשו באתר הוא ביצוע חיפוש. ביטויי החיפוש אותם מחפשים הגולשים באתר יכולות להיות יקרות ערך וניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הניווט, להוסיף תוכן לעמודים בהתאם (כמובן טוב גם לקידום החנות במנועי חיפוש), להציג מוצרים שמחפשים הרבה בקדמת האתר ולהבין אילו מוצרים הגולשים מצפים לרכוש בחנות שאינם נמצאים כרגע.

תיבת חיפוש באתרי קניות

מדידה

  1. צרו עמודי תודה – אחרי רכישה הובילו את הלקוח לעמוד תודה. מלבד היכולת למדוד בקלות את ההמרות ב- Analytics, זה מאפשר לכם להוביל את הלקוח לבצע פעולה נוספת (Up-sale / Cross-sale) או לכל הפחות להציע ללקוח לשתף את חבריו ברכישה ולהמליץ עליכם.
  2. התמקדו בביטויים ממירים – חיבור ה-Analytics ל-Webmaster Tools מאפשר לכם לדעת אילו ביטויים המירו, באילו יחסים וכמה כסף הרווחתם מכל ביטוי. כך אתם יכולים להתמקד בקידום של הביטויים הרווחיים ביותר ובעלי נפחי החיפוש הגבוהים ביותר.

עמודי מוצר

עמוד המוצר הוא הלב של החנות. אני דוגל בכך שכל עמוד מוצר הוא עמוד נחיתה בו ניתן להשתמש מלבד קידום גם עבור פרסום. עמוד מוצר טוב משנה את כל יחסי ההמרה של האתר ולעיתים זה יהיה הדבר הראשון שנשפר בחנות עם תנועה קיימת. להלן דוגמא לעמוד מוצר מתוך Zappos:

עמוד מוצר

  1. הוסיפו כותרות מדויקות אשר מכילות את שם המוצר, המותג וביטוי החיפוש המרכזי עבור אותו מוצר.
  2. הוסיפו לכל עמוד תת כותרת באורך משפט או שניים המתמצתת את תיאור המוצר והמידע החשוב אודותיו. תת הכותרת תהיה גם תיאור המטא של אותו עמוד, מה שיחסוך מכם את הכנסת תיאור המטא ידנית. זכרו גם שתיאור המטא הוא אשר מוצג לרוב לגולש בתוצאות מנוע החיפוש על כן זהו טקסט שיווקי שצריך לבלוט ולעודד כניסה דווקא לאתר שלכם.
  3. הוסיפו בעמוד המוצר מידע אודות גדלים, צבעים, סוגים, מידות, חומרים ודרכי שימוש במוצר – במידה והמידע מסודר בצורה ברורה ופשוטה ניתן למנוע שאלות רבות שיעלו ללקוחות.
  4. הציגו מידע אודות משלוח אם יש או צורת האיסוף.
  5. הציגו מידע אודות אחריות ומדיניות החזרת המוצר.
  6. הציגו תמונות ווידאו של המוצר מזוויות שונות ותקריבים של חלקיו המרכזיים.
  7. הציגו תמונות ווידאו של השימוש במוצר – זכרו שוידאו לרוב ממיר טוב יותר מתמונה.
  8. אפשרו לגולש לשתף ולספר לחבריו אודות המוצר – זוהי הזדמנות לאפשר לגולשים להכיר אתכם ללקוח פוטנציאלי חדש, ובחינם.
  9. בנו את עמוד המוצר עם היררכיה ברורה של תוכן בצורה שתציג לגולש את המידע החשוב ביותר לקבלת החלטה בראש העמוד ושאר המידע על פי חשיבות מתחתיו. חשוב למקם את הקריאה לפעולה בצורה בולטת ונגישה גם בעמוד מוצר ארוך.
  10. שקיפות לגבי עלויות נוספות חבויות – זכרו כי גוגל רואים כמה גולשים חוזרים לאתר. עשו בחוכמה ותניחו כי גוגל משתמשת בנתון זה כמדד להשוואה בתוך הנישה. זכרו גם שלקוח שמרגיש מרומה אינו חוזר. שילוב שני אלו יזכיר לכם להיות שקופים מבחינת עלויות. יש דרכים רבות להציג מחירים נמוכים לצרכים שיווקיים ועדיין להיות הגונים ושקופים מול הלקוח לגבי עלויות נוספות.
  11. הכניסו עדויות של לקוחות אודות השימוש במוצר – זה מגביר את הביטחון ברכישת המוצר ואת אחוזי ההמרה יחד.

עדויות מוצר

חווית משתמש

חנויות שנוח לרכוש בהן ויוצרות חווית קניה חיובית ונוחה הן החנויות אליהן חוזרים הגולשים (ובעיקר הגולשות, אשר מהוות כוח קניה משמעותי ברכישה ברשת). חשוב לא להיות טכניים מדי וזכור להסתכל על האתר גם בפרספקטיבה רגשית וחווייתית מצד קהל היעד. אתר שמוכר צבעים לשיער צריך לספק חוויה שונה מאתר אשר מוכר חלקי מחשבים.

  1. עמוד צור קשר – אמנם זו חנות ומטרתנו הסופית היא לדבר עם הגולשים כמה שפחות ולייצר כסף כמה שיותר, אבל חשוב לתת ללקוחות אופציה לפנות אליכם ישירות. קחו בחשבון שרוב הגולשים יעדיפו למצוא את המידע בעצמם באתר ולא לפנות אליכם. עשו שימוש בכל יצירת קשר של גולש כדי לשפר את האתר בהתאם כך שגולשים נוספים לא יצטרכו לפנות עבור אותו נושא.
  2. אפשרו דרכי תשלום שונות – קחו בחשבון שלגולשים שונים יש הרגלים שונים. PayPal ו- Google Checkout הן האפשרויות הנפוצות בנוסף לעמוד סליקת כרטיסי אשראי אשר מוטמע באתר. לכל שירות כזה יש מיליונים של "תומכים" ברחבי העולם ומלבד אפשרויות נוספות לגולש זה גם מעלה את הביטחון במהימנות אתר.
  3. הראו אישיות – הכניסו תמונות שלכם, של צוות העובדים ושל העסק עצמו. זה יעורר אמינות בכך שמדובר בעסק אמיתי ורציני ויתרום לקשר הרגשי של הגולשים לאתר. זכרו שלגולשים תמיד יש חשש כאשר הם קונים בחנויות שאינם מכירים. אם אתם לא Zappos או eBay, אתם צריכים להניח שהגולש הממוצע מחפש סימנים לאמינותכם (או חוסר אמינותכם) כל הזמן.
  4. עמודי שגיאה (404) – עמודי שגיאה סטנדרטיים מציעים לגולש שלוש אפשרויות כשהם מגיעים לעמוד שאינו קיים – ללחוץ "אחורה" בדפדפן, לסגור את החלון, או לתהות באתר בחיפוש אחר מבוקשם. קחו בחשבון כי גולשים שהגיעו מקישור חיצוני ולחצו "אחורה", יצאו מהאתר ואבדו. הציעו לגולש עמוד שגיאה שאומר לו בצורה פשוטה שהוא אבד באתר ואתם מעוניינים לסייע לו למצוא את מבוקשו. עמוד השגיאה צריך להכיל מפה פשוטה של האזורים באתר בתוספת אזור דינאמי של המוצרים המבוקשים ביותר.

עמוד שגיאה 404

בתוך האתר (On-Page Optimization)

