קידום אתרים » דיבור צפוף » דיבור צפוף: איך נראה יום בחיי מקדם אתרים?

דיבור צפוף: איך נראה יום בחיי מקדם אתרים?

בסרטון החדש מסדרת "דיבור צפוף", אפשר לראות איך אני יצרתי לעצמי טיימליין כשקידמתי אתרים בעצמי, טיימליין שבעצם אמור לעשות סדר (עבורי לפחות) איך אמור להראות יום בחיי מקדם אתרים. הציר זמן לשירותכם, בהצלחה.

הציר בנוי מ-09:00 ועד 18:00, עובדים יותר? תענוג לכם, סדרו לכם מה אתם עושים. בציר הזמן כתבתי בעצם מה אני עושה בשעות האלו ברמה של כל שעתיים וברמה היומית / שבועית / חודשית / רבעונית.

אז בואו נתחיל

זמן

משימות

11:00 – 09:00
קפה, מאפה ונתונים
עם הקפה של הבוקר אני תמיד אוהב לעבור על נתונים, להסתכל קצת על גוגל אנליטיקס + מיקומים, צריך להיות מעודכנים ממש בצורה קלילה מבחינת: היו המרות? היו כניסות? יש בעיה באתר? היו נטישות מוגזמות? ובמקביל, לבדוק SERP’s, כלומר, לבדוק מיקומים, האם נפילות מוגזמות? (חלילה) עליות מוגזמות? (אינשאללה)
13:00 – 11:00
מיילים
למרות שיש הרבה שאני מכיר שאוהבים לקרוא מיילים עם תחילת היום שלהם, אני מעדיף אחרי הקפה, למה? כי אחרי הכל אלו מיילים שצריך לענות עליהם, מבחינתי תמיד עדיף אחרי שאתם יודעים מהו מצב הביניים של הלקוח שלא תופתעו לפעמים במיילים שאתם עונים עליהם, אחרי הכל רובם נשלחו בלילה ומחכים לתשובה, צריך להיות יחסית מוכנים לפני שעונים.

*טיפ קטן: אם אין לכם עדיין תשובה ללקוח על מייל שהוא שלח, כתבו לו מייל בכל זאת שמבהיר שאתם תחפשו / תבדקו ותחזרו אליו. אל תשאירו אותו חסר מענה למשך היום, לא נעים.

15:00 – 13:00
אחרי האוכל
למרות ששנ"צ היה עדיף ברוב המקרים, אחד הדברים החשובים ביותר שקיימים בזמן של מקדם אתרים הוא נושא הלימוד וההעשרה, מה שבעצם מפתח כל מקדם אתרים להפוך מ"מקצועי" ל"מקצוען". יש המון (לפעמים יותר מדיי) מקורות ללימוד עצמי ולהתעדכנות בנושאים חדשים בגוגל, החל מעדכוני החברה עצמה ועד (מן הסתם) לעדכוני אלגוריתם של המנוע עצמו.
17:00 – 15:00
Onpage/CRO
בואו נחקור קצת את הקיים, העמודים שלנו שמתקדמים יפה בגוגל, בואו נענה קצת על שאלות פנימיות חשובות לכל חברה:

  • האם הם מחזיקים את הגולש?
  • האם הם מצליחים להמיר?
  • האם הם באמת כתובים נכון? או שמא טקסט ישן שעדיין פשוט נמצא שם משנים אחורנית
18:00 – 17:00
מיילים, שוב.
ממש לקראת השעה שאני יוצא הביתה, אני דואג להוציא מיילים (לא כמו בבוקר, לקבל ולעכל). להוציא קצת מיילים לאנשים שהייתי רוצה לעשות איתם שת"פים מעניינים, וכן, עדיף להתחמק קצת מקבוצות בפייסבוק ופורומים מוכרים, תעשו קצת עבודת רגליים ותחפשו להם בגוגל את התחום המקודם ותחפשו אתרים חדשים / ישנים על מנת למצוא מקורות חדשים, הן ללקוח והן עבורכם ספציפית.
18:00
צ'ק קטן והביתה
שניה לפני שאני הולך לביתי הקט ולילדה שלי, אני דואג לא לשכוח מה יש לי לעשות ומה היה לי לעשות (במידה ולא הספקתי) אני דואג לעשות צ'קליסט לעצמי, לשלוח מייל עדכון קצר ללקוח על קישור יפה שהשגתי, מייל לאחד העובדים על מאמר שקראתי, משהו שאני רוצה לבדוק באנליטיקס על EVENT שהפעלתי בבוקר וכו', כיף מאוד לבוא בבוקר ולעבור על האנליטיקס עם הקפה ועם הצ'קליסט שהכנתם יום לפני, תאמינו לי, זה עושה סדר.

