תכירו את Behavioreal: פרסום התנהגותי עם טיפקס

איתי ברנר
behavioreal

חברת הפרסום Behavioreal

המודלים הנוכחיים של פרסום ברשת המנסים להתאים אלינו פרסומות רלוונטיות בדרך כלל אוספים עלינו מידע במשך ימים ואך חודשים במטרה למקד עבורנו פרסומות שיהיו כמהשיותר רלוונטיות.

למרות שמודל זה מיושם על ידי חברות פרסום רבות ובראשן גוגל (דרך הטכנולוגיה של Double Click), הרי שיש בו שתי בעיות עיקריות שעדיין לא נפתרו:

  1. החדירה לפרטיות הגולשים באמצעות שתילת עוגיות – Cookies.
  2. אי היכולת להפריד בין סשנים (מקטעים) שונים של גלישה – אם לדוגמה חיפשתי במשך זמן רב מידע על מוצר מסוים ולבסוף רכשתי אותו, הרי שהמערכת לא בהכרח תדע זאת ותמשיך להציע לי פרסומות דווקא בזמן הכי פחות רלוונטי מבחינתי.

חברת BehavioReal הישראלית היא חברת סטארט אפ אשר מתמקדת בפתרון שתי הבעיות הללו. למרות שהחברה פעילה כבר מ-2007, הרי שעד היום היה קשה למצוא עליה מידע ולהבין כיצד הפיתוח שלה בעצם עובד. במסגרת מגזין דה מרקר של חודש ינואר 2011 (החודשי, לא היומי) פורסמה כתבת פרופיל על החברה השופכת מעט אור על המנגנון מאחורי הטכנולוגיה של החברה.

בבסיס המנגנון עומדת ההנחה כי מקטעי גלישה קצרים של עד 30 דקות הם ממוקדים יותר ומנבאים בצורה טובה יותר מה הגולש מחפש ברגע זה. יתרה על כך, המידע אשר נאסף במשך 30 דקות אלו נמחק מיד לאחר מכן ובכך נפתרת בעיית הפרטיות המציקה. במהלך הגלישה, ניתן לכל עמוד ציון רלוונטיות מסוים דרכו ניתן להפיק מתאם בין הגולש המסוים לבין הפרסומות אשר יוצגו לו. היזם שמאחורי הרעיון, אסף אריאל, מתאר זאת כ – “פרסום התנהגותי”, זאת לעומת הפרסום מבוסס העוגיות שהוא “פרסום הקשרי”.

אריאל טוען גם כי המערכת תהיה רלוונטית יותר עבור אתרים מקומיים שבדרך כלל לא מסוגלים להציב תחרות אמיתית מול ענקי הפרסום הבינלאומיים. אחת הסיבות לכך היא ההחלטה המפתיעה להציב את שרתי העיבוד אצל… ספקי האינטרנט! (ISP). בשלב זה, החברה נמצאת במגעים מול ספק אינטרנט ישראלי אחד לפחות.

באופן פרדוקסאלי, ההתקשרות מול ספקי האינטרנט מהווה בעיה בפני עצמה. בעבר כבר היה לפחות מקרה אחד בארץ בו נחשף כי ספק אינטרנט, מציג פרסומות לגולשים אשר מנסים לגלוש לאתר שאינו קיים. גם אצל ספקים אחרים נצפות לעיתים תופעות דומות. (אם אתם חושדים בעמוד מסוים, בקשו מחבר אשר גולש אצל ספק אחר לראות מה מתקבל אצלו). עם זאת, אריאל מרגיע ואומר כי המערכת מנותקת משאר מאגרי הנתונים של הספק והגולש יכול לבקש במפורש שלא יעשה בה שימוש.

קשה אמנם לחזות את העתיד, אך אם הרעיון החדשני והפשוט למדי יוכיח את עצמו, זו עלולה להיות מהפכה של ממש בעולם הפרסום האינטרנטי אשר מתפעל הן לטובת המפרסמים והם לטובת הגולשים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104774
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100204
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99070
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.