  1. מפת אתר – חשוב לא לשכוח ליצור מפת אתר רגילה ומפת אתר XML שיכילו קישורים לכל העמודים באתר. אם אתם משתמשים הרבה בוידיאו בעמודי המוצרים, נכון יהיה ליצור גם מפת אתר לוידיאו.
  2. מטא דאטה – מידע מאוד חשוב, בעיקר למנועי החיפוש הנישתיים הוא הגדרת הטייטל (Title), דסקריפשן (Description), כותרות ותתי כותרות <H1-H6> בצורה היררכית שתסייע לרובוטים לשייך כל מוצר לנישה המתאימה לו.
  3. קישורים שבורים – הם פוגעים גם בחוויית המשתמש וגם בדירוג מנועי החיפוש, תקנו אותם. ניתן להיעזר בכלי חינמי כמו Xenu כדי למפות אותם.
  4. צרו תוכן מקורי – טעות נפוצה בחנויות היא כאשר מעתיקים טקסטים מאתרי היצרנים בכל העמודים. אפשר ולעיתים הכרחי להעתיק מפרטים אבל עשו לעצמכם טובה והשקיעו בטקסט ייחודי לכל מוצר. הדגישו תועלות ובידול של המוצר על פני מוצרים אחרים – אלו הדברים שיעניינו קונים פוטנציאלים ואלו גם ביטויי החיפוש שיחפשו גולשים רבים.
  5. טיפול בתוכן משוכפל – באתרים מרובי עמודים ומוצרים ישנם לעיתים קרובות בעיות תוכן משוכפל. אפשר להתמודד איתו במגוון דרכים וחשוב לעשות זאת ולא לזנוח את הנושא. מניסיוני רוב בעיות התוכן המשוכפל מתרכזות בכמה נקודות מרכזיות:
    • כפילות תוכן בעמודים שונים המכילים מפרטים דומים של מוצרים אשר הועתקו מאתר היצרן. במקרים אלו, בהם צריך להשאיר את המפרט של היצרן ולטפל בבעיית שכפול התוכן, נכון להוסיף כמה משפטים קצרים אודות המוצר בצורה שתסייע למנועי החיפוש להבין שקיים הבדל מהותי בין העמודים. התוכן הזה צריך להיות גם שיווקי ולפנות לגולשים באתר.
    • עמודים עם קשר תוכני ביניהם אשר מכילים תוכן שונה אך טקסט זהה (לדוגמה: קטלוג). במקרים כאלו נכון להשתמש בתגיות "הבא" ו-"הקודם" כדי להנחות את מנוע החיפוש אודות הקשר בין הדפים ואודות הדף הנכון (הראשון) אליו צריך להפנות את הגולשים.
    • כפילות בכותרת ותיאור המטא במוצרים דומים. כאשר יש שוני רק בגודל או בצבע אך באתר יש עמוד נפרד לכל אחד, יש להשתמש בתגית "קנוניקל" (Canonical) אשר תנחה את מנוע החיפוש מהו העמוד המרכזי אליו יש להפנות את הגולשים. ניתן להיעזר בדו"ח ייעודי בוובמסטר טולס כדי לאתר דפים עם כותרות ותיאורי מטא משוכפלים:

    דו"ח תגיות משוכפלות בוובמסטר טולס

  6. שימו לב ליצירת פרמטרים בכתובת ה- URL – בצורה שתכיל את ביטויי החיפוש ותתרום לקידום האורגני של העמודים.
  7. התמקדו בביטויים המכילים שמות מותג – מניסיוני שמות מותג ממירים טוב יותר. בחנות אנו יכולים לנצל את זה ולקדם עמודי מוצר תחת שמות מותג אשר אנו מוכרים בחנות. חשוב לבדוק באופן קבוע ולבחון את המיקומים שלנו עבור ביטויים אלו.
  8. שלחו פיד (Feed) של מוצריכם למנועים לחיפוש מוצרים – זה אולי שווה פוסט בפני עצמו ולא נפוץ כל כך בישראל, אבל עבור חנויות המשווקות מוצרים לשוק בינלאומי זה ממש חובה. ה"פיד" (אם אנסה לפשט מעט את הנושא) הוא בעצם קובץ המפרט את כל המידע אודות המוצרים בחנותכם בצורה נוחה ומתאימה למנועי חיפוש (לא רק גוגל אלא מנועי חיפוש מוצרים והשוואת מחירים רבים בעולם). את הקובץ שמים על שרת ומעדכנים אותו (לרוב אוטומטית) עם כל שינוי בסל המוצרים שבאתר, מלאי, וכל מידע נוסף לגבי כל מוצר. ניתן להירשם למנועי חיפוש והשוואת מחירים ולהזין בהם את כתובת פיד המוצרים שלנו – כך הם יכולים לשלב את המוצרים שלנו בתוצאותיהם ולהפנות לאתר שלנו גולשים רלוונטיים. פיד המוצרים הידוע ביותר הוא של גוגל (אם כי בשבוע שעבר גוגל החליטו שהשירות יהיה בתשלום), אבל יש עוד אתרים רבים אשר מבצעים השוואות מחירים להם ניתן לספק פיד של מוצריכם (להרחבה).

תצוגה מתוך גוגל קניות

מחוץ לאתר (Off-Page Optimization)

בניית קישורים לחנות אינה שונה במהותה מבניית קישורים לאתר תדמיתי. גם כאן צריך לזכור כמה טקטיקות בסיסיות:

  1. בניית קישורים בסיסית שוטפת – למרות כל מיני שינויים שחלו לאחרונה אשר נקראים על שם דובים פרוותיים מתוקים וחיות קוטב מתנדנדות, עדיין שיטת בניית הקישורים מתודית על ידי רישום לדיירקטוריז, סושיאל בוקמרקינג, הפצות PR ושיווק מאמרים עובדת ובגדול. קצב תאוצת הקישורים (Link velocity) הוא מדד חשוב ומי שלא עושה שימוש בשיטה זו מפספס.
  2. פיתיונות קישורים – פיתיון קישורים ארוך וכתוב טוב יכול להתברג בקלות בתוצאות עליונות עבור מוצר נמכר במיוחד או קטגוריית מוצרים רווחית עבורכם. ככל שפיתיון הקישורים הוא פחות "מסחרי", כך הוא יצבור יותר קישורים ושיתופים ויתברג טוב יותר. לאחר שנגמר הבאזז הראשוני סביב התוכן, ניתן להוסיף בו קישורים "מסחריים" למוצרים עבור טקסט עוגן מסוגים שונים.
  3. קראוד סורסינג (Crowd sourcing) – בקשו מלקוחותיכם תמונות ווידאו שלהם עושים שימוש במוצר (תמורת קופון או משהו דומה) והפיצו תמונות אלו באתרי שיתוף תמונות ווידאו – דרך פשוטה ומצוינת לבניית קישורים שיווקית וטובה. וודאו שכל תמונה מתויגת במדויק עבור ביטויי החיפוש המתאימים – שם המוצר, הדגם, וגיוון של טקסט עוגן עבור שלבי חיפוש שונים – "המלצות…", "מדריך…", "ביקורות…", "מחיר…" וכדומה. זכרו להפיץ וידאו במגוון אתרים ולא רק ב- YouTube.

תוספות

  1. מובייל – התאימו את החנות למובייל. ניתן לעשות זאת ברמה בסיסית על ידי תוספים חינמיים במרבית ה- CMS. חיפוש במובייל הולך וגדל, לעיתים תופתעו לראות כמה גולשים מטלפונים ניידים יש לאתר. בעבר פורסם פה מדריך על התאמת האתר לסלולר.
  2. הוסיפו מספר טלפון לחנות – בארה"ב ניתן להוסיף לאתר מספר אשר ניתן לניטור ומאפשר לנו מדידה. בישראל זה קצת יותר בעייתי (כתבו בתגובות אם אתם מכירים פתרון לנושא בישראל :), אבל למרות הפגיעה באיכות המדידה אני בעד לאפשר יצירת קשר טלפוני לביצוע רכישה באתר. חשוב לזכור שיש לקוחות שפשוט לא מרגישים בנוח לרכוש דרך האינטרנט ושיחה עם אדם יכולה לסייע להם. זוהי הזדמנות לשאול את לקוחותיכם שאלות יקרות ערך שישפרו את תהליך המכירה שלכם באתר. אם אינכם רוצים טלפונים מלקוחות שיטרידו אתכם באמצע הלילה, ישנם מספר שירותים אשר יכולים לספק מענה טלפוני עבור החנות שלכם.
  3. אבטחו את החנות – אם אתם לא משתמשים בשירות סליקה חיצוני דוגמת PayPal או Google Checkout, חשוב שתשמרו על כללי אבטחה בזמן התשלום. ישנם מיני אתרים ישראלים שפשוט שולחים את מספרי כרטיסי האשראי של הלקוחות אליהם במייל – אל תעשו זאת. קחו בחשבון שהמשתמשים שלכם יבחינו בכך שהאתר לא מאובטח. אבטחו, זה חשוב.
  4. התרברבו בחנותכם המאובטחת – גם אם השקעתם במערכות אבטחה חדישות לאתר וגם אם אתם מבצעים סליקה בעזרת PayPal – השתמשו בסמלים אשר מעידים על רמת אבטח גבוהה והציגו אותם בפוטר לאורך כל שלבי הרכישה.
    קנייה מאובטחת
  5. השקיעו לאחר המכירה – שלב חשוב להשקיע בו הוא התהליך שחווה הלקוח לאחר הרכישה באתר. כל עסק רציני מבוסס על לקוחות חוזרים וצריך לנהל תהליך אפטרסייל (After-sale) הכולל שיווק בדוא"ל, שיווק במדיה חברתית, מועדון לקוחות וכדומה.
  6. הציעו מבצעים, קופונים והנחות – לרכישה הבאה, או כאלו שניתן לחלק למשפחה וחברים, או רק לחודש היומולדת. שמרו על תוכנית מבצעים והנחות באתר ללקוחות חדשים וחוזרים באופן שוטף – קידום מכירות הוא מרכיב חשוב בתמהיל השיווק שלכם.
  7. קידום מקומי (Local SEO) – במידה ויש לכם חנות פיזית הוסיפו את מיקומכם למפות של גוגל ולמקומות של פייסבוק (Facebook Places).