תראו את הסרטון ותראו מה הכנתי גם ברמה השבועית והחודשית, שם יותר קל להסביר  :)

שיהיה לכולכם בהצלחה, אשמח להערות / הארות / שיימינג להחלטתכם.

אודות שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום
שמוליק דורנבאום, מנהל תחום SEO בקבוצת Angora Media. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה מזה 7 שנים בתחום, מתמחה גם בבניית אתרים ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים. מרצה בכנסי ג'ומלה השנתיים וב-SEO College על Offsite. האתר האישי שלי: VPRweb.co.il

עשוי לעניין אותך גם...

מהי מפת אתר

דיבור צפוף: מהי מפת אתר (Sitemap) ומה בודקים בה למטרת SEO?

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו בגוגל+ שתפו בלינקדאין מבין כל הדברים שאפשר לעשות לטובה (וגם ...

פגישת התנעה עם לקוח קידום אתרים

דיבור צפוף: איך מתניעים תהליך של קידום אתרים עם הלקוח?

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו בגוגל+ שתפו בלינקדאין  אחרי שדיברתי עם לא מעט אנשי SEO ...

10 תגובות

  1. לא רלוונטי

    כתבה חביבה אבל לא הצלחתי להבין איפה החלק במהלך היום בו אתה עובד?

  2. תשמע… גרמת לי להרגיש מאוד מפוזר. אני מניח שלכל אחד יש את הקצב שלו ואת הסטייל שלו, אבל יש כאן בהחלט כמה דברים שאני לוקח איתי הלאה…

  3. פוסט מצחיק …
    שכחת – יצירת קישורים, איתור מקורות חדשים, בדיקת מתחרים קלה
    אם פעולת איתור מקורות חדשים קשה.. יש גם תוכנה לקידום אתרים שמאגדת בתוכה המון אתרים אליהם ניתן להירשם וזה גם מתאים לאתרים מישראל שרוצים לקדם עצמם.

    • שמוליק דורינבאום

      אז כנראה שלא ראית את הוידאו הא?
      בוידאו דיברתי על מיילים ולעשות קצת עבודת רגליים ולחפש אתרים בתחום שלך על מנת ליצור שת"פים והחלפות כאלו ואחרות למען קידום הדדי וכו'.

      "יש גם תוכנה", אתה יכול להגיד שזה אתה, לא צריך לכתוב כללי :)
      ולא, אני לא מאמין בתוכנות, מה שאפשר לעשות ידנית – עדיף. מה שלא (כמו יצירת SITEMAP או איתור בעיות טכניות באתר)

  4. באיזה שלב יש גם עבודת קידום אתרים?
    כמו שזה ניראה מדובר על עבודת מנהלה ולא עבודת קידום…

    • שמוליק דורינבאום

      בדרך כלל מנהל פרויקט אמור להתעסק בלנהל משימות ולא לעשות הכל בעצמו, זה יכול לגרום לעבודת המקדם להיות מלווה בשעות על גבי שעות בשביל לשנות דברים במערכות מורכבות.

      נ.ב
      טיפ אישי שאני חייב להגיד:
      אתה חייב להוריד את האתר שלך מסריקה, הוא מאונדקס בגוגל עם תמונות שלא שייכות לך + תוכן שלא שייך לך :) בהצלחה. (שלא לדבר על לורם איפסום)

      • הייתי שמח לדעת על איזה אתר מדובר כי יש לי הרבה.
        אם מדובר על אתר אגו ווב – אז הוא ריק מתוכן כרגע ומה שיש זו תבנית פוג'ו בלבד…
        בכל אופן, תמשיך עם הפוסטים. הם חביבים ביותר :-)

        • שמוליק דורינבאום

          בהחלט אגוווב :) אחרי הכל זה קצת בעייתי מול פוג'ו, כי הוא לא ריק מתוכן, הוא מלא בתוכן מסונתז וחלק תוכן שלהם, כולל התמונות :) (מניסיון וכו')

          אבל תודה רבה לך, באמת, שמח שאהבת. אוטוטו עוד אחד..

      • לא רלוונטי

        אז מי בכל זאת אמור לבצע את עבודת הקידום? (דרך אגב, כאן בתגובה רשמת "מנהל פרויקט" ובכותרת הפוסט "מקדמי אתרים" ככה שאם התכוונת לציין שאמור להיות גם מנהל פרויקט וגם מקדם שנמצא תחתיו אז זה לא רלוונטי בהתאם לכותרת הפוסט)

  5. עמית אדלר

    ממש יומו של הטנטקל 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: