חדשות: גוגל מפות בגרסה חדשה, עדכון פנדה ממוקד, ביז סטון על פרסומות פייסבוק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל אנליטיקס מציגה כלי המרה ושיוך תכונות חדשים

לפוסט המקורי בבלוג של גוגל אנליטיקס

גוגל הציגה החודש מספר שינויים חשובים לאנאליטיקס וביניהם יכולות מדידה מדויקות יותר: מי שיאחד בין נתוני Adwords לנתוני Analytics יוכל לראות מידע אודות עלויות למשך תקופה של כ – 90 יום אחורה. בנוסף לכך, גוגל הוסיפה מודל חדש בשם ROAS (“החזר על מודעה”),  המחלק את תהליך הרכישה לארבעה שלבים: מודעות, שיקולי קניה, כוונה והחלטה.

שיפורים אחרים לאנאלטיקס כוללים ממשק למפתחים (API) עבור בדיקות A/B ואפשרות לשתף לוחות מכוונים (Dash Boards) מותאמים אישית ולא רק חשבונות שלמים.

גרסה חדשה של גוגל מפות

לעמוד ההסבר הרשמי של גוגל

גם מפות גוגל זכו לשדרוג משמעותי, כאשר ההבדל הבולט ביותר הוא ביטול הטור הצדדי והטמעת העסקים עצמם על גבי המפה. שיפורים נוספים מגדילים את האינטראקטיביות של המפות: ניתן לשמור מקומות מעניינים על ידי סימון שלהם בכוכב והמפה “לומדת” את העדפות המשתמש על מנת שתוכל להציע לו בעתיד מקומות המתאימים לו אישית. כמו כן, ביקורות של חברים עשויות להופיע לפני ביקורות ממשתמשים שאין לצופה קשר עימם.

ממשק חדש לגוגל מפות

אספקט נוסף של המפות שעבר שדרוג הוא כל נושא הניווט: כאשר לוחצים בין שתי נקודות, המפה מבליטה כבישים ואתרים מעניינים בדרך. ניתן לקבל הוראות הגעה ברכב, תחבורה ציבורית, באופניים או ברגל בלחיצת כפתור ואף להשוות ביניהם. כמו כן, ניתן לראות את כל התצלומים הרלוונטיים למפה במבנה הקרוסלה החדש וצילומי Google Street View אם הם זמינים עבור הנקודה שנבחרה.

התוספת האחרונה ואולי המרשימה ביותר מאפשרת לעבור לתצוגת Google Earth על גבי המפה עצמה, “לשטח” אותה, ולמעשה לראות ערים ואתרים בתצוגה תלת ממדית מלאה.

גוגל מאשרת עדכון פנדה ממוקד יותר

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

גוגל מאשרת שעדכון פנדה נוסף נמצא בדרך והפעם הוא ממוקד בצורה טובה יותר. לא מדובר רק בעדכון נתונים בלבד, אלא גם עדכון למספר סיגנלים, כך שאתרים שנמצאים בתחום האפור לא יינזקו בצורה כל כך חמורה כמו בפעמיים קודמות. אם ראיתם בימים האחרונים קפיצה בכניסות או מעין התאוששות, ייתכן שזו הסיבה לכך.

המאבק על סיומת ה-  .pin ו- amazon.

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

הארגון העולמי לשמירה נכסים אינטלקטואלים דחה את העתירה של פינטרסט כנגד אמאזון. פינטרסט טענה כי אמאזון לא יכולה לתבוע בעלות על הסיומת .pin מכיוון שהיא מתכוונת להפוך את המילה pin לסימן רשום בארה”ב ו- 60 מדינות נוספות. מעבר לכך, לטרמינולוגיה של האתר יש זיהוי עמוק עם המילה הזו (למשל, פינרים או פינבורדס). חבר הפאנל שדחה את העתירה כתב כי הזיהוי עם פינטרסט הוא משני בלבד ובזמן שבו אמאזון ביקשה לקבל בעלות על הסיומת, פינטרסט הגישה רק שתי בקשות להפוך את pin לסימן רשום. בכל מקרה, גם אם אמאזון תזכה בבעלות על הסיומת, היא לא תפתח אותה לציבור ורק היא או מחלקות בנות שלה יוכלו להשתמש בה.

למרבה האירוניה, גם Amazon עצמה ספגה חבטה דומה השבוע כאשר רשם הדומיינים העולמי (ICANN) דחה את בקשת החברה לקבל בעלות על הסיומת .amazon, זאת מכיוון שמדובר באזור גיאוגראפי ידוע. עם זאת, (קחו נשימה…) הארגון הבין לאומי לרישום סימנים מסחריים, דווקא מצדד בעמדתה של אמאזון ואומר כי לפי החוק הבינלאומי, למדינות בארה”ב אין בלעדיות על מונחים גיאוגרפיים ועליהן להכיר בזכויות של מסגרות בין לאומיות.

ביז סטון לפייסבוק: לכו על מודל הפרימיום (חינמי למחצה)

לפוסט המקורי באתר medium.com

ביז סטון, אחד ממייסדי טוויטר, לא מרוצה ממודל הפרסומות הנוכחי של פייסבוק וטוען כי עדיף לחברה להציע גרסה נטולת פרסומת של האתר תמורת 10$ לחודש. באופן כזה, הוא טוען, היא תוכל להרוויח כמיליארד דולר לחודש, לא רע בכלל. הוא מביא כדוגמה את אתר המוזיקה פנדורה אשר מראה כי שרות המינוי בתשלום מראה גידול חד של 114% שנה אחרי שנה.

ועתה נשאלת השאלה אם המשתמש האמריקאי הממוצע החשוף לפרסומות גם בטוויטר היה מוכן לשלם את אותם 10$ כדי לצפות בגרסה נטולת פרסומות של טוויטר?

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
30
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99093
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.