קידום מקומי בגוגל

לסיכום

אופטימיזציה של חנות מקוונת בנויה קודם כל על שיפור חווית השימוש באתר מנקודת מבטו של קהל היעד ורק לאחר מכן מנקודת מבטו של מנוע החיפוש. מלבד כללי אופטימיזציה בסיסיים, מידע מטא וסוגיות תוכן, התייחסו לכל עמוד מוצר כעמוד נחיתה, השקיעו בביטויים ארוכי זנב ורכבו על שמות המותגים שאתם מוכרים בחנות.

שכחתי משהו? כתבו לי בתגובות כללי אופטימיזציה נוספים…

קרדיט לתמונה: cisshadab

אודות יובל אלוני

יובל אלוני
יובל אלוני מנהל את חברת אינובינט שיווק מקוון, המספקת שירותי שיווק באינטרנט ללקוחות בינוניים וגדולים. ליובל ניסיון רב בהובלת פעילויות שיווק מונחות תוצאות עבור מותגים בינלאומיים מובילים כגון Toshiba, Activision, Canon ועוד.

עשוי לעניין אותך גם...

מוצרים באיקאה עם נפח חיפושים

קידום אתרים הפוך: איקאה משנה שמות מוצרים לחיפושים של בעיות שהמוצרים אמורים לפתור

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו בגוגל+ שתפו בלינקדאיןמותגים שעושים שיווק דיגיטלי כמו שצריך יודעים שכדי ...

קידום אתרים קטנים

3 סיבות למה עדיף לקדם דווקא אתרים קטנים ובינוניים

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו בגוגל+ שתפו בלינקדאיןכמו כל יום ביומו של מקדם אתרים, מתחיל ...

97 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    פוסט מצויין יובל, תודה!
    הייתי מוסיף שבמקרה של אתרי מכירות מאד מומלץ להשתמש ב-rich snippets למיניהם כדי להעלות את ה-CTR, כאן יש את כל הסוגים שמתאימים למוצרים:

    http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=iw&answer=146750

    במיוחד הכוכביות שמדגישות את התוצאה על פני השאר בדף…

    • יובל אלוני

      תודה פבל!
      גם על הבמה המכובדת וגם על התגובה.

      אני לגמרי מסכים איתך. אני רואה שריץ' סניפטס הופכים להיות יותר משמעותיים ככל שחולף הזמן.
      חשוב לציין שכל תוספת אשר מייחדת את תוצאת החיפוש שלנו, מגדילה CTR ותורמת בסופו של דבר להגברת יחסי ההמרה מתוצאות חיפוש (חיפוש מוצרים/ תגית הכותב החדשה/ ריץ' סניפטס וכדומה).

    • הערה קטנה: עדיף להפנות לפורמט המאוחד, schema.org.
      האתר נותן הנחיות לכל סוגי התוספות בפורמט שמתאים לכלל מנועי החיפוש.

  2. שלוש הערות:

    1. אם יש בישראל 100 חנויות מקוונות (ובעולם 10,000) למכירת כלי עבודה, או ציוד צילום, או ציוד תקשורת, או מחשבים, או מוצרי חשמל, או מערכות סטראו – הרי שהן מוכרות בדיוק את אותם המוצרים.

    משמע, כדי ליצור ייחוד לדף המוצר על מנת שגוגל יטרח לאנדקס אותו, ולא יאמר שהוא איננו ראוי לאינדוקס משום שאין בו "ערך מוסף לגולש" על פני דפים מאתרים אחרים שכבר אונדקסו, על בעל החנות המקוונת להעסיק כותב תוכן במשרה מלאה כדי לטפל גם בדפי המוצרים הותיקים, גם בדפי המוצרים החדשים וגם בדפים שהוסרו מהאינדקס של גוגל בשל מיעוט "ערך מוסף לגולש".

    2. הטענה שניתן להמשיך בעבודת הקידום בסגנון שהיה נהוג לפני "פנדה" ו"פינגווין" היא טענה מסוכנת לכיסו של בעל החנות המכוונת. גם אם האתר עוד לא נפגע, יש טעם להתחיל לציית ל"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" ולהתחיל לחשוב על בניית אתר שמזמין את מנהלי האתרים האחרים לקשר אליו קישורים טבעיים.

    3. האמצעי העיקרי למשיכת קישורים טבעיים הוא יצירת "פתיון קישורים" מוצלח. אלא שזה לא עניין טריוויאלי, כפי שאפשר להתרשם ממה שכתבת בעניין הזה, כי פתיון קישורים מוצלח הוא המצאה חד-פעמית שלא ניתנת להעתקה, כי אחרת יש ריבוי מועמדים לאן לשלוח את הקישור הטבעי, ואף אחד מהם איננו מצליח לרכז את כולם.

    • יובל אלוני
      יובל אלוני

      עמנואל, דעתי על הערותיך:
      1. כדי ליצור דף מוצר ייחודי וטוב כל שנדרש הוא קצת חשיבה שיווקית. כל אחד יכול לייחד את פעילותו ולייצר לה בידולים ברמה השיווקית. לא צריך לכך "כותב תוכן במשרה מלאה" כפי שכתבת. את מה שכתוב במאמר כל אחד יכול ללמוד וליישם בעצמו אם יחפוץ.

      2. לא כתבתי בשום מקום על קידום בסגנון מסוים לפני\אחרי שינוי כזה או אחר באלגוריתם של מנוע חיפוש כלשהו. כשעושים עבודת קידום טובה באופן שוטף דברים כאלו צריכים לעניין אותך פחות. בניין קישורים ידנית שוטפת יום יומית אשר מוסיפה ערך לקהל היעד – כפי שכן המלצתי לקיים – אינה מסוכנת אלא מחוייבת כדי להגיע לתוצאות משמעותיות לאורך זמן.

      3. האמצעי העיקרי למשיכת קישורים טבעיים הוא יצירת תוכן איכותי ועניין הגורר מעורבות מקהל היעד. כל דבר אחר הוא טכניקה והוא לא מעניין. "פיתיון קישורים" של תוכן חד פעמי ובלתי ניתן להעתקה היא טכניקה אחת מיני רבות, והיא דווקא טכניקה קשה יחסית.

      בשורה התחתונה צריך לזכור ששיווק הוא שיווק. גם שיווק באינטרנט הוא שיווק, יש לו את הניואנסים שלו, אבל בשורה התחתונה מטרתו היא ליצור מודעות בקרב קהל היעד, ולאחר מכן תפיסה מסויימת.

      • יובל, קראתי את המאמר שלך בעיון משום שאני חשדן מזה זמן רב כלפי סיכויי ההצלחה של כל אתר מסחר אלקטרוני שמצטרף לשוק.

        שנית כל, אני חשדן כלפי מי שרץ ישר ל"שורה התחתונה" וממציא הנחות שמתאימות לדעתו ל"מסקנה" שהוא מציג באותה שורה תחתונה.

        ראשית כל, שיווק באינטרנט איננו שיווק כמו כל שיווק, או לכל היותר ניאונס שלו. עולם השיווק המוכל לכולם הוא לינארי: מי שמשקיע הרבה יכול להפסיד הרבה או להרוויח הרבה, ומי שמשקיע מעט ובזהירות ירוויח מעט.

        לעומת זאת, השיווק באינטרנט הוא מונופוליסטי: לכל ביטוי חיפוש שהוא (ביטוי ראש או זנב ארוך) 100% מהמכירות מתבצעות בתוצאות החיפוש העליונות (לפעמים 5 העליונות ולפעמים 15 העליונות). ולכן מי שהשכיל להשיג את המקומות שמייצרים מכירות ירוויח, בעוד שכל האחרים מפסידים בהכרח, וההשקעה של בעליהם בבניית האתר, בקידומו ובכתיבת התכנים יורדת כולה לטמיון.

        חיפשתי ולא מצאתי במאמר שלך הנחיות איך לגרום לאתר מכירות מקוון להימנע מלהיות בין 90 או 95 הנכשלים כאשר 100 חנויות זהות מוכרות את אותם 10,000 המוצרים הזהים. מי שאמנם ישמע ויישם את העצות שהצעת, יהיה במצב עדיף לעומת מי שלא יעשה כלום, אבל אם כל ה-100 יישמו את העצות, מי יצליח ומי ייכשל? ובכן:

        1. יצליח מי שלא יפעיל "קצת חשיבה שיווקית" אלא מי שיפעיל המון חשיבה שיווקית.

        יצליח מי שיפעיל כותב תוכן במשרה מלאה ולא מי שמפעיל כותב תוכן במשרה חלקית. כל החנויות המקוונות מתחילות הרי ממחיר זהה אצל הספק (אלא אם משקיעים ברכישות סיטונאיות גדולות מראש – ולמה לעשות זאת אם 90-95% מהם לא יצליחו למכור?) ואז אין מנוס מהצעת "מבצעים מיוחדים" מתחלפים שלניסוחן דרוש אותו איש תוכן במשרה מלאה.

        2. מה זה "עבודת קידום טובה" בדור שלאחר "פנדה" ו"פינגווין"? הרי זה בדיוק מה שיגרום ל-5-10 מתוך 100 חנויות מקוונות בארץ (או 10,000 בחו"ל) להטיל מונופול על כל המכירות. אם זה משהו שכולם יודעים לעשות, אין לאיש יתרון, ואם זה משהו שרק בודדים יודעים לעשות, אין מנוס מלהטיל את העלות הנוספת של פיתוח הפתרון או תחכומו על הלקוחות.

        3. מהם אם כן האמצעים הרבים (ש"פתיון קישורים חד-פעמי" הוא רק אחד מהם) שלרשות מקדם האתרים? אם דרוש תוכן איכותי ויוצא דופן, זה מחזיר את הצורך בכותב תוכן יוצא דופן, ובטח שבמשרה מלאה – כי הרי מדובר בכל אחד מדפי המוצר שבאתר (1,000 דפים? 100 דפים? 10,000 דפים?).

        במשרד המעסיק 5 עובדי קידום או יותר, ישיבת סיעור המוחות השבועית הייתה מעלה את ההסתייגויות הללו, ואת אלה שכתבתי קודם, לא כדי ליצור פולמוס לשם פולמוס אלא כדי לטפל בנקודות החלשות ולהתקדם ברמה המקצועית של פתרון מוצלח לחנות מקוונת שצריכה לנצח 99 או 9,999 מתחרים שגם מקדמי האתרים שלהם שוקדים על לנצח אותך.

        • ההנחה שרק יחידי סגולה מסוגלים ליצור אתר אינטרנט מוצלח היא שגויה.
          במציאות יש מאות אלפי אתרים מוצלחים, בעלי קהל שמספקים לבעליהם מקור הכנסה (בין אם באופן ישיר או הקיף).

          הנסיון להציג את התחום כאילו צריך כישרון מיוחד או תואר מאסטר כדי להצליח בו הוא הטעייה.

          • א. מאות אלפי אתרים מוצלחים? כן, בתנאי שיש 5 כפול מאות אלפי ביטויי חיפוש שהם גם מסחריים וגם תחרותיים בכל השפות. אבל בעברית יש מעט מאד מהם כי זו שפה דלת-אוכלוסין. לא צריך תואר מאסטר במתימטיקה כדי להבין את זה.

            ב. אני זה שתמיד יצא נגד ההנחה השגויה שאפשר ללמוד איך לעשות קידום נכון על ידי העתקת מה שעשו מקדמי תוצאות החיפוש העליונות. טענתי שדי בלהשיג ציון רלוונטיות גבוה משל כל המתחרים על ידי עבודה על פרמטר הקישורים בלבד, כי לציון על הפרמטר הזה לא יתכן שיהיה בגוגל גבול עליון, בניגוד לתרשים העוגה של משקלי הפרמטרים של SEOMOZ (זוכרים את K.CO?).

            אבל עושה רושם שזו בדיוק הסיבה מדוע גוגל עוברים (באמצעות שינויי האלגוריתם האחרונים והבאים) מייחוס ערך לקישור על פי תכונות הדף המקשר לייחוס ערך לקישור על פי שיעור השימוש בו, שינוי שאכן מחייב מעבר מעבודת קידום שהיא עבודת כפיים בכמויות גדולות, ובמחיר זול לשעת עבודה (ולכן נעשתה בהודו ועל ידי מקדמי אתרים מליגה ז' בישראל) אל עבודת שכל, שהיא יקרה גם בהודו.

          • כל סעיף א' שלך ריק מתוכן. כן, זה נכון מתמטיקה. אז מה?

            עדין אני מכיר באופן אישי הרבה אנשים ש"סתם" פתחו אתר אינטרנט והם מקבלים אלפי ועשרות אלפי כניסות בחודש רק בזכות התשוקה שלהם לנישה בה הם עוסקים.

            אם מה שאתה אומר היה נכון אמפירית, לא היו היום אלפי עסקים בישראל שעושים משכורת טובה מאד בזכות אתר האינטרנט שלהם. כאשר אני אישית, ואנשים שעבדו איתי, קידמנו עשרות מהם.

          • אביב, כן? טוב שירדת מהפנטזיות לקרקע המציאות. שנינו מסכימים הרי שיש מספר די סופי של ביטויי חיפוש שהם גם מסחריים וגם תחרותיים ומייצרים מכירות טובות רק למי שהאתר שלו נמצא בצמרת תוצאות החיפוש האורגניות (מוצרים חדשים נכנסים לשוק אבל מוציאים ממנו מוצרים ישנים).

            ההסתייגות שהעליתי כאן היא בעניין הפראייר מס' 100 שבונה ומקדם אתר חדש של חנות מקוונת למכירת מוצרי צילום זהים לאלה שבכל שאר החנויות המקוונות, כנגד 99 המתחרים שהתחילו לפניו ורק כ-5 מהם באמת מרוויחים יפה, בעוד שכל השאר לא מוכרים כלום.

          • לא יודע איפה ראית ש"ירדתי מהפנטזיות".
            אמרתי מספר (שמרני) של אלפי *עסקים*, בישראל. חוץ מהם יש עם עשרות אלפי אתרים, בישראל.
            ובעולם- מאות אלפים.

            אני פשוט לא מסכים עם השורה התחתונה שלך. כל אחד יכול להצליח באינטרנט, חנות ורטואלית או לא. זה לא הופך אותו בשום צורה ל"פראייר".

            אתה יכול להמשיך לטעון שההצלחה באינטרנט היא חוויה קסומה, "וודו", שצריך כישורים מיוחדים או קורסים מיוחדים בשביל להגיע אליה.

            אני לא קונה את זה, והמציאות לא קונה את זה. החוויה שלי שונה לחלוטין.

          • טוב. אז מסתבר שלא ירדת מהפנטזיות. זה צפוי לקרות למי שרץ ישר לשורה התחתונה שמתאימה לדעות הקדומות שלו ומצפצף על עובדות ונימוקים רציונליים.

            במקרה הזה מדובר על נימוקים אודות רמת התחרותיות של ביטויי חיפוש אלה או אחרים, עובדה שלא נלקחת כלל בחשבון בכל מה שכתבת. קרוב לודאי משום שלא למדת להסיק מסקנות מנתונים ובמקום זאת אתה סבור שדי בלהפריח סיסמאות (אם בישראל יש עשרות אלפי אתרים האם זה סביר שבעולם כולו יש רק מאות אלפים? – האם ישראל היא רק עשירית מהעולם כולו?)

            כאשר תגיע לשנת 2012 תתקשר אלי.

          • המילה "תחרות" ונגזרותיה מוזכרת רק פעם אחת בגוף המאמר (בהקשר של "ביטויים תחרותיים") ובכל הפעמים האחרות היא מופיעה רק בתגובות שלי.

            אין אינדיקציה טובה מזו לחוסר הרלוונטיות של המאמר ושל הברכות הנלהבות שקיבל לתוכן ואיכות עבודת קידום האתרים שצריכה להתבצע גם בישראל, וגם בחנויות המקוונות בה, בשנת 2012.

          • יובל אלוני

            עמנואל, אתה משקיע המון אנרגיה בתגובות יחסית למאמר שאינו רלוונטי בעיניך… כולי תקווה כי פבל ושאר הקוראים כן מוצאים בו רלוונטיות.
            כך או כך כפי שהבהרת כבר בתגובות לפוסט הקודם של יגאל פינס, לא אתה מדד הרלוונטיות בענף.

            בפוסט אין התייחסות לתחרות מכיוון שלא בכך הוא עוסק.הכרות עם התחרות היא חשובה מאוד ואיני ממעיט בערכה.

            הטיפים במאמר יכולים לסייע לרוב המוחלט של בעלי החנויות המקוונות. בעברית אין הרבה מידע בנושא ואני חושב שפבל הגדיל לעשות כשדאג שגם לבעלי האתרים הישראלים יהיה חומר בעברית בנושא. כך נולד המאמר וזוהי כוונתו (כפי שכתוב בתחילתו) – לתת כלים וכללי אצבע לבעלי חנויות ישראלים.

            ובנימה אישית, אם אכן אתה "זקן השבט", נראה לי שהדרך בה הגבת לבחור למעלה פה בשירשור אינה נאותה. מזקן השבט הייתי מצפה לרמה גבוהה יותר של שיח.

          • א. בעלי אתרים של חנויות מקוונות אינם קוראים את הדיונים המקצועיים, או המקצועיים למחצה, שמתנהלים פה. הם שואלים לכל היותר שאלה במדור השאלות והתשובות.

            ב. מאמר שכותרתו "קידום חנות וירטואלית – איך לעשות אופטימיזציה נכונה לחנויות איקומרס בגוגל?" פונה למיטב הבנתי לעמיתים למקצוע ולא ללקוחות. אם היית כותב שצפוי מאמר המשך בנושא התחרותיות לא הייתי טורח להגיב כעת.

            ג. Icel ביקר את מה שכתבתי תוך התעלמות מהנימוקים והפרחת סיסמאות ריקות. היה ראוי לעניות דעתי להעמיד אותו במקומו.

            ד. העבודה המקצועית שמייצרת ידע מקצועי חדש (כי ספר הלימוד נעול כאמור בכספת של גוגל בקליפורניה) איננה מתנהלת בכתיבת מאמרים ובהרצאות אלא בויכוחים שלאחר מכן.

          • היות ואני לא צריך לרצות אותך בשום אופן, זה לא ממש משנה.
            הטענות שלי ריקות מתוכן באותה מידה כמו שלך. היות ואתה מעולם (בשום דיון שראיתי) לא הבאת עדויות שתומכות בכך.

            אם אתה מבסס רק על הנסיון שלך, אין סיבה שאני לא אעשה זאת. מגיע לאנשים לראות את התמונה כולה.

          • כדי להוכיח את נכונותו של משפט פיטגורס אינני זקוק לתמיכה מהניסיון.

            עבודת קידום נגד מתחרים בזירות תחרותיות דורשת בעיקר חשיבה כמותית, מה עוד שהניסיון הפרטי מרבה להטעות – יתכן בהחלט שציון הרלוונטיות של הדף שלי ירד, ואף על פי כן המיקום שלי עלה. אין לכן כל סהגיון לבסס טענות כלליות על הניסיון האישי, כאילו הייתי שוליה של סנדלר.

          • אה אז עכשיו כל פנינת חוכמה שיוצאת מפיך היא שוות ערך למשפט פיתגורס? ברור…

            אין לבסס טענות על נסיון אישי, אבל זה כל מה שאתה עושה מאז ומעולם.

          • אני מוצא לנכון לחזור על ההמלצה להעביר כל מועמד לקורס קידום וכל מועמד לעבודה בקידום מבחן בהבנת הנקרא.

  3. אני קצת משוחדת (לא נורא) אבל זה היה מאמר מעולה! ועדיין איכשהו אתה תמיד מחדש לי דברים… תמיד כיף לקרוא על דברים שמקבילים ורלוונטיים לעבודה השוטפת שלנו :)

    • ספר הלימוד של קידום האתרים נעול בכספת במשרדי גוגל בקליפורניה. בתנאים אלה הידע המקצועי מתקדם על ידי פולמוס וביקורת. עושה רושם שלא התאמצת מספיק.

      • יובל אלוני
        יובל אלוני

        קודם כל עמנואל, עד אורנית. 😉

        וגם כאן איני מסכים איתך – הידע המקצועי מתקדם על ידי בחינה ומדידה של מה שעובד ומייצר כסף בשורה התחתונה. הפצה ודיון של נושאים אלו תורם לכל התעשייה להתפתח.

        פולמוס וביקורת לשם פולמוס וביקורת בלבד אינם מקדמים שום ידע ושמורים למגיבים שאינם בונים ומפתחים דיון אלא מתפלספים בתגובות.

        • מה עובד? כל מי שמבין דבר או שניים בקידום אתרים יודע שבזירות שבהן רמת התחרותיות קרובה ל-0 כל דבר עובד. לעומת זאת, בזירות תחרותיות מאד (וכל זירה בעברית נעשית יותר ויותר תחרותית מיום ליום) אם 100 מקדמי אתרים מצויינים, שמתחרים על אותו ביטוי חיפוש, עושים כולם את מה שעובד, עדיין רק 5 מהם יצליחו להביא את האתרים של לקוחותיהם ל-5 המקומות העליונים ו-95 מהם ייכשלו בהכרח.

          מקדמי אתרים שמזהים את עצמם כסוחרים בעבודת קידום מתעלמים מהאפשרות, הכל כך קרובה לודאות של כישלון, גם כאשר הם מדברים עם הלקוחות, גם כאשר הם מדברים עם העובדים שלהם, וגם כאשר הם מדברים עם עמיתים למקצוע בפורומים פומביים.

          קידום כושל, שאפשר היה לעתים קרובות למנוע מראש, מייצר כסף ל-95% ממקדמי האתרים. לא הייתי מתרברב בזה.

          • בטח שהם יכשלו, אם הם הולכים עם הראש בקיר. רק שיש כל כך הרבה הזדמנויות באינטרנט שכל בעל העסק יכול למצוא לעצמו נישה ולהצליח בה.

            לא רק שעבודת הקידום לא נידונה לכישלון, אלא היא מוצלחת במרבית המקרים.

          • על מה אתה מדבר? אם יש לך חנות מקוונת למכירת ציוד צילום אתה מוכר מאו או אלפי מוצרים זהים לחלוטין למה שמוכרות החנויות המקוונות האחרו. כנ"ל למי שמוכר מחשבים, כלי עבודה, מכשירי חשמל וכו'.

            המאמר של יובל אלוני סובב כולו סביב הבעיות שהמצב הזה יוצר אפילו בתחום התכשיטים.

            מי שרוצה ליצור לעצמו נישה ייחודית, כפי שאתה ממליץ, חייב להמציא מוצרים ולייצר אותם, או למכור עבודות אמנות או אפנת עילית.

          • אם יש 1000 איש שרוצים לקנות מברג, 1000 בעלי עסקים יכולים למכור את אותו המברג בדיוק.

          • במנועי החיפוש 1,000 בעלי עסקים יכולים לרצות למכור להם מברגים. בפועל, 5 האתרים העליונים ימכרו 1,000 מברגים, ו-995 חנויות כלי עבודה וירטואליות ימכרו 0 וידרשו את הכסף חזרה ממקדם האתרים שלהם.

            עושה רושם שדילגת על שלב חשוב והכרחי בתחילת לימודי קידום האתרים שלל.

          • זה מה שאתה טוען. אני טוען שאתה טועה. והיות ואף אחד מאיתנו לא מציג הוכחות, שתי הטענות כבילות באותה מידה.

          • הטענה שלי מגובה גם על ידי מה שכולם עושים (במקרה זה מהסיבות הנכונות) וגם על ידי מחקרים המראים את הקורלציה שבין המיקום למספר הכניסות.

          • ואף אחד מהפרטים האלו לא קשור למה שאני אמרתי.
            אתה מניח שהשוק סגור ומוגדר מראש. הוא לא.

          • כבר כתבתי פה שהשוק איננו סגור הרמטית משום שבכל תחום (כלי עבודה, ציוד צילום וכו') נכנסים מוצרים חדשים, אבל הם דוחפים החוצה מוצרים ישנים שכבר לא מייצרים ולא משווקים.

            ב. בעניין האגדה על ביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך – אני מראה מזה שנים שבזירה תחרותית מי שהצליח ברכישת מונופול על ביטוי הראש, השקיע מזמן גם ברכישת מונופול על ביטויי הזנב הארוך. ומי שנכשל ברכישת מונופול על ביטוי הראש, הרי שלא הייתה לו ברירה אלא לפנות לביטויי הזנב הארוך.

          • לא דברתי על שוק המוצרים הפיזי אלא על שוק החיפוש. אתה אוהב לצטט את גוגל – הנתונים שגוגל מציגה הם שכל יום ויום נוצרים בין 25 ל-16% שאילתות חדשות שלא נראו מעולם.
            כן, רובן הן זנב אורך (נשים את זה בצד, אני לא מסכים איתך לחלוטין לגבי ה"אגדה" הזאת שעושה כסף להרבה מאד אנשים). אבל לאורך זמן נוצרות עוד ועוד ועוד שאילתות מסחריות שבעלי עסקים חדשים יכולים להיכנס אליהן.

            מש"ל אין צורך לפחד ובחור עם הזנב בין הרגלים. כל אחד יכול לפתוח אתר אינטרנט מצליח.

          • א. כבר כתבתי ששום שוק (כלי עבודה, ציוד צילום וכו' איננו סגור הרמטית, במובן שמוצרים חדשים נכנסים אליו, אבל יש גם מוצרים שיוצאים ממנו כי אינם מיוצרים ומשווקים יותר).

            ב. ובענין האגדה הרווחת על הזדמנויות בביטויי הזנב הארוך – בשוק תחרותי, כל מי שהצליחו להשיג מונופול על ביטוי הראש השקיעו גם בהשגת מונופול על ביטויי הזנב הארוך כדי למקסם את הרווח. וכל מי שנכשלו בהשגת מונופול על ביטוי הראש, לא היתה להם ברירה אלא לנסות את מזלם בביטויי הזנב הארוך.

          • שמע זקנצ'יק…. אתה ממש קוץ %$#@$% אתה באמת מדבר שטויות אני אישית פתחתי אתר מכירות ובתוך חודש של עבודה מאומצת הבאתי את האתר לדף הראשון של גוגל בחמישייה הפותחת ובכל מילות המפתח בתחום שלי אני בעמודים הראשוניים והמעקב עליהם מראה שהאתר שלי רק עולה..כך שאני לא מבין על מה אתה נלחם כאן..ראינו,קראנו,שמענו את דעתך והיא לא יותר מאשר סתמית איני מזלזל בך אבל לאחר כל הכתיבה שלך אני תוהה אם באמת אתה..זקן השבט ו"מקצוען" אה ואגב כותב לך אדם שלא בא מעולם האינטרנט כלל וכלל ממש "הוצנחתי" לזה בעקבות אחי כך ש..קידום מקצועי או לא..עזוב אותך שטויות לך תלמד ילדים בגן איך לקדם הם גם יתפסו מהר עם כל ה"ספר הנעול" של ""גוגל""

          • דןדן הנכבד, על פי היגיון דברייך, אני מתרשם שאתה יכול להיות גם אלוף הארץ בריצת משוכות בגובה 10 ס"מ.

            כתבתי: "כל מי שמבין דבר או שניים בקידום אתרים יודע שבזירות שבהן רמת התחרותיות קרובה ל-0 כל דבר עובד. לעומת זאת, בזירות תחרותיות מאד (וכל זירה בעברית נעשית יותר ויותר תחרותית מיום ליום) אם 100 מקדמי אתרים מצויינים, שמתחרים על אותו ביטוי חיפוש, עושים כולם את מה שעובד, עדיין רק 5 מהם יצליחו להביא את האתרים של לקוחותיהם ל-5 המקומות העליונים ו-95 מהם ייכשלו בהכרח."

            בפיסקה הזו יש הסבר פשוט להישג ה"מרשים" שלך. אם אתה מתקשה להבין את הכתוב, קרא לאט, ואם עדיין לא תצליח, תבקש עזרה ממבוגר.

          • אין לי בעיה לבקש עזרה ממבוגר להפך מכל מלמדיי השכלתי אבל..ימינה שמאלה רגע…וואי לאיפה כולם נעלמו?! אני לא רואה "מבוגר ואחראי" כאן בסביבה כדי להיעזר בו.. לאאא? אל תגיד לי שאתה מתנדב לכך "זקנצ'יק" הלוא לא נראה שמישהו מעוניין וצריך את "עזרתך" נהפוך הוא נראה שקרוב אתה לזמנים בהם תזדקק לעזרה..אני רק מקווה שהמבוגר ה"אחראי" לא יתבייש גם כן להיעזר באיזה צעיר ממנו (לא שיש לך ברירה מן הסתם בסוף זה יקרה כן?) כמו כולנו..

  4. מאמר מצויין, תודה. יש חברה שפגשתי באחד הכנסים שמספקת שירות מדידת שיחות טלפון – http://mediameter.co.il/

    • יובל אלוני
      יובל אלוני

      תודה גם לך, רובוט תגובות נחמד :)

      • הי יובל,
        קוראים לי קובי טריקי, בן אדם אמיתי לפחות לפי מה שאני יודע :)
        בכתבה כתבת במפורש "כתבו בתגובות אם אתם מכירים פתרון לנושא בישראל", רציתי להיות נחמד ולכתוב על חברה שעושה בדיוק את זה :)
        הגבתי בשמי האמיתי ללא לינק לאתר שלי כלשהו ועם האימייל האישי שלי שמופיע ברישום לאתר שלכם ושאני מתכתב עם פאבל דרכו בשבוע האחרון.
        אשמח ללמוד איך החלטת שהתגובה שלי נכתבה על ידי רובוט.

        • יובל אלוני

          היי קובי, נעים להכיר.
          אני ממש מתנצל, התגובה נראתה לי כמו תגובה אוטומטית… לא הבנתי שזו התשובה לשאלה.
          יצאתי חומוס :). ממש בתום לב.

          תודה רבה!

  5. כתבת חובה לכל מי שבונה חנות וירטואלית – תודה.

  6. אומנם לא מצאתי באופן אישי חידושים בכתבה, אך היא מעמיקה וטובה.

  7. כתבה מצוינת ותודה רבה על ההשקעה!
    ברשותי חנות וירטואלית (No Risk) ואני מיישם בצורה רצינית חלק מהדברים שכתבת. לגבי תוכן ייחודי לכל מוצר. אצלנו באתר יש תוכן ייחודי רב לכל מוצר ואין העתקות בכלל מאתר היצרן. אני יכול להעיד שזה מביא לתוצאות טובות מאד בקידום. גם אני ממליץ לכל חנות להשקיע קצת בתוכן ייחודי לכל מוצר. לתוכן מקורי יש חלק חשוב בקידום.

    אדאג ליישם דברים נוספים בכתבה שאנחנו פחות מיישמים.

    שוב, תודה רבה על המאמר השימושי,
    דני.

    • שלום דני,

      אתה נוהג לבקר פה לעתים קרובות, או רק כשמודיעים לך שנוכחותך הדחופה חיונית?

      • אני מבקר כאן באופן קבוע ואני רשום לניוזלטר של פבל, למה?

        • כי אף פעם עוד לא ראיתי שאלה שלך, תשובה שלך או תגובה שלך.

          • וזה משנה כי?

          • המבין יבין מה?
            שאתה עליתיסט שמתנסה על כותבים חדשים באתר? או שאתה הטיפוס שחושב שכל אחד בעל דעה שונה משלו הוא "שתול" או "טוקבקיסט בתשלום"?

            ככה או ככה, תרבות הדיון שלך דורשת שיפור.

          • Icel, מהות תפקידו של מקדם האתרים היא לנצח את המתחרים שבצמרת תוצאות החיפוש ולתפוס את מקומם. ממש כמו אתלט אולימפי.

          • לא, מהות התפקיד של מקדם האתרים הוא להגשים את מטרות העסק בזירת החיפוש האורגנית.

          • ומטרת העסק היא, כמעט ללא יוצא מהכלל, למקסם את הרווחים על ידי השתלטות מונופוליסטית על תוצאות החיפוש העליונות של כמה שיותר ביטויי חיפוש הנשאלים על ידי שוק היעד של העסק.

            עסק שיש לו יעדים אחרים בתוצאות החיפוש האורגניות זקוק לבעלי מקצוע אחרים, ולא למקדם אתרים.

          • יש מגוון עסקים עם מגוון מטרות מאתר האינטרנט שלהם. קדמתי לקוחות שהיו צריכים רק ביטוי אחד כדי להיות רווחיים, לקוחות שהיו צריכים עשרות ביטויים ולקוחות שהיו צריכים מאות ואלפי ביטויים.
            העבודה עבור כל אחד מהם שונה.

            מרטות האלו יכולות להיות לקבל שיחות טלפון, לידים במייל, חשיפה למותג בלבד, השתתפות בפורומים ועוד.
            העבודה עבור כל יעד היא שונה.

            ובכל מקרה, אני לא יורד לסוף דעתך. אתה אומר ש"המטרה מקדשת את האמצעים" ולכן אני צריך להתנהג כמו בהמה כלפי כל אחד אותו אני מגדיר כ"מתחרה" ולהתנכל לו כאשר הוא כותב תגובות בבלוגים?
            תסלח לי אם אני לא מוכן לרדת לרמה הזאת.

          • יש מגוון מטרות לעסק ויש מגוון בעלי מקצוע שאמורים לטפל בכל מטרה. מקדם האתרים, גם על פי שם המקצוע, וגם על פי הגדרת התפקיד עוסק בהשגת מונופול על תוצאות החיפוש העליונות לביטויי חיפוש שמניבים כניסות משוק היעד. שני המקצועות הקרובים למקדם האתרים הם המומחה לניהול מסעי פרסום כדוגמת "אדוורדס" ו"טכנאי האתרים" שמטפל בקוד ובהיררכיה של האתר.

            המודל למקדם האתרים הוא אתלט אולימפי או מי שרוצה לקבל את הציון העליון בחוג למתימטיקה באוניברסיטה. זהו בהחלט מקצוע אליטיסטי ולכן אינני יודע מאיפה הבאת את "המטרה מקדשת את האמצעים" – בטח שלא מדברים שאני כתבתי באיזשהו מקום.

    • פבל ישראלסקי

      היי דני וברוכים הבאים!

      תודה על התגובה.
      לגבי מה שאמרו לך: "כי אף פעם עוד לא ראיתי שאלה שלך, תשובה שלך או תגובה שלך".

      זה בסדר, מותר גם "רק" לקרוא :)

  8. עד כמה google checkout נפוץ בישראל? עדיין לא נתקלתי בו בשום אתר

  9. תודה על הפוסט המעולה והעשיר במידע. אני יכול להוסיף מניסיון של החנות שלי שלא פחות חשוב לנהל דף עסק עדכני ומקצועי בפייסבוק.

    זה גם מוסיף פן אישי ואמינות לחנות, גם מהווה ערוץ מידע ושיווק נוסף בין הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים לבין מנהלי החנות וגם מגוון את מקורות הטראפיק לאתר שזה אף פעם לא מזיק.

    • אורן שץ הראה (בכנס מקדמי אתרים בספטמבר 2011) שכדי לפעול בצורה יעילה במדיה החברתית דרוש לכל עסק עובד נוסף במשרה מלאה. במיוחד כאשר יש צורך להגיב כל העת למתחרים שנטפלים אלייך במסווה של לקוחות לא מרוצים אנונימיים (או להיפך).

    • יובל אלוני

      תודה ZELAHIT!

      אני מחזק את עמדתך לגבי פעילות שוטפת במדיה חברתית (B2B בלינקדאין, B2C בפייסבוק).

      מדיה חברתית מצוינת לגיבוש קהילה אשר מבצעת אינטראקציה עם המותג באופן קבוע ומשמשת כ"שופר" שיווקי המפיץ כל תוכן\מידע חדש היוצא מאיתנו כמשווקים.

      בניגוד לעמיתי איני חושב שבהכרח לכל מותג יש צורך במשרה מלאה לצורך ניהול פעילות במדיה חברתית. אני מחזיק בדיעה שעבור רוב המותגים אשר רוצים לבצע זאת בכוחות עצמם יספיקו גם שעה-שעתיים ביום אם מדובר על פעילות מדיה חברתית בלבד (אשר נעשית בצורה רצינית). כמובן שזה מאוד סובייקטיבי ותלוי ב"מנהל המדיה החברתית" בארגון ובניסיונו.

      • מסכים לחלוטין. לא כל העסקים נולדו שווים. לכל אחד מהם יש דרישה אחרת הן ממקדם האתרים שלהם והן ממשווק המדיה שלהם (ויתכן שהם אותו אדם).

      • אורן שץ הראה באותה הרצאה שהמדיה החברתית היא "חרב פיפיות" כח היא גם מאפשרת למתחרים שלך להשמיץ אותך בזול וביעילות, ובלי שיהיה צורך בסיבה אמיתית.

        אם יש לך רק מתחרה אחד והוא משקיע שעה ביום לשתול השמצות בחסות האנונימיות, כמה שעות עבודה ביום דרושות כדי להתמודד איתן?

        • יובל אלוני

          מניסיון בשיווק של עשרות לקוחות במדיה חברתית, ביניהם גם מותגים ידועים שלעיתים הקהל הרחב "אוהב לשנוא" – אני יכול לומר בוודאות שזמן מועט מאוד מושקע בטיפול בהשמצות וכדומה.

          זה כמובן שונה בין מותג למותג ותלוי בקרבתו של המותג ללקוחות וברמת השירות.

          לדעתי אם מישהו משקיע זמן רב בטיפול בהשמצות שמקורן בגולשים אמיתיים, אולי המדיה החברתית אינה המקום המתאים עבורו (בהיבט של עלות-תועלת ועלות המרה).

          • מסכים.

            בהרצאה של מומחית למדיה החברתית, בכנס קידום אתרים באפריל או ספטמבר 2011, שאלתי את המרצה מה הוא לדעתה הכלל שעל פיו אפשר להכריע מראש, ברמה סבירה של אמינות, האם עסק נתון, או תחום עיסוק נתון, איננו מתאים לחשיפה במדיה החברתית. היא לא ידעה להשיב וגם היתה מופתעת מהשאלה, מה שעורר אצלי ספק כבד בדבר רמת המומחיות שלה.

  10. איתי ברנר

    עוד תוספת נחמדה מאוד לחווית המשתמש – ראיתי שיש Widget שמאפשר להפוך את סמן העכבר לזכוכית מגדלת ולהתמקד על חלקים מסוימים בתמונה במקום להגדיל אותה למסך מלא.

    זה ממש שימושי , במיוחד אם לאתר יש גם גרסה לאייפון.

    בנוגע לתוכן המשוכפל – זו בהחלט אחת הבעיות הקשות ביותר שצריך להתמודד איתן, במיוחד כשרוצים ליצור גיוון בין הכותרת לתיאור של הדף (כמה כבר אפשר לגוון בביטוי "ג'ינס כחול" בלי להרדים את הגולש?).

    בעיה אחרת היא שיש חברות מסוימות שמתגאות במערכות למסחר אלקטרוני, אבל שוכחות לציין שהתאמה של המערכות האלו או אפילו עיצוב ייחודי יעלו עוד מאות דולרים לשנה. אני אישית עבדתי על אתר שלא היה ניתן להוסיף לו טקסט תחתון או טקסט בצד, מה שהוביל לכך שהיה כמעט בלתי אפשרי לקדם אותו…

    דבר אחרון- בשום פנים ואופן לא להשתמש ב – "נציג וירטואלי" או משהו כזה, בטח שלא עלו שהם סוג של בוטים מטומטמים… (ממש ככה!). הדברים האלו מורידים את ההמרה ובדרך כלל בעל החנות מספיק לחזור אל הלקוח רק אחרי שעברו כמה ימים והלקוח כבר לא זוכר בכלל למה הוא נכנס לאתר…

    • Widget יוצא מן הכלל!

      גוגל יוצר מזה כשנתיים לפחות את תג התיאור בעצמו כדי להתאימו לביטוי החיפוש שנשאל. אם הוא לא מצליח (כי הוא לא מוצא את המחרוזת או את חלקה בטקסט הדף) הוא ודאי מפחית את ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש שנשאל.

      בקרוב גוגל יעשה את זה גם עם תג הכותרת. זו הסיבה שהערתי בתגובה הראשונה למאמר של יובל שלאתר כזה דרוש כותב תוכן במשרה מלאה.

  11. היום בניוזגיק התפרסמה כתבה על אתר RotaryView (סטארט אפ ישראלי) שמאפשר לבעלי חנויות להציג מוצר ב-360 מעלות והגולש יכול לסובב אותו.
    http://rotaryview.com
    צריך לבצע צילום של המוצר מכל הכיוונים, להעלאות את התמונות לאתר (השירות בתשלום סמלי יחסית) והמערכת תיצור קוד שאפשר להטמיע באתר.

  12. ואו מאמר פשוט מעולה. לא זוכרת מתי למדתי כל כך הרבה מקריאה של מאמר אחד ועוד במיוחד בזמן שאני הכי זקוקה, בונה את החנות שלי ממש בימים אלו. בהחלט יש המון מקום לשיפורים לאחר הקריאה כאן.

    המון תודה.

  13. אני מחכה שתוציא פוסט נרחב על "פיד (Feed) של מוצריכם למנועים לחיפוש מוצרים"

    :)

  14. מישהוא שמע על החנויות החדשות שפייסבוק מציעה?

  15. תשובה לנועם. קיימת פלטפורמה בשם PAYVMENT שמאפשרת פתיחת חנות בדף העיסקי. אין אפשרות לעברית. אני פתחתי אחת,אך עדיין לא התחלתי לפרסם אותה. בעברית יש את "מרמלדה".

  16. בתגובה הראשונה שלי פה, שעוררה מחלוקת, כתבתי שבעל חנות וירטואלית שמוכרת מאות או אלפי מוצרים, שנמכרים גם בחנויות וירטואליות אחרות בארץ או בעולם, חייב להעסיק כותב תוכן במשרה מלאה כדי לגרום לכל דף מוצר להיות ייחודי בהשוואה לדפי אותו מוצר בחנויות הוירטואליות המתחרות, אחרת גוגל יסיר את דפי המוצרים הללו מהאינדקס.

    בראיון עם מאט קאטס מגוגל (http://www.stonetemple.com/matt-cutts-and-eric-talk-about-what-makes-a-quality-site/) הוא אומר:
    Google would seek to detect that there is no real differentiation between these results and show only one of them

  17. האמת שאני חושב על זה – זה כל כך מתבקש להוציא מדריך נרחב על שימוש נכון במג'נטו ב SEO :)

    • איך שימוש נכון במג'נטו פותר את בעית אחידות תוכן אותו דף מוצר בכל אחד ממאות או אלפי החנויות וירטואליות ברשת?

      • למג'נטו כמו לוורדפס + גומלה – יש מלא תוספות וכלי עזר שיכולים להכל – ויש לו מבחר גדול של כלים מובנים

        לכן אני מדבר על מדריך יעיל לעבודה נכונה ושיפור שיכולים לתרום רבות,

        בלי קשר לבעיות אחידות תוכן – זה כבר בעיה אישית שכל בעל אתר צריך לדאוג בעצמו לתוכן יצירתי

        • המסקנה הנכונה היא שבניגוד לטענת מחבר המאמר, קידום אורגני איננו מתאים לחנויות וירטואליות שמוכרות מוצרים רבים מאד, זהים לאלה של חנויות וירטואליות אחרות, אלא אם לבעל החנות משאבים ורצון לטפל באופן שוטף ויצירתי בתוכנו של כל דף מוצר.

          בעל חנות וירטואלית חייב לכן לרכוש תעבורה באמצעים אחרים כמו אדוורדס למשל, אחרת זה לא חשוב באיזה כלי משוכלל – מג'נטו, וורדפרס או ג'ומלה – הוא מסדר חנות שתישאר סגורה לציבור הקונים.

          • לא מסכים ניתן לקדם בקידום אורגני – פשוט לבעל החנות חייב להיות ידע ב SEO כדי שיעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר כדי שיופיע בתוצאות אורגני – זה הכל תלוי במשחקי מילים

          • אם אני בעל חנות וירטואלית למוצרי צילום, תסביר לי מה בדיוק לעשות כדי שגוגל יציג את דף המוצר שלי למצלמה דיגיטלית קנון דגם 799CD7 על חשבון דפי המוצר הזהה של 5,000 חנויות וירטואליות בגוגל העולמי באנגלית שלכל אחת מהן דף מוצר לאותה מצלמה דיגיטלית קנון דגם 799CD7. איזה משחקי מילים אני צריך לעשות בשנת 2012 כדי להבטיח את זה?

  18. תודה רבה! עזר לי מאוד להבין כמה דברים חשובים.

  19. תודה רבה!

    אני עובד עכשיו על כמה חנויות ללקוחות, פוסט חובה למי שמתעסק בנושא הזה.

    מיכאל

  20. אכן פוסט מועיל.
    אני אישית ממליץ על וורדפרס גם עבור חנויות בגלל הנוחות של הקידום ויצירת הקישורים בצורה בריאה.

  21. קידום חניות איקומרס מאז ומתמיד היה הקידום האהוב אלי – זאת בגלל מגוון המוצרים המאפר אין סוף אפשרויות להיות יצירתי ולדרג טוב אפילו נגד אתרי הענק.
    מלבד היכולת למצוא נישות חדשות למוצרים בעלי תחרות נמוכה. ניתן להיות יצירתים יותר. מספר דוגמאות:
    -קידום מותר תרם יציאתו לשוק.
    -חקר ופירסום על בעיות ידועות במוצרים.
    -טבלאות טכניות יחודיות המקלות על לקוח בלקיחת החלטה.

    ועוד נישות רבות בהתאם לקטלוג הלקוח.
    בסופו של יום – המידע שכבר קים הוא מוגבל – אבל אין סוף למידע שעוד לא קים!

  22. דןדן כתב למעלה:
    "אין לי בעיה לבקש עזרה ממבוגר להפך מכל מלמדיי השכלתי אבל..ימינה שמאלה רגע…וואי לאיפה כולם נעלמו?! אני לא רואה "מבוגר ואחראי" כאן בסביבה כדי להיעזר בו.. לאאא? אל תגיד לי שאתה מתנדב לכך "זקנצ'יק" הלוא לא נראה שמישהו מעוניין וצריך את "עזרתך" נהפוך הוא נראה שקרוב אתה לזמנים בהם תזדקק לעזרה..אני רק מקווה שהמבוגר ה"אחראי" לא יתבייש גם כן להיעזר באיזה צעיר ממנו (לא שיש לך ברירה מן הסתם בסוף זה יקרה כן?) כמו כולנו.."

    מי שלא מעוניין ולא צריך את העזרה שלי שיפעל לפי הראש שלו. אם הראש שלו מצויין, גם העבודה שלו תהיה מצויינת. אם הראש שלו רק רברבן, העבודה שלו תהיה מחורבנת. בין אלה לאלה יש גם מי שכמוני הראש שלהם והעבודה שלהם משתפרים במהלך פולמוס מקצועי ענייני, כמו זה שמתנהל לפעמים בפורומים, בדיונים בתגובות לפוסט כמו זה ובישיבות "סיעור מוחות" במשרדי הקידום המובילים מבחינה מקצועית.

    הייתי שמח לדעת מה יש לך לתרום לדיונים הללו, במקום להתנדב לנגב לנו את הת… כאשר כבר לא נוכל לעשות זאת לבד.

    • תקשיב עליתיסט מתנשא שכמותך נדמה שכבר רבים כאן מכירים בעובדה שאין מה להתייחס אליך ועושה רושם שאני מבזבז את זמני עליך אבל בכל זאת אני מרשה לי להשתעשע ולומר לך שאני בניגוד אליך לא מתנשא מעל חבריי הפורום ואיני מתבייש בעובדה שכרגע הרבה אין לי מה לתרום בפורום מהסיבה הפשוטה והיא שאיני באתי מהתחום הזה אף על פי כן ולמרות הכול בעבודת הקידום שעשיתי תוצאותיי גרמו לכך שלא רק האתר שלי מקודם מהמובילים בתחום אלא שמתחריי פנו אליי לעשות עבודה דומה בשלהם ושכיום אני הבעלים של חברת קידום אתרים כך ש..לשיטתך אני צריך להיות גאון הדור כדי להצליח בתחום אבל..מצטער לאכזב וואלה אני לא.איך אמרת? "אם הראש שלו מצויין, גם העבודה שלו תהיה מצויינת. אם הראש שלו רק רברבן, העבודה שלו תהיה מחורבנת." אז כרגע נראה שהרברבנות היא מצידך שלא כן אתה נוהג לבקר את כל כותביי הפורום כאילו יש לך את הזכות לכך,רבים וטובים ממך בתחום שומרים על מעט צניעות ולא דואגים להתרברב בפני כל מי שעובר כאן בפורום ומביע את דעתו כך שגם אם אתה בעל או עובד בחברה לקידום אתרים ואתה ב"סערת מוחות ודיונים במשרד" על איך לקדם עסקים כנראה שכואבת לך העובדה שעבודה שאתה עושה כל אחד יכול לעשות וכך למעשה שובר את ניסיונות האטוס שלך שמה אתה בעל מקצוע מינימום עו"ד או מעבר לכך. ואתה יודע מה בניגוד אליך כאשר מצטיירת דמותך כצפונבון שדואג לנגב את הת^%$ של עצמו בלבד ולא דואג לזולתו אין לך מושג איך מילותייך יופיעו לנגד עינייך כאשר בבושת פנים תיהיה על כסא ג^^% חלילה כן? אני לא מאחל לך עם כל אי חיבתי אליך ולא רבים ירוצו לדאוג לך. סה"כ צר לי על אדם כמוך קפיטליסט ועליתיסט או יותר נכון חושב שהוא. החיים ילמדו אותך שצניעות היא לא מילה זרה ו/או גסה.

  23. שלום
    רציתי לשאול שאלה לגבי קידום קידום חנות וירטואלית וורדפרס. נגיד שאני מוכר מוצרים ואחד המוצרים זה נעליים ואני רוצה לקדם את המילה נעליים ונעלי ילדים נעלי צעד ראשון ועוד, איזה דף אני אמור לקדם?
    1 לפתוח דף חדש ולקרוא לו נעליים ותחתיו עוד דפים לתתי קטגוריות (נעלי ילדים נעלי צעד ראשון ועוד)
    2 את דף הקטגוריה של נעליים – להוסיף שם תוכן
    3 להוסיף כתבה בבלוג על נעליים ועל תתי קטגוריות (נעלי ילדים נעלי צעד ראשון ועוד).
    אשמח לרעיונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: