4 שמועות נפוצות בעולם ה- SEO

פבל ישראלסקי

1. אם קונים דומיין קיים, בעל וותק ו PR – יהיה קל יותר לקדם את האתר בגוגל!


אנשים רבים נוטים לחשוב כי מרכיב חשוב במתכון להצלחת קידום האתר בתוצאות האורגניות, הוא קניית דומיין שכבר קיים זה זמן מה. דומיין בעל קישורים נכנסים ובעל PR גדול מ-0. אני מבין את הבסיס לתפיסה הזו, אך למעשה היא לא יותר מאשר רק שמועה…

הכל התחיל בתקופה בה אנשים שמו לב כי קיים איזשהו אפקט, שספק אם בכלל קיים, שנקרא “ארגז החול של גוגל” (ראה שמועה מספר 4). האפקט גורם לאתרים להיכנס למעין רשימה שחורה לזמן מה (יכול להגיע עד לכחצי שנה). בזמן הזה הדפים לא מתאנדקסים וכתוצאה מכך לא מופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות. לכן מה שמקדמי אתרים (או יותר נכון בעלי אתרים) החליטו לעשות, זה פשוט במקום לקנות דומיין טרי – הם קנו דומיין קיים, אחלה קומבינת SEO ! 🙂 “הרי הדומיין הקיים כבר מאונדקס ע”י גוגל ובעל PR, כך למעשה זה אמור להפחית את הסיכוי להיכנס לארגז החול לא?…” אז זהו שלא! אותם בעלי אתרים למעשה יורים לעצמם ברגל מכיוון שנראה כי בעדכון האלגוריתם האחרון, גוגל נוטים לבחון בזכוכית מגדלת את פרטי הרישום של בעל הדומיין. ואם יובחן כי הדומיין החליף מספר ידיים והוחלף בו התוכן, זה עשויי להיכנס לפילטרים של מעקב צמוד עד שיגובש לו פרופיל מתאים מצד גוגל.

2. קל יותר לקדם בגוגל.ישראל אתר בו הכתובות של הדפים מכילות מילות מפתח בעברית!


או במילים אחרות: יהיה יותר קל לקדם את העמוד רכב/www.site.co.il מאשר את: www.site.co.il/car במילה “רכב”. ומי אמר שאם המילה “רכב” מופיעה בכתובת הדף משמע כי הוא יותר רלוונטי מדף אחר בו היא לא מופיעה? קשה לי להבין את ההגיון של הטענה הזו, לא רק שמדובר בשמועה חסרת בסיס – היא גם לא נכונה.

אם נחזור להנחת הייסוד לפיה גוגל ושאר מנועי החיפוש שואפים לרלוונטיות בתוצאות, הרי שאין שום ערך מוסף בשימוש בשפה המקומית בשמות ה-URL. אני מבין מה הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי השיקול להשתמש בטכניקה הזו: אנשים כנראה חושבים שאם תוזן השאילתה “רכב” בגוגל, ותופיע תוצאה ב- serp’s בה תהיה כתובה המילה “רכב” – משמע כי זו תוצאה רלוונטית מאד עבור הגולש. שהרי אם הוא מחפש בגוגל בעברית ויקבל כתובת שתכיל מילה בעברית – סימן שהתוצאה הזו תדבר אליו יותר. אבל לא זו האינדיקציה לערך מוסף…

גוגל שואף רק לרלוונטיות תוצאות, והכנסת מילת מפתח בכתובת דף הנחיתה לא תהפוך את אותו הדף לרלוונטי יותר עבור אותה מילת מפתח משאר התוצאות

3. צריך להוסיף את האתר לכמה שיותר ספריות ואינדקסים חינמיים כדי לשפר את הדירוג!

מקורות איכותיים שמניבים תוצאות הם לרוב בתשלום, ואם הם חינמיים כנראה שהם לא מספיק איכותיים והסיכוי לקטוף מהם פירות קלוש (הגיוני לא?). אינדקסים וספריות (דירקטוריז) לרוב מאד לא ממוקדים והמוניים מדי מכדי שהבוט ימצא את הערך המוסף בקישורים ששוכנים שם. לפיכך, אם הקישור לא יוצא ממקור איכותי מספיק סביר להניח שלא יוסיף לדירוג של האתר.

פרט לתוכן המפוזר באינדקס וחוסר מיקוד נושאי, יש עוד גורם שמקטין את איכות הקישורים – ישנה כמות עצומה של קישורים יוצאים, מה שמקטין את כוחו של כל אחד מהם כבודד(הכוח הרי מתחלק).
לכן במקום להשקיע מאמץ בהשגת קישורים ממקורות לא ממוקדים אלו, עדיף להשקיע את האנרגיה בכמה שעות חיפוש בגוגל, אחר אתרים בעלי תוכן רלוונטי לאתר אותו רוצים לקדם. מה שכן, יש מספר אינדקסים ודירקטוריז הנסרקים בתדירות גבוהה ע”י גוגל ונחשבים לסמכותיים בעיניהם. בהם כן הייתי ממליץ להשיג קישור בכל זאת:

  • dmoz.org: עלות- חינם, וותק – משנת 1999
  • dir.yahoo.com: עלות – 299$ לשנה, וותק – משנת 1995
  • lii.org: עלות- חינם, וותק – משנת 1998
  • stpt.com/directory: עלות- 99$ לשנה, וותק- משנת 1995
  • business.com: עלות- 199$ לשנה, וותק – משנת 1998

אי אפשר לדעת אם הטענה הבאה היא שמועה, שכן אין הסכמה בין כל הצדדים וחילוקי הדעות רבים, לכן חשבתי להביא אותה כאן לשיפוטכם על סמך האינטואיציה והניסיון האישיים 🙂

4. כל אתר חדש נכנס לארגז החול אוטומטית ויוצא רק לאחר מספר חודשים!

נלקח מתוך: www.rankmagic.com/blog

האם ארגז החול הינו סקטור פיזי, אליו נכנסים כל האתרים החדשים ומתפלשים שם בחול עד שהם מקבלים וותק ואז יוצאים, או שמדובר על קונספט שמתאר סך הכל תופעה?
התפיסה היא שמטרתו של גוגל ומנועי החיפוש היא – רלוונטיות תוצאות. ואם ברצונו לתת תוצאות רלוונטיות לשאילתות, על אלגוריתם החיפוש לבחון כל אתר שמציע את עצמו ועד כמה הוא באמת רלוונטי. או במילים אחרות – האם הוא מציע ערף מוסף לשאר התוצאות הקיימות עד כה. העניין לא ממש ברור אני חייב להודות. יש כאלה שאומרים כי ארגז החול לא קיים כלל ושמקדמי אתרים המציאו לעצמם את המונח הזה כדי להסביר תופעה מסוימת. וכנגד, יש שיטענו כי זהו הליך מובנה בתוך האלגוריתם של גוגל, אשר מופעל מיידית בעת מציאת אתר חדש בידי הבוטים. להלן ייצוג שמצאתי ברשת משני המקרים המנוגדים:

ארגז החול לא קיים!

“חשוב לזכור כי ייעוד האלגוריתם של מנועי החיפוש הוא שיפור התוצאות שאותו מנוע חיפוש מציג. אין למנוע החיפוש אינטרס להחליט שאתרים חדשים יוסתרו בתוצאות החיפוש”… הפוסט המקורי

ג’ניפר לייקוק, עורכת Search Engine Guide

ארגז החול כן קיים!

“לאלו שמסתייגים להאמין בקיומו של ארגז החול של גוגל…אטען כנגד כי ברשותי מספר מקורות מהימנים שאותם לא אחשוף….” הפוסט המקורי

 Randfish, מייסד ומנכ”ל משותף ב- SEOMOZ

לדעתי לא ממש משנה מי צודק, אין עניין ההגדרה רלוונטי כלל. פשוט חשוב לא להיבהל ולהבין את הסיבה והמהות של אותו האפקט שנוצר.

תגיות רלוונטיות: שמועות SEO
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

13 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

13
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.