דיבור צפוף: איך לבחור קורס קידום אתרים?

שמוליק דורינבאום
קורס קידום אתרים

ברוב הפרקים שלי בדיבור צפוף, אם לא בכולם, אני מדבר על קידום אתרים מתקדם, החל מבניית מפת אתר ועד לבחירת תוכן האתר שלכם, הפעם אני רציתי לדבר על הרגעים שהחלטתם ללכת ללמוד קידום אתרים באחת המכללות בארץ.

למרות שגם לפבל כאן יש את הקורס שלו, אני לא הולך להגיד עליו כלום כי כמוהו יש עוד לא מעט מכללות וקורסים ללימודי קידום אתרים בארץ ומטרת הפוסט אינה להשוות בין המכללות אלא למצוא קו שיחבר בין מה שאתם רוצים להשיג לבין מה שהמכללת מציעה.

אז על מנת לעשות לכם סדר, חילקתי את ההחלטה הזו ל-3 חלקים:

לפני הקורס / במהלך הקורס / לאחר הקורס.

לפני הקורס

קריירה

האם אתם לומדים קידום אתרים על מנת להפוך את זה לקריירה? ממש ללכת 9 עד 6 על מנת לקדם אתרים? אולי לעבוד באיזו סוכנות או Inhouse של חברה גדולה ולקדם אותה? אז אתם צריכים ללכת על קורס מלא מ-א’ עד ת’ מן הסתם, כי סדנאות או סמינרים לא ייתנו לכם את התמונה המדויקת אלא רק את התמונה הגדולה. בטח ובטח שמקדם אתרים שכנראה יצטרך לקדם כ-10-15 אתרים בו זמנית, יצטרך ללמוד איך לנצל את הזמן שלו נכון וכמובן, לדעת את המקצוע על בוריו כדי לא לפשל בתכנון האסטרטגי לכל אתר ואתר, לא תספיק פה עבודה בינונית.

מקצוע משלים

האם אתם רוצים ללמוד קידום אתרים כדי לעזור לעצמכם לדעת קצת יותר מעבר למקצוע הסמנטי שלכם? למשל, אנשים שיודעים לבנות אתרים או לאפיין אתרים (UI / UX) ורוצים לדעת איך לתמוך בלקוח שלכם בדברים הקשורים גם ל-SEO? למשל, קוד שבנוי נכון וקריא עבור מנועי החיפוש, כותרות וכמויות טקסטים רצויים בעמוד וכו’. כאן, בהחלט מספיק לכם ללכת ללמוד את המאקרו, ללכת לסדנאות קידום אתרים, סמינרים או כל דבר שמדבר קצת על הבסיס החשוב של SEO, יותר מזה – זה סתם יוציא אתכם מהעיסוק העיקרי שלכם.

תחביב / השלמת הכנסה?

יש לא מעט אנשים בארץ שמספרים לי שהם בסך הכל רוצים לקדם את האתר האישי שלהם, אתר שנוצר כתחביב בלבד, אז למרות שמדובר במשהו שהוא לא מניב, תצטרכו ללמוד קצת יותר מהבסיס, כי למרות שהמאקרו יעזור לכם, הוא לא יגרום לכם להביא את האתר למקום הראשון כי הרי אתם עומדים לעבוד על אתר אחד בלבד אז “מאקרו” לא יעזור לכם, תצטרכו לדעת הרבה יותר ולכן הרבה יותר מתאים לכם קורס קידום אתרים מלא שיעזור לכם להבין מה עושים בשביל לקדם אתר בודד מא’ ועד ת’. מה שאומר שאם אתם רוצים ללמוד רק בשביל להרוויח עוד כמה שקלים מאתר בודד שלכם (אפיליאציה או הפניית לידים), המצב שלכם אותו דבר בדיוק.

צוות המרצים

יש לי חבר שאני מאוד מעריך שנמצא בתעשיית הדיגיטל כבר לא מעט זמן אבל מאז ומתמיד ידע לדבר על SEO בצורה הכללית ביותר שלו, על התחום מבחינת מה חשוב ומה בסיסי, למשל קישורים, תוכן איכותי, קוד נגיש וקריא לגוגל אבל לא באמת מכיר את עולם הSEO כמו לא מעט מרצים שיודעים לספר לכם על מקרי קיצון ואף ידעו לעזור לכם במידה וחלילה תתקעו במשהו שתחשבו שאין דרך יציאה ממנו, רוב מקדמי האתרים, אלו שבאמת עובדים בזה ביום יום, ראו כבר הכל או שבטח יהיה קשה להפתיע אותם עם משהו שלדעתכם סוף הדרך. מי שעובד בזה ביום יום – יכול להרצות על זה ביום יום, לא מישהו ש”מבין” בזה ותו לא.

המלצות

כמו בכל דבר בחיים, צריך לדעת האם יש מישהו מהסביבה הקרובה (או לפחות מעגל שני של קרובים) שהמכללה שעליה חשבתם ללכת ללמוד – כדאי או “אוי ואבוי”? לכל מכללה היום יש עמוד פייסבוק וגם לכם יש, בדקו את הביקורות שכתבו עליהם או כתבו פוסט ולבקש לתייג חברים שלמדו במכללות שחשבתם עליהם, השאר כבר יעזור לכם להחליט הרבה יותר טוב.

במהלך הקורס

פרקטיקה

אם יש משהו חשוב בבחירת הקורס זהו נושא הפרקטיקה, כי בתיאוריה הכל נשמע כיף, נחמד, אולי קצת קשה אבל בר ביצוע, אבל עד שלא מגיעים לכיכר, לא באמת יודעים איזה תמרור דוחק בכם לנסוע ואיזה מבקש בכם לעצור. כל מכללה יש את הדרך שלה להעביר את הקורס, אבל אם יש משהו שהוא באמת חשוב – זה נושא הפרקטיקה, תבררו לכם, האם יש עבודות או עשייה אמיתית במהלך זמן הקורס, אתם תודו לי אח”כ כשתצאו מהקורס ולא רק “שמעתם” על SEO אלא גם נסעתם בפקקים ביום שישי בתל אביב (קיצר, הבנתם את האנלוגיה).

מבחנים

דבר יותר גרוע מלחשוב שאתם כמעט מבינים את החומר, זה להיות בטוחים שאתם יודעים את החומר שלמדתם ולבסוף לגלות בדרך העבודה (או יותר גרוע – בראיון עבודה) שאתם רחוקים מהאמת. בעזרת מבחנים תייצבו את עצמכם מבחינת הידע, החומר הנלמד ומה אתם הבנתם בדיוק.

הישגים אישיים

מעבר לפרקטיקה שיכולה להיות כללית יותר כמו גלישה באנליטיקס ולהוציא נתונים אמיתיים, להוציא דו”ח אופטימיזציה בלייב עבור אתר אקראי, חשוב מאוד עבורכם לנסות להשיג הישג אישי, שוב אני חוזר על זה – אישי! לא רק דו”ח לאיזה אתר אקראי, משהו משלכם, משהו שתוכלו לצאת מהקורס ולהגיד שבזמן הזה קידמתם אתר אישי שבניתם וקידמתם ואף יצאתם משם עם אתר בעמוד הראשון (או לפחות השני).

עזרה / השלמות

זה המקום שמצריך מכם לזכור שאין בושה ו”לא נעים” מת מזמן, אם אתם מרגישים שאתם קצת מפגרים בחומר או בגלל שפספסתם שיעור או שניים אתם לא יודעים את החומר, זה הזמן לדבר עם צוות המרצים או אף עם חבר’ה מהכיתה ולקבוע שיעורי עזר, החל מ-1 על 1 עם המרצה או אפילו קבוצה קטנה מהכיתה לעבור על החומר, זה יעזור לכולם, גם לאלו שבטוחים שהם יודעים את החומר, אחרי הכל – אין כמו הרגע הזה שמישהו אחר לומד ממך בעוד שאתה עדיין התלמיד.

לאחר הקורס

השמה / הכוונה

סיימתם את הקורס? אחלה, מה אתם עושים עכשיו? כי אם החלטתם לפתוח חברת קידום אתרים משלכם, אחלה ושיהיה לכם המון בהצלחה, אבל אם החלטתם לעבוד בזה בצורת קריירה חדשה אתם לא תצליחו כל כך מהר למצוא עבודה בעוד שהמכללה אולי תוכל לעזור לכם, לכוון אתכם למקום הנכון שבו צריכים אתכם, גם אם המכללה לא יודעת להשיג לכם עבודה (ויש המון שכן, אל תדאגו), לפחות שיעזרו לכם למצוא מקום בו מחפשים עבודות שכאלו, קבוצות בפייסבוק, אתרי דרושים בתחום וכו’.

עזרה / השלמות

זוכרים שדיברנו על השלמות פערים ועזרה בתכני הקורס? גם אחרי הקורס אתם תרצו לדעת שאתם זוכרים לנכון את החומר הנלמד, לפעמים עוברים כמה חודשים ועדיין לא מצאתם עבודה, ומה שקורה בינתיים – זה שהתחלתם לשכוח את החומר שלמדתם, מה שכן, בלא מעט מכללות אפשר עדיין לדבר עם צוות המרצים או יותר מזה, פורום או קבוצת פייסבוק שעוזרת להשלים פערים ולדבר שוב על תכני הקורס, אחרי הכל הסילבוס כבר בטח נראה אחרת, השתנו דברים מאז – צוות המרצים יכול לעזור לכם ואף להזמין אתכם לשיעור או שניים (או יותר) בשביל להשלים נושאים וללמוד דברים חדשים שפספסתם אולי בין הימים שיצאתם מהקורס לימים שהתחילו הנושאים החדשים להשפיע בגוגל.

מוניטין המכללה

הדבר האחרון שחשוב להבין, שלא כל מכללה שתלכו אליה יכולה לעזור לכם ברגע שלאחר הקורס, גם אם הצוות המרצים היו מדהימים ודאגו לפרקטיקה מלאה במהלך הקורס, יש מכללות ששמעתי עליהן (בפוקס, נשבע לכם) שאף אחד בתעשייה לא מכיר וזה גורם לאי נעימות כשמגיעים לראיון עבודה בתחום, בתור אחד שהיה גם בצד המרצה וגם בצד המראיין, לא נעים לבדוק את מוניטין המכללה לפני שממשיכים לקבל עובד לארגון.

זהו, חפרתי לכם מספיק, אבל אני מקווה מאוד שזה הסביר לכם את הנקודות שלדעתי בהחלט עושות את ההבדל בין בחירת המכללה בצורה הנכונה ביותר, אם לדעתם פספסתי משהו או בא לכם לשאול משהו, אני אענה כאן בתגובות בשמחה. אל תשכחו, בסופו של דבר, הפוסט הזה נועד על מנת למצוא קו שיחבר בין מה שאתם רוצים להשיג לבין מה שהמכללת מציעה. בכל מקרה, שיהיה המון בהצלחה!

נכתב על ידי
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם “שמול”. